Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2002, 13:31
bumblebee
bumblebee is offline
Lucht je hart over de 2e fase.. Hebben jullie (net zoals ik..) het gevoel dat je elke dag voor Jan LuL naar school gaat...ik denk dat ze sommige leerlingen beter een boek kunnen geven en hen in een (stil) hoekje neer konden zetten zodat ze (i.p.v uren lang naar slap gelul te luisteren) kunnen LEREN en LEZEN...
Te weinig vrijetijd en te veel onnodige lesuren...
Off...ben je het hier ab-so-luut nie mee eens? Vink ook wel loik om te horen......

KuZ Mai.. ( p.s: nix uit mijn berichten is denegrerend bedoeld..)
Oud 07-05-2002, 13:37
Sciza
Sciza is offline
Ik vind het wel goed zo
Geen problemen iig, natuurlijk kan er hier het een en ander veranderd worden, maar echt klachten heb ik niet.
Oud 07-05-2002, 16:16
Sommetje
Sommetje is offline
Ik heb nu nog heerlijk vakantie, maar..
ik vind dat er te veel vakken zijn

-de meeste dodelijk saai zijn
-de stof niet boeiend is en ook niet zo gebracht wordt
-er zijn veel te veel opdrachten die je moet maken (ik word echt helemaal gek van de stomme PO's---ik moet er nog 3 maken)

Dat het wel zo'n beetje. Meer kan ik me in ieder geval niet bedenken

Laatst gewijzigd op 10-05-2002 om 18:13.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 18:19
Balance
Balance is offline
in het begin draaide ik zo ongeveer door, na 3 jaar lang te hebben geslapen op school (want zo was het bij ons echt!)
maar tegenwoordig vind ik het wel goed gaan, op de werkdruk na.... echt zooooo veel PO's en zoooooo veel (dossier)toetsen!
Daar word ik echt ziek van!

Maar de tussenuren en lessen vink niet zo erg! Bij ons noem je de woorden 'tweede fase' en 'zelfstandig buiten de klas werken' samen in één zin en je mag al de les uit om vervolgens in de mediatheek te gaan internetten/mailen of in de aula met je vriendinnen te gaan kletsen!

En de tussenuren.... tja, khad liever thuis gezeten, maar beetje kletsen vink ook niet zo erg! En als ik te veel huiswerk heb na m'n tussenuren doe ik thuis gewoon niks en werk ik een keertje wél op school...
Oud 07-05-2002, 18:34
Verwijderd
Kut.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 19:54
Outsider
Outsider is offline
Tegen de tijd dat er wat aan wordt veranderd zijn wij allang van school. Behalve al die PO's (Is dat nou nodig) valt het wel mee. Alleen moet ik soms heel veel doen (echt veel) en de andere week niets.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:00
ducky
ducky is offline
Ik vind de Tweede Fase wel goed. Iedereen loopt te zeggen dat de vakken saai en moeilijk en de werkdruk te hoog. IK denk niet dat het terecht is. IK moet zeggen, ik doe echt bijna niks voor school en kom er vrij makkelijk doorheen.
Maar denk even na, Nederlands, Engels, altijd al verplicht geweest, dat is voor ons echt niet veranderd.
Je keuze vakken, die zitten nu in profielen wat eigenlijk alleen maar practisch is, je hoeft niet zelf combinaties te bedenken en dan heb je nog een vrije deel voor vakken die je echt wilt hebben. CKV en weet ik het wat... Als je er niet zo op loopt te zeiken kan het een onwijs leuk vak zijn. De verslagen die ik voor ckv heb gemaakt waren van boeken die ik voor mijn plezier heb gelezen, cabaretvoorstellingen waar ik voor mijn plezier naar toegegaan ben, concerten, waar ik toch echt voor me zelf heen gegaan ben.
Je moet niet zo lopen zeuren. Misschien is het zwaarder dan vroeger, maar dat betekend dat het niveau hoger is, wat de heel bedoeling van de tweede fase was (niveau van universiteiten verhogen, toch?). En wij hebben niet in het oude systeem gezeten, dus vergelijken kun je toch niet. Ik denk dat iedereen er wat positiever tegenover moet staan en niet van het is nieuw, dus het is slecht... het werkt al drie jaar nu... Eerste lichting (eigenlijk al tweede voor sommige scholen) VWO'ers en Tweede lichting HAVO'ers. Zijn zij slechter dan de oude lichtingen?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 13:37
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
bumblebee schreef:
KuZ Mai.. ( p.s: nix uit mijn berichten is denegrerend bedoeld..)
ducky heeft het door, maar jij moet nu eens ophouden met zeuren en aan je Nederlands gaan werken.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 15:10
Kat
Kat is offline
Die tweede fase is ook maar net zo erg als je het zelf maakt hoor. Tis allemaal echt niet zo'n ramp. Je moet wel je huiswerk en de vinken even bijhouden, maar dan gaat de rest ook wel.

De PO's zouden wat minder in 1 periode gepropt kunnen worden, das wel waar. Ik heb net een PO Mij ingelevert, nu moet ik ze voor M&O, BIO, WB1, Na, en Sk nog maken. En daarbij ook het gewone huiswerk. nouwja, ikziewel.
Oud 10-05-2002, 15:25
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
linda85 schreef:

Maar de tussenuren en lessen vink niet zo erg! Bij ons noem je de woorden 'tweede fase' en 'zelfstandig buiten de klas werken' samen in één zin en je mag al de les uit om vervolgens in de mediatheek te gaan internetten/mailen of in de aula met je vriendinnen te gaan kletsen!

Ja, dat ken ik. Dat werkt bij ons op school net zo.
Oud 10-05-2002, 15:36
Lyx
Lyx is offline
ik vond alles best

mensen in me klas begonnen allemaal te zeuren over werkdruk dit , hw veel dat etc etc

ik d8 van waar zeuren jullei over

k'heb zo'n gevoel dat ik de laatste jaren geen zak doe
en idd.. k'heb ook zo'n gevoel dat ik voor Jan Lul naar school ga
bij bepaalde vakken doet je egt nix (ne + en vooral)

maargoed
soms fftejs een Po'tje of een PWS maken..
ach.. bij mij is het van.. ff doorbijten
ff paar nachten flink door heen gaan
Oud 12-05-2002, 17:47
Arwyn
Arwyn is offline
De 2e fase zal wel nix zijn hoor, maar alsof de 1e fase zo super is!!!!
Ik zit nou in de 3e en m'n hele vakantie heb ik nix anders kunnen doen dan huiswerk maken!!!!!
Hoezo leraren kunnen niet plannen! In deze 2 weken moesten we een engels en een nederlands boek lezen + verslag maken en ik heb ook nog es de vrijdag voor de vakantie gehoord dat ik als eerste m'n spreekbeurt moet doen voor engels en dat is morgen!!!!! Heb ik m'n hele vakantie nix anders kunnen doen behalve lezen, lezen, lezen, lezen en 2 boekverslagen + spreekbeurt maken en dan ook nog es m'n 'gewone' huiswerk. Ja ja, de 1e fase is geweldig!!!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 18:59
miss Elise
miss Elise is offline
we hebbe zoiezo veelste veel uren, nie alleen lesuren.
verteld mn leraar laatst doodleuk dat je per vak per les een uur aan je hw moet besteden.
tis dus echt veeeeeeeeeeeel te veel. komt door die klote tweede fase he
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 19:32
ducky
ducky is offline
Citaat:
miss Elise schreef:
we hebbe zoiezo veelste veel uren, nie alleen lesuren.
verteld mn leraar laatst doodleuk dat je per vak per les een uur aan je hw moet besteden.
tis dus echt veeeeeeeeeeeel te veel. komt door die klote tweede fase he
doe jij dat dan?
Ow, en de mensen die de eerste fase hebben gevolgd hoefden zeker geen huiswerkt te maken? Ik denk dat dat even veel was... dus dat is geen punt om over te zeuren!
Dat je veel te veel uren hebt is ook niet helemaal waar... Je hebt minder uren van een bepaald vak dan mensen in de eerste fase moesten volgen (tenminste bij ons op school) die overige uren worden ingevuld met de 'nieuwe vakken'. Overgens heb ik wel iest meer uren, maar dat komt omdat onze school een 45 minutenrooster ingevoerd heeft, ik ben elke dag ongeveer even vroeg klaar als voorheen...

WAt leerlingen voor school moeten doen is echt niet te veel...
Alleen de prioriteiten van de huidige bovenbouwleerlingen liggen anders. Werk, sport, muziek, uitgaan is veel belangrijker geworden. Dat kost tijd en de opleiding zou er onder kunnen leiden. Veel scholieren vinden school te zwaar omdat ze er te weinig aan doen.

Nou zal ik niet zeggen dat ik een studiebol ben... Ik doe heel veel naast school, en ja, misschien leidt mijn opleiding er enigszins onder... die keuze heb ik gmaakt... met 6en en 7ens slaag je ook... toch?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 20:43
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik vind 't juist wel relaxed. Ik maak nooit meer m'n huiswerk, alleen voor wiskunde en natuurkunde. Maar je krijgt tenminste geen gezeik aan je kop als je je huiswerk niet hebt gemaakt. Leren doe ik alleen voor een rep, pw of SE. Alleen die Praktische Opdrachten zijn nogal rot.

Ik heb wel idd ook vaak 't idee dat ik voor niks op school zit. Ik heb op maandag en vrijdag echt zo'n dag van les-tussenuur-les-tussenuur-les, enz. en als je dan ook nog van die lessen hebt waar je niks doet heb ik echt zoiets van "Oh ben ik hiervoor naar school gekomen?" Maar ja nog 5 weekjes en ik heb zomervakantie
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 08:36
lakyie
lakyie is offline
Citaat:
ducky schreef:
Ik vind de Tweede Fase wel goed. Iedereen loopt te zeggen dat de vakken saai en moeilijk en de werkdruk te hoog. IK denk niet dat het terecht is. IK moet zeggen, ik doe echt bijna niks voor school en kom er vrij makkelijk doorheen.
Maar denk even na, Nederlands, Engels, altijd al verplicht geweest, dat is voor ons echt niet veranderd.
Je keuze vakken, die zitten nu in profielen wat eigenlijk alleen maar practisch is, je hoeft niet zelf combinaties te bedenken en dan heb je nog een vrije deel voor vakken die je echt wilt hebben. CKV en weet ik het wat... Als je er niet zo op loopt te zeiken kan het een onwijs leuk vak zijn. De verslagen die ik voor ckv heb gemaakt waren van boeken die ik voor mijn plezier heb gelezen, cabaretvoorstellingen waar ik voor mijn plezier naar toegegaan ben, concerten, waar ik toch echt voor me zelf heen gegaan ben.
Je moet niet zo lopen zeuren. Misschien is het zwaarder dan vroeger, maar dat betekend dat het niveau hoger is, wat de heel bedoeling van de tweede fase was (niveau van universiteiten verhogen, toch?). En wij hebben niet in het oude systeem gezeten, dus vergelijken kun je toch niet. Ik denk dat iedereen er wat positiever tegenover moet staan en niet van het is nieuw, dus het is slecht... het werkt al drie jaar nu... Eerste lichting (eigenlijk al tweede voor sommige scholen) VWO'ers en Tweede lichting HAVO'ers. Zijn zij slechter dan de oude lichtingen?
Hier ben ik het helemaal mee eens!!! Bovendien: het is een helemaal nieuw systeem, het moet groeien. Het kan nooit in een keer goed zijn.
Wanneer we meedenken aan dingen die verbeterd kunnen worden, en je dit indiend bij je school bereik je een stuk meer dan wanneer je maar dom gaat zeuren hoe slecht het is. Afkraken is zo makkelijk!
Een ander punt is dat zowel leraren en leerlingen vaak ontzettend conservatief zijn in dit soort dingen. Sta eens open voor nieuwe dingen. Kijk eens naar de voordelen, en ga niet uit van iets dat 1 leraar zegt (1 uur hw per vak per dag, yeah right).
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 15:53
Balance
Balance is offline
Citaat:
Arwyn schreef:
In deze 2 weken moesten we een engels en een nederlands boek lezen + verslag maken en ik heb ook nog es de vrijdag voor de vakantie gehoord dat ik als eerste m'n spreekbeurt moet doen voor engels en dat is morgen!!!!!
LOL
Als je dat al veel vindt dan gaan we volgend jaar heel veel van jou lezen op dit forum... vooral bij topics als deze waarin je je klachten kwijt kan over de 2e fase!
Oud 14-05-2002, 17:54
Verwijderd
ik zit nog niet in de 2e fase: maar het lijkt me juist wel leuk! Vooral dat je meer zelf mag weten wat je maakt, zelf mag plannen etc. En ook dat je (afhankelijk v.d. leraar vermoed ik..) na de uitleg de klas uitmag, zolang de leraar maar weet waar je uithangt

er zitten vast ook nadelen aan..

ik ben benieuwdof ik er volgend jaar nog steeds zo over denk
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 19:32
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
ducky schreef:

Tja, niet iedereen is even slim. Maar moeite doen (bijv. altijd huiswerk maken) is natuurlijk geen schande.

Je keuze vakken, die zitten nu in profielen wat eigenlijk alleen maar practisch is, je hoeft niet zelf combinaties te bedenken

Dat vind ik juist stom, want vrijwel iedereen zit nu wel opgescheept met een vak wat hij/zij niet wil.

en dan heb je nog een vrije deel voor vakken die je echt wilt hebben.

CKV en weet ik het wat... Als je er niet zo op loopt te zeiken kan het een onwijs leuk vak zijn. De verslagen die ik voor ckv heb gemaakt waren van boeken die ik voor mijn plezier heb gelezen, cabaretvoorstellingen waar ik voor mijn plezier naar toegegaan ben, concerten, waar ik toch echt voor me zelf heen gegaan ben.
Je moet niet zo lopen zeuren.

CKV-1 lijkt me ook niet zo erg, maar ik heb KCV en dat is echt een onwijs stom vak en wij moeten ook tien zo veel doen als de mensen van KCV.

Misschien is het zwaarder dan vroeger, maar dat betekend dat het niveau hoger is, wat de heel bedoeling van de tweede fase was (niveau van universiteiten verhogen, toch?).

Dat is niet waar. Universiteiten klagen dat het niveau van mensen uit de Tweede Fase juist lager is.

En wij hebben niet in het oude systeem gezeten, dus vergelijken kun je toch niet.

Daar heb je wel gelijk in.

Ik denk dat iedereen er wat positiever tegenover moet staan en niet van het is nieuw, dus het is slecht... het werkt al drie jaar nu... Eerste lichting (eigenlijk al tweede voor sommige scholen) VWO'ers en Tweede lichting HAVO'ers. Zijn zij slechter dan de oude lichtingen?
Mijn reactie heb ik ertussen gezet.
Oud 14-05-2002, 20:17
de goeie fee
de goeie fee is offline
uuhm wa is tweede fase?
ken ik nie, nooit gehad dus ik heb er ook geen last van
ik zit lekker op t gemaxke in t 5de latijn-moderne talen
Oud 14-05-2002, 21:21
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
linda85 schreef:
dat mogen wij dus allemaal niet, in tussenuren moeten wij verplicht aan school werken. Maarja wat heb je nog te doen in je derde tussenuur op 1 dag?
Oud 14-05-2002, 21:22
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
marianne22 schreef:
ik zit nog niet in de 2e fase: maar het lijkt me juist wel leuk! Vooral dat je meer zelf mag weten wat je maakt, zelf mag plannen etc. En ook dat je (afhankelijk v.d. leraar vermoed ik..) na de uitleg de klas uitmag, zolang de leraar maar weet waar je uithangt

mja dat is dus ander beeld dan de werkelijkheid. Ik mag absouut geen les uit, en meestal maken de leraren hier nog steeds een planing waar wij ons aan meoten houden.
Oud 14-05-2002, 21:40
lakyie
lakyie is offline
Citaat:
autodropje schreef:

mja dat is dus ander beeld dan de werkelijkheid. Ik mag absouut geen les uit, en meestal maken de leraren hier nog steeds een planing waar wij ons aan meoten houden.
Ik begin een beetje het idee te krijgen dat het heel verschillend is per school. Wij mochten wel weg, en wij kregen ook een weekplanning. Geen saaie verhalen meer. Gewoon werken en als je vragen hebt stel je ze...
Vet relaxed.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 17:53
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:

mja.. bij engels mogen we nu al wel de klas uit (alleen hebben we nu weer een stagiere, en die komt om ons ook daadwerkelijk les te geven) en verder mogen we op een paar opdr. na zelf ook weten wat we maken Onze echte leraar laat ons iig behoorlijk vrij.
Bij gs mogen we zelf plannen, bij ak mag je over 't algemeen zelf weten wat je maakt en de rest van de vakken zijn nog gewoon "streng" ..
Dus ik heb wel hoop dat dit min of meer voor alle vakken geldt straks
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 18:14
FlyingPinguin
FlyingPinguin is offline
Ik hoef geen huiswerk te maken, daar zitten ze niet zo mee bij ons. geen zin = prima, je merkt het bij het pw wel. (of niet, Dan heb je geluk.) En als ik een les geen zin heb hoef ik ook niet te komen, tis mijn eigen probleem. Sommige leraren schrijven het wel voor zichzelf op, voor als ze zeikende ouders bij zich krijgen (over te moeilijke pw's). Dan kijken ze even hoevaak de leerling afwezig is is geweest, en dan zit er meestal wel een verband tussen de cijfers en het aantal uren dat je afwezig bent.
Oud 17-05-2002, 18:11
bumblebee
bumblebee is offline
Ik zeur niet..ik geef mijn mening en vraag naar andere meningen...djeez..tis geen afzeiktopic..tis meer een "lucht je hart topic " en het spijt me zeer (kuch) dat ik van die vreselijke (kuch) spelfouten maak....maak je druk..

kuz mai
Oud 17-05-2002, 18:14
bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
marianne22 schreef:

dream on girl.. dat d8 ik dus eerst ook...niet dus...
Oud 17-05-2002, 21:56
Verwijderd
Dat van dat zelf alles plannen vind ik zo'n onzin, want de meeste vakken geven nog steeds huiswerk op voor een bepaalde dag.
Ok het is niet echt een probleem als je het niet maakt ofzo. Maar van wat ze in het begin zeiden (2e fase is bijna alles zelf plannen, en je mag dan zelf bepalen of je bepaalde lessen wel of niet volgt) klopt niks.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 15:53
Arwyn
Arwyn is offline
Citaat:
linda85 schreef:

LOL
Als je dat al veel vindt dan gaan we volgend jaar heel veel van jou lezen op dit forum... vooral bij topics als deze waarin je je klachten kwijt kan over de 2e fase!
Tuurlijk gaan jullie van mij veel klachten horen, duhu!!!
Me don't like school. Ik heb alleen maar klachten!!!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 18:51
Balance
Balance is offline
Citaat:
autodropje schreef:

dat mogen wij dus allemaal niet, in tussenuren moeten wij verplicht aan school werken. Maarja wat heb je nog te doen in je derde tussenuur op 1 dag?
tja, wij officieel ook. maar d'r is geen hond die dat doet...
soms loopt de concierge langs als je in de aula zit te kletsen, die zegt dan dat je moet werken. je haalt een map tevoorschijn, hij loopt weg en vervolgens stop je de map weer terug en zo gaat dat 3 keer ofzo. dan geven ze het op
en in de les zeg je dus dat je netjes aan een ander vak gaat werken (zelfstandig werken dan... wij vatten het namelijk wat anders op als de leraar dus tegenwoordig is dat maar de algemene uitdrukking voor 'mag ik de klas uit?' geworden)
en ze controleren nauwelijk waar je zit... oke, soms wordt je betrapt als je in de aula zit te kletsen en niks voor je hebt... dan schrijft de docent je absent op en vervolgens krast iemand anders je naam wel weer door van het briefje waar hij dat op zet.
maar eigenlijk komt dat maar één keer per maand voor ofzo... voor de rest zal het leraren een zorg zijn wat je doet.

oh ja, bij ons wordt ook nog gewoon voor elke dag gezegd wat je af moet hebben. je mag alleen vooruit werken, maar niet achteruit zeg maar...
Oud 18-05-2002, 19:32
Muis!
Muis! is offline
je moet te veel doen, en je leert er te weinig van...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 22:03
luna_luna
luna_luna is offline
DE 2e FASE SUCKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tis BULLSHIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 23:41
Uhmpra
Uhmpra is offline
ik vind de 2e fase perfect, heb 3 jaar (in de 2e fase dus, in totaal 6) bijna niets gedaan en hoop toch te slagen dit jaar, beter kan niet toch?
Oud 20-05-2002, 10:39
daphne14
daphne14 is offline
In het begin dacht ik: het valt wel mee. Er is helemaal niks verandert en nu wordt ik langzamerhand gewoon echt gek. Je moet echt te veel doen. Ik heb deze week 4 proefwerken en moet een verslag in leveren, volgende week heb ik een presentatie, moet ik een werkstuk en een verslag inleveren en die week daarna een boekverslag en dan begint de ptaweek en die is gewoon vervroegd omdat er te veel vakken waren en die paste niet in die 6 dagen. We moeten voor duits nog twee handelingsdelen inleveren omdat de lerares heel vaak ziek is geweest, maar we weten niet eens wat we voor die handelingsdelen moeten doen. Er zijn echt gewoon te veel vakken.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 13:26
just~me
just~me is offline
Ik vind de Tweede Fase ook zwaaaaar klote!
Nou moet ik wel meteen zeggen dat ik zo iemand ben die niet kan leren.. een uur achter elkaar is al een hele prestatie, maar dat komt vooral omdat ik de eerste t/m de derde geen flikker hoefde uit te voeren en dan toch makkelijk overging. Nu zit ik in de vijfde en ik kan dus nog steeds niet studeren.. maar hier komt mijn punt dus..
die leraren zitten altijd maar in zo'n lokaaltje en verwachten dan dat jij op dat moment iets doet aan hun saaie/makkelijke.. vul zelf maar in.. rotvak (maatschappijleer, talen enz..), terwijl je nog 384578 PO's moet maken ofzo .. dus als ze je nou gewoon een paar uurtjes naar school laten komen en dan gewoon zelfstandig laten doen wat je nog moet doen, zonder dat je een uur voor stront bij die leraren zit waar je nix uitvoert en nix leert. Dan ben je gewoon binnen die uren klaar met alles.. en dan heb je nog lekker heel lang vrij en je doet zeker weten echt veeeeeel meer dan je normaal gesproken zou doen..
ok. beetje veel gelul en iedereen zal nu wel weer zeggen; waar heb jij het nou weer over, maar voor mij zou het iig een geweldige oplossing zijn.. BYE!
leraren tekort is ook meteen opgelost.. tadaaaa!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 13:33
Agricola
Agricola is offline
Je leert bij alle vakken een beetje.

Zou het niet beter zijn om van minder vakken veel meer te weten te komen?

Ik weet van mezelf dat ik zo nog een paar vakken kan wegstrepen die ik toch niet meer ga gebruiken omdat ik een bepaalde studie wil doen.
Oud 20-05-2002, 13:39
Agricola
Agricola is offline
Ik heb zelf ook last van chronische luiheid door weinig uitdaging in 1,2+3, maar redt me nog steeds wel. Ik heb een hekel aan al die onzinverslagen die je moet maken bij bv Frans. Na 2 artikelen weet je echt wel hoe het werkt maar dan moet je nog 10 keer de vraag : waarom heb je dit artikel gekozen beantwoorden. Wat je doet maakt ook niet uit als je het maar doet.

NIET ECHT INSPIREREND

Het gaat slechts om kwantiteit en niet om kwaliteit, dat is toch niet de bedoelinf?
Oud 20-05-2002, 13:41
Agricola
Agricola is offline
FlyingPinguin schreef:
[B]Ik hoef geen huiswerk te maken, daar zitten ze niet zo mee bij ons. geen zin = prima, je merkt het bij het pw wel. (of niet, Dan heb je geluk.) En als ik een les geen zin heb hoef ik ook niet te komen, tis mijn eigen probleem.[B]

Jezus, wat relaxed , ik probeer al jaren bij ons zo'n systeem in te voeren. Sta je voldoende? Dan geen huiswerk maken. Super toch?
Oud 20-05-2002, 15:29
Balance
Balance is offline
Citaat:
just~me schreef:
dus als ze je nou gewoon een paar uurtjes naar school laten komen en dan gewoon zelfstandig laten doen wat je nog moet doen, zonder dat je een uur voor stront bij die leraren zit waar je nix uitvoert en nix leert. Dan ben je gewoon binnen die uren klaar met alles.. en dan heb je nog lekker heel lang vrij en je doet zeker weten echt veeeeeel meer dan je normaal gesproken zou doen..
zulke uren hebben wij dus.... niet echt ideaal!
leraren zeggen tegenwoordig, je moet dit en dit en dit maken (= heel veel) en zodra je commentaar hebt zeggen ze, dan doe je dat maar in je zw-uren... ze geven je dus méér huiswerk, omdat je (volgens hun) ook meer tijd hebt
en zodra je het druk hebt, zijn die paar uurtjes die je hebt echt niet genoeg hoor! ze komen gewoon extra in je rooster, gaan niet van een bepaald vak af...
dus het zou het zelfde zijn, als jij na al je lessen nog een uurtje op school blijft om huiswerk te maken!
maar ja, bij zo'n extra uurtje op school kan JIJ nog zeggen, kheb niks wat ik kan doen, ik ga naar huis...
maar wij zijn dus verplicht om te blijven! ze zitten btw ook meestal tussen lessen in, zodat je ook niet naar huis kan!
't zijn dus alleen maar tussenuren en daar heb ik d'r nou al 7 van, dus die heb ik echt niet meer nodig!

als ik thuis werk, doe ik btw ook veel meer als in zo'n zw-uur!
Oud 20-05-2002, 19:08
Verwijderd
Het is inderdaad 1 grote (!@$#%)zooi. Verplichten ze ons eerst drie jaar lang frans 1 EN duits 1 te volgen, dat betekent dus 3 jaar lang elk hoofdstuk 4 a4tjes lezen, en wat doen ze waarschijnlijk nu: Laten ze die (*#^&%)vierdeklassers (sorry) allebei die (%^$*&)vakken in het vierde jaar afronden op een zelf te bepalen nivo
daar ben ik niet echt blij mee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten