Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2004, 21:08
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Hallo,
Ik heb een probleempje... Ik ben erg lang (1.83) en heb een holle rug en die is erg gevoelig, heb er regelmatig last van maar ik heb pas voor andere klachten aan schouders en bovenrug fysio gehad daar ben ik maar 6 keer geweest, de laatste keer eind januari ofzo. Toen heb ik de fysio gevraagd om me onderrug ook te behandelen want door de bovenrugklachten ging ik me onderrug overbelasten...Heeft ze inderdaad gedaan en de klachten zijn nu inmiddels verdwenen. Ik hoefde niet meer te komen.
Op een schouder-probleem na omdat ik een paar weken terug me schouder heb overstrekt maar dat is al een stuk minder. Maar dat boeit nu niet.
Het echte probleem is dat ik weer last heb van me onderrug, als ik lang zit (rechtop of anders) en ik sta weer op lijk ik net een oud wijf, maar ben pas 23. Me rug is dan helemaal stijf en pijnlijk.
Kan dat ook weer door mijn spanningen in me leven zijn? Of is me onderrug toch gewoon zwak, wat die fysio ook doet?
Ik zit trouwens ook op paardrijden soms wel en soms geen last van me rug...

Is er iemand hier die ook zelf erg lang is en een holle rug heeft? Met weinig/veel klachten?
Heeft iemand ervaringen met rugbraces/ondersteuningen of wat dan ook of pijnstillers die je van de dokter kreeg voor je rugklachten? Of oefeningen of andere therapien dan Fysio?
Laat het me aub weten, ben benieuwd...

Laatst gewijzigd op 23-04-2004 om 22:52.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 21:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben zelf niet uitzonderlijk lang (1.70 m) maar ik heb wel een holle rug. Ik heb hier ongeveer drie jaar lang Mensendieck therapie voor gevolgd (houdingtherapie). Dat heeft me wel goed geholpen. Ik weet nu waar ik op moet letten bij lopen, zitten, staan, tillen enzovoorts en ik heb ook niet meer zo'n last van mijn rug. Inmiddels ben ik met die therapie gestopt omdat je eigenlijk iedere dag oefeningen moet doen en die moet je vaak samen doen en mijn broertje had vaak geen zin om me te helpen en ik had er gewoon de tijd niet voor.

Als je hier nog wat meer over wilt weten kan ik je nog wel meer vertellen, laat het dan even horen.
Oud 23-04-2004, 21:25
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Probleem is dus dat ik ook niet zoveel tijd heb voor oefeningen, van de fysio moest ik er een paar doen voor me schouder/bovenrugprobleem...Kwam er gewoon niet van, daar ben ik dus absoluut niet gemotiveerd voor. Ik zou graag een behandeling willen die uitgevoerd word door een ander en waar ik weinig voor hoef te doen...1 of andere massage-soort ofzow.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 21:31
pyres
pyres is offline
ik heb ook een holle rug en ik heb dezelfde problemen. ik heb niet echt "pijn" maar ik weet wat je bedoeld.
je zou naar een chiropractor kunnen gaan misschien helpt dat.
ik ben daar niet zo'n voorstander van omdat mijn hele familie bijdezelfde vent loopt en ik hoor soms echt rare dingen (gebruik van hamers enzo)
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 21:35
Saycheese
Saycheese is offline
Klinkt misschien gek, maar ik heb van school uit een aantal maanden geleden een aantal introductielessen yoga gevolgd, en dat zou misschien ook kunnen helpen. Daar hameren ze iig heel erg op houdingen waarbij je je rug zo min mogelijk belast, en je wordt geleerd in rust op een bepaalde manier te staan waarop je rug ook niet belast wordt. Als je dit een tijdje doet, wordt dit een soort automatisme, ik merkte na zes weken ook al dat ik er op ging letten. En je blijft er soepel van.
Oud 23-04-2004, 21:45
sientjuh
sientjuh is offline
Ik heb altijd heel veel last van m'n rug, mede door een verkeerde houding (zoals holle rug en verkeerd staan).
Er is niet echt iets aan te doen, aangezien mijn rug nu eenmaal zo gegroeid is, maar wat natuurlijk wel helpt is gewoon letten op m'n houding. Verder merk ik dat het erger wordt als ik moe ben of gestressd. Ook moet je gewoon oppassen dat je hem niet overbelast, niet met zware tassen sjouwen e.d.
Oud 23-04-2004, 21:57
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 23-04-2004 @ 22:35 :
Klinkt misschien gek, maar ik heb van school uit een aantal maanden geleden een aantal introductielessen yoga gevolgd, en dat zou misschien ook kunnen helpen. Daar hameren ze iig heel erg op houdingen waarbij je je rug zo min mogelijk belast, en je wordt geleerd in rust op een bepaalde manier te staan waarop je rug ook niet belast wordt. Als je dit een tijdje doet, wordt dit een soort automatisme, ik merkte na zes weken ook al dat ik er op ging letten. En je blijft er soepel van.
Yoga lijkt me best prettig ja, hoor er meer van, alleen heb ik niet zo'n groot budget denk ik om dat te betalen, ik hoor dat het meestal best duur is namelijk...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 21:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Tijgertjuh666 schreef op 23-04-2004 @ 22:57 :
Yoga lijkt me best prettig ja, hoor er meer van, alleen heb ik niet zo'n groot budget denk ik om dat te betalen, ik hoor dat het meestal best duur is namelijk...
Misschien eens zo'n boek kopen (of lenen in de bieb, nog goedkoper) en dan eens uitproberen of het wat is en kijken of je er baat bij hebt voordat je echt op yoga gaat. Als het je bevalt met dat boek kan je ook altijd zelf blijven oefenen.
Oud 23-04-2004, 22:03
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-04-2004 @ 22:59 :
Misschien eens zo'n boek kopen (of lenen in de bieb, nog goedkoper) en dan eens uitproberen of het wat is en kijken of je er baat bij hebt voordat je echt op yoga gaat. Als het je bevalt met dat boek kan je ook altijd zelf blijven oefenen.
Bieb bij ons is duur maar we hebben 2 onwijs goede boekenwinkels, ik ga daar wel eens kijken...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 22:18
lso
lso is offline
Citaat:
Tijgertjuh666 schreef op 23-04-2004 @ 22:08 :
Hallo,
Ik heb een probleempje... Ik ben erg lang en heb een holle rug en die is erg gevoelig, heb er regelmatig last van maar ik heb pas voor andere klachten aan schouders en bovenrug fysio gehad daar ben ik maar 6 keer geweest, de laatste keer eind januari ofzo. Toen heb ik de fysio gevraagd om me onderrug ook te behandelen want door de bovenrugklachten ging ik me onderrug overbelasten...Heeft ze inderdaad gedaan en de klachten zijn nu inmiddels verdwenen. Ik hoefde niet meer te komen.
Op een schouder-probleem na omdat ik een paar weken terug me schouder heb overstrekt maar dat is al een stuk minder. Maar dat boeit nu niet.
Het echte probleem is dat ik weer last heb van me onderrug, als ik lang zit (rechtop of anders) en ik sta weer op lijk ik net een oud wijf, maar ben pas 23. Me rug is dan helemaal stijf en pijnlijk.
Kan dat ook weer door mijn spanningen in me leven zijn? Of is me onderrug toch gewoon zwak, wat die fysio ook doet?
Ik zit trouwens ook op paardrijden soms wel en soms geen last van me rug...

Is er iemand hier die ook zelf erg lang is en een holle rug heeft? Met weinig/veel klachten?
Heeft iemand ervaringen met rugbraces/ondersteuningen of wat dan ook of pijnstillers die je van de dokter kreeg voor je rugklachten? Of oefeningen of andere therapien dan Fysio?
Laat het me aub weten, ben benieuwd...
Ik ben een 1m179, ik heb een holle rug en heb er de voorbij twee jaar erg last van... t heeft ook te maken met dat ik voor school vaak achter de computer zit.. de voorbije twee jaar ben ik geregeld naar de dokter moeten gaan omdat een nekwervel of iets in mijn schouder verschoven was.. telkens opnieuw weer terug en telkens opnieuw weer, pilletjes, oefeningen en massage... t probleem is dat ik dagelijks pijn heb, in het midden van mijn rug.. soms heel erg, soms weet ik me geen raad hoe te liggen of te staan en soms ook heel weinig.. dan denk ik het zal wel overgaan.. maar voorlopig niet.. ik weet t niet...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 08:28
Lindatje
Lindatje is offline
Als je veel spanningen hebt kun je hier zeker rug/schouder klachten van krijgen. Het is belangrijk om te weten of het dus door de stress komt of door iets anders. Zolang je daar niet zeker van bent kun je heel veel dingen proberen maar daar gaat het echt niet mee over als het stress is. Dan moet je de oorzaak aanpakken: de spanningen.
Als je zeker weet dat het de spanningen niet zijn is het verstandig weer terug te gaan naar je huisarts want dan moet er iets anders aan de hand zijn.
Ik loop al 3 jaar met rugklachten (en andere spieren en gewrichten maar daar gaat het hier niet om) en bij mij zijn ze er nu nog niet achter wat het is. Ruggen zijn moeilijk: daar kan zoveel mee zijn plus het draagt alles wat jeh ebt en doet! Wees er dus zuinig op!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 09:17
Verwijderd
ik ben niet heel lang (1.77 ong.) en heb een holle rug, scoliose, nek heel erg naar voren en mn schuiders naar voren. oftewel mn houding is gewoon slecht. ik had er nooit last van totdat mn sleutelbeen uit dekom ging en ik naar het ziekenhuis moest, en de dokter daar vertelde dat ik dus scoliose heb. toen ben ik dus naar mensendieck therapie geweest (nog steeds) en heb geleerd om recht te staan. helemaal lukt niet meer, maar goed. sinds dien heb ik eigenlijk pijn gekregen aan mn rug. maar dan vooral mn bovenrug. en het zou komen omdat mn spieren een bepaalde houding gewend zijn en ik nu anders sta en ze daar moeite voor moeten doen en dus oijn gaa ndoen. zeg maar als gewone spierpijn ofzo. bij mij werkt die mensendieck dus niet echt want ik heb er juist klachten van gekregen. maar goed. ben wel blij dat ik ga want mn houding is nu beter. maar wat ik iig moest doen voor mn rug is die spieren sterker maken, zo ben ik naar de sportschool geweest en zwem ik nu. ik merk wel verbetering, maar dat gaat heel langzaam.
hmm beetje lang, weet niet of je er wat aan hebt. maar goed
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 11:52
kleinedraak
Hoihoi
Ik ben ook net klaar bij de fysio. Ik ben toch best lang 1.80 en heel smal. Verder ben ik hypermobiel en heb een lange nek. Ik sta altijd heel krom en mijn schouders zaten altidj vast. Mijn rug loopt ook niet helemaal recht enzo. Ik ben gemasseerd door de fysio en heb houdingsoefeningen gekregen. Verder moest ik gaan fitnessen om mijn schouders en rug aan te sterken. Ik ben pas 3weekjes bezig dus zie nog niet echt resultaat. De fysio kon nix voor me doen dus ik hoop dat dit helpt. Misschien een optie voor jou?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 21:49
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Ga denk toch maar de huisarts bellen om te vragen hoe of wat nu. Wordt alleen maar steeds iets erger, hele stijve rug en erg pijnlijk bij bukken/voorover buigen. Vaag, misschien wel weer terug bij af???
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 21:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Tijgertjuh666 schreef op 24-04-2004 @ 22:49 :
Ga denk toch maar de huisarts bellen om te vragen hoe of wat nu. Wordt alleen maar steeds iets erger, hele stijve rug en erg pijnlijk bij bukken/voorover buigen. Vaag, misschien wel weer terug bij af???
Lijkt me wel verstandig om eerst je huisarts te raadplegen voor je het zelf misschien gaat forceren of juist erger maakt.

Ow en ik verwachte eigenlijk dat je wel lid van de bieb zou zijn dus vandaar
Oud 24-04-2004, 21:59
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-04-2004 @ 22:55 :
Lijkt me wel verstandig om eerst je huisarts te raadplegen voor je het zelf misschien gaat forceren of juist erger maakt.

Ow en ik verwachte eigenlijk dat je wel lid van de bieb zou zijn dus vandaar
Maar het is wel vaag, heb namelijk al een tijd geen last gehad van me onderrug, nu een paar daagjes alweer een hele gevoelige rug...Grrr, klere-rug...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 09:34
Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
Ik ben niet uberlang (1,75) en heb voor zover ik weet ook geen holle rug, maar wel heel vaak rugpijn.
Heb een verband ontdekt tussen mn spastische dikke darm en mn rugpijn, ik heb nl voor dat eerste medicijnen en als ik die niet neem, gaat mn darm dus raar doen en krijg ik last van mn rug.

Waarmee ik neit wil zeggen dat jij spastische darm hebt, maar dat er een verband zou kunnen zijn met iets anders. Zou er even naar laten kijken.
Oud 31-05-2004, 23:05
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Inmiddels een maand verder, de pijn wordt erger, ga morgen de huisarts bellen!!!!

Zoals ik in de eerste post van dit topic schreef is me rug dus erg gevoelig. Vaak last van. Eigenlijk sinds ik een ongeluk heb gehad met een paard is het erger geworden (staat elders op dit forum, een verhaal uit 2003 geschreven door Eend)
Maar er waren al fotoos van me rug gemaakt en die waren volgens de dokter goed.

Trap oplopen, linkerbeen omhoog trekken doet zeer, fietsen doet zeer. Ik kan 5 minuten zitten en als ik dan weer wil staan zit me onderrug weer vast en doet veel zeer. Als ik lang sta, ook, dan is alles ook stijf en pijnlijk. Heel vaak voelt het alsof me ruggengraat uit me lijf brand. En nog wat kleinere klachten.

Maar de huisarts zegt 9 van de 10 keer als ik ergens pijn heb dat het overbelast is. Daar heb ik nu dus niks aan, dat wil ik dus niet horen...
Als hij dat weer zegt wil ik me laten doorverwijzen naar een andere arts, therapeut of wat dan ook. Wie heeft er tips waar ik dan naartoe zou kunnen????

Het laatste jaar heb ik meer klachten aan me lijf als ooit van tevoren. Kwam eerst eens in de zoveel jaar bij de huisarts omdat ik dan ziek was, nu om de paar maanden voor lichamelijke pijn. Wat voor redenen zou dat kunnen hebben? Alle spanningen van het laatste jaar?

Ik vind het eng, ben bang voor chronische klachten of iets anders ergs! Ik ben nog zo jong, wil dat niet.

Groetjes een wanhopige Linda...

Laatst gewijzigd op 31-05-2004 om 23:08.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 19:57
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Goed ik heb dus de huisarts opgebeld tijdens het telefonisch spreekuur. Ik wilde eerst maar overleggen of het nodig was om te komen. Moest de klachten kort omschrijven (niet alles, hij had geen tijd) en de huisarts stelde ook een paar vragen.
Straalt de pijn naar je benen? Nee.
Ik zei het brand wel, huisarts: je huid of inwendig, van binnen zei ik. En me rug is stijf en pijnlijk...
Huisarts: sport je? Ik: ja, 1 keer per week paardrijden. Tja zei hij, dat is niet echt goed voor je rug. Als je nou eens 2 weken niet gaat rijden en als je daarna nog pijn hebt kan je bellen voor een afspraak. Dan kijk ik er wel naar en ik vind je te jong om zo lang rugpijn te hebben (1 maand nu achterelkaar)

Dus tja, dan maar even niet paardrijden...

En verder, vandaag al bijna de hele dag pijn
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 23:22
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Oja, moet dus nu 2 keer niet gaan paardrijden, omdat de dokter denkt dat het daar aan ligt...
Ik rij al 13 jaar 1 keer per week en heb pas het afgelopen jaar meer last van me rug dan ooit van tevoren. Dus ik ga 5 en 12 juni niet rijden. Als ik dan nog pijn heb mocht ik langskomen.

Vaag, want hij vond het vreemd dat zo'n jong iemand al een maand rugpijn heeft en hij laat me gewoon nog 2 weken langer ermee lopen!

Maar werken mag wel, terwijl ik af en toe best zware klussen heb (grote honden optillen ofzow, ik werk bij de dierenambulance)

Dit was ik nog effe vergeten...

Laatst gewijzigd op 01-06-2004 om 23:28.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 14:41
Souris
Souris is offline
ik ben 1,73 lang en heb ook een holle rug en de laatste tijd te vaak last van m n rug.
ben 3 weken terug door m n rug gegaan en naar de huisarts geweest.
het was een huisarts in opleiding.(m n eigen huisarts was op vakantie)
heb geen hernia(had dat ook niet gedacht) maar het zijn wat spieren die pijn doen.
moest veel bewegen enzo.
ze zei dat het toeval was dat ik het 2x in korte tijd had.

maar nu schoot het er bijna weer in tijdens het paardrijden.
ben wel doorgegaan omdat ik wel vaker heb gereden met last van m n rug.
had dat toen ook gezegt en m n instructeur zei dat ik maar met draf doorzitten(wat we elke les ook een half uur doen) moest gaan lichtrijden.
dat ging goed.

maar ik denk dat ik toch nog langs mn eigen huisarts ga.
misschien dat mensendieck mij zal helpen.
m n houding schijnt ook niet altijd zo goed te zijn.

moet trouwens wel zeggen dat een zwakke rug bij iedereen in het gezin aanwezig is.
Oud 02-06-2004, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Tijgertjuh666 schreef op 23-04-2004 @ 22:25 :
Probleem is dus dat ik ook niet zoveel tijd heb voor oefeningen, van de fysio moest ik er een paar doen voor me schouder/bovenrugprobleem...Kwam er gewoon niet van, daar ben ik dus absoluut niet gemotiveerd voor. Ik zou graag een behandeling willen die uitgevoerd word door een ander en waar ik weinig voor hoef te doen...1 of andere massage-soort ofzow.

Dit vind ik opvallend.......
Je hebt een verkeerde houding, dus veel pijn, je wil niet op jouw leeftijd al chronische rugklachten, maar je bent ook niet echt gemotiveerd om er wat voor te doen

Als je verder wil zonder klachten zou ik zeggen: doe er maar wel wat voor, een fysio kan je masseren, en oefeningen aandragen, jij zult ze moeten doen......
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 15:23
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 02-06-2004 @ 16:16 :
Je hebt een verkeerde houding, dus veel pijn, je wil niet op jouw leeftijd al chronische rugklachten, maar je bent ook niet echt gemotiveerd om er wat voor te doen

Als je verder wil zonder klachten zou ik zeggen: doe er maar wel wat voor, een fysio kan je masseren, en oefeningen aandragen, jij zult ze moeten doen......
Inderdaad.
Een groot deel zul je toch zelf moeten doen door middel van de oefeningen die je mee naar huis krijgt. Ik heb zelf ook een holle rug, niet echt extreem en ik heb er verder ook geen last van. Mijn huisarts heeft me daarvoor naar een ceasartherapeut (weet niet of je het zo schrijft) willen sturen. Misschien is dat ook iets voor jou, daar leren ze je een betere houding te hebben. Ik ben er zelf nooit naar toegegaan, omdat ik het niet nodig vond.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 15:53
MightyDuck
MightyDuck is offline
Hmm rugproblemen zijn vaak gevolg van zwakke spieren in de buik en (onder)rug of een disbalans tussen beiden.

Het kan idd van spanning zijn dat je verkrampt maar mogelijk heb je dan ook last van cervicogene hoofdpijn, dus steken in je hoofd/achterkant schedel als gevolg van te gespannen nek/trapezius spieren.

Goed rekken, ontspannen, yoga enzo is idd goed, wanneer het een disbalans o.i.d. zou zijn vraag ik me af of die fysio dat dan niet had moeten zien, mocht het aan rug of buikspieren liggen dan is een afspraak bij een sportcentrum snel gemaakt.
Oud 02-06-2004, 20:10
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 02-06-2004 @ 16:16 :

Dat kwam omdat de fysio mij 10 oefeningen gaf, dat waren er wel erg veel, kijk als er nou maar 2 oefeningen zijn die echt werken wil ik die best doen, maar een uur per dag, daar heb ik niet altijd tijd voor.
En in die periode van dat berichtje was ik ook nog eens in een giga-dip, waardoor ik nergens zin in had...

Nu sta ik er wel anders tegenover inmiddels omdat ik dus weer pijn heb en er echt vanaf wil!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 21:21
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Tja, dus nu vandaag geen paardje gereden...

En de pijn wordt zowiezo niet minder, dus ga maandag echt de huisarts bellen! Wil dit zo niet. Wordt zo moe van die pijn

Ik kan niet lang zitten/staan/lopen of fietsen dus wat dan? Liggen hou ik maar een uurtje vol, ben niet zo'n type die goed stil kan zitten en rust houden, heb veel energie die ik er nu niet uit krijg.
Wordt er een beetje gek van hoor, met alles voel ik die rug! Met alles gebruik je dat ding!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 22:26
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Tja, dat advies 2 weken niet paardrijden, okee...en dan de huisarts pas weer bellen...
Heb het niet paardrijden wel opgevolgd (nu 1 keer niet geweest) dus maar 2 weken wachten met bellen??? Echt niet dus! Wordt zo moe van dat rug-gedoe en die pijn in me rug!
Heb vanmiddag de huisarts-assistente gebeld, kon op zijn vroegst aankomende maandag pas terecht! Pfff....ik ben maar gaan zeuren om eerdere afspraak! Kan nu 9 juni in de middag...

Wel spannend, ben benieuwd hoe of wat er loos is in me rug, hoop niet dat het erg is...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 12:08
duvelke21
duvelke21 is offline
hoi

je zei in je mailtje dat je last hebt van je onderrug en daar voor fysio hebt gehad.
heb je je wel eens laten onderzoeken? bij een dokter!
je kan wel scoliose hebben. scoliose is dat je rugwervel scheef staat. zelf heb ik dat ook.
heb daar voor 2 jaar lang een brace gedragen.
nu ben ik niet meer onder behandeling omdat ik uitgegroeid ben. toch heb ik nog last van mijn onderrug. vrijdag ga ik weer naar de dokter daarvoor omdat ik pijn blijf houden.
ik zou zeggen dat je beter ff naar je huisarts gaan en horen wat hij zegt!!

veel succes

groetjes duvelke21
Oud 08-06-2004, 12:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Tijgertjuh666 schreef op 07-06-2004 @ 23:26 :
Wel spannend, ben benieuwd hoe of wat er loos is in me rug, hoop niet dat het erg is...
Laat je even wat weten als je geweest bent?

Sterkte bij de dokter!
Oud 08-06-2004, 12:30
Fleurop
Fleurop is offline
Wat dacht je van acupunctuur. Mijn moeder had een paar jaar geleden ook erge last van rugpijn, soms zo erg dat ze niet eens meer kon staan. Na een behandeling heeft ze nu nog nauwelijks last, soms als ze opstaat uit een stoel of bed. Maar vergeleken met eerst is dit een hele verbetering!

Je moet er wel voor openstaan denk ik. Maar misschien lijkt het je wat?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 13:02
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Citaat:
duvelke21 schreef op 08-06-2004 @ 13:08 :
hoi

je zei in je mailtje dat je last hebt van je onderrug en daar voor fysio hebt gehad.
heb je je wel eens laten onderzoeken? bij een dokter!
je kan wel scoliose hebben. scoliose is dat je rugwervel scheef staat. zelf heb ik dat ook.
heb daar voor 2 jaar lang een brace gedragen.
nu ben ik niet meer onder behandeling omdat ik uitgegroeid ben. toch heb ik nog last van mijn onderrug. vrijdag ga ik weer naar de dokter daarvoor omdat ik pijn blijf houden.
ik zou zeggen dat je beter ff naar je huisarts gaan en horen wat hij zegt!!

veel succes

groetjes duvelke21

Omdat ik in juli 2003 een ongeluk heb gehad met een paard en daardoor behoorlijk wat rug en schouderklachten had, zijn er in december 2003 fotoos van me rug gemaakt omdat ik toen ineens weer veel pijn had, toen stond alles goed en heb ik dus 6 keer fysio gehad. Laatste keer was ergens in januari 2004....toen een hele tijd geen last gehad tot me eerste bericht in deze topic.

Thnxxx voor de reacties...

Ik ga woensdag dus naar de dokter, ben heel benieuwd!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 13:03
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-06-2004 @ 13:12 :
Laat je even wat weten als je geweest bent?

Sterkte bij de dokter!

Ik laat het zeker weten wanneer ik geweest ben!

Thnxxx
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 13:04
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 08-06-2004 @ 13:30 :
Wat dacht je van acupunctuur. Mijn moeder had een paar jaar geleden ook erge last van rugpijn, soms zo erg dat ze niet eens meer kon staan. Na een behandeling heeft ze nu nog nauwelijks last, soms als ze opstaat uit een stoel of bed. Maar vergeleken met eerst is dit een hele verbetering!

Je moet er wel voor openstaan denk ik. Maar misschien lijkt het je wat?
Klinkt interesant...Thnxxx
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 15:37
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Ben net terug van de huisarts...
Hij heeft het 1 en ander bekeken en kwam tot de conclusie dat me onderrug helemaal vast zat.

Hij heeft me Cesartherapie voorgeschreven en in uiterste noodzaak wil hij ook aan Manuele therapie denken...

Nu maar zoeken naar een Cesar-therapie in Gouda...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten