Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2004, 20:36
Silvia19
Silvia19 is offline
Extremistische moslimsite toont onthoofding Amerikaan

Uitgegeven: 11 mei 2004 19:38
Laatst gewijzigd: 11 mei 2004 21:23

DUBAI - Op een video die dinsdag is verschenen op een website van moslimextremisten is te zien hoe vijf gemaskerde mannen een 26-jarige Amerikaan onthoofden. De daders zeggen de man, wiens lijk zaterdag in Bagdad is gevonden, te straffen voor de mishandeling van Iraakse gevangenen door Amerikaanse militairen.

De in een oranje overall geklede man zegt wie hij is. "Mijn naam is Nick Berg, mijn vaders naam is Michael, mijn moeders naam is Suzanne. Ik woon in Philadelphia." Achter hem staan vijf gemaskerde mannen met hoofddoeken op. Een van hen leest een verklaring voor, waarna zij de man op zijn zij rollen en hem het hoofd afsnijden. "Allah akbar", schreeuwen de daders - Allah is groot.

"Aan de moeders en de vrouwen van Amerikaanse soldaten, wij vertellen jullie dat wij de Amerikaanse regering hebben aangeboden deze gijzelaar te ruilen voor enkele van de gevangenen in Abu Ghraib Dat is geweigerd. . Wij vertellen jullie dat de waardigheid van de moslimmannen en -vrouwen in Abu Ghraib en elders alleen terug te krijgen is met bloed en zielen. Jullie krijgen niets van ons behalve doodskist na doodskist."

Het slachtoffer is geen soldaat, maar een zelfstandige Amerikaanse ondernemer van 26 die in Irak werk zocht op het gebied van communicatie-infrastructuur. Volgens zijn ouders werd hij sinds 9 april vermist. Hij was toen van plan naar huis terug te keren, omdat hij geen werk had kunnen vinden.

De video is getiteld "Abu Musab al-Zarqawi slacht een Amerikaan af". Het is onduidelijk of Al-Zarqawi - een terrorist die banden heeft met Osama bin Laden - zelf in de video te zien is, of dat hij de verantwoordelijkheid opeist.

De video is verschenen op een website genaamd Muntada al-Ansar waarop vaker verklaringen en opnames van extremistische organisaties zoals Al-Qaida worden gepubliceerd. De kwaliteit van de beelden is slecht. Het is niet te verifiëren of de informatie en de beelden authentiek zijn.

Novum Nieuws/NU.nl

--------------------------------------------

weer n amerikaans blunder, dit was namelijk te verwachten...(vergeldingsacties zijn nou eenmaal menselijk)

Laatst gewijzigd op 11-05-2004 om 20:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2004, 21:10
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Silvia19 schreef op 11-05-2004 @ 21:36 :

weer n amerikaans blunder, dit was namelijk te verwachten...(vergeldingsacties zijn nou eenmaal menselijk)
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 21:16
Shitonya
Shitonya is offline
Een Amerikaan die onthoofd is....geweldig nieuws
wat wil je hiermee nou zeggen? Of een discussie mee uitlokken of hij nu wel dood is of niet?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 21:18
NeoZero
NeoZero is offline
welke amerikaan Gaat nou in Irak werk lopen zoeken
tja hij heeft erom gevraagt....
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 21:21
Silvia19
Silvia19 is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 11-05-2004 @ 22:16 :
Een Amerikaan die onthoofd is....geweldig nieuws
wat wil je hiermee nou zeggen? Of een discussie mee uitlokken of hij nu wel dood is of niet?
Oww sorry, had ik erbij moeten zetten voor mensen als jij..dude ...als iemand onthoofd wordt gaat ie ook dood..

Enneh..wat ik ermee wil bereiken? Dit is een nieuws en achtergrondenforum , waar nieuws thuis hoort weet je wel..en een ieder mag hier zijn/haar reactie plaatsen hierover...
Oud 11-05-2004, 21:21
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
NeoZero schreef op 11-05-2004 @ 22:18 :
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 21:22
Silvia19
Silvia19 is offline
Citaat:
ik zou zeggen: neem dan een soldaat.....maar je hebt gelijk...wie gaat er nou werk zoeken in Irak!
Oud 11-05-2004, 21:23
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Silvia19 schreef op 11-05-2004 @ 22:21 :
Oww sorry, had ik erbij moeten zetten voor mensen als jij..dude ...als iemand onthoofd wordt gaat ie ook dood..

Enneh..wat ik ermee wil bereiken? Dit is een nieuws en achtergrondenforum , waar nieuws thuis hoort weet je wel..en een ieder mag hier zijn/haar reactie plaatsen hierover...

zucht...
Dit topic heeft geen enkel discussiewaarde. Je kunt net zo goed neerzetten "kat onthoofd door boze buurman"
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 21:25
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 11-05-2004 @ 22:23 :
zucht...
Dit topic heeft geen enkel discussiewaarde. Je kunt net zo goed neerzetten "kat onthoofd door boze buurman"
In dat geval zou de buurman een dader zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 21:26
Silvia19
Silvia19 is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 11-05-2004 @ 22:23 :
zucht...
Voor jou geen discussie waarde: dus ophoepelen.... ik heb et geplaatst voor mensen die wel wat toe te voegen hebben...als dit je niet interesseert....waarom lees je et dan? en waarom plaats je uberhaupt een reactie?

sommige mensen ook...
Oud 11-05-2004, 21:27
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 11-05-2004 @ 22:25 :
In dat geval zou de buurman een dader zijn.

"kat onthoofd"

zo beter...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 21:27
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Had hier al over gehoord, vraag me af hoelang het duurt voordat de video opduikt op Consumption Juntion of Ogrish.

Citaat:
Silvia19 schreef op 11-05-2004 @ 21:36 :

vergeldingsacties zijn nou eenmaal menselijk)
Gevangen mishandelen ook.
Oud 11-05-2004, 21:29
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Silvia19 schreef op 11-05-2004 @ 22:26 :
Voor jou geen discussie waarde: dus ophoepelen.... ik heb et geplaatst voor mensen die wel wat toe te voegen hebben...als dit je niet interesseert....waarom lees je et dan? en waarom plaats je uberhaupt een reactie?

sommige mensen ook...
Zoals je al zei, iedereen mag reageren op dit topic... en ik gaf reactie op dit topic....vind het nutteloos.
En je kunt er niks aan toevoegen..man onthoofd...The End. Je kunt wel zeggen "ow dolle pret" of "ow eigen schuld" enz enz, maar daar schiet je ook geen flikker mee op
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 21:29
Tiño
Tiño is offline
t is wel erg natuurlijk,maar wie zegt dat dat ook daadwerkelijk is aangeboden,die gevangenen ruil? bewijs dat maar eens
Oud 11-05-2004, 21:32
Silvia19
Silvia19 is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 11-05-2004 @ 22:27 :
Had hier al over gehoord, vraag me af hoelang het duurt voordat de video opduikt op Consumption Juntion of Ogrish.

Gevangen mishandelen ook.
Niet door bezetters.... eerst landje binnendringen en vervolgens ook nog ONmenselijk handelen
Oud 11-05-2004, 21:34
Silvia19
Silvia19 is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 11-05-2004 @ 22:29 :
Zoals je al zei, iedereen mag reageren op dit topic... en ik gaf reactie op dit topic....vind het nutteloos.
En je kunt er niks aan toevoegen..man onthoofd...The End. Je kunt wel zeggen "ow dolle pret" of "ow eigen schuld" enz enz, maar daar schiet je ook geen flikker mee op
Met geen enkele topic van N&A schiet je iets op.... het zijn slechts feiten waarover gediscussieerd wordt...
Oud 11-05-2004, 21:35
Silvia19
Silvia19 is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 11-05-2004 @ 22:29 :
t is wel erg natuurlijk,maar wie zegt dat dat ook daadwerkelijk is aangeboden,die gevangenen ruil? bewijs dat maar eens
bewijs t tegendeel...
Oud 11-05-2004, 21:38
PV
PV is offline
mja t staat al online idd.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 21:40
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Silvia19 schreef op 11-05-2004 @ 22:32 :
Niet door bezetters.... eerst landje binnendringen en vervolgens ook nog ONmenselijk handelen
onee saddam was veel aardiger
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 21:42
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Kut extremisten.
Oud 11-05-2004, 21:43
Silvia19
Silvia19 is offline
Citaat:
professor2 schreef op 11-05-2004 @ 22:40 :
onee saddam was veel aardiger
zijn niet mijn woorden...saddam was dictator..zegt genoeg, nietwaar?
Oud 11-05-2004, 21:43
Verwijderd
Verschrikkelijk voor de familie van die man natuurlijk, als het filmpje inderdaad echt blijkt te zijn. Maar je kunt zoiets verwachten van gestoorde mensen natuurlijk, al scheelt hun ethische niveau niet zoveel van de Amerikanen die gevangenen hebben vernederd. Het is slechts een paar treetjes lager op de morele ladder, maar als het hek éenmaal van de dam is, is dat nog maar een nuanceverschil.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 21:45
Silvia19
Silvia19 is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-05-2004 @ 22:43 :
Verschrikkelijk voor de familie van die man natuurlijk, als het filmpje inderdaad echt blijkt te zijn. Maar je kunt zoiets verwachten van gestoorde mensen natuurlijk, al scheelt hun ethische niveau niet zoveel van de Amerikanen die gevangenen hebben vernederd. Het is slechts een paar treetjes lager op de morele ladder, maar als het hek éenmaal van de dam is, is dat nog maar een nuanceverschil.
Oud 11-05-2004, 21:55
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik heb het filmpje gezien, en voor zover ik kan zien is het echt, en ook echt enorm barbaars, de manier, ik ben niet snel stil van beelden, maar dit was toch wel ff iets...

Ik denk dat deze beelden ook alleen maar de steun van bush zal vergroten, met zulke beelden zal de haat tegen hun van amerikanen alleen nog maar groter worden, en is het zeker een positief iets voor de herverkiezing van bush.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Black Rainbow schreef op 11-05-2004 @ 22:55 :
Ik heb het filmpje gezien, en voor zover ik kan zien is het echt, en ook echt enorm barbaars, de manier, ik ben niet snel stil van beelden, maar dit was toch wel ff iets...

Ik denk dat deze beelden ook alleen maar de steun van bush zal vergroten, met zulke beelden zal de haat tegen hun van amerikanen alleen nog maar groter worden, en is het zeker een positief iets voor de herverkiezing van bush.
Weet je zeker dat je niet het Czechische propaganda filmpje gezien hebt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2004, 22:01
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
FuSe schreef op 11-05-2004 @ 22:57 :
Weet je zeker dat je niet het Czechische propaganda filmpje gezien hebt?
Ik heb het filmpje gezien waar ze fragmenten van op tv getoont hebben, en of het nou propaganda is doet er niet toe, het is ziek.

En het zou net zo goed van bush kunnen zijn, om de haat tegen de irakezen weer ff flink te verhogen, wat hem natuurlijk wel uitkomt.

maar als je twijfelt aan de echtheid, pm me maar, ik ga de link hier niet neerzetten.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 22:03
Silvia19
Silvia19 is offline
Citaat:
Black Rainbow schreef op 11-05-2004 @ 22:55 :

Dit zal waarschijnlijk weer een truc van Bush zijn om mensen te trekken voor de aankomende verkiezingen..om zo de mishandelingen van de gevangenen te "rechtvaardigen"... Ik zeg niet dat et zo is, maar ik sluit t niet uit
Oud 11-05-2004, 22:57
Joostje
Joostje is offline
Och, het lijkt me een mooie dood. Voor de rest weinig nieuwswaarde.
Oud 11-05-2004, 23:04
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Percies wat men nodig had na de mishandelings schandalen. [.... ]
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 00:10
Martian
Martian is offline
Citaat:
Als Amerikanen al werk zoeken in Irak, kan je nagaan hoe slecht het gesteld is met de economie in de VS
Oud 12-05-2004, 01:16
Hardst33lo
Hardst33lo is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 12-05-2004 @ 00:04 :
Percies wat men nodig had na de mishandelings schandalen. [.... ]
Wat ben jij ongeloofelijk stom

Dat de Amerikanen de Irakeese gevangenen mishandelden maakt dit toch nog niet rechtvaardig?!?! DAMN!! Kon ZO van maroc.nl getrokken zijn die achterlijke post!!

We leven for gods sake in 2004, zegt wel weer wat over die extremistische groeperingen die in de middeleeuwen leven met hun 'oog om oog tand om tand' methode's. En wie herinnert zich trouwens nog die video waarbij Amerikanen in hun auto levend verbranden en vervolgens achter een auto aangesleept worden en dan nog ter versiering aan een brug gehangen worden??

Wat een zieke wereld is het toch *KOTSSS*
Oud 12-05-2004, 06:53
Nate
Nate is offline
Het is heel makkelijk om met zo'n filmpje zowel je eigen anti-amerikanisme voort te zetten en je 'extremistische' broeders te inspireren, als ook een dubieus plaatje te schetsen door er een verhaaltje over "yadda yadda yadda dat is geweigerd" bij te vertellen.

Ik zou er niet te veel op rekenen dat een koppensneller's praatje meer waarheden bevat dan dat van de eerste de beste amerikaan.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 07:01
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Hardst33lo schreef op 12-05-2004 @ 02:16 :

Dat de Amerikanen de Irakeese gevangenen mishandelden maakt dit toch nog niet rechtvaardig?!?! DAMN!! Kon ZO van maroc.nl getrokken zijn die achterlijke post!!

We leven for gods sake in 2004, zegt wel weer wat over die extremistische groeperingen die in de middeleeuwen leven met hun 'oog om oog tand om tand' methode's. En wie herinnert zich trouwens nog die video waarbij Amerikanen in hun auto levend verbranden en vervolgens achter een auto aangesleept worden en dan nog ter versiering aan een brug gehangen worden??

idd
Oud 12-05-2004, 07:54
Verwijderd
Citaat:
Hardst33lo schreef op 12-05-2004 @ 02:16 :

Het is helemaal geen stomme post. Voor de Amerikanen, voor wie de mishandelingen de oorlog in een heeel slecht daglicht zette, is dit natuurlijk iets positiefs. Ik weet zeker dat Bush, hoewel hij het natuurlijk niet publiekelijk toegeeft, toch wel een beetje opgelucht is met dit filmpje JUIST omdat het het volk weer achter hem schaart.

Denk eens beter na voordat je post
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 10:21
sans plomb
sans plomb is offline
voegt eigenlijks niets toe, iedereen weet nu wel .. dat we die onrechtvaardige barbaarse acties van die extreem-islamitische-terroristische-klootzakken wel gewend zijn
Oud 12-05-2004, 11:25
Verwijderd
Ik heb het filmpje ook gezien.

Het is echt te gruwlijk voor woorden.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 11:32
snoodaard
snoodaard is offline
Net als de vermeende gruweldaden van de Amerikanen gewoon afschuwelijk. Stelletje backwaterhilbillies met hoofddoeken die de daden van backwaterhilbillies met uniformen proberen te vergelden. Onzinnig.
Oud 12-05-2004, 11:32
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Zeker wel!! GRUWELIJK!!!!
Oud 12-05-2004, 11:33
Nate
Nate is offline
Citaat:
D!82 schreef op 12-05-2004 @ 11:21 :
voegt eigenlijks niets toe, iedereen weet nu wel .. dat we die onrechtvaardige barbaarse acties van die extreem-islamitische-terroristische-klootzakken wel gewend zijn
Lastige islamieten ook altijd, snijden iedereens hoofd af!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 11:33
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Dukko schreef op 12-05-2004 @ 12:25 :
Ik heb het filmpje ook gezien.

Welke site? Ik ben best benieuwd namelijk.
Oud 12-05-2004, 11:36
Gatara
Gatara is offline
Ik heb gisteren een kutavond gehad met een palestijn en enkele israeliers dus kan best zijn dat ik het gedroomd heb terwijl RTL-Z op de achtergrond aanstond, maar was 1 van die daders nu die gast die Israel aan het zoeken was in Syrie of Jordanie of waar ie zich ook ophield?
Oud 12-05-2004, 11:37
Faery
Faery is offline
Hij doet er overigens wel vertyft lang over om dat hoofd eraf te krijgen.
Oud 12-05-2004, 11:41
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Faery schreef op 12-05-2004 @ 12:37 :
Hij doet er overigens wel vertyft lang over om dat hoofd eraf te krijgen.
Bot mes, zeker.
Oud 12-05-2004, 11:52
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Silvia19 schreef op 11-05-2004 @ 22:32 :
Eh? Dit gebeurt vrijwel altijd. Land wordt bezet/bevrijdt, land voor een tijd in chaos, weinig controle op bezetters/bevrijders, mensen worden mishandeld.

Dit filmpje kan ervoor zorgen dat de aandacht wordt afgeleid van de mishandelingen door Amerikanen en veel mensen zullen zich achter de Administration scharen om dit soort Arabische barbaren te bestrijden. Het zal iig niet lang duren voordat rechts-conservatieve commentatoren dit als politiek wapen gaan gebruiken om de aandacht af te leiden.
Maar het zou idioot zijn te veronderstellen dat de Administration achter deze video zit.
Oud 12-05-2004, 11:52
snoodaard
snoodaard is offline
Ik zeg gebrek aan truiheid, ManOwaR zou met dat mes wel raad hebben geweten
Oud 12-05-2004, 11:53
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Walgelijk barbaars zeg.
Oud 12-05-2004, 11:53
machtigespa
machtigespa is offline
Denk je dat dit de enige executie is die er gebeurd is?

Er is nu minder vrijheid voor de pers

Maar in vietnam hadden ze alle vrijheid, en daar heb je miljoenen filmpjes van. De meest bekende is die bruteling mn zn revolver die midden op straat een vietnamees door zijn kop schiet. In oorlogstijd worden mensen nu eenmaal gek.

Dit doet me niet eens iets, was te verwachten toen de amerikanen vorig jaar voet daar op bodem zette.

Ik denk dat dit nog maar het begin is, dit wordt nog een hele vieze oorlog. Denk dat ze deze ook niet zullen winnen.

Laatst gewijzigd op 12-05-2004 om 11:56.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 12:00
Joostje
Joostje is offline
Eerlijk gezegd zie ik niet in waarom onthoofding erger zou zijn dan gebombardeerd worden.
Oud 12-05-2004, 12:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 12-05-2004 @ 13:00 :
Eerlijk gezegd zie ik niet in waarom onthoofding erger zou zijn dan gebombardeerd worden.
is herkenbaarder (lichaam blijft min of meer heel) en pijnlijker waarschijnlijk (in stukken gereten worden komt toch minder erg over dan langzaam doorgesneden te worden).
Oud 12-05-2004, 12:05
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-05-2004 @ 13:03 :
is herkenbaarder (lichaam blijft min of meer heel) en pijnlijker waarschijnlijk (in stukken gereten worden komt toch minder erg over dan langzaam doorgesneden te worden).
Waarom is herkenbaarder slecht, en waarom is het minder pijnlijk om in stukken gereten te worden om daarna nog een paar minuten door te leven (tenzij het een voltreffer is, natuurlijk)
Reageren

Regels voor berichten