Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2004, 10:38
Eva*
Eva* is offline
Ik wil met een groep van 12 mensen een dag of eventueel een weekend naar Londen binnen nu en 3 weken.
Nu ben ik op zoek naar de goedkoopste retour Nederland-Londen. Of dit met de boot, het vliegtuig of de trein is maakt niet uit.
Zou iemand mij hier nuttige info/tips over kunnen geven?
Advertentie
Oud 24-04-2004, 10:46
Verwijderd
ik heb het eens onderzocht een tijdje geleden, ik kwam erachter dat vliegen nog het goedkoopste is. De trein is wel het makkelijkste omdat je zo kan gaan zitten en je er snel bent.
de boot is opzich ook wel handig maar die vertrekt op rottijd. laat in de middag of heel vroeg in de ochtend.
ik weet niet wat de prijzen van de boot zijn. de trein is wel duur.
Oud 24-04-2004, 10:59
Miracle
Miracle is offline
-> Europa
Oud 24-04-2004, 16:58
Guissie
Guissie is offline
Trein is duur, Boot vertrekt op rottijden en duurt lang dus dan ga je vliegen...
Als ik jou was zou ik met EasyJet op Londen-Luton vliegen dat is iets buiten londen maar wel veel goedkoper als naar Heathrow.
Verder gewoon ff kijken bij lowbudgetmaatschappijen.
Oud 24-04-2004, 20:23
Breg
Breg is offline
of london gatwick vliegen, daarvandaan ben je binnen 30-40 minuten met de trein in het centrum van de stad. Easy jet is het goedkoopst, maar is vooral goedkoop als je ver van te voren boekt, als je binnen 3 weken weg wil, is het denk ik niet echt goedkoop meer. Als de boot nog op dezelfde tijden vaart als eerst, zijn het best goede tijden voor een weekend londen. Je bent rond 12.00 in het centrum van Londen en moet daar rond 16.00 denk ik weer weg. Ben zelf een aantal keer 2 dagen naar Londen geweest waarvan 1x met het vliegtuig, ander keren met de boot, en het is allebei goed te doen, reizen met het vliegtuig is iets ingewikkelder door het moeten uitzoeken waar je precies moet zijn enzo, maar het is wel veel sneller dan de boot. Kies je ervoor met het vliegtuig te gaan: neem alleen handbagage mee, dat scheelt je zo weer 30 minuten, want je hoeft niet te wachten tot je bagage eruit komt en daardoor is de rij bij de douane e.d. ook korter. Houd er wel rekening mee dat je als je met de boot of het vliegtuig gaat je ook nog van de aankomst plaats naar het centrum van Londen moet (met de trein) en dat dat ook redelijk wat kost.
Oud 24-04-2004, 21:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Met de trein is volgens mij het goedkoopste. Je moet dan eerst met de trein naar Brussel en daar kan je op de Eurostar stappen die door de kanaaltunnel naar Londen gaat.

Vliegtuig LIJKT vaak goedkoop maar het valt vaak duurder uit dan de trein.
Oud 24-04-2004, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-04-2004 @ 22:23 :
Met de trein is volgens mij het goedkoopste. Je moet dan eerst met de trein naar Brussel en daar kan je op de Eurostar stappen die door de kanaaltunnel naar Londen gaat.

Vliegtuig LIJKT vaak goedkoop maar het valt vaak duurder uit dan de trein.
das niet waar het zal ongeveer even duur zijn omdat je er bij vliegen ook nog 50 euro luchthaven belasting bij krijgt. maar de trein is dan ook zoiets.

het goedkoopste is denk ik via peterlanghout een weekend londen boeken. dan ga je met de bus en de trein en zit je hotel er ook al bij.
Oud 26-04-2004, 08:58
Gothic
Gothic is offline
http://www.londonexpress.nl/cgi-bin/le.cgi

ik wil ook naar Londen, en zover ik weet was dit goedkoper. Omdat er bij Easy Jet altijd nog hoop luchtvaartbelasting bijkwam... en je moet ook vanaf het vliegveld nog de binnenstad inkomen
Oud 26-04-2004, 09:05
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 26-04-2004 @ 09:58 :
http://www.londonexpress.nl/cgi-bin/le.cgi

ik wil ook naar Londen, en zover ik weet was dit goedkoper. Omdat er bij Easy Jet altijd nog hoop luchtvaartbelasting bijkwam... en je moet ook vanaf het vliegveld nog de binnenstad inkomen
das wel zo, maar familie van mij had met easy jet gevlogen: de tickets kwamen op 110 euro voor 3 personen. en nog iets van 30 in totaal om naar de stad te komen.
bij de londen express moet je ook nog geld betalen voor de reis naar brussel toe. Veel zal het dus niet schelen, of net iets meer.
Oud 26-04-2004, 16:56
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 26-04-2004 @ 10:05 :
das wel zo, maar familie van mij had met easy jet gevlogen: de tickets kwamen op 110 euro voor 3 personen. en nog iets van 30 in totaal om naar de stad te komen.
bij de londen express moet je ook nog geld betalen voor de reis naar brussel toe. Veel zal het dus niet schelen, of net iets meer.
Hier staat 90 euro voor retour. Vertrek mogelijk vanaf elk station in Nederland...
Oud 26-04-2004, 17:41
Miracle
Miracle is offline
Het ligt er ook maar aan waar je woont. Als je optimaal gebruik wilt maken van je tijd daar, moet je de ochtend boot nemen op de heen weg en op de terugweg de avondboot. Dat red ik niet vanuit hier, omdat de NS dan nog niet of niet meer reist.

Ik ben in oktober met de bus-boot-bus geweest. Dat was niet optimaal, omdat we van de 5 dagen eigenlijk maar 3 dagen in Londen hadden. Maar het vervoer was zeker en op elkaar afgestemd omdat de reisorganisatie alles regelde. Als je de trein mist in Nederland, dan mis je meteen ook de boot etc.
Oud 27-04-2004, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 26-04-2004 @ 17:56 :
Hier staat 90 euro voor retour. Vertrek mogelijk vanaf elk station in Nederland...
per persoon?
Oud 27-04-2004, 13:19
Blubje
Blubje is offline
www.eurolines.nl
kijk daar ook eens. dat is met de bus en ik geloof al vanaf ongeveer 39 euro p.p
Oud 27-04-2004, 20:16
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 24-04-2004 @ 23:04 :
das niet waar het zal ongeveer even duur zijn omdat je er bij vliegen ook nog 50 euro luchthaven belasting bij krijgt. maar de trein is dan ook zoiets.

het goedkoopste is denk ik via peterlanghout een weekend londen boeken. dan ga je met de bus en de trein en zit je hotel er ook al bij.
luchthavenbelasting is plusminus 20 euro heen en 20 euro terug. Ryanair heeft vaak vluchten voor onder de tien euro, mn vader vliegt begin mei zelfs heen en terug voor 1 eurocent. lijkt me sterk dat de trein heen en terug minder kost dan laten we zeggen 80 euro (dan heb je een vlucht van 20 euro heen en 20 terug) Bovendien kost vliegen veel minder tijd. Enig nadeel zou kunnen zijn dat Ryanair op eindhoven vliegt, maar dat is voor mij dan juist weer een voordeel
Oud 28-04-2004, 07:33
Verwijderd
www.peterlanghout.nl

kan je ook goede weekenjes boeken, al met hotel en vervoer.
Oud 28-04-2004, 19:21
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Even aan mijn ouders vragen, die gaan komende zondag naar Londen.
Oud 28-04-2004, 19:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 28-04-2004 @ 20:21 :
Even aan mijn ouders vragen, die gaan komende zondag naar Londen.
misschien kom ik ze wel tegen, ik ga van vrijdag tot maandag naar Londen
Oud 29-04-2004, 22:00
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 28-04-2004 @ 20:32 :
misschien kom ik ze wel tegen, ik ga van vrijdag tot maandag naar Londen
Kan best, mijn ouders gaan samen met mijn zusje en haar vriend van zondag tot en met woensdag. Zal ik beschrijven hoe ze eruit zien, dan kun je eens ff rondkijken daar op zondag en maandag of je ze misschien ziet??
Oud 02-05-2004, 19:57
Breg
Breg is offline
heb net op de londen express site gekeken. Retourtje in augustus zou 80 euro kosten. Van elk ns station naar het centrum van Londen. Het goedkoopste EasyJet retourtje is 60 euro inc. belastingen. Maar dan komt er nog bij de reis van het vliegveld naar het station, was retour volgens mij 25 euro en de reis naar het vliegveld in Nederland. Op zich is Londen Express dus goedkoper, alleen duurt het wat langer. Maar ook: een vliegreis lijkt kort, maar je moet wel weer 2 uur van te voren er zijn enzo, met de boot hoef je er volgens mij maar 30 minuten van te voren te zijn.
Oud 04-05-2004, 20:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij de Eurostar in Brussel moet je een half uur van tevoren inchecken. Als je een ticket van de Eurostar hebt zit je treinreis vanaf ieder station in Belgie daar bij inbegrepen, je moet dan alleen nog een treinkaartje kopen naar het eerste station over de grens.
Oud 13-05-2004, 15:59
Severus
Severus is offline
Ik wou een retourticket nemen naar het vliegveld in Norwich in Zuid-Engeland, en dat via de KLM... zo'n ticket is alleen hartstikke duur, namelijk 267,17 euro...

Wie weet een goedkopere manier voor mij om naar Norwich te vliegen? Ik kan niet naar een vliegveld in London, dan ben ik meteen weer veel geld kwijt aan het openbaar vervoer (dan moet ik helemaal naar het zuiden treinen - het is gemakkelijker om in Norwich te landen, dan ben ik namelijk in een uurtje daar waar ik zijn wil).
Oud 23-05-2004, 07:11
Apomes
Apomes is offline
Moeder en ik gaan binnenkort, en we zijn nu aant uitzoeken

gemiddelde prijs vlieguig: 160€ heen en terug per persoon
gemiddelde prijs trein: 75 € heen en terug per persoon (Brussel-London)

Duidelijk verschil .

Regels voor berichten