Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En ik was daarvoor ook hiermee bezig, maar had er geen zin meer in. ![]() Was nog net op tijd om me aan te melden voor de staatsexamens (voor 31 december) en ik had geen zin om 9 maanden thuis te zitten. Ik zou namelijk anders pas in augustus/september weer naar school kunnen. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() En Ma1 en Gs1 zijn juist alleen mondeling en niet schriftelijk. Dus ik heb 4 vakken mondeling en 4 vakken schriftelijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Weet niet meer hoe het heet.... Groot complex met allerlei gebouwen en in het midden een soort (voormalige) kerk ofzo. Bushalte voor de deur, aan een doorgaande weg. Ongeveer 5 minuten met de bus vanaf het station. |
![]() |
||
Citaat:
Op een reguliere middelbare school krijg je tussen door schoolexamens, deze cijfers worden dan gemiddeld en dit gemiddelde wordt dan weer gemiddeld met het centraal schriftelijk examen. Wij doen staatsexamen en dit wordt dan gemiddeld met het mondelinge examen. Ik heb bijvoorbeeld wel HAVO op een reguliere middelbare school gedaan, maar daarna ben ik op het hbo gaan studeren. N u wil ik graag naar de uni en daar gelden strengere eisen; dus daarom doe ik mijn vwo op deze manier, omdat ik dus gewoon geen tijd heb om op een reguliere middelbare school lessen te volgen. En zo zijn er mensen van 30-40 die het ook zo doen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-04-2004 om 22:11. |
![]() |
||
Citaat:
Tenminste, dat herinner ik me uit posts van oa. Andijvie vorig jaar.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vond de schriftelijken niet moeilijker dan op de Havo, maar de mondelingen wél. Ik had voor een paar wel leuke mensen (economische wetenschappen I en recht, biologie, wiskunde), maar ook een paar héél gelovige leraren... Vooral bij geschiedenis en aardrijkskunde was dat erg, bij geschiendenis moest ik alles met de bijbel kunnen vergelijken en laat ik nou ergens slecht in zijn... En dan was er nog aardrijskunde; de beste man begon en eindigde met een bijbels verhaal. Nederlands en Engels waren geen probleem, hoewel de examinator bij Nederlands ook akelig veel bijbel-vragen had... Uiteindelijk op aardrijkskunde gezakt (eigenlijk akelig onmogelijk, maar toch). Echt stom ![]() Maar goed, nu ben ik al weer iets heel anders aan het doen ![]() Staatsexamens zijn, imo, wel moeilijker dan regulier; allereerst omdat je niet telkens SO's hebt, en dus je eindcijfer maar van 2 cijfers afhangt. Dan is de druk voor de examens ook héél groot... En laat ik nou net niet zo goed presteren onder druk... (Schriftelijk deed ik in Eindhoven, Mondelingen in Zwolle en herkansing weer in Eindhoven en in Amersfoort. Telkens als ik nu met de trein in Eindhoven stop, word ik misselijk van de zenuwen, blegh... ) Als ik het over mocht doen, had ik het niet gedaan... of héél anders... Maar ik denk dat ik dan via de VAVO het had geprobeerd. Laatst gewijzigd op 15-04-2004 om 15:22. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Scheikunde ging bij mij behoorlijk aardig vorig jaar; het mondeling vond ik makkelijker dan het schriftelijk, maar goed dat legt ook aan de leraar. hij begon al gelijk te vertellen dat hij in een plaats geboren was die naast miijn dorp lag, dus dat nam al wat zenuwen weg (alweer5 minuten om, hehe) En wiskunde B doe ik nu inderdaad via een VAVO; kheb gister zelfs nog hertoets mogen doen, met een beetje geluk en gezond verstand sta ik straks een 8 voor wiskunde. en op de havo een 5. ![]() Ach, ik hoop dat die examentraining me helpt voor natuurkunde. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Scheikunde had ik erna, en dat was gewoon veel relaxter; daar werd inderdaad van alles wat aangeraakt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar bij aardrijskunde en geschiedenis bleven ze idd doorzeuren over wat ik níet wist... ![]() |
![]() |
|
Ik doe staatsexamen oude stijl voor de vakken: engels, nederlands, frans1, duits1, economie1, wiskundeA en geschiedenis. Wiskunde en frans vind ik het moeilijkst en maak ik me het meeste zorgen over, vooral de mondelingen, maar ik verwacht volgend jaar gewoon weer mee te doen.
Opzich is het wel veel lekkerder dan regulier onderwijs, maar dat is heel persoonlijk denk ik. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
www.havovwo.nl maar die kent iedereen al, de enige goeie voorbereiding naast het hopeloos leren van al je boeken
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je kan niet een 1-vak doen bij oude stijl. Om de simpele reden dat die niet bestaan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
economie 2 oude stijl = economische wetenschappen II en recht = M&O nieuwe stijl Frans 1, Duits 1 etc bestaat niet in de oude stijl. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
hoi,
Ik doe dit jaar dus ook staatsexamen vwo oude stijl, ik doe de vakken: Nederland Duits Engels Geschiedenis Aardrijkskunde Filosofie Maatschappijleer tekenen Aardig makkelijk pakket dus Maar nu loop ik dus vast met aardrijkskunde, ik snap niet helemaal wat de bedoeling er van is. Ik krijg andere onderwerpen dan voor nieuwe stijl. 1 van de onderwerpen is maroco, maar weet iemand misschien wat daar de bedoeling van is, en wat ik het beste kan leren? Ik doe ook examen in Arnhem en Amersfoor, dus misschien kom ik jullie nog wel tegen Succes allemaal!!! |
![]() |
|
![]() |
hey ik moet ook staatsexamen doen dit jaar,weet iemand wat ik nu precies moet doen voor die schriftelijke toets van engels?Het is schrijfvaardigheid en in de vakinformatie staat dat het wordt getoetst door gevarieerde opgaven.Weet 1 van jullie wat dit nu precies inhoudt want ik heb al tog keer een mailtje naar de ib-groep gestuurd en ze antwoorden kijk hierop kijk daarop maar daar staat het antwoord wat ik net op heb geschreven,schiet niet op dus weet iemand dit?Ik doe havo nieuwe stijl!Ik doe geschiedenis en engels!alvast bedankt
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik geloof dat je een brief moet schrijven, maar pin me er niet op vast.
|
![]() |
ik doe ook staatsexamens...
natuurkunde1, scheikunde1 en wiskundeb1 vorig jaar gezakt, en had geen zin om nog een jaar school te doen. ik vind het wel vaag dat ik ook mondelingen moet doen, en niet mij SO cijfers van vorig jaar kan laten meetellen. en die werkstukken vind ik ook onzin, maar daar kan je natuurlijk wel lekker mee scoren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als ik had geweten dat je alleen met deze vakken ook kan slagen, dat heb ik mn tijd een beetje lopen verdoen. beetje anw, beetje frans, beetje duits, dat kan iedereen wel. zo kan iedereen opzich toch makkelijk een vwo diploma halen of ligt dat nou aan mij (dit is geen commentaar op jou! maar op het systeem!) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik hoor altijd maar gezeik over een makkelijk pakket. En dat het zo wel erg makkelijk is enzo! Maar zeik niet zo... Let voortaan iets beter op voor je een keuze had moeten maken, dan had je ook zo'n "makkelijk" pakket kunnen kiezen!!!! |
![]() |
||
Citaat:
Hij doet nu alle vakken uit het vrije deel + biologie1,2 om dan volgend jaar natuurkunde, scheikunde en wiskunde B te doen, als ik me niet vergis. Maar dat kun je beter aan FA zelf vragen, want hij had ook een plan over naar Tsjechië toe gaan ofzo, dus ik weet niet in hoeverre hij volgend jaar nou doorgaat. Maar dit op zich is geen diploma. Hij heeft zo wel certificaten
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eindexamens 2014 |
[HAVO] vavo met staatsexamen mogelijk? dolunay | 1 | 28-06-2014 11:00 | |
Werk, Geld & Recht |
Vergoeding bij staatsexamen? Annefleur28 | 2 | 17-11-2012 16:10 | |
Studeren |
Profiel NG : Staatsexamen in wiskunde C ?? , terwijl je wiskunde A hebt! staatsexamen112 | 0 | 23-01-2011 10:20 | |
Studeren |
Staatsexamen Kaka8 | 6 | 20-10-2010 20:14 | |
Eindexamens 2005 |
Staatsexamen pinkkashmir | 24 | 30-06-2005 16:41 | |
Algemene schoolzaken |
staatsexamen.... verdrietje | 9 | 08-08-2002 16:35 |