Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2004, 11:39
Ieke
Ieke is offline
Vakantieplezier

Het is een mooie zaterdagmiddag in juli en ik loop onder het lekkere zonnetje door de stad. Een echt doel heb ik niet. Ik loop een beetje winkel in en winkel uit, maar ik koop verder niks. Dat geeft verder niet, want het is echt zomerweer (ook wel bekend als ‘kortebroeken-weer’) en dus val ik toch niet op tussen het ‘echte’ winkelend publiek. Een stukje verderop zie ik een bankje staan en ik besluit om daar even te gaan zitten en te genieten van het bijzonder mooie weer.
Terwijl ik daar zo zit kijk ik een beetje rond naar de mensen die voorbij lopen. Er is immers
niks leukers dan het kijken naar andere mensen en dan bedenken wat voor soort mensen dat zijn. Zo zie ik bijvoorbeeld een stelletje hand in hand voorbij lopen en vraag ik me af wat dat meisje met die jongen moet. Aangezien ik totaal geen verstand heb van de vrouwelijke gedachtengang (welke man wel?) laat ik die gedachte maar snel varen. Terwijl ik ze zo voorbij zie lopen krijg ik een beetje het gevoel dat ik iets mis. Zij lopen daar gezellig met zijn tweeën en ik zit hier een beetje alleen op een bankje…
Aangezien het veel te mooi weer is om me eenzaam te voelen pak ik mijn gsm om mijn vriendin te bellen. Zij woont hier toch in de buurt dus als ze thuis is kan ik wel even langsgaan. Misschien wil ze wel mee naar dit bankje om mensen te kijken! Terwijl ik naar haar huis bel bedenk ik me ineens dat ze helemaal niet thuis is! Hoe kan ik dat nou vergeten?! Ze is met vriendinnen op vakantie in Zeeland en ze komen pas volgende week weer terug! Mijn gedachte wordt bevestigd met de voicemail die ik door de telefoon te horen krijg dus hang ik op en stop mijn gsm weer in mijn broekzak.
Weer een beetje rondkijkend vraag ik me af wat ze nu aan het doen zouden zijn. Misschien zitten ze ook ergens een beetje mensen te kijken. Nee, waarschijnlijk hangen ze nu bij het zwembad en hebben ze de grootste lol met de jongens die daar ook hun vakantie aan het vieren zijn.
Dan zie ik dat er aan de overkant van de straat een meisje naar mij staat te kijken. Als ze door heeft dat ik haar heb gezien kijkt ze snel een andere kant op. Net als ik op wil staan om naar haar toe wil lopen gaat mijn telefoon. Ik krijg een smsje van mijn vriendin met de mededeling dat ze het erg naar haar zin heeft op de camping. Ze vraagt ook of ik ook nog een beetje lol heb. ‘Jahoor’, stuur ik terug. ‘Ik vermaak me wel.’ Als ik opkijk van mijn gsm zie ik dat het
meisje aan de overkant weer naar mij kijkt, maar deze keer kijkt ze niet weg. “Ach”, zeg ik tegen mezelf. “Het is voor mij ook vakantie.” Ik stop mijn gsm weg en loop naar het meisje toe. “Ik zag je kijken enneh, hoe denk je dat ik ben?”

Regels voor berichten