Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2004, 21:09
Toscane
Toscane is offline
Zijn er hier mensen ooit in Thailand of in India geweest? En zoja is het een aanrader. Ik persoonlijk ga liever naar Thailand want India is volgens mij te veel tempels, te religieus voor mij. Maar misschien is dat wel een totaal verkeerd beeld.
Oud 06-05-2004, 21:41
Verwijderd
Ik ben in Thailand en Laos geweest.

Beide zijn aanraders. Ik weet niet hoe lang je weg wil, maar ik zou er RUIM de tijd voor nemen, want er is plenty te zien - te veel om op te noemen.
De Thaien zijn een gemoedelijk volk, die je altijd graag willen bijstaan (... voor het geld . Je kunt er gemakkelijk alleen reizen, mits je je gezonde verstand gebruikt - maar dat geldt overal.
Ik heb plenty reistips voor je. Zelfs zoveel, dat ik ze maar niet opschrijf. Stel jij maar vragen en dan beantwoord ik ze hier wel.

Een aantal tips nu:
Tip 1: koop een Lonely Planet - en wel in Thailand. In Thailand maken ze kopiëren ze netjes de hele lonely Planet voor je - bijna niet van echt te onderscheiden en een heel stuk goedkoper. Te verkrijgen aan Kao San Road te Bangkok (waar ALLE, maar dan ook echt ALLE backpackers naar toe gaan).
Tip 2: Als je aankomt in Bangkok, neem de BUS naar Kao San Road, dat scheelt je beaucoup money. Tis ff wachten, maar wel veel avontuurlijker .
Tip 3: Logeer NIET bij een van de guesthouses aan Kao San Road, maar vlak daar achter. Mijn tip:

My House Guesthouse
37 Soi Chanasongkram
(off Soi Rambutri)
Pha-Athit Road
Banglampoo
Bangkok
Ligt achter in een straat dwars op Kao San Road. Als je het daar vraagt dan weet iedereen wel waar het is.

Goedkoop, simpel en schoon genoeg. Bovenal: iets relaxtere mensen. Op Kao San Road kom je nogal wat BIER und BOCKWURST-backpackers tegen. Persoonlijk hou ik van als er wat meer dan buUUURP uit iemands mond komt.
Tip 4: Blijf daar een paar dagen, raak aan het klimaat gewend, aan het land, aan de mensen. Denk na over je route. Dat doet mij denken aan tip 5:
Tip 5: op dit moment is het niet zo'n goed idee om naar het zuiden te gaan - daar kunnen wat relletjes zijn (met zuid bedoel ik bij eilanden als Phuket.
Tip 6: Blijf licht bepakt. Ten eerste is het warm - je hebt niet veel nodig. Laat dus je zware hikerschoenen thuis en trek je TEVA's aan. Verder is kleding spotgoedkoop - zeker als je als goede Nederlander onderhandelt tot je een ons weegt. (vraag bij je guesthouse wat kleding behoort te kosten, dan weet je wanneer je belazerd wordt). Overigens heb ik maar wat vaak gehoord, zoiets van 'acht ik onderhandel niet, want ze hebben al zo weinig' en meer van die dingen in die geest - niets van aantrekken, maar gewoon onderhandelen, anders respecteren ze je niet.

Ik heb nu als bepakking zo'n tussenmaatje rugzak: groter dan een schoolrugzak, kleiner dan zo'n hikerrugzak. Ik geloof dat ie iets van 40 liter is of zo. Koop er een van Deuter - een goed merk.

Al die slaapzakspullen en andere kansloos, zware dingen die we nodig hebben als een lang weekend naar de Ardennen gaan, zijn niet nodig. Eten doe je overal in een resaurant - ik bedoel: voor 100 - 150 Baht heb een een stevige maaltijd (zeg maar tot 3 - 4 Euro).
Neem wel een katoenen lakenzak mee om in te slapen. Een muskietennet had ik niet nodig, maar er een meenemen is nooit een slecht zaak (die dingen wegen toch niks).

Tip 7: Neem een Thaise massage.
Tip 8: Een nephorloge (bv Rolex) kost MAXIMAAL 300 Baht (5 a 6 Euro?) en niet - zoals mijn waarde Duitse medepassagier dacht: 3000 Baht.
Tip 9: lat NOOIT, maar dan ook NOOIT, en - oh, ja - NOOIT, en dan bedoel ik NOOIT je portemonnaie en je waardevolle papieren alleen.

Waarom zeg ik dit - want iedereen weet dat toch wel?

Ik wist dat ook, maar toch is mijn geld gestolen ... s'-nachts in de rijdende touringcar terug van Suratani naar Bangkok, terwijl ik bovenop mijn tas lag.
Een staaltje Thaise dievenkunst: de politie vertelde mij dat dit een heel veel voorkomende zaak is. Want: dieven huren een touringcar (ja, een touringcar) met de sole purpose of ripping you off. Wat ze doen is: ze stoppen onderweg ergens en laten een jongertje of tenger persoon in de bus, die 's-nachts, terwijl iedereen slaapt over het gangpad glijdt en iedereen net genoeg cash afhandig maakt, zodat het bij het wakker worden niet opvalt - bij mij lieten ze nog 1000 Baht achter - de andere 7000 Baht is ergens anders heen gegaan... Pas toen we voor de balie van een guesthouse stonden om 04:30 en we net de bus om toen nog onverklaarbare reden met piepende banden de bocht om hadden zien scheuren, kwamen we erachter dat onze tas als pinautomaat had gefungeerd - terwijl ik er op had gelegen. De les: lijm je geld in je bilspeelt .
Overigens gebeuren dit soort dingen overal - laat je niet afschrikken, want dit is nu eenmaal zo. Overigens is dit in het sesually repressed India nog VELE malen erger.

Tip 10: koop souveniers aan het eind van je vakantie en/of stuur alle grote dingen met de post naar huis - een doos naar Nederland versturen is snel en goedkoop. Aanrader. Ik heb er spijt van dat ik er te laat achterkwam.

Tip 11: ... en deze komt echt uit de grond van mijn hart: koop geen drugs of zo, daar. Ik weet de pillen en pot vlogen om mijn oren. Persoonlijk heb ik geen problemen mee - iemand moet het zelf maar weten, maar de Thaien staan er om bekend dat ze nog wel eens een buitenlander in de zeik nemen wat dat betreft. Je kent dat wel: een voorbeeld stellen voor alle andere buitenlanders. Neem van mij aan: je wil niet tien jaar een voorbeeld voor anderen in een Thaise gevangenis stellen. It sux.

Tip 12: ga naar een van de eilanden, trek 200 tot 250 Euro uit je portemonnaie en haal je PADI Open Water duikbrevet. Tis altijd gezellig, je leert snel leuke nieuwe mensen kennen en je doet eens wat anders. En bovenals: het is leuk duiken in Thailand en goed en goedkoop.

Tip 13: GA NAAR LAOS! Regel je visum in Bangkok - kan gewoon via My House Guesthouse en gaa er heen. Het is net wat rustiger dat Thailand en minstens net zo mooi. Ga iig naar Vangvieng en Luang Prabang en als het kan nog meer naar het noorden. Het is daar ZO relaxed... (neem voor Laos ook Dollars mee, want die zijn daar erg handig)

Tot zo ver. Ik heb nog veel meer tips voor je, maar die vragen zullen wel komen...
Oud 07-05-2004, 10:21
Toscane
Toscane is offline
He bedankt voor de info . Maar dat ben ik er vergeten bij te zetten.. ik ga samen met mijn ouders en broertje en zus en we willen een compleet georganiseerde reis. Maar zo te zien heb jij je iig goed vermaakt .
Oud 07-05-2004, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Let's Party schreef op 07-05-2004 @ 11:21 :
He bedankt voor de info . Maar dat ben ik er vergeten bij te zetten.. ik ga samen met mijn ouders en broertje en zus en we willen een compleet georganiseerde reis. Maar zo te zien heb jij je iig goed vermaakt .
Oef, dat is jammer ... Alleen of met een vrien(in) is veel leuker.
Ik zou overigens naar Thailand gaan - India is is leuk, maar ik blijf van mensen, die in beide landen zijn geweest, horen dat India (1) te oversext is, (2) te arm is, (3) je alle grote steden kan overslaan. Om een voorbeeld van het eerste te noemen: in Thailand hebben wij een stel ontmoet, dat net uit India was gekomen. Zij hadden het zozo gehad. Het is een land van tegenstellingen en dat waren hun reiservaringen daardoor ook. Zo zaten zij lekker op een bankje uit te rusten, toen naast hen een indiase man plaatsnam en en zich vrolijk en plein public begon af te trekken - ik bedoel maar. Dit is overigens geen incident. Als ik af mag gaan op de mening van anderen die wij kennen en er geweest zijn, is India een groot sexually repressed land, waar dit soort dingen makkelijk kunnen voorkomen.
Oud 08-05-2004, 09:08
Quiana
Quiana is offline
Een paar jaar geleden ben ik in Thailand geweest, en dat is
echt een aanrader.

We hebben toen een rondreis van twee (ongeveer?) weken
gemaakt. Het hoe en wat precies weet ik niet meer (kan wel
kijken of ik nog een reisbeschrijving heb oid, als je wilt), wat
ik wel nog weet is dat ik het ontzettend naar m'n zin gehad
heb, heel veel mooie dingen gezien, leuke dingen gedaan, enz.

India heb ik geen ervaring mee.
Oud 08-05-2004, 17:00
Toscane
Toscane is offline
Het is een 15daagse Noord-Thailand reis geworden.. ik ben er helemaal gelukkig mee . Zeker nu ik deze reactie over India las
Oud 09-05-2004, 08:56
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Let's Party schreef op 08-05-2004 @ 18:00 :
Het is een 15daagse Noord-Thailand reis geworden.. ik ben er helemaal gelukkig mee . Zeker nu ik deze reactie over India las
Dat had ik ook besloten dit jaar... via een reisorganisatie... was er te weinig animo , dus reis geannuleerd. Nu moeten we op zoek naar iets anders...
Oud 09-05-2004, 14:36
Verwijderd
heb dik 3weken rondgetrokken door thailand, was in 1 woord: fantastisch , ik raad je aan om zoveel mogelijk te gaan zien en geen seconde niks te doen!
Oud 09-05-2004, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 09-05-2004 @ 09:56 :
Dat had ik ook besloten dit jaar... via een reisorganisatie... was er te weinig animo , dus reis geannuleerd. Nu moeten we op zoek naar iets anders...
Ga gewoon zonder reisorganisatie . Thailand is het land bij uitstek om ongeorganiseerd te reizen.
Doe wat wij deden: koop een zo goedkoop mogelijk vliegticket en ga gewoon.

vliegtickets:
http://www.waarheenwaarvoor.nl/
http://www.vliegtickets.nl/
Oud 10-05-2004, 08:22
floortje87
floortje87 is offline
Hoi Alluman,

Bedankt voor je uitgebreide tips, hartstikke goed en informatief om te lezen. Ik krijg dr helemaal zin in.

Goed dat je verteld dat het opsturen naar huis zo makkelijk gaat!

1) iK Had nog een vraagje wij gaan naar bepaalde delen van Thailand maar zijn niet inge-ent tegen Malaria waren jullie dat??
En is dat nodig?

2)En nog een vraag, hadden jullie erg veel last van muggen en andere beestjes?

3)Zijn dr mooie dieren te zien?

4)Ik ga met mijn moeder, en ik had een discussie dr over, ik las bij jou trek gewoon lekker je TEVA's aan, dat was mijn bedoeling ook mn moeder wil alleen dat we ook berg schoenen mee gaan zeulen.. Is dit nodig?? Voor bijv,. in het oerwoud of..

5)Bij de vacinaties werd gezegt dat we niet in stilstaand water mochten zwemmen en beesten aanraken uit den boze is!
Moet ik deze tip als zeer serieus aan nemen of...

Ik hoop dat je tijd vindt deze te beantwoorden, Hartsikke leuk Bedankt alvast!!

Floortje
Oud 10-05-2004, 13:18
mill's mess
mill's mess is offline
Citaat:
floortje87 schreef op 10-05-2004 @ 09:22 :
Hoi Alluman,

Bedankt voor je uitgebreide tips, hartstikke goed en informatief om te lezen. Ik krijg dr helemaal zin in.

Goed dat je verteld dat het opsturen naar huis zo makkelijk gaat!

1) iK Had nog een vraagje wij gaan naar bepaalde delen van Thailand maar zijn niet inge-ent tegen Malaria waren jullie dat??
En is dat nodig?

4)Ik ga met mijn moeder, en ik had een discussie dr over, ik las bij jou trek gewoon lekker je TEVA's aan, dat was mijn bedoeling ook mn moeder wil alleen dat we ook berg schoenen mee gaan zeulen.. Is dit nodig?? Voor bijv,. in het oerwoud of..

5)Bij de vacinaties werd gezegt dat we niet in stilstaand water mochten zwemmen en beesten aanraken uit den boze is!

Floortje

Ben nu net terug van twee maandjes Thailand en Lao..

1. Voor Thailand (+ het noorden) heb je geen malaria-pillen nodig. Het beste kun je dit toch even navragen aan je dokter voor alle zekerheid, er zijn iig andere inentingen die je nodig zal hebben. Mijn australian doctor in Kings Cross (gure wijk van Sydney) vertelde me dat je de malaria-pil wel nodig zou hebben in Laos, Vietnam en Cambodja.
Als je toch malaria-pillen meeneemt kijk goed uit dat je niet de hallicunerende malaria-pillen meeneemt, deze worden vaak voorgeschreven door doktoren, maar heb er veel negatieve verhalen over gehoord (oa nachtmerries).

2. Heeeeeeel veel last gehad van muggen, maar ik trek ze dan ook aan .
Als je echt helemaal para wordt van de muggenbeten kun je het beste muggen-spray kopen met DEET erin. Dit is de enige tropen-middel die WEL werkt (is in Thailand te koop). Kijk wel uit dat je niet teveel gebruikt, het spul is zo sterk dat ademen de eerste seconden moeilijk wordt en je jezelf vergiftigd!

3. Tja.. mooie dieren. Zwerfhonden/katten overal te vinden. Zelf (ik denk eigenlijk iedereen) is helemaal weg van de gekko, die je overal tegenkomt in Thailand. Het is een soort van klein hagedisje die als hij gekko..gekko.. roept op het punt staat een insect te vangen. Ze komen s'nacht tevoorschijn en zijn heerlijk om naar te luisteren. Verder heb ik naar horen zeggen dat er slangen zijn, maar ben er geen tegen gekomen.

4. Als je het oerwoud wil ingaan om een trektocht te maken zou ik je juist aanraden om wandelschoenen aan te trekken. Bij mijn trektocht waren er mensen (incl. ikzelf) die het op TEVA's deden (onze gids raadde het af, maar wat moet je als je niets anders bij je hebt), ging wel goed, wel erg zwarte voeten en wat blaren na afloop. Een groep die ik in Bangkok tegenkwam had het ook op sandalen gedaan, maar dat was niet zo goed afgelopen: opgezette (bijna dubbel zo dik) voeten, veel blaren, rode plekken en veel pijn. Nu ik dit heb gezien raad ik je zeker aan wandelschoenen mee te nemen (tja, tis wel weer wat meer gewicht jah).

5. Hier heb ikzelf niets over gehoord (ben dan ook niet zo'n zwemtype), maar als ze dat daar gezegd hebben zou ik toch maar voorlopig serieus nemen. In Thailand kun je dit aan genoeg mensen navragen en zal je snel te weten komen of dit waar is.
Wel kan ik me goed voorstellen beesten niet aan te raken, vaak zullen ze rare infecties bij zich dragen. Een jongen die ik tegenkwam had een infectie opgelopen door een zwerfhond te aaien (ik ben dol op honden, trok me hier dus ook niets van aan en heb nergens last van gehad, wel goed je handen wassen voor het eten he!)

Een tip:
- Ga naar Laos, vond ik zoveel mooier dan Thailand. Laos is nu ook nog niet dat toeristisch... (zal er zeker aankomen)!
- Noorden van Thailand is erg indrukwekkend, vergeet zeker Pai niet over te slaan (een soort van klein hippie-dorpje in het noord-westen van Chiang Mai))!!
- Probeer zoveel mogelijk met de 'local busses' mee te gaan, het is meer avontuur en je kruipt misschien iets meer in de huid van de Thai.
- meer tips: kijk naar forummer Alluman!!
Oud 10-05-2004, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Ik krijg dr helemaal zin in.
...ik ook weer, *zucht* - als ik kon, dan zou ik gaan....

Citaat:
En is dat nodig?
Inenten tegen Malaria kan niet - daar heb je pillen voor.
Ik heb wel een aantal prikken bij de gemeente laten zetten, dat zo ik ook doen als ik jou was.
Over die die malariatabletten. Check even bij de gemeente of het nodig is. Toen wij er waren (aantal jaar terug) was het niet nodig. In Laos heb ik ze wel genomen.
Verder een goede tip: tot voor kort kreeg iedereen Larium-tabletten tegen malaria. NEEM DIE NIET. Neem Malarone, een nieuw middel, dat beter voor je lichaam is en waarvan je niet allemaal shit aan je lichaam krijgt, noch weirdo-dromen. Malarone dus. Kennen ze ongetwijfeld.
Het altijd verstandig om extra strips pillen mee te nemen, in het geval dat je toch malaria krijgt. Neem ook zo'n reissetje schone naalden mee. Waarom je eigen ziekenhuis? In het geval dat je op het ziekenbed belandt, heb je je eigen goede en schonen spullen bij je.
In Thailand zijn de ziekenhuizen overigens zeer goed, maar mocht naar een omringend land gaan - wat ik je ten zeerste kan aanraden - dan zul je blij zijn met deze tips. Ter illustratie: de Lonely Planet raad aan om, als je in Laos iets overkomt, meteen op het vliegtuig te stappen naar thailand, want in ziekenhuizen in Laos ben je je leven niet zeker. Waarop mijn vriendin en ik in een Laotiaans ziekenhuis in Luang Prabang zijn gaan kijken en de tip van de Loney Planet nu kunnen beamen.

Citaat:
Ik had niet zo erg last van beesies, maar ik heb er zelf dan ook niet zo veel moeite mee. Muggen heb ik eigenlijk meer heir thuis last van dan daar (go figure). Wat erg helpt tegen muggen: muggen houden niet van vitamine B in bloed, dus neem een potje van die extra grote doses vitamine B pillen van de HEMA mee (met het potje - voor de douane) en slik er elke een. En drink naast (op zijn minst 2 liter) water ook veel bier (dat is: bij vonden bier Chang lekkerder, dan Singha), want daarin zit ook vitamine B.
Ik ben in Thailand en Laos nauwelijks gestoken.

Citaat:
Mmm, die waren allemaal op vakantie toen wij er waren... Nee, wij hebben gedoken en daar hebben we aardig wat fauna gezien, maar een jungletocht heb ik niet gedaan - mijn vriendin overigens wel en die heeft daar wel wat dieren gezien. Maar onder de indruk, nee.
Het schijnt dat in het zuiden van Laos in de rivieren dolfijnen zwemmen - misschien is dat wat.

Citaat:
Dat moet ik even vragen aan mijn vriendin. Volgens mij is het echt niet nodig om bergschoenen mee te nemen. Als je dan dit soort schoenen mee wil nemen, ga dan naar de dump en haal een paar van die goedkope canvas tropenkisten. Maar ik zal het nog even vragen....

Citaat:
5)Bij de vacinaties werd gezegd dat we niet in stilstaand water mochten zwemmen en beesten aanraken uit den boze is!
Dat is een zinvolle raad. Ik zou sowieso nooit in stilstaand water zwemmen - niet in Nederland en al helemaal niet in Thailand. Gelukkig stroomt er heel wat daar, dus het is niet zo'n probleem.
Wat die beesten betreft: ik denk dat je zelf wel weet wat je kan aanraken en wat niet. Ik bedoel: zou je een grote harige spin aanraken, of een duizendpoot? Ik ook niet. Maar voor de rest: gebruik je gezonde verstand..

Een tip: lees dit makkelijk leesbaar en grappige boekje:

Wilson-Howarth, Jane, "Buikloop, busreizen en bloedzuigers & andere zaken die je exotische reis kunnen verknallen", bzztoh Uitgevers, Den Haag (2001).

Citaat:

Floortje
Graag gedaan. Als je nog vragen hebt - ik lees het wel.

ps: ik zou me niet al te druk maken over dit soort zaken. Als je bepaalde dingen van te voren goed geregeld hebt en verder je gezonde verstand gebruikt, dan kun je vrij onbezorgd op reis gaan.
Oud 10-05-2004, 15:17
Verwijderd
Citaat:
mill's mess schreef op 10-05-2004 @ 14:18 :
2. Heeeeeeel veel last gehad van muggen, maar ik trek ze dan ook aan .
Als je echt helemaal para wordt van de muggenbeten kun je het beste muggen-spray kopen met DEET erin. Dit is de enige tropen-middel die WEL werkt (is in Thailand te koop). Kijk wel uit dat je niet teveel gebruikt, het spul is zo sterk dat ademen de eerste seconden moeilijk wordt en je jezelf vergiftigd!
Ik ben zelf niet zo dol op DEET - niet in de minste plaats , omdat het kankerverwekkend is. Ik heb in Thailand van die citroengrassprays gehaald en die werkten bij mij erg goed - zelfs hier in Nederland nog.
Toch, als je veel van muggen last hebt en niets anders werkt (zoals vit B), dan kun je altijd nog DEET opsmeren.

Citaat:
mill's mess schreef op 10-05-2004 @ 14:18 :
- Probeer zoveel mogelijk met de 'local busses' mee te gaan, het is meer avontuur en je kruipt misschien iets meer in de huid van de Thai.
Een waarheid als een koe.

Begrijp ik uit je verhaal, dat jij nog steeds in Australië zit?
Oud 10-05-2004, 16:32
Verwijderd
Nog ff gevraagd van die schoenen in de jungle.

Mijn vriendin was toch wel blij met hoge schoenen, maar het hoeven niet per se hikeschoenen te zijn - als ze maar hoog zijn.
De reden was dat je vooral lekgestoken wordt door muggen in de jungle - maar voor lopen maakt het niet zoveel uit.
Ze meent dat je ook gewoon sneakers of sokken+teva's aan kan trekken.
Overigens wordt alles nat - je loopt door water, dus het maakt niet zoveel uit wat voor schoenen je meeneemt.
Eigenlijk moet je zelf bedenken of je voor drie dagen jungle, drie weken met zware schoenen wilt zeulen, want je doet ze verder niet meer aan (ik niet althans)
Oud 10-05-2004, 18:43
mill's mess
mill's mess is offline
Citaat:
alluman schreef op 10-05-2004 @ 16:17 :

Begrijp ik uit je verhaal, dat jij nog steeds in Australië zit?
Zoiets dacht ik al over DEET, we vielen er haast van flauw, maarja, die muggen vallen massaal op me aan als ik in de buurt ben en het is t enige spul wat ik ooit ben tegengekomen dat werkte (ook citroenspul geprobeerd). Nu is de vraag: wat liever??

Nope, ben nu net terug uit Thailand/Laos, daarvoor naar Oz-land geweest. Was erg leuk!!!
Oud 10-05-2004, 21:33
Verwijderd
Citaat:
mill's mess schreef op 10-05-2004 @ 19:43 :
Zoiets dacht ik al over DEET, we vielen er haast van flauw, maarja, die muggen vallen massaal op me aan als ik in de buurt ben en het is t enige spul wat ik ooit ben tegengekomen dat werkte (ook citroenspul geprobeerd). Nu is de vraag: wat liever??
Ook die vitamine B geprobeerd (neem die pillen van 1800% dagelijks aanbevolen hoeveelheid).

Citaat:
mill's mess schreef op 10-05-2004 @ 19:43 :
Nope, ben nu net terug uit Thailand/Laos, daarvoor naar Oz-land geweest. Was erg leuk!!!
Ja, wrijf het maar in
Oud 12-05-2004, 14:04
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
alluman schreef op 10-05-2004 @ 16:17 :
Ik ben zelf niet zo dol op DEET - niet in de minste plaats , omdat het kankerverwekkend is. Ik heb in Thailand van die citroengrassprays gehaald en die werkten bij mij erg goed - zelfs hier in Nederland nog.
Ik kan me herinnerne dat je in Thailand van die soort spiraalachtige dingen hebt, die je in de fik zet, en dat dan net als wierook langzaam opbrand. Baygon heette het geloof ik. Je kon het echt op allen straathoeken kopen. Dat heb ik altijd gebruikt tegen muggen en dat werkte voor mij prima. (maar goed nou heb ik ook nooit echt veel last van muggen gehad (zal ook wel door Tiger beer komen )...
Oud 15-05-2004, 19:43
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, nog nooit naar beiden gegaan. Maar ik zou wel eens naar Thailand willen. Heel andere cultuur, lijkt me wel eens leuk om een weekje mee te maken.
Oud 28-05-2004, 21:15
Rensketje
Rensketje is offline
Ik zou naar India gaan. Puur omdat ik echt van het land ben gaan houden. De mensen zijn er superaardig. en de kleurrijke sari's en de kleine marktjes. Er hangt echt een hele fijne sfeer. mara ik ben nooit in Thailand geweest. (wat ik nog wel wil doen) maar ik voel mezelf heel erg tot India aangetrokken. Ook als je mer wilt weten over het hindoeisme zit je er goed, het is een fascinerende gd, als geloof ik het niet. er zijn overal wel tempels e.d!
Oud 29-05-2004, 12:26
Cartosa
Cartosa is offline
India is idd een heel religieus land maar je kan er moeilijk zomaar een oordeel over vellen, het is zo'n uitgestrekt gebied en elke deelstaat kan je beschouwen als een nieuw land (en een nieuwe ervaring) opzich. 't is ook waar je van houdt, ik ken mensen die naar calcutta gingen, zowat de vuilste stad ter wereld, en het een fantastische ervaring vonden, ik ga meer voor de vlaktes en jungles van het zuiden, het is een indrukwekkend continent in ieder geval en ik ga er nog heel vaak heen
Oud 15-07-2004, 11:26
Breg
Breg is offline
ben nog nooit in Thalians geweest, maar zou er graag een keer heen willen.
Voor mensen die er heen gaan zou ik willen zeggen lees de boeken The Beach (hoewel het fictie is, geeft zeker het begin een leuk beeld van Thailand), en het boek No Shitting in the Toilet van Peter Moore, staat vol nuttige dingen zoals de Top 10 oplichterijen, de top 10 nutteloze dingen om mee te nemen en het advies geen reisgidsen te lezen voor je op vakantie gaat omdat je vervolgens je alleen maar 'zit te verkneukelen op je bezoek aan alle bezienswaardigheden waarover je in je riesgids hebt gelezen. Niettegenstaande het feit dat heel wat van die bezienswaardigheden geweldig tegenvallen.'
Oud 15-07-2004, 13:14
Nate
Nate is offline
Thailand. Als je een land in zuid-oost Azie doet, laat het dat zijn. India is meer van de spirituele bullshit om, weet ik 't, je kristallen te chargen ofzo. Thailand is gewoon chill.
Oud 16-07-2004, 16:42
Verwijderd
Ik heb twee maanden in Thailand gestudeerd, heel veel gezien van het hele land en veel Thai leren kennen door studie ....Thailand is echt een aanrader!
Oud 16-07-2004, 16:43
Verwijderd
Citaat:
ParisPlage schreef op 12-05-2004 @ 15:04 :
Ik kan me herinnerne dat je in Thailand van die soort spiraalachtige dingen hebt, die je in de fik zet, en dat dan net als wierook langzaam opbrand. Baygon heette het geloof ik. Je kon het echt op allen straathoeken kopen. Dat heb ik altijd gebruikt tegen muggen en dat werkte voor mij prima. (maar goed nou heb ik ook nooit echt veel last van muggen gehad (zal ook wel door Tiger beer komen )...
die kan je ook gewoon in Nederland kopen, ik heb er 1 op mijn kamer liggen.
Oud 16-07-2004, 21:15
Breg
Breg is offline
is het in Thailand erg moeilijk rondreizen als je de taal (bijna) niet kent?
Oud 20-07-2004, 11:09
mill's mess
mill's mess is offline
Citaat:
Breg schreef op 16-07-2004 @ 22:15 :
is het in Thailand erg moeilijk rondreizen als je de taal (bijna) niet kent?
Ik neem maar even voor het gemak aan dat jij de thaise taal (helemaal) niet spreekt, hierdoor zal je met ze in het engels moeten communiceren.
De meeste Thai-people kunnen een beetje engels, zoals: "You Taxi?" of "Where you go?".
Net zoals dat wij ons nederlands accentje hebben, hebben zij zo hun thai-accentje, daar zal je wel even aan moeten wennen.
Wees gerust al kom je er alsnog niet uit, de thaise bevolking blijft lachen...

Probeer wel wat Thaise woordjes op te pikken, je bent tenslotte in Thailand op bezoek!
Oud 28-07-2004, 22:42
meem
meem is offline
Citaat:
alluman schreef op 07-05-2004 @ 22:59 :
Oef, dat is jammer ... Alleen of met een vrien(in) is veel leuker.
Ik zou overigens naar Thailand gaan - India is is leuk, maar ik blijf van mensen, die in beide landen zijn geweest, horen dat India (1) te oversext is, (2) te arm is, (3) je alle grote steden kan overslaan. Om een voorbeeld van het eerste te noemen: in Thailand hebben wij een stel ontmoet, dat net uit India was gekomen. Zij hadden het zozo gehad. Het is een land van tegenstellingen en dat waren hun reiservaringen daardoor ook. Zo zaten zij lekker op een bankje uit te rusten, toen naast hen een indiase man plaatsnam en en zich vrolijk en plein public begon af te trekken - ik bedoel maar. Dit is overigens geen incident. Als ik af mag gaan op de mening van anderen die wij kennen en er geweest zijn, is India een groot sexually repressed land, waar dit soort dingen makkelijk kunnen voorkomen.
ontdek alles voor jezelf. 'van horen zeggen'.... iedereen heeft verschillende ervaringen. india is een enorm land met megaveel verschillende talen en mensen en dus kun je niet 1 ding stellen over t land. TE arm...hoe kan dat dan? te arm om wat? laos is een van de armste landen in de wereld...daar heb ik zelf een maand of 4 rondgedwarreld. alles is een aanrader.....probeer alles zelf zou ik zeggen probeer zo weinig mogelijk naar de ervaringen van anderen te luisteren....die zijn immers niet van jou.

Regels voor berichten