Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / HAVO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2004, 13:46
DivineMelody
DivineMelody is offline
Hey lieve mensen!

Weet iemand waar ik een proefexamen GRatis van internet af kan halen? Ik ben de hele middag bezi 1 te vinden maar helaas!

iemand?
Kus
Oud 04-05-2004, 16:04
Sietse Fliegen
Sietse Fliegen is offline
Maatschappijleer proefexamen?! Maatschappij leer is geen examenvak!
Oud 04-05-2004, 18:16
Liss
Liss is offline
Citaat:
Sietse Fliegen schreef op 04-05-2004 @ 17:04 :
Het is wel een examenvak op sommige scholen of je kan het erbij kiezen maar het is niet verplicht als examenvak.

En om antwoord te geven op je vraag.. hier staan proefexamens voor de havo.
Oud 04-05-2004, 18:51
Balance
Balance is offline
Citaat:
Sietse Fliegen schreef op 04-05-2004 @ 17:04 :
wel dus.

www.havovwo.nl
Oud 04-05-2004, 19:13
Sietse Fliegen
Sietse Fliegen is offline
Oh, okee, wist ik niet.
Oud 09-05-2004, 18:21
Trisia
Trisia is offline
Maar is er dan eigenlijk geen examenbundel voor maatschappijleer? Dat zou eigenlijk heel handig zijn. Maar op bol.com kon ik helaas niets vinden...Hoe doen jullie dat? Gewoon oefenen met oude examens?
Oud 11-05-2004, 08:53
dls
dls is offline
Ik heb ook geen examen meer van maatschappij leer *BLIJ*. wat vond ik dat een vak wat nergens over ging. Ik heb er twee tentamens van gehad. en toen was het afgesloten....
Oud 19-05-2004, 21:13
Buskruitje
Buskruitje is offline
JA IK HEB ER OOK GEEN EINDEXAMEN IN..LIJKT ME OOK MOEILIJK OM DAAR EEN EXAMEN OVER TE MAKEN MAAR GOED...en nu verder zonder capslock...ik sta net een 6.4
Oud 23-05-2004, 17:19
Leola
Leola is offline
Als goed is kun je gewoon op www.eindexamen.nu oude examens downloade, waaronder ook maatschappijleer.....
Snap niet waarom mensen maatschappijleer kiezen..naja kijk maar ff.
Oud 23-05-2004, 19:29
Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
Leola schreef op 23-05-2004 @ 18:19 :
Als goed is kun je gewoon op www.eindexamen.nu oude examens downloade, waaronder ook maatschappijleer.....
Snap niet waarom mensen maatschappijleer kiezen..naja kijk maar ff.
als ik het kon kiezen had ik het niet gedaan. Helaas zit het bij ons in het algemene deel en viel er niets te kiezen
Oud 25-05-2004, 18:18
marleentje86
marleentje86 is offline
Ik had vorig jaar maatschappijleer 1 en dit jaar heb ik Maatschappijleer 2. Gekozen, mijn vrije deel dus. Doen er nog andere mensen examen in? En moeten jullie ook 3 (!) boeken leren?
Oud 25-05-2004, 18:42
brennie xx
brennie xx is offline
ja ik doe ook maatschappijleer 2. moet ook 3 boeken leren maar wij hebben van lerares samenvattingen gekregen dus dat scheelt een hoop. t zal waarschijnlijk nie moeilijk worden als je de begrippen maar kent. wij hadden als schoolexamens oude examens gehad en dat scheelt een hoop.. weet precies hoe t gevraagd wordt. waarschijnlijk veel teksten lezen.. succes ermee!
Oud 25-05-2004, 18:43
brennie xx
brennie xx is offline
kheb maatschappijleer 2 ook gekozen! maatschappijleer 1 is bij ons verplicht..
Oud 25-05-2004, 19:24
marleentje86
marleentje86 is offline
Citaat:
brennie xx schreef op 25-05-2004 @ 19:42 :
ja ik doe ook maatschappijleer 2. moet ook 3 boeken leren maar wij hebben van lerares samenvattingen gekregen dus dat scheelt een hoop. t zal waarschijnlijk nie moeilijk worden als je de begrippen maar kent. wij hadden als schoolexamens oude examens gehad en dat scheelt een hoop.. weet precies hoe t gevraagd wordt. waarschijnlijk veel teksten lezen.. succes ermee!
Ik wil ook samenvattingen ik moet ze zelf maken
Kheb ook oude examens gehad, maar moeten jullie ook van
die stencils leren met o.a politierechten en de vragen bij de invalshoeken?
Oud 26-05-2004, 17:12
Trisia
Trisia is offline
Even een vraagje hoor..het zijn toch twee boeken die we moeten leren? Ik heb boeken van pluriform..1 dik boek. Daar worden massamedia en politieke besluitvorming beschreven. En nog een ander dunner boekje van criminaliteit en rechtsstaat.

Het "merk' van het boek is ViaDelta.

Moet ik nou toch nog een ander boek leren?? Of hebben jullie gewoon andere boeken?
Oud 27-05-2004, 12:15
marleentje86
marleentje86 is offline
Citaat:
Trisia schreef op 26-05-2004 @ 18:12 :
Even een vraagje hoor..het zijn toch twee boeken die we moeten leren? Ik heb boeken van pluriform..1 dik boek. Daar worden massamedia en politieke besluitvorming beschreven. En nog een ander dunner boekje van criminaliteit en rechtsstaat.

Het "merk' van het boek is ViaDelta.

Moet ik nou toch nog een ander boek leren?? Of hebben jullie gewoon andere boeken?
Je hoeft niks anders te leren hoor, alleen bij mij staan massamedia en polieke besluitvorming in verschillende boeken.
Vandaar drie boeken.. Criminaliteit, massamedia en politiek.
Oud 27-05-2004, 12:22
justlikeme!
justlikeme! is offline
aaaah maatschappijleer als examen??? whaha ik wil het graag ruilen met eco ofzow, mijleer is mie een makke

maar jammer genoeg kan dat niet bij ons op school

Maar iig succes, ik zou zo niet weten waar je zo'n proefexamen vandaag kunt halen...! Misschien eindexamen.nu?
Oud 27-05-2004, 12:36
Balance
Balance is offline
Citaat:
marleentje86 schreef op 25-05-2004 @ 19:18 :
Ik had vorig jaar maatschappijleer 1 en dit jaar heb ik Maatschappijleer 2. Gekozen, mijn vrije deel dus. Doen er nog andere mensen examen in? En moeten jullie ook 3 (!) boeken leren?
Ik doe maatschappijleer 2 op het vwo.
Moet 4 boeken leren. 3 gewone + een klein boekje dat over de politiek op het internationale vlak gaat.

Ik vind maatschappijleer overigens m'n leukste en nuttigste vak. En als je naar wat oefenexamens kijkt zie je dat die helemaal niet zo moeilijk zijn.
Oud 27-05-2004, 13:22
marleentje86
marleentje86 is offline
Citaat:
Balance schreef op 27-05-2004 @ 13:36 :
Moet 4 boeken leren. 3 gewone + een klein boekje dat over de politiek op het internationale vlak gaat.

Ik vind maatschappijleer overigens m'n leukste en nuttigste vak. En als je naar wat oefenexamens kijkt zie je dat die helemaal niet zo moeilijk zijn.

neej het valt idd wel mee, maar je moet het niet onderschatten.
Want je moet wel heel veel systeemmodellen en invalshoeken
etc. weten!
Oud 27-05-2004, 13:33
weird/kirsten
weird/kirsten is offline
Ik ben jarloers op jullie maatschappijleer is mijn lievelings vak ik wou dat ik het kon nemen in me vrije deel.
Oud 27-05-2004, 13:35
Rachel
Rachel is offline
bij ons kon dat volgens mij niet in je vrije deel
maja... sta 7.4 grr...
Oud 01-06-2004, 19:47
Trisia
Trisia is offline
Hoe gaat het met jullie met leren? Gaan jullie echt alles weer opnieuw leren/lezen enz.? Ik heb wel alweer aardig wat doorgelezen maar moet nog een hoop...echt veel leerwerk! En politieke besluitvorming is echt saai om te leren. Ik heb net trouwens even gekeken naar het examen van vorig jaar gekeken en vond het best moeilijk eigenlijk...tenminste er wordt best veel naar begrippen gevraagd die je moet weten. Dus misschien toch nog maar heel goed leren....of ergens een goeie samenvatting vandaan halen......
Oud 01-06-2004, 19:57
APRILIA RS
APRILIA RS is offline
Citaat:
Balance schreef op 27-05-2004 @ 13:36 :

Onze leraar heet Luyben ook van de Luyben software is ie bekend software wat voor maatschappijl leer wordt gebruikt

hij is de maker ervan en die zegt dat vwo een stuk makkelijker is omdat zei minder moeten leren dan de havo

maar okeej mensen hoe pakken jullie het aan ik hen 2x een goeie samenvatting doorgenomen door hem gemaakt

en nu proeftoetsen maken ofzo

hebben jullie tips voor me?
Oud 01-06-2004, 21:08
ellaversa
ellaversa is offline
mensen, ik zie het niet meer zitten
Oud 01-06-2004, 21:20
Balance
Balance is offline
Citaat:
APRILIA RS schreef op 01-06-2004 @ 20:57 :
hij is de maker ervan en die zegt dat vwo een stuk makkelijker is omdat zei minder moeten leren dan de havo
Die gast is echt niet wijs
Nou ja, hij zegt niet dat wij weinig moeten leren, maar minder. Dat zou kunnen (ik weet niet hoeveel dat van jullie is).

Ik kan trouwens uit ervaring zeggen: gewoon heeeeeeeel veel uit je duim zuigen op dat examen. Als je iets niet weet; niks leeglaten, gewoon iets gokken. Ik heb zo heel veel punten binnengesprokkelt en zo kom je er dus ook.

En heel veel succes
Oud 01-06-2004, 22:25
Trisia
Trisia is offline
pffff ben het leren helemaal zat!! Voor mn vorige toets had ik een 8, maar ben toch weer een boel vergeten..ik lees zo nog even een samenvatting door die ik op scholieren heb gevonden door en dan kijk ik even naar het examen van vorig jaar en dan....................SLAPEN
Oud 01-06-2004, 23:18
APRILIA RS
APRILIA RS is offline
Citaat:
Trisia schreef op 01-06-2004 @ 23:25 :
pffff ben het leren helemaal zat!! Voor mn vorige toets had ik een 8, maar ben toch weer een boel vergeten..ik lees zo nog even een samenvatting door die ik op scholieren heb gevonden door en dan kijk ik even naar het examen van vorig jaar en dan....................SLAPEN
ben het ook zat ik ga ook maar zo pitte

xxx
Oud 02-06-2004, 12:09
Trisia
Trisia is offline
WOW.....ik vond het best wel moeilijk...Van heel wat vragen wist ik echt niet zeker of ik ze goed beantwoord had. Moest een 4 halen, denk wel dat ik dat gehaald heb, maar toch..vond het echt tegenvallen. En het was ook echt véél! Ik had op een gegeven moment echt geen zin meer. Hoe zit het met jullie?>
Oud 02-06-2004, 12:56
Donationlover
Donationlover is offline
kuttoets...
maar had een 2,2 nodig voor een 3,5 ---> dus 4
en dat is gelukt zit tussen de 3,5-5
Oud 03-06-2004, 16:41
marleentje86
marleentje86 is offline
Hij was echt veel te moeilijk! Ik stond een 6.1, maar moet nog maar hopen dat ik een voldoende blijf staan
Snapten jullie vraag 2 of 13?
En trouwens, dat antwoord bij vraag 38 (over dat maatschappelijk probleem) vond ik nergens op slaan!! Jullie dan?

Hebben jullie geklaagd trouwens?

Regels voor berichten