Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overzicht Durons: 600MHz - 950MHz = 0,18 Spitfire (Thunderbird afstammeling) 1000MHz - 1300MHz = 0,18 Morgan (Palomino afstammeling) 1400MHz - 1800MHz = 0,13 Applebred (Thoroughbred afstammeling) 1.8GHz+ ?? - 0,13 Thorton (Barton afstammeling) De Spitfire en Morgan hadden 100MHz FSB, terwijl de Thunderbird en Palomino 133MHz FSB hadden. De Applebred heeft wel 133MHz FSB, net als de meeste Thoroughbred's. Welke FSB de Thorton heeft durf ik niet te zeggen, volgens mij zijn ze alleen nog maar in japan opgedoken etc. Dus zowel de FSB als cache is lager, voor de rest zijn ze gelijk aan de Athlon. Zijn zeker niet zoveel minder snel dan hun volwaardige broertjes (Athlon en Athlon XP). Een Duron 1600MHz kun je overclocken naar 2200MHz met 200MHz FSB en dan kan hij zich meten met redelijke high-end procs, en gezien de lage prijs van deze processors (zo'n 38 tot 40 euro) is dat vrij uniek. Een Duron heeft trouwens geen rating zoals 1800+. Maar 1.6GHz Duron zou 1900+ meekrijgen. Maar dankzij de lagere cache is deze wel iets minder snel dan de 'echte' Athlon XP 1900+.
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat een onzin man ![]() ![]() En er is idd een soort van rechtzaak geweest tegen AMD (door ik denk Intel) dat de cpu namen misleidend waren.. (AMD Athlon 1800+ = 1,5Ghz). Maar AMD van Intel.. nee.. |
![]() |
|
AMD stamt van 1969, en werd ingehuurd door Intel om designs te verbeteren en andere dingen aan uit te besteden. Misschien bedoel je dat AMD niet meer dan 20% van de processorproductie mag uitbesteden, dat was de voorwaarde van Intel om x86 compatible processoren te mogen maken.
Slim, want zo kan AMD nooit snel de productie uitbreiden. Mijn mening hierover is dat dit soort dingen (patenten, octrooien) in de praktijk in de IT concurrentie belemmerd en monopolievorming alleen maar in de hand werkt. Het is in elk geval niet in het voordeel van de consument. Zie voor een historie van AMD: http://nl.wikipedia.org/wiki/AMD (door mij geschreven ![]()
Laatst gewijzigd op 10-04-2004 om 12:23. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Een topic openen zonder dat je de mededeling hebt gelezen is nog sterker ongewenst, te meer omdat dit ergenis kan veroorzaken wegens veelgemaakte fouten. Zoals de mededeling stelt zijn inzet, motivatie en vriendelijkheid een voorwaarde voor het posten op dit forum, en niet zozeer kennis en inzicht. Kortom: een forum om iets van te leren, niet om te patsen.
|
![]() |
|
|