Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2004, 21:18
Isa
Isa is offline
Hier had ik het op MSN over met een scholieren.commer, hij gelofde in een technologische cyborgtoekomst.

Hij wilde onsterfelijk worden met die technologie. en nog iets onbereikbaarders,vormverandering.
wat zouden jullie doen als we nu al cyborgtechnologie hadden?
wat zouden jullie wel en absoluut niet in jezelf toelaten?
er is zo'n professor kevin warwick geloof ik, die nu al allerlei technologie in zich heeft.

Ikzelf zou
-Mijn lichaam perfectioneren en wat ik niet mooi vind weghalen.
-Nanotechnologie om de bacterien te helpen en alles wat negatieve emoties en andere dingen voor slechts in mijn lichaam hebben veroorzaakt weghalen, zoals bijvoorbeeld verdikt bloed of gaten in de cellen door vrije radikalen.
-het is dat ik in een afterlife geloof, andersnsterfelijkheid.
-genen veranderen die ik niet mag.
-heel belangrijk, mijn hersenen en klieren veranderen, ik wil een zo volmaakt mogelijk bewustzijn, heldere gedachten, helder verstand, goede, maar geen onrealistische gevoelens,
(bv blijdschap,harmonie, focus, verbondenheid, leven, liefde voor het leven, de schoonheid in dingen zien etc, maar niet alsof ik een drug pil opheb.)
dat alles met elkaar in optimale harmonie, ook mijn persoonlijkheid en geweten moet geperfectioneerd worden. ik wil ook mannelijk(er) worden. zoals mijn lichaam ook zegt.
-mijn ogen, neus, oren, en alle andere zintuigen optimaal laten werken. dit hangt natuurlijk samen met hersenen.

Wat zouden jullie doen en niet doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2004, 21:48
Krirby
Krirby is offline
Bleh, perfect zijn lijkt me saai . Ik zou wel mijn ogen laten "cyberen" zodat ik door kleren heen kan kijken .
Oud 10-04-2004, 11:00
Isa
Isa is offline
Citaat:
Krirby schreef op 09-04-2004 @ 22:48 :
Bleh, perfect zijn lijkt me saai . Ik zou wel mijn ogen laten "cyberen" zodat ik door kleren heen kan kijken .
een perfect wezen kan uit het kleinste van het kleinste nog plezier halen, dus dat is een contradictio in terminis imho.
Alleen maar je tijd besteden aan vrouwenkutten lijkt me saai... maar ik zou wel zoals dat ene meisje in china ofzo 'Xray' ogen willen hebben.
en al het andere wat er te zien valt, zien.
als ik dat wil.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 11:08
Myris
Myris is offline
Ik weet het niet, het zal waarschijnlijk wel onbetaalbaar duur zijn. Maar het idee van Isa om nanosondes in je bloed te hebben die bacterieën weren is erg goed. Het zou wel eens de oplossing tegen heel veel ziektes kunnen zijn.

Zelf zou ik ook nog graag betere ogen hebben, ik hoef niet echt X-ray ogen te hebben, maar wat scherper en verder gezichtsvermogen lijkt me wel mooi meegenomen.
Oud 10-04-2004, 11:09
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
altijd blij zijn lijkt me kut, je moet ook een reden hebben om blij te zijn, het stofje alleen lijkt mij niet genoeg.

je kan zo ook behoorlijk lullig overkomen op bijv. begravenissen

Wat ik wel zou willen is het verbeteren van een paar van m'n zintuigen, beter zien, beter horen en vooral beter ruiken want daar zijn wij mensen toch zo slecht in.

Laatst gewijzigd op 10-04-2004 om 11:15.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 13:13
Isa
Isa is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 10-04-2004 @ 12:09 :
altijd blij zijn lijkt me kut, je moet ook een reden hebben om blij te zijn, het stofje alleen lijkt mij niet genoeg.

je kan zo ook behoorlijk lullig overkomen op bijv. begravenissen

Wat ik wel zou willen is het verbeteren van een paar van m'n zintuigen, beter zien, beter horen en vooral beter ruiken want daar zijn wij mensen toch zo slecht in.
Dat is ook niet precies wat ik bedoel, zoals ik al zei, het moet niet zijn alsof ik voortdurend een xtcpil opheb.
maar wel gecontroleerde emoties, gewoon schoonheid kunnen zien, compassie bij lijden tonen, meelevende vreugde met mensen, spontaniteit, verbinding met het universum en andere mensen gevoel enzovoort.
blijdschap is ook niet 1 emotie die ik 100 jaar wil voelen, maar juist iets dat vele aspecten kent al naar gelang de situatie. de liefde voor een zonsondergang en voor een familielid of vriend is liefde maar toch anders. dat maakt het leven mooi.
het tegengetselde aan veel emoties hebben, zo blijkt, is niet ratio, maar depressie, die mensen hebben heel weinig emotio activiteit en voelen zich de hele dag hetzelfde, uiterlijke omstandigheden hebben weinig invloed.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 15:03
A Narrator
A Narrator is offline
Denk je nou echt dat met zo'n land als Amerika de Cyborg Technologie ook bereikbaar word voor burgers? Ik denk dat de V.S het alleen maar zal gebruiken voor oorlogsvoering.
Maar het zou wel cool zijn als ik een paar updates zal ondergaan zoals.

-Ingebouwd Jetpack!!!
-Allerlei gadgets inlaten bouwen.
-Mijn reactievermogen flink opschroeven.
-Soort van harnas waardoor de kans op verwondingen kleiner
word.
-Kennis op topsnelheid kunnen verwerken.

Maar ik denk dat we op een gegeven moment meer weg hebben van Inspector Gadget of The Terminator.
Oud 10-04-2004, 16:39
Verwijderd
mijn ogen verbeteren, luie ogen zuigen.
en dan neem ik maar meteen über-zicht met ingebouwde thermal-imaging ofzo

Gewrichten en spieren upgraden.

oog-hand coordinatie op een extreem hoog niveau brengen.

reactiesnelheid boosten.
etc. etc.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 17:05
JaJ
JaJ is offline
pfft, ik wordt gewoon van amorf metaal, zoals in terminator 2(of 3?)
Oud 10-04-2004, 20:03
Krirby
Krirby is offline
Citaat:
Isa schreef op 10-04-2004 @ 14:13 :
Dat is ook niet precies wat ik bedoel, zoals ik al zei, het moet niet zijn alsof ik voortdurend een xtcpil opheb.
maar wel gecontroleerde emoties, gewoon schoonheid kunnen zien, compassie bij lijden tonen, meelevende vreugde met mensen, spontaniteit, verbinding met het universum en andere mensen gevoel enzovoort.
blijdschap is ook niet 1 emotie die ik 100 jaar wil voelen, maar juist iets dat vele aspecten kent al naar gelang de situatie. de liefde voor een zonsondergang en voor een familielid of vriend is liefde maar toch anders. dat maakt het leven mooi.
het tegengetselde aan veel emoties hebben, zo blijkt, is niet ratio, maar depressie, die mensen hebben heel weinig emotio activiteit en voelen zich de hele dag hetzelfde, uiterlijke omstandigheden hebben weinig invloed.
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik zou niet aan mijn hersenen rommelen. Een geest is een heel gebalanceerd iets, volgens mij snap je alle dingen niet helemaal meer anders als je sommige aspecten iets anders ervaart (ookal is in een betere vorm).
Oud 10-04-2004, 20:17
Frondish
Frondish is offline
Ik heb is een keer op Discovery gezien, een man die een chip in zijn pols liet zetten.. en daarmee had hij veel hogere capaciteiten.. ik weet niet meer precies wat maar ik dacht onderandere een soort van röntge beeld.

Hij was dan ook de eerste die dat aandurfde want er zat een heel groot risico om dood te gaan bij.
Oud 10-04-2004, 22:28
Isa
Isa is offline
Citaat:
Krirby schreef op 10-04-2004 @ 21:03 :
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik zou niet aan mijn hersenen rommelen. Een geest is een heel gebalanceerd iets, volgens mij snap je alle dingen niet helemaal meer anders als je sommige aspecten iets anders ervaart (ookal is in een betere vorm).
Dat zeg je goed! het is een zeer gebalanceerd iets! dat is dan ook precies wat ik wil bereiken.
lichaam,geest,hersens,klieren,organen,cellen, alles gewoon in perfecte harmonie, en de daaropvolgende positieve emoties, die het resultaat zijn van een dergelijke harmonie!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 00:24
JCG
JCG is offline
mijn ogen als eerste, -5 -4,5 , misschien gelijk een zoom functie . Dan een chips die adrealine en morfine kan los laten, daar bij nog chip die me spieren versterken, zodat ik zeer goed sportieve prestaties kan leveren Oja doe er dan maar gelijk een kunsthart bij die dat vol kan houden, en gelijk een chips bijna mij oog hand coordinatie perfect maakt. Reactie vermogen ook meteen omhoog, uithoudingsvermogen, en een braininput zodat ik alle leer stof voor me examens gewoon via de computer invoer, want ik vind leren voor me examens

Laatst gewijzigd op 11-04-2004 om 00:28.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 12:09
Isa
Isa is offline
Citaat:
JCG schreef op 11-04-2004 @ 01:24 :
mijn ogen als eerste, -5 -4,5 , misschien gelijk een zoom functie .
zoomen kunne we al hoor
Citaat:
Dan een chips die adrealine en morfine kan los laten,
ja ech wel, leven wil ik. ik wil alles in perfecte harmonie hebben. serotonine.
Citaat:
daar bij nog chip die me spieren versterken, zodat ik zeer goed sportieve prestaties kan leveren
zeker, superlichaam!
Citaat:
Oja doe er dan maar gelijk een kunsthart bij die dat vol kan houden,
ik gebruik liever nanodinges op mijn biohart op peil te houden.
Citaat:
en gelijk een chips bijna mij oog hand coordinatie perfect maakt.
zeker alweer een deel van die harmonie.
Citaat:
Reactie vermogen ook meteen omhoog, uithoudingsvermogen, en een braininput zodat ik alle leer stof voor me examens gewoon via de computer invoer, want ik vind leren voor me examens [/B]
lijkt me leuk zo'n matrixverstand
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 18:44
I love stars
I love stars is offline
Ik zou een beter geheugen ( alles na 1 keer lezen horen weten) willen hebben , iets hogere iq ( 150 ofzo) en geen dyslexie wat betere ogen( 3 keer zo scherp). Nooit meer ziek zijn en een wat beter conditie( in 12 minuten 4000 meter kunnen renen) en iets mooier zijn.
Oud 12-04-2004, 00:50
Verwijderd
Sterkere bloedvaten.
Betere zuurstof opname.
Sneller herstel van beschadigingen.
Scherper zicht en gehoor.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 10:54
Isa
Isa is offline
Citaat:
I love stars schreef op 11-04-2004 @ 19:44 :
Ik zou een beter geheugen ( alles na 1 keer lezen horen weten) willen hebben , iets hogere iq ( 150 ofzo) en geen dyslexie wat betere ogen( 3 keer zo scherp). Nooit meer ziek zijn en een wat beter conditie( in 12 minuten 4000 meter kunnen renen) en iets mooier zijn.
ik wil hogere AQ (ACCU)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 16:01
Svavl
Svavl is offline
ik zou alles laten zoals het is en met een pilsje in de hand kijken naar al die mongolen met computer in hun lijer.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 18:48
Maarten
Maarten is offline
Ik ben al perfect mezelf dus boeie

Maar het zou wel cool zijn als ze pacman op me kont konden spelen ;p

Laatst gewijzigd op 12-04-2004 om 18:52.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 16:31
metallicpatrick
metallicpatrick is offline
helemaal nix...ik vind dat je niet mag kloten met natuur

en morfine en shit in je bloed spuiten is niet goed voor je ...als de mens zou moeten zijn zoals jullie beschrijven was dat heus wel allang gebeurs...met andere woorden..het is nergens voor nodig
Oud 16-04-2004, 00:32
p-chez
p-chez is offline
Ik weet niet. Straks lopen er á la Star Trek halve Borg figuren rond.

"You will be assimilated". Nee dank je. Ik heb niet echt de behoefte aan cybernetische troep in m'n lichaam.
Oud 16-04-2004, 11:28
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
p-chez schreef op 16-04-2004 @ 01:32 :

"You will be assimilated". Nee dank je. Ik heb niet echt de behoefte aan cybernetische troep in m'n lichaam.
He, dit is niet eens zo'n gek idee, het collectief dienen.
Opereren als één, denken als één, leven als één. Het heeft meer voordelen dan nadelen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 15:53
Verwijderd
Citaat:
JantjePietje schreef op 16-04-2004 @ 12:28 :
Opereren als één, denken als één, leven als één. Het heeft meer voordelen dan nadelen.
en dan ook ten alle tijde ondervinden hoe ik iemand met diarree zit te schijten omdat ook die actie wordt toegevoegd aan het collectief?

ik pas.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 16:23
Warsocket
Warsocket is offline
Ik zou niks veranderen
Ik leef lekker in dit lichaam door tot ik dood ben
Oud 16-04-2004, 18:37
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Mijn ogen; zodat ik eindelijk weer scherp kan zien zonder die verdomde kut lenzen. Met ingebouwde lasers natuurlijk, het lijkt me wel makkelijk dat ik er ook mee kan schieten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2004, 22:26
Isa
Isa is offline
Citaat:
Havock schreef op 16-04-2004 @ 16:53 :
en dan ook ten alle tijde ondervinden hoe ik iemand met diarree zit te schijten omdat ook die actie wordt toegevoegd aan het collectief?

ik pas.
dan beamen we de schijt er gewoon uit is die darm ook niet meer nodig.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 23:15
freakinaround
freakinaround is offline
beter geheugen.
beter/sneller (?) reactievermogen.
niet meer hyperventileren als ik sport.
verder kunnen zien.
Oud 18-04-2004, 14:09
farrar-misty
farrar-misty is offline
daar moet ik echt een paar weken over nadenken hor....
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Isa schreef op 16-04-2004 @ 23:26 :
dan beamen we de schijt er gewoon uit is die darm ook niet meer nodig.
Spartans >>>>>>>>>>>>>>>>>>>> borgs.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 15:57
freyk
freyk is offline
Citaat:
p-chez schreef op 16-04-2004 @ 01:32 :

Dan heb je in de films niet gezien wat de borg allemaal met hun cyborgtechnologie konden doen.
Ze konden bijvoorbeeld:
* zich aanpassen aan gassen en stralen.
en wat ik nog het mooiste vond.
* iemand een stukje "levend" huid doneren (aan Data, een robot)

Citaat:
JantjePietje schreef op 16-04-2004 @ 12:28 :
Maar dit heb ik liever niet.

Maar ja,..tis allemaal fictie he

Ennuh mijn antwoord op vraag: Ik zou me lichaam willen veranderen zodat ik aan alles kon aanpassen.

Laatst gewijzigd op 19-04-2004 om 16:03.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 10:52
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
niks.
Oud 28-04-2004, 22:33
SuperSanne
SuperSanne is offline
mijn geheugen. Ik vergeet momenteel echt ALLES ("sanne wat zit je spijkerbroek raar..." "hoe bedoel je" "wat is dat rode dat onder je broekspijp uitsteekt?" "aha... ik vroeg me al af waar mijn pyamabroek was gebleven")
Oud 28-04-2004, 22:35
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
freyk schreef op 19-04-2004 @ 16:57 :
Dan heb je in de films niet gezien wat de borg allemaal met hun cyborgtechnologie konden doen.
Ze konden bijvoorbeeld:
* zich aanpassen aan gassen en stralen.
en wat ik nog het mooiste vond.
* iemand een stukje "levend" huid doneren (aan Data, een robot)

Maar dit heb ik liever niet.

Maar ja,..tis allemaal fictie he

Ennuh mijn antwoord op vraag: Ik zou me lichaam willen veranderen zodat ik aan alles kon aanpassen.
Data twijfelde 0.68 sec of hij die huid wilde houden en bij de borg wilde blijven... Ik zou allang zijn weggerend (of waarschijnlijker: flauw zijn gevallen )

nee... ik vind mezelf nu prima zoals ik ben, behalve mijn geheugen (wat ik niet met een paar miljard anderen ga delen) dus
Oud 29-04-2004, 18:18
Boozle
Boozle is offline
Hij wilde onsterfelijk worden met die technologie.
Ik denk niet dat veel mensen onsterfelijk willen zijn. Straks is er helemaal niets meer en dan ben je daar helemaal alleen ergens in de ruimte. Daar wordt je toch helemaal gek van. Je kan nergens heen en je kan niets doen.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 19:56
Isa
Isa is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 28-04-2004 @ 23:35 :

nee... ik vind mezelf nu prima zoals ik ben, behalve mijn geheugen (wat ik niet met een paar miljard anderen ga delen) dus
geweldig lijkt me dat een wereld zonder geheimen, vol met acceptatie van elkaar waarbij iedereen het grote geheel dient acoording to zijn of haar passie.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 21:28
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Isa schreef op 29-04-2004 @ 20:56 :
geweldig lijkt me dat een wereld zonder geheimen, vol met acceptatie van elkaar waarbij iedereen het grote geheel dient acoording to zijn of haar passie.
en een wereld waarin iedereen weet dat ik tot mijn 14e naar smurfenhouse heb geluisterd... nee, dank je
Oud 29-04-2004, 21:48
Isa
Isa is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 29-04-2004 @ 22:28 :
en een wereld waarin iedereen weet dat ik tot mijn 14e naar smurfenhouse heb geluisterd... nee, dank je
en dat volledig accepteert zei ik dus. als jij alles van anderen weet, ik denk dat er maar weinig zijn die geen geheimen hebben, vernederend overkomende geheimen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 14:45
REIE
REIE is offline
Ik zou wel een staart willen. Helaas moet ik dan wel afgezakte broeken dragen enzo, om da staart naar buiten te laten komen.
Een verder nadeel lijkt me dat je de onderdelen regelmatig moet smeren.
Oud 04-05-2004, 21:20
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Isa schreef op 29-04-2004 @ 22:48 :
en dat volledig accepteert zei ik dus. als jij alles van anderen weet, ik denk dat er maar weinig zijn die geen geheimen hebben, vernederend overkomende geheimen.
okay... 1-0 voor jou. Maar ik zie jou die nanoprobes nog niet goedpraten... zo'n grijze huid met allemaal implantaten? ik heb niet elke dag braaf 8 glazen water gedronken om er vervolgens zo bij te lopen

Laatst gewijzigd op 04-05-2004 om 21:24.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 22:24
Isa
Isa is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 04-05-2004 @ 22:20 :
okay... 1-0 voor jou. Maar ik zie jou die nanoprobes nog niet goedpraten... zo'n grijze huid met allemaal implantaten? ik heb niet elke dag braaf 8 glazen water gedronken om er vervolgens zo bij te lopen

[afbeelding]
ik denk dat we er dan ook wel iets anders zullen uitzien en gedragen dan borgs. om te beginnen zullen we vast en zeker nog wel emoties hebben en geen robotten zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 22:42
EggeD
EggeD is offline
Ik zou wel wat subtieler geopereerd willen zijn (;
Oud 08-05-2004, 15:02
A Narrator
A Narrator is offline
We are the Borg be ready to be assimulated. Resistance is futile!

LOL

Maar Cyborg Technologie zou wel handig zijn bij BV gehandicapten zoals iemand in een rolstoel of met een afgereten armen.
Of natuurlijk zou het ook voor zoiets als een Super Soldaat gebruikt kunnen worden net zoals Klonen.
Eng idee eigenlijk.
Emoties moeten blijven om een mens te blijven. Als we geen emoties meer zouden hebben zou de enige smillie deze zijn .
Oud 08-05-2004, 15:24
Isa
Isa is offline
Citaat:
Gremlin schreef op 08-05-2004 @ 16:02 :
We are the Borg be ready to be assimulated. Resistance is futile!

LOL

Maar Cyborg Technologie zou wel handig zijn bij BV gehandicapten zoals iemand in een rolstoel of met een afgereten armen.
Of natuurlijk zou het ook voor zoiets als een Super Soldaat gebruikt kunnen worden net zoals Klonen.
Eng idee eigenlijk.
Emoties moeten blijven om een mens te blijven. Als we geen emoties meer zouden hebben zou de enige smillie deze zijn .
Wat als je er door het lichaam en de hersens in complete harmonie te brengen je juist meer emoties kreeg?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 18:24
A Narrator
A Narrator is offline
Citaat:
Isa schreef op 08-05-2004 @ 16:24 :
Wat als je er door het lichaam en de hersens in complete harmonie te brengen je juist meer emoties kreeg?
Zou wel kunnen. Je onderbewustzijn zou een veel grotere rol kunnen spelen qua gevoelens.
Oud 09-05-2004, 07:01
Isa
Isa is offline
Citaat:
Gremlin schreef op 08-05-2004 @ 19:24 :
Zou wel kunnen. Je onderbewustzijn zou een veel grotere rol kunnen spelen qua gevoelens.
Idd, we zouden onszelf veel beter kunnen begrijpen en kennen en ons bewust zijn van veel meer waar wij uit bestaan. en daarin blijdschap vinden
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 12:51
A Narrator
A Narrator is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 04-05-2004 @ 22:20 :

[afbeelding]
Wie zegt dat al die implantaten te zien zijn aan de buitenkant? StarTrek?
Misschien kan een Cyborg er wel helemaal normaal uitzien.
Oud 09-05-2004, 17:27
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Gremlin schreef op 09-05-2004 @ 13:51 :
Wie zegt dat al die implantaten te zien zijn aan de buitenkant? StarTrek?
Misschien kan een Cyborg er wel helemaal normaal uitzien.
we hadden het toen even over de borg, niet over cyborgs in het algemeen
Oud 10-05-2004, 07:00
Isa
Isa is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 09-05-2004 @ 18:27 :
we hadden het toen even over de borg, niet over cyborgs in het algemeen
ehm eigenlijk ben jij degene die ineens borg ermee verbond ik had het er niet over
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 17:17
A Narrator
A Narrator is offline
Oud 13-05-2004, 07:58
Enlightenment
Enlightenment is offline
Het valt mij op dat als cyborgs ter sprake komt, iedereen het over secundaire veranderingen heeft, dus b.v. sterkere spieren, beter geheugen, langere levensduur, etc. Dit zijn cybernetische implantaten.

Als we het het echter hebben over een cybernetische levensvorm dan kun je niet de ware essentie wegdenken die iets tot een intelligent wezen maakt: de hersenen en de 'ik' die daaruit wordt gevormd. Simpel gezegd: een echte cyborg is geen mens meer en denkt niet meer als een mens.

Met 'onsterfelijk' wordt doorgaans bedoelt dat men geen natuurlijke dood sterft, en niet dat het onmogelijk is om dood te gaan. Als je het verouderingsproces van de mens stopt, ben je in principe onsterfelijk. Tenzij je dood gaat door externe factoren: dood door intentie: iemand schiet je dood, je wilt zelf dood; of door een ongeluk: explosie, technische/lichamelijke mankementen, zoals een virus.

Ik ben bang dat de meesten een cybernetische vorm van leven, alsin: mens/technologie hybride, niet goed kan voorstellen tót het moment aanbreekt dat deze concreet in onze maatschappij aanwezig zal zijn. Het is mijn veronderstelling dat na het nano- en quantumtijdperk (2060+) dergelijke levensvormen hun intrede zullen doen, en daarmee onze wereld danwel leefomgeving ingrijpend zullen veranderen.

Maar zoals altijd zijn dit soort abstracte dingen heel moeilijk over te brengen via tekst. Ik wil het ooit wel proberen door alles op te schrijven. Ooit.
Reageren

Regels voor berichten