Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2004, 19:35
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Zijn er nog anderen die VWO staatsexamens doen?

Ik doe dit jaar 6 vakken nieuwe stijl:
- ANW
- Fa1
- Du1
- Ma1
- Gs1
- Biologie 1,2
- Profielwerkstuk (biologie)
Nederlands en Engels heb ik al via de oude stijl gehaald, in 2002.

Hoe bereid jij je erop voor?
Ik nauwelijks. M'n PWS gaat over een erg medisch onderwerp, dus dat heb ik zo af. Voor de rest maak ik me alleen wat zorgen over ANW en Frans1, maar ik denk dat dat wel goed komt.

Ik doe van 19 mei tot 4 juni schriftelijk in Arnhem en van 5 tot 17 juli mondeling in Amersfoort.
Advertentie
Oud 09-04-2004, 19:46
*Shorty*
*Shorty* is offline
Neej... Waarom doe je dat eigenlijk?
Oud 09-04-2004, 20:18
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
*Shorty* schreef op 09-04-2004 @ 20:46 :
Neej... Waarom doe je dat eigenlijk?
Ben halverwege het jaar met een opleiding (MBO) gestopt.

En ik was daarvoor ook hiermee bezig, maar had er geen zin meer in.

Was nog net op tijd om me aan te melden voor de staatsexamens (voor 31 december) en ik had geen zin om 9 maanden thuis te zitten. Ik zou namelijk anders pas in augustus/september weer naar school kunnen.
Oud 09-04-2004, 22:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-04-2004 @ 20:35 :

Ik doe van 19 mei tot 4 juni schriftelijk in Arnhem en van 5 tot 17 juli mondeling in Amersfoort.
Hoe doen ze dat dan met mondelingen voor Frans 1 en Duits 1? Dat is toch alleen leesvaardigheid?
Oud 09-04-2004, 23:27
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 09-04-2004 @ 23:10 :
Hoe doen ze dat dan met mondelingen voor Frans 1 en Duits 1? Dat is toch alleen leesvaardigheid?
Ehm, ja, daar zijn dus geen mondelingen voor.

En Ma1 en Gs1 zijn juist alleen mondeling en niet schriftelijk.

Dus ik heb 4 vakken mondeling en 4 vakken schriftelijk.
Oud 10-04-2004, 07:59
nightwish_assie
nightwish_assie is offline
Ik doe de volgende vakken staatsexamen:

Bio logie vwo oude stijl
Natuurkunde vwo oude stijl
Wiskunde B1 vwo nieuwe stijl (via een soort van ROC)

Scheikunde vwo oude stijl hebk vorig jaar al gehaald.

Van wiskunde heb ik geen mondeling! (heb schoolexamens gehad, stage middeld een 7)

Biologie moet ik de handelingsdelen nog steeds afmaken (zit em echt te knijpen, ben steeds te lui ervoor en de tijd gaat dringen!)
Natuurkunde nog nie echt veel aan gedaan, ben er vorig jaar voor gezakt, dus tja

Ik doe schriftelijk in Schiedam
en mondeling in Amersfoort
Oud 10-04-2004, 15:15
Surjirro
Surjirro is offline
Waar precies in amersfoort?
Oud 10-04-2004, 17:13
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Surprise schreef op 10-04-2004 @ 16:15 :
Waar precies in amersfoort?
Bij een school aan de weg richting Zeist, geloof ik (ik was er in juli 2002 dus ook).

Weet niet meer hoe het heet.... Groot complex met allerlei gebouwen en in het midden een soort (voormalige) kerk ofzo.
Bushalte voor de deur, aan een doorgaande weg.

Ongeveer 5 minuten met de bus vanaf het station.
Oud 12-04-2004, 13:20
Atje85
Atje85 is offline
Waarvoor dient een staatsexamen dan? Als je zakt ofzo?
Oud 12-04-2004, 13:38
nightwish_assie
Citaat:
Atje85 schreef op 12-04-2004 @ 14:20 :
Waarvoor dient een staatsexamen dan? Als je zakt ofzo?
Een staatsexamen is voor mensen die niet naar een reguliere middelbare school gaan.
Op een reguliere middelbare school krijg je tussen door schoolexamens, deze cijfers worden dan gemiddeld en dit gemiddelde wordt dan weer gemiddeld met het centraal schriftelijk examen.

Wij doen staatsexamen en dit wordt dan gemiddeld met het mondelinge examen.

Ik heb bijvoorbeeld wel HAVO op een reguliere middelbare school gedaan, maar daarna ben ik op het hbo gaan studeren.
N u wil ik graag naar de uni en daar gelden strengere eisen; dus daarom doe ik mijn vwo op deze manier, omdat ik dus gewoon geen tijd heb om op een reguliere middelbare school lessen te volgen.
En zo zijn er mensen van 30-40 die het ook zo doen.
Oud 12-04-2004, 16:39
mosterd
mosterd is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 10-04-2004 @ 18:13 :
Bij een school aan de weg richting Zeist, geloof ik (ik was er in juli 2002 dus ook).

Weet niet meer hoe het heet.... Groot complex met allerlei gebouwen en in het midden een soort (voormalige) kerk ofzo.
Bushalte voor de deur, aan een doorgaande weg.

Ongeveer 5 minuten met de bus vanaf het station.
ROC VAVO dus
Oud 13-04-2004, 00:28
hippie jesse
hippie jesse is offline
ik doe staatsexamen:

wiskunde b1
natuuurkunde 1
scheikunde 1
engels
anw
filosofie

schriftelijk in arhem en mondeling via een speciale regeling in nijmegen.

ik heb vorig jaar ook staatsexamens gedaan (en alles gehaald: nl, fr, du, geshie, maatsch en bio 1,2)
Oud 13-04-2004, 12:34
Myris
Myris is offline
Het staatsexamen is toch precies hetzelfde als het reguliere examen? Qua schriftelijke toetsen dan, het is toch niet moeilijker ofzo?
Oud 13-04-2004, 18:32
nightwish_assie
Het is inderdaad niet moeilijker; we krijgen gewoon precies het zlefde centraal schriftelijk examen.
Alleen mensen die op een reguliere middelbare school zitten, krijgen tussen door scoolexamens en wij krijgen daarvoor in de plaats een mondeling examen.
Oud 13-04-2004, 22:09
sublime
sublime is offline
Citaat:

- ANW
- Fa1
- Du1
- Ma1
- Gs1
- Biologie 1,2

maar dan heb je toch nog geen volledig vwo pakket?

Laatst gewijzigd op 13-04-2004 om 22:11.
Oud 13-04-2004, 22:19
Balance
Balance is offline
Citaat:
gothicassie schreef op 13-04-2004 @ 19:32 :
Het is inderdaad niet moeilijker; we krijgen gewoon precies het zlefde centraal schriftelijk examen.
Alleen mensen die op een reguliere middelbare school zitten, krijgen tussen door scoolexamens en wij krijgen daarvoor in de plaats een mondeling examen.
Maar die mondelingen zijn toch wel veel moeilijker.
Tenminste, dat herinner ik me uit posts van oa. Andijvie vorig jaar.
Oud 14-04-2004, 19:54
nightwish_assie
Hangter van af,

vorig jaar waren mijn mondelingen niet echt moeilijk voor natuurkunde en scheikunde.
maar ik dacht dat andijvie gewoon nederlands en engelse mondelingen had gedaan op een reguliere school, die zijn wel een stuk lastiger (kan me nog van de havo herinneren toen bij nederlands, wat k*t zeg!)
Maar goed; voor natuurkunde ben ik alsnog gezakt om dat ik gewon helemaal dichtklapte op me mondeling.
Oud 15-04-2004, 02:01
Prudentulo
Prudentulo is offline
Ej, allemaal staatsexamers . Ik doe staatsexamen vwo oude stijl in:

nederlands
engels
maatschappijleer
economie1
wiskunde A
wiskunde B
natuurkunde
scheikunde

Ben wel benieuwd wat jullie ernaast nog doen.. Werken/reizen/niks?

De afgelopen anderhalf jaar is mijn enige verplichting een baantje op de zaterdag geweest. Daarnaast heb ik vooral overmatig gechilled en uit zit te vinden hoe ik die verdraaide examens nou het beste kon halen ..
Oud 15-04-2004, 14:00
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef op 13-04-2004 @ 23:09 :
maar dan heb je toch nog geen volledig vwo pakket?
Nee, dan mist hij volgens mij nog een heleboel profielvakken - scheikunde, wiskunde, natuurkunde, e.d.?
Oud 15-04-2004, 14:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 15-04-2004 @ 15:00 :
Nee, dan mist hij volgens mij nog een heleboel profielvakken - scheikunde, wiskunde, natuurkunde, e.d.?
Die doet ie volgend jaar volgens mij
Oud 15-04-2004, 15:20
Verwijderd
Citaat:
gothicassie schreef op 14-04-2004 @ 20:54 :
Hangter van af,

vorig jaar waren mijn mondelingen niet echt moeilijk voor natuurkunde en scheikunde.
maar ik dacht dat andijvie gewoon nederlands en engelse mondelingen had gedaan op een reguliere school, die zijn wel een stuk lastiger (kan me nog van de havo herinneren toen bij nederlands, wat k*t zeg!)
Maar goed; voor natuurkunde ben ik alsnog gezakt om dat ik gewon helemaal dichtklapte op me mondeling.
Ik heb m'n Havo diploma op een reguliere middelbare school gehaald en 5 certificaten VWO oude stijl via staatsexamens.

Ik vond de schriftelijken niet moeilijker dan op de Havo, maar de mondelingen wél. Ik had voor een paar wel leuke mensen (economische wetenschappen I en recht, biologie, wiskunde), maar ook een paar héél gelovige leraren... Vooral bij geschiedenis en aardrijkskunde was dat erg, bij geschiendenis moest ik alles met de bijbel kunnen vergelijken en laat ik nou ergens slecht in zijn...
En dan was er nog aardrijskunde; de beste man begon en eindigde met een bijbels verhaal.

Nederlands en Engels waren geen probleem, hoewel de examinator bij Nederlands ook akelig veel bijbel-vragen had...

Uiteindelijk op aardrijkskunde gezakt (eigenlijk akelig onmogelijk, maar toch). Echt stom

Maar goed, nu ben ik al weer iets heel anders aan het doen

Staatsexamens zijn, imo, wel moeilijker dan regulier; allereerst omdat je niet telkens SO's hebt, en dus je eindcijfer maar van 2 cijfers afhangt. Dan is de druk voor de examens ook héél groot... En laat ik nou net niet zo goed presteren onder druk...

(Schriftelijk deed ik in Eindhoven, Mondelingen in Zwolle en herkansing weer in Eindhoven en in Amersfoort.
Telkens als ik nu met de trein in Eindhoven stop, word ik misselijk van de zenuwen, blegh... )

Als ik het over mocht doen, had ik het niet gedaan... of héél anders... Maar ik denk dat ik dan via de VAVO het had geprobeerd.

Laatst gewijzigd op 15-04-2004 om 15:22.
Oud 15-04-2004, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-04-2004 @ 15:41 :
Die doet ie volgend jaar volgens mij
Oh, ja dat kan natuurlijk.
Oud 15-04-2004, 17:35
Prudentulo
Prudentulo is offline
Citaat:
Ik vond de schriftelijken niet moeilijker dan op de Havo, maar de mondelingen wél.
Maar in princiepe zijn de mondelingen toch wat makkelijker kwa complexheid van de stof, omdat er geen tijd is om overal diep op in te gaan?

Overigens doe ik schriftelijk in eindhoven en mondeling in amersfoort.
M'n voorbereiding bestaat uit het afronden van eerst de makkelijke vakken, dan de moeilijke vakken. Afronden is dan genoeg stof kennen en proefexamens maken. De planning is ongeveer zo;
week 17; ned & eng
week 18; wisA & maatschappijleer
week 19; nat (3 tm 6 mei examencursus leiden)
week 20; wisB
week 21; eco

Voor scheikunde heb ik geen tijd meer . Dat is dan jammer maar daar haal ik dan een 4 of 5 voor en sleep ik er met de mondelingen hopelijk nog een voldoende uit..
Oud 15-04-2004, 19:21
nightwish_assie
Citaat:
Andijvie schreef op 15-04-2004 @ 16:20 :
Ik heb m'n Havo diploma op een reguliere middelbare school gehaald en 5 certificaten VWO oude stijl via staatsexamens.

Ik vond de schriftelijken niet moeilijker dan op de Havo, maar de mondelingen wél. Ik had voor een paar wel leuke mensen (economische wetenschappen I en recht, biologie, wiskunde), maar ook een paar héél gelovige leraren... Vooral bij geschiedenis en aardrijkskunde was dat erg, bij geschiendenis moest ik alles met de bijbel kunnen vergelijken en laat ik nou ergens slecht in zijn...
En dan was er nog aardrijskunde; de beste man begon en eindigde met een bijbels verhaal.

Nederlands en Engels waren geen probleem, hoewel de examinator bij Nederlands ook akelig veel bijbel-vragen had...

Uiteindelijk op aardrijkskunde gezakt (eigenlijk akelig onmogelijk, maar toch). Echt stom

Maar goed, nu ben ik al weer iets heel anders aan het doen

Staatsexamens zijn, imo, wel moeilijker dan regulier; allereerst omdat je niet telkens SO's hebt, en dus je eindcijfer maar van 2 cijfers afhangt. Dan is de druk voor de examens ook héél groot... En laat ik nou net niet zo goed presteren onder druk...

(Schriftelijk deed ik in Eindhoven, Mondelingen in Zwolle en herkansing weer in Eindhoven en in Amersfoort.
Telkens als ik nu met de trein in Eindhoven stop, word ik misselijk van de zenuwen, blegh... )

Als ik het over mocht doen, had ik het niet gedaan... of héél anders... Maar ik denk dat ik dan via de VAVO het had geprobeerd.
Ja ik had vorig jaar bij natuurkunde ook wel een k*t mondeling, dat wel, maar goed.
Scheikunde ging bij mij behoorlijk aardig vorig jaar; het mondeling vond ik makkelijker dan het schriftelijk, maar goed dat legt ook aan de leraar.
hij begon al gelijk te vertellen dat hij in een plaats geboren was die naast miijn dorp lag, dus dat nam al wat zenuwen weg (alweer5 minuten om, hehe)
En wiskunde B doe ik nu inderdaad via een VAVO; kheb gister zelfs nog hertoets mogen doen, met een beetje geluk en gezond verstand sta ik straks een 8 voor wiskunde.
en op de havo een 5.

Ach, ik hoop dat die examentraining me helpt voor natuurkunde.
Oud 16-04-2004, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Prudentulo schreef op 15-04-2004 @ 18:35 :
Maar in princiepe zijn de mondelingen toch wat makkelijker kwa complexheid van de stof, omdat er geen tijd is om overal diep op in te gaan?

In principe wel. Maar ik had dus een aantal examinatoren die over 1 onderwerp door bleven gaan en er dus wél diep op in gingen. Maar je hebt examinatoren die alles even snel langs vliegen, zodat je zoveel mogelijk puntjes kan scoren.
Advertentie
Oud 16-04-2004, 19:08
nightwish_assie
Citaat:
Andijvie schreef op 16-04-2004 @ 14:24 :
In principe wel. Maar ik had dus een aantal examinatoren die over 1 onderwerp door bleven gaan en er dus wél diep op in gingen. Maar je hebt examinatoren die alles even snel langs vliegen, zodat je zoveel mogelijk puntjes kan scoren.
Ja kijk dat had ik dus bij natuurkunde, bij de 1e vraag klapte ik dicht, en daar bleven ze me maar aan herinneren.
Scheikunde had ik erna, en dat was gewoon veel relaxter; daar werd inderdaad van alles wat aangeraakt.
Oud 18-04-2004, 17:54
Verwijderd
Citaat:
gothicassie schreef op 16-04-2004 @ 20:08 :
Ja kijk dat had ik dus bij natuurkunde, bij de 1e vraag klapte ik dicht, en daar bleven ze me maar aan herinneren.
Scheikunde had ik erna, en dat was gewoon veel relaxter; daar werd inderdaad van alles wat aangeraakt.
Bij wiskunde A en economie waren ze echt rustig en prettig, lekker alles even snel langs, dingen die ik wist bleven ze wat over door gaan, die ik niet wist... nou ja, hup, verder naar iets anders. Maar ik wist eigenlijk alles wel, dus dat was lekker
Maar bij aardrijskunde en geschiedenis bleven ze idd doorzeuren over wat ik níet wist...
Oud 20-04-2004, 17:05
chipmunk
chipmunk is offline
Ik doe staatsexamen oude stijl voor de vakken: engels, nederlands, frans1, duits1, economie1, wiskundeA en geschiedenis. Wiskunde en frans vind ik het moeilijkst en maak ik me het meeste zorgen over, vooral de mondelingen, maar ik verwacht volgend jaar gewoon weer mee te doen.
Opzich is het wel veel lekkerder dan regulier onderwijs, maar dat is heel persoonlijk denk ik.
Oud 20-04-2004, 19:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
chipmunk schreef op 20-04-2004 @ 18:05 :
Ik doe staatsexamen oude stijl voor de vakken: engels, nederlands, frans1, duits1, economie1, wiskundeA en geschiedenis. Wiskunde en frans vind ik het moeilijkst en maak ik me het meeste zorgen over, vooral de mondelingen, maar ik verwacht volgend jaar gewoon weer mee te doen.
Opzich is het wel veel lekkerder dan regulier onderwijs, maar dat is heel persoonlijk denk ik.
Hoe kan je staatsexamen oude stijl doen in Frans 1 en Duits 1 en economie 1, moet je dan niet nog gewoon het totaalvak doen?
Oud 20-04-2004, 19:47
nightwish_assie
Volgens mij kan dat wel, ik ken namelijk ook iemand die eco 1 doet op oude stijl niveau.
Waarschijnlijk heb je dan of alleen lezen/schrijven of spreken/luisteren van de taalvakken.

Oh en het moeilijkste voor mij is denk natuurkunde-examen
Oud 20-04-2004, 20:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
gothicassie schreef op 20-04-2004 @ 20:47 :
Volgens mij kan dat wel, ik ken namelijk ook iemand die eco 1 doet op oude stijl niveau.
Waarschijnlijk heb je dan of alleen lezen/schrijven of spreken/luisteren van de taalvakken.

owja, bij oude stijl had je ook economie 1 en economie 2, das waar maar ik vraag me nog steeds af hoe dat zit met die deeltalen.
Oud 20-04-2004, 21:56
Verwijderd
www.havovwo.nl maar die kent iedereen al, de enige goeie voorbereiding naast het hopeloos leren van al je boeken
Oud 20-04-2004, 22:22
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
gothicassie schreef op 20-04-2004 @ 20:47 :

Bestaat niet.

Je kan niet een 1-vak doen bij oude stijl.
Om de simpele reden dat die niet bestaan.
Oud 20-04-2004, 22:22
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-04-2004 @ 20:44 :
Hoe kan je staatsexamen oude stijl doen in Frans 1 en Duits 1 en economie 1, moet je dan niet nog gewoon het totaalvak doen?
Inderdaad, ja. Het hele vak.
Oud 21-04-2004, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-04-2004 @ 21:16 :
owja, bij oude stijl had je ook economie 1 en economie 2, das waar maar ik vraag me nog steeds af hoe dat zit met die deeltalen.
economie 1 oude stijl = economische wetenschappen I en recht = economie 1,2 nieuwe stijl

economie 2 oude stijl = economische wetenschappen II en recht = M&O nieuwe stijl

Frans 1, Duits 1 etc bestaat niet in de oude stijl.
Oud 21-04-2004, 18:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-04-2004 @ 15:17 :
economie 1 oude stijl = economische wetenschappen I en recht = economie 1,2 nieuwe stijl

economie 2 oude stijl = economische wetenschappen II en recht = M&O nieuwe stijl

Frans 1, Duits 1 etc bestaat niet in de oude stijl.
Kon je in de oude stijl eigenlijk ook alleen economie 2 kiezen of had je daarvoor dan economie 1 nodig? Je kan nu bijvoorbeeld ook m&o kiezen zonder economie maar was dat toen ook zo?
Oud 22-04-2004, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-04-2004 @ 19:43 :
Kon je in de oude stijl eigenlijk ook alleen economie 2 kiezen of had je daarvoor dan economie 1 nodig? Je kan nu bijvoorbeeld ook m&o kiezen zonder economie maar was dat toen ook zo?
Volgens mij kon dat wel gewoon, 't overlapt elkaar wel een beetje (zoals M&O en economie1,2 dat nu ook een beetje doen).
Oud 22-04-2004, 10:52
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Ik doe eindexamen in :

Nederlands
Engels
Geschiedenis
Economie
MenO (telt niet mee als het een onvoldoende is)
Wiskunde
Aardrijkskunde
Oud 23-04-2004, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Zlatani10 schreef op 22-04-2004 @ 11:52 :
Ik doe eindexamen in :

Nederlands
Engels
Geschiedenis
Economie
MenO (telt niet mee als het een onvoldoende is)
Wiskunde
Aardrijkskunde
Oude stijl en nieuwe stijl door elkaar ofzo?
Oud 26-04-2004, 19:52
chipmunk
chipmunk is offline
hehe, ja, van de talen klopt het dat het een vak is maar op mijn cursus materiaal staan nog/al overal 1 achter, dus vandaar ik typte snel over. economie is geloof ik wel 1 en 2, maar het interesseert me verder niet zo.
Oud 26-04-2004, 20:08
Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-04-2004 @ 15:18 :
Oude stijl en nieuwe stijl door elkaar ofzo?
Nieuwe stijl E&M kan toch ook?
Oud 27-04-2004, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 26-04-2004 @ 21:08 :
Nieuwe stijl E&M kan toch ook?
Heb je dan niet te weinig vakken voor het VWO?
Oud 27-04-2004, 10:48
Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 27-04-2004 @ 11:46 :
Heb je dan niet te weinig vakken voor het VWO?
oh je hebt gelijk. Bij het staatsexamen moet je natuurlijk ook examen doen in de vakken die wij voor de 6e al afronden, zoals frans1 en duits1 enzo.
Oud 29-04-2004, 11:50
denise123
denise123 is offline
hoi,

Ik doe dit jaar dus ook staatsexamen vwo oude stijl, ik doe de vakken:

Nederland
Duits
Engels
Geschiedenis
Aardrijkskunde
Filosofie
Maatschappijleer
tekenen

Aardig makkelijk pakket dus

Maar nu loop ik dus vast met aardrijkskunde, ik snap niet helemaal wat de bedoeling er van is. Ik krijg andere onderwerpen dan voor nieuwe stijl. 1 van de onderwerpen is maroco, maar weet iemand misschien wat daar de bedoeling van is, en wat ik het beste kan leren?

Ik doe ook examen in Arnhem en Amersfoor, dus misschien kom ik jullie nog wel tegen

Succes allemaal!!!
Oud 10-05-2004, 17:22
missymissy
missymissy is offline
hey ik moet ook staatsexamen doen dit jaar,weet iemand wat ik nu precies moet doen voor die schriftelijke toets van engels?Het is schrijfvaardigheid en in de vakinformatie staat dat het wordt getoetst door gevarieerde opgaven.Weet 1 van jullie wat dit nu precies inhoudt want ik heb al tog keer een mailtje naar de ib-groep gestuurd en ze antwoorden kijk hierop kijk daarop maar daar staat het antwoord wat ik net op heb geschreven,schiet niet op dus weet iemand dit?Ik doe havo nieuwe stijl!Ik doe geschiedenis en engels!alvast bedankt
Oud 10-05-2004, 20:58
hippie jesse
hippie jesse is offline
Citaat:
missymissy schreef op 10-05-2004 @ 18:22 :
hey ik moet ook staatsexamen doen dit jaar,weet iemand wat ik nu precies moet doen voor die schriftelijke toets van engels?Het is schrijfvaardigheid en in de vakinformatie staat dat het wordt getoetst door gevarieerde opgaven.Weet 1 van jullie wat dit nu precies inhoudt want ik heb al tog keer een mailtje naar de ib-groep gestuurd en ze antwoorden kijk hierop kijk daarop maar daar staat het antwoord wat ik net op heb geschreven,schiet niet op dus weet iemand dit?Ik doe havo nieuwe stijl!Ik doe geschiedenis en engels!alvast bedankt

Ik geloof dat je een brief moet schrijven, maar pin me er niet op vast.
Oud 14-05-2004, 11:32
dunja
dunja is offline
ik doe ook staatsexamens...

natuurkunde1, scheikunde1 en wiskundeb1

vorig jaar gezakt, en had geen zin om nog een jaar school te doen.
ik vind het wel vaag dat ik ook mondelingen moet doen, en niet mij SO cijfers van vorig jaar kan laten meetellen.
en die werkstukken vind ik ook onzin, maar daar kan je natuurlijk wel lekker mee scoren.
Oud 18-05-2004, 13:30
gw
gw is offline
Citaat:
Zijn er nog anderen die VWO staatsexamens doen?

- ANW
- Fa1
- Du1
- Ma1
- Gs1
- Biologie 1,2

waarom heb jikj zo weinig vakken? al die vakken van hierboven stellen (met alle respect) niks voor. het gaat juist om de vakken als wiskunde, duits en frans 1,2 gs 1,2 en nog veel meer vakken (ligt aan je profiel).

Als ik had geweten dat je alleen met deze vakken ook kan slagen, dat heb ik mn tijd een beetje lopen verdoen. beetje anw, beetje frans, beetje duits, dat kan iedereen wel.

zo kan iedereen opzich toch makkelijk een vwo diploma halen of ligt dat nou aan mij (dit is geen commentaar op jou! maar op het systeem!)
Oud 18-05-2004, 16:10
denise123
denise123 is offline
Citaat:
gw schreef op 18-05-2004 @ 14:30 :
waarom heb jikj zo weinig vakken? al die vakken van hierboven stellen (met alle respect) niks voor. het gaat juist om de vakken als wiskunde, duits en frans 1,2 gs 1,2 en nog veel meer vakken (ligt aan je profiel).

Als ik had geweten dat je alleen met deze vakken ook kan slagen, dat heb ik mn tijd een beetje lopen verdoen. beetje anw, beetje frans, beetje duits, dat kan iedereen wel.

zo kan iedereen opzich toch makkelijk een vwo diploma halen of ligt dat nou aan mij (dit is geen commentaar op jou! maar op het systeem!)
Nou sorry hoor, maar iedereen is toch vrij om een eigen pakket keuze te maken??? Jij hebt toch waarschijnlijk ook niet voor vakken gekozen waar je heel slecht in bent?! Waarom zou wiskunde, en al die andere vakken die er wel toe doen wel belangrijk zijn, als je dat vak toch niet nodig hebt voor je vervolg opleiding??? Dan is je VWO diploma meer waard? of ben je dan het vwo meer waard?

Ik hoor altijd maar gezeik over een makkelijk pakket. En dat het zo wel erg makkelijk is enzo! Maar zeik niet zo... Let voortaan iets beter op voor je een keuze had moeten maken, dan had je ook zo'n "makkelijk" pakket kunnen kiezen!!!!
Oud 18-05-2004, 16:16
Balance
Balance is offline
Citaat:
gw schreef op 18-05-2004 @ 14:30 :

Nederlands en Engels heeft ie dus al gehad, zoals ie zelf zegt.
Hij doet nu alle vakken uit het vrije deel + biologie1,2 om dan volgend jaar natuurkunde, scheikunde en wiskunde B te doen, als ik me niet vergis. Maar dat kun je beter aan FA zelf vragen, want hij had ook een plan over naar Tsjechië toe gaan ofzo, dus ik weet niet in hoeverre hij volgend jaar nou doorgaat.

Maar dit op zich is geen diploma. Hij heeft zo wel certificaten

Regels voor berichten