Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou overigens naar Thailand gaan - India is is leuk, maar ik blijf van mensen, die in beide landen zijn geweest, horen dat India (1) te oversext is, (2) te arm is, (3) je alle grote steden kan overslaan. Om een voorbeeld van het eerste te noemen: in Thailand hebben wij een stel ontmoet, dat net uit India was gekomen. Zij hadden het zozo gehad. Het is een land van tegenstellingen en dat waren hun reiservaringen daardoor ook. Zo zaten zij lekker op een bankje uit te rusten, toen naast hen een indiase man plaatsnam en en zich vrolijk en plein public begon af te trekken - ik bedoel maar. Dit is overigens geen incident. Als ik af mag gaan op de mening van anderen die wij kennen en er geweest zijn, is India een groot sexually repressed land, waar dit soort dingen makkelijk kunnen voorkomen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Doe wat wij deden: koop een zo goedkoop mogelijk vliegticket en ga gewoon. vliegtickets: http://www.waarheenwaarvoor.nl/ http://www.vliegtickets.nl/ |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ben nu net terug van twee maandjes Thailand en Lao.. 1. Voor Thailand (+ het noorden) heb je geen malaria-pillen nodig. Het beste kun je dit toch even navragen aan je dokter voor alle zekerheid, er zijn iig andere inentingen die je nodig zal hebben. Mijn australian doctor in Kings Cross (gure wijk van Sydney) vertelde me dat je de malaria-pil wel nodig zou hebben in Laos, Vietnam en Cambodja. Als je toch malaria-pillen meeneemt kijk goed uit dat je niet de hallicunerende malaria-pillen meeneemt, deze worden vaak voorgeschreven door doktoren, maar heb er veel negatieve verhalen over gehoord (oa nachtmerries). 2. Heeeeeeel veel last gehad van muggen, maar ik trek ze dan ook aan ![]() Als je echt helemaal para wordt van de muggenbeten kun je het beste muggen-spray kopen met DEET erin. Dit is de enige tropen-middel die WEL werkt (is in Thailand te koop). Kijk wel uit dat je niet teveel gebruikt, het spul is zo sterk dat ademen de eerste seconden moeilijk wordt en je jezelf vergiftigd! 3. Tja.. mooie dieren. Zwerfhonden/katten overal te vinden. Zelf (ik denk eigenlijk iedereen) is helemaal weg van de gekko, die je overal tegenkomt in Thailand. Het is een soort van klein hagedisje die als hij gekko..gekko.. roept op het punt staat een insect te vangen. Ze komen s'nacht tevoorschijn en zijn heerlijk om naar te luisteren. Verder heb ik naar horen zeggen dat er slangen zijn, maar ben er geen tegen gekomen. 4. Als je het oerwoud wil ingaan om een trektocht te maken zou ik je juist aanraden om wandelschoenen aan te trekken. Bij mijn trektocht waren er mensen (incl. ikzelf) die het op TEVA's deden (onze gids raadde het af, maar wat moet je als je niets anders bij je hebt), ging wel goed, wel erg zwarte voeten en wat blaren na afloop. Een groep die ik in Bangkok tegenkwam had het ook op sandalen gedaan, maar dat was niet zo goed afgelopen: opgezette (bijna dubbel zo dik) voeten, veel blaren, rode plekken en veel pijn. Nu ik dit heb gezien raad ik je zeker aan wandelschoenen mee te nemen (tja, tis wel weer wat meer gewicht jah). 5. Hier heb ikzelf niets over gehoord (ben dan ook niet zo'n zwemtype), maar als ze dat daar gezegd hebben zou ik toch maar voorlopig serieus nemen. In Thailand kun je dit aan genoeg mensen navragen en zal je snel te weten komen of dit waar is. Wel kan ik me goed voorstellen beesten niet aan te raken, vaak zullen ze rare infecties bij zich dragen. Een jongen die ik tegenkwam had een infectie opgelopen door een zwerfhond te aaien (ik ben dol op honden, trok me hier dus ook niets van aan en heb nergens last van gehad, wel goed je handen wassen voor het eten he!) Een tip: - Ga naar Laos, vond ik zoveel mooier dan Thailand. Laos is nu ook nog niet dat toeristisch... (zal er zeker aankomen)! - Noorden van Thailand is erg indrukwekkend, vergeet zeker Pai niet over te slaan (een soort van klein hippie-dorpje in het noord-westen van Chiang Mai))!! - Probeer zoveel mogelijk met de 'local busses' mee te gaan, het is meer avontuur en je kruipt misschien iets meer in de huid van de Thai. - meer tips: kijk naar forummer Alluman!! |
![]() |
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik heb wel een aantal prikken bij de gemeente laten zetten, dat zo ik ook doen als ik jou was. Over die die malariatabletten. Check even bij de gemeente of het nodig is. Toen wij er waren (aantal jaar terug) was het niet nodig. In Laos heb ik ze wel genomen. Verder een goede tip: tot voor kort kreeg iedereen Larium-tabletten tegen malaria. NEEM DIE NIET. Neem Malarone, een nieuw middel, dat beter voor je lichaam is en waarvan je niet allemaal shit aan je lichaam krijgt, noch weirdo-dromen. Malarone dus. Kennen ze ongetwijfeld. Het altijd verstandig om extra strips pillen mee te nemen, in het geval dat je toch malaria krijgt. Neem ook zo'n reissetje schone naalden mee. Waarom je eigen ziekenhuis? In het geval dat je op het ziekenbed belandt, heb je je eigen goede en schonen spullen bij je. In Thailand zijn de ziekenhuizen overigens zeer goed, maar mocht naar een omringend land gaan - wat ik je ten zeerste kan aanraden - dan zul je blij zijn met deze tips. Ter illustratie: de Lonely Planet raad aan om, als je in Laos iets overkomt, meteen op het vliegtuig te stappen naar thailand, want in ziekenhuizen in Laos ben je je leven niet zeker. Waarop mijn vriendin en ik in een Laotiaans ziekenhuis in Luang Prabang zijn gaan kijken en de tip van de Loney Planet nu kunnen beamen. Citaat:
![]() Ik ben in Thailand en Laos nauwelijks gestoken. Citaat:
Het schijnt dat in het zuiden van Laos in de rivieren dolfijnen zwemmen - misschien is dat wat. Citaat:
Citaat:
Wat die beesten betreft: ik denk dat je zelf wel weet wat je kan aanraken en wat niet. Ik bedoel: zou je een grote harige spin aanraken, of een duizendpoot? Ik ook niet. Maar voor de rest: gebruik je gezonde verstand.. Een tip: lees dit makkelijk leesbaar en grappige boekje: Wilson-Howarth, Jane, "Buikloop, busreizen en bloedzuigers & andere zaken die je exotische reis kunnen verknallen", bzztoh Uitgevers, Den Haag (2001). Citaat:
ps: ik zou me niet al te druk maken over dit soort zaken. Als je bepaalde dingen van te voren goed geregeld hebt en verder je gezonde verstand gebruikt, dan kun je vrij onbezorgd op reis gaan. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Toch, als je veel van muggen last hebt en niets anders werkt (zoals vit B), dan kun je altijd nog DEET opsmeren. Citaat:
![]() Begrijp ik uit je verhaal, dat jij nog steeds in Australië zit? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Nope, ben nu net terug uit Thailand/Laos, daarvoor naar Oz-land geweest. Was erg leuk!!! ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De meeste Thai-people kunnen een beetje engels, zoals: "You Taxi?" of "Where you go?". Net zoals dat wij ons nederlands accentje hebben, hebben zij zo hun thai-accentje, daar zal je wel even aan moeten wennen. Wees gerust al kom je er alsnog niet uit, de thaise bevolking blijft lachen... ![]() Probeer wel wat Thaise woordjes op te pikken, je bent tenslotte in Thailand op bezoek! |
![]() |
||
Citaat:
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Harry Potter (opgepast voor spoilers!) Verwijderd | 328 | 26-07-2007 12:55 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Engels samenvatting sten-vvv | 1 | 19-10-2006 18:21 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Engels samenvatting sten-vvv | 3 | 19-10-2006 17:54 | |
Lichaam & Gezondheid |
Welke rassen zijn er nu eigenlijk? Upke | 58 | 21-05-2005 21:25 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Duizenden doden bij aardbeving en vloedgolven in Zuid-Azië Love_Fulfilled | 370 | 12-01-2005 20:32 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Profielwerkstuk VOC EmalshaH | 6 | 16-12-2004 17:03 |