Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2004, 17:56
Enlightenment
Enlightenment is offline
Hallo S&M-ers - deel 2,

Zoals velen van jullie weten, wordt er op Hardware een relatief strak Tag-beleid gehanteerd. Dat houdt in dat elk topic van een "tag" voorzien moet zijn.

Wat is een tag?
Een tag (spreek uit op z'n Engels) is een woord tussen haakjes, zoals [Videokaart]. Een tag geeft aan in welke categorie het topic thuishoort.

Voorbeeld van een foute tag:
[ATi] Radeon 9600 kopen?

Voorbeeld van een goede tag:
[Videokaart] ATi Radeon 9600 kopen?

Nadat het tagbeleid op Hardware mijns inziens goed uitpakte, is in de mededeling van S&M opgenomen dat ook op S&M een tag verplicht is. Maar dit beleid werd vóór de aanstelling van de nieuwe forumbaas (Manuzhai) bewust niet altijd nageleefd. Bij enkele leden ontstond verwarring en wilden opheldering.

Velen verschillen van mening omtrent tags, zo ook tussen de forumbazen zelf. Nu kunnen we met z'n drieën natuurlijk wel afspreken wat voor beleid we nu gaan hanteren, maar eerlijker en wellicht beter is het, als we jullie daarbij ook betrekken.

Geef dus je mening over het huidige beleid maar vooral hoe het volgens jou zou moeten, en welke voordelen én nadelen deze verandering kan hebben. Na afloop van dit topic kan besloten worden het beleid te herzien.

Bedankt voor je medewerking!

- Manuzhai, ekki en Enlightenment
Oud 18-04-2004, 20:30
Verwijderd
Ik vind het een goed idee om het verplicht te stellen.
Mijn reden hiervoor zijn:
- Duidelijkheid
- Makkelijker om op te maken waar het over gaat

Maar aan de andere kant is er ook geen probleem als mensen een duidelijke titel titel geven, dan word het enigzins overbodig.

En nadeel vind ik alleen wel dat het dahn weer zo'n bureaucratisch gebeuren gaat worden, daar hou ik persoonlijk niet zo van

Met andere woordne, ik vind het beide best:
Zolang er maar een keuze word gemaakt, en niet van soms-wel soms-niet.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 21:56
Rob
Rob is offline
Ik vind die categorie tags erbij best wel handig. Niet iedereen weett bijvoorbeeld wat een ATi Radeon 900 is (ik niet niet in ieder geval), en zo kun je makkelijk kijken of een thread iets voor jou is of niet. En zelfs ook al is de titel niet zo heel duidelijk, de tag zorgt er dan toch voor dat je weet waar het over gaat, zodat je weet of je kunt helpen.

Ik zou het dus wel doen.
Oud 18-04-2004, 23:32
TIGEK
TIGEK is offline
Ik vind het veel duiderlijk. Een goede tag zorgt er voor dat alles ook voor de bezoekers makkelijker te begrijpen is en daardoor dat je alles "sneller" kunt na lezen. Soms weet je niets van iets en kan je dat zo overslaan.

Van mij mogen de FBers alles aan passen. en gewoon altijd verplicht stellen. Anders een slot of een aanpassing....
Oud 19-04-2004, 14:05
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
********** schreef op 18-04-2004 @ 21:30 :
Ik vind het een goed idee om het verplicht te stellen.
Mijn reden hiervoor zijn:
- Duidelijkheid
- Makkelijker om op te maken waar het over gaat

Maar aan de andere kant is er ook geen probleem als mensen een duidelijke titel titel geven, dan word het enigzins overbodig.

En nadeel vind ik alleen wel dat het dahn weer zo'n bureaucratisch gebeuren gaat worden, daar hou ik persoonlijk niet zo van

Met andere woordne, ik vind het beide best:
Zolang er maar een keuze word gemaakt, en niet van soms-wel soms-niet.
Ik kan me grotendeels aansluiten bij **********. Het maakt mij op zich ook niet veel uit wat gehanteerd wordt, wel of geen tag, maar ik vind het wel belangrijk dat er duidelijkheid is.

Ik heb overigens wel een lichte voorkeur voor het wel verplichten van tags, want op die manier kan een topictitel bijna niet onduidelijk worden. Is dit toch een enkele keer het geval dan kan een fb hem even aanpassen (en dat zal denk ik echt niet vaak nodig zijn).

Overigens vind ik de suggestie van Manuzhai om een sterretje achter gewijzigde titels te zetten ook erg goed. Op die manier zullen leden meer aangespoord worden om de titel in één keer goed te doen.

Ik ben dus voor tags, maar als veel mensen er tegen zijn vind ik dat ook best, maar dan zou het wel uit de mededeling gehaald moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 14:18
Verwijderd
Ok, als ik een keuze moet maken tussen wel of niet.
Dan zeg ik: Wel tags

Het sterretje idee ben ik ook voor, niet alleen omtrend de tags, maar gewoon in het algemeen.
Een sterretje valt veredr ook wel op, maar niet teveel

Misschien handig er een poll over te maken (alleen de kans dat er niet S&M-regulars stemmen is er dan wel ).
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 14:38
Fade of Light
Fade of Light is offline
Onzin. Een goede titel doet wonderen, tags zijn een nutteloze aanvulling aan een goede titel <period>
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 18:38
Verwijderd
Citaat:
TIGEK schreef op 19-04-2004 @ 00:32 :
Van mij mogen de FBers alles aan passen. en gewoon altijd verplicht stellen. Anders een slot of een aanpassing....
een aanpassing werkt niet, dan zal niemand het gaan doen (op een paar na uiteraard)

@ Rob: logisch dat je de Ati Radeon 900 niet kent, die bestaat niet
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 19:28
Verwijderd
Verplicht stellen die tags.

Ik ben echt zo'n iemand die snel scant en de (voor mij) interessante topics eruit haalt. En mét tag gaat dat nou eenmaal nog sneller; hoef ik alleen maar de tag te lezen ipv de gehele titel.

En een sterretje achter een gewijzigde titel is ook goed.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 07:16
Manuzhai
Manuzhai is offline
Nog meer mensen een opinie over het sterretje voor gewijzigde topic-titels? Het lijkt erop dat de meesten er wel positief over zijn.
Oud 20-04-2004, 09:15
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef op 20-04-2004 @ 08:16 :
Nog meer mensen een opinie over het sterretje voor gewijzigde topic-titels? Het lijkt erop dat de meesten er wel positief over zijn.
Ik hoor jullie (de FB's) eigenlijk niet echt zeggen hoe jullie erover denken..
Jullie komen zeg maar met het idee om het door te voeren..
Maar dat houd niet in dat jullie er zelf achter staan
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 18:58
deathz0rz
deathz0rz is offline
ik ben het helemaal eens met de eerste post van **********

Citaat:
Fade of Light schreef op 19-04-2004 @ 15:38 :
Onzin. Een goede titel doet wonderen, tags zijn een nutteloze aanvulling aan een goede titel <period>
negative. om twee redenen:
1. een tag verplicht mensen wat langer na te denken over hun topic titel, dus dat is sowieso al goed.
2. met tags kan de lezer snel zien of iets interessant zou zijn voor hem/haar of dat hij/zij misschien kan helpen.
Oud 21-04-2004, 19:24
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
********** schreef op 20-04-2004 @ 10:15 :
Ik hoor jullie (de FB's) eigenlijk niet echt zeggen hoe jullie erover denken..
Jullie komen zeg maar met het idee om het door te voeren..
Maar dat houd niet in dat jullie er zelf achter staan
Ik vind het zelf niet zo nodig, maar dat komt ook omdat ik meestal degene ben die de titel aanpast. Ik tracht een zo goed mogelijke nieuwe titel te bedenken, en dan staat het iig netter.

Een voordeel zou kunnen zijn dat het duidelijker wordt wanneer iemand al zelf een goede titel gemaakt heeft.
Oud 05-05-2004, 22:40
Krekker
Krekker is offline
Wordt er nou eigenlijk al een actief beleid gevoerd mbt tags? Of is er nog niks veranderd?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 04:09
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 05-05-2004 @ 23:40 :
Wordt er nou eigenlijk al een actief beleid gevoerd mbt tags? Of is er nog niks veranderd?
Kijk op S&M en judge yourself. Vrijwel alle topics (die niet gesloten zijn) hebben tags.

Oud 06-05-2004, 12:18
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 06-05-2004 @ 05:09 :
Kijk op S&M en judge yourself. Vrijwel alle topics (die niet gesloten zijn) hebben tags.

Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef op 20-04-2004 @ 08:16 :
Als men een tag verplicht gaat stellen in de titel, kan men die verplichtheid dan niet beter verwerken in het postformulier? Bijv. door een apart vakje voor de tag. Of door een JavaScript controle die controleert of er wel een tag in voorkomt.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 12:15
Verwijderd
Citaat:
12Trix schreef op 07-05-2004 @ 21:03 :
Als men een tag verplicht gaat stellen in de titel, kan men die verplichtheid dan niet beter verwerken in het postformulier? Bijv. door een apart vakje voor de tag. Of door een JavaScript controle die controleert of er wel een tag in voorkomt.
Nee, want dan moet je dat in de source gaan bouwen..
En als de forumsoftware geupdate word dan gaat het verloren..

Verder is het ook helemaal niet nodig op alle andere fora..
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 13:53
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Bovendien komen er dan nog steeds heel veel loze tags, die alsnog aangepast moeten worden. Beter een goede topictitel zonder tag dan een topictitel met een loze tag.
Oud 09-05-2004, 13:53
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Nee, dat is uiterst nutteloos. Ik denk dat we er wel vanuit mogen gaan dat de gemiddelde forummer slim genoeg is om te begrijpen dat er een tag moet komen te staan. Het lijkt me trouwens wel handig als er in de mededeling een lijstje komt te staan van de meest gebruikte tags.

Bv:
Code:
[windows]  \_Kan ook samen 
[linux]    / de [OS] tag zijn
[fotobewerking]/[imaging] (één van de twee als standaard dus)
[netwerk]
[driver(s)]
[PHP]
[software] (bij een verzoek om een bepaald stukje software)
[internet]/[inet]/[web]
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 16:35
Enlightenment
Enlightenment is offline
Windows en Linux moet je gescheiden houden. Het doel van tags is nu juist dat mensen snel topics kunnen scannen die bij hun interessegebied passen. Er lopen een aantal mensen rond, waaronder ik, die actief naar linux/unix topics zoeken. Vandaar dat je dat dus gescheiden moet houden.

[WinXP] Activeren lukt niet
[Win98] Ook last van RPC bug?

Zijn beide goede topictitels IMO.
Oud 09-05-2004, 16:38
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 09-05-2004 @ 17:35 :
Windows en Linux moet je gescheiden houden. Het doel van tags is nu juist dat mensen snel topics kunnen scannen die bij hun interessegebied passen. Er lopen een aantal mensen rond, waaronder ik, die actief naar linux/unix topics zoeken. Vandaar dat je dat dus gescheiden moet houden.

[WinXP] Activeren lukt niet
[Win98] Ook last van RPC bug?

Zijn beide goede topictitels IMO.
Het beste is denk ik gewoon [WINXX] en [LINUX] voor vragen over hoe je iets in die besturingssystemen doet, en [OS] voor vragen over besturingssystemen over het algemeen of discussies over besturingssystemen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 21:20
Verwijderd
Mag ik even toevoegen dat ik dit best wel een zinloze disucssie aan het worden is..
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 21:42
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
********** schreef op 09-05-2004 @ 22:20 :
Mag ik even toevoegen dat ik dit best wel een zinloze disucssie aan het worden is..
Het is geen zinloze discussie, het is alleen een beetje offtopic.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 21:44
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 09-05-2004 @ 17:38 :
Het beste is denk ik gewoon [WINXX] en [LINUX] voor vragen over hoe je iets in die besturingssystemen doet, en [OS] voor vragen over besturingssystemen over het algemeen of discussies over besturingssystemen.
Yep, maar dan wel lowercase, dus [WinXP] en [Linux] ipv [WINXP] en [LINUX].

[OS] kan als je algemene discussie wilt hebben, alhoewel [color=green][Discussie] Operating Systems[/green] ik ook een mooie titel vind.
Reageren

Regels voor berichten