Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2004, 08:48
Verwijderd
Omdat deel 7 alweer vol zat...
Advertentie
Oud 14-05-2004, 08:49
Verwijderd
Wat ik me afvroeg: hoe komt het eigenlijk dat je dreads na verloop van tijd dikker worden?
Oud 14-05-2004, 08:52
Verwijderd
Citaat:
krullevaar schreef op 14-05-2004 @ 09:49 :
Wat ik me afvroeg: hoe komt het eigenlijk dat je dreads na verloop van tijd dikker worden?
Doordat dood haar in je dread blijft zitten, en nieuw haar er ook bij komt..
Oud 14-05-2004, 08:54
Verwijderd
Oud 14-05-2004, 09:35
Verwijderd
Ooooohh wat onzettend jammer! Je was er juist zo blij mee en het stond je supertof... Maar dat moet ik natuurlijk niet zeggen want dan is het nog jammer-der dat je ze niet meer hebt...
Oud 14-05-2004, 09:41
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 14-05-2004 @ 10:35 :
Ooooohh wat onzettend jammer! Je was er juist zo blij mee en het stond je supertof... Maar dat moet ik natuurlijk niet zeggen want dan is het nog jammer-der dat je ze niet meer hebt...
ik vond ze er bij jou ook wel mooi uitzien!
jammer maar ja
Oud 14-05-2004, 09:42
metaldready
metaldready is offline
weer een vraagje:
mijn uitgroei voelt zo dun aan als ik de rest van men dread voel, ik ga toch geen hele dunne dreads van men uitgroei krijgen he
?
Oud 14-05-2004, 10:06
All of Me
All of Me is offline
Citaat:
metaldready schreef op 14-05-2004 @ 10:42 :
weer een vraagje:
mijn uitgroei voelt zo dun aan als ik de rest van men dread voel, ik ga toch geen hele dunne dreads van men uitgroei krijgen he
?
dat heb ik ook elke keer weer maar na et bijwerken dan worden ze elke keer toch wel weer even dik

dus maar je geen zorgen zou ik zeggen
Oud 14-05-2004, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Replica schreef op 14-05-2004 @ 10:16 :
Ik heb ze uitgekamt Ik krijg ze gewoon niet goed, ben er niet handig genoeg voor, ik weet het niet, maar ze worden niet mooi, alleen maar lelijker. Dus Olga, bedankt voor je moeite, toen ze gezet waren waren ze echt goed, maar ik krijg ze gewoon niet bijgewerkt

Straks naar de kapper, kijken wat er nog van te maken is
Jammer, maar nu kan je wel weer normaal met je handen door je haren enzo
hehe, kmis dat wel
Oud 14-05-2004, 14:31
Xen : Cuts
Xen : Cuts is offline
Mijn kralen donderen steeds uit m'n haar. Iemand een optie om ze erin te houden? Het gebeurt meestal tijdens het slapen. Ik heb het slapen met een staart geprobeerd maar als ik dan het elastiek eruit trek gaan ze ook mee soms.

HELP.

Oh ja. Weet iemand waar ik dreadgum, dreadzeep en dreadwax kan kopen die een stuk goedkoper is dan knottyboy? Ik was m'n haar nu gewoon soms met groene blokzeep, werkt ook goed.

Thanks.
Oud 14-05-2004, 14:54
Verwijderd
mischine de dicht bijzijnde dreads shop??

ze hebben daar ook wel alternatieven voor knottyboy
Oud 14-05-2004, 16:01
All of Me
All of Me is offline
Citaat:
shadowtricks schreef op 14-05-2004 @ 15:31 :
Mijn kralen donderen steeds uit m'n haar. Iemand een optie om ze erin te houden? Het gebeurt meestal tijdens het slapen. Ik heb het slapen met een staart geprobeerd maar als ik dan het elastiek eruit trek gaan ze ook mee soms.

HELP.

Oh ja. Weet iemand waar ik dreadgum, dreadzeep en dreadwax kan kopen die een stuk goedkoper is dan knottyboy? Ik was m'n haar nu gewoon soms met groene blokzeep, werkt ook goed.

Thanks.
je kralen ehm oplossing = je moet dr wat ondedr doen zodat ze niet naar beneden kunnen elastiekjes om je dreads of iets dergelijks

en voor dee rest je kan wax halen bij de trekplijster van murray's zo'n oranje potje is goedkoop en goede wax !!
en ik weet niet precies waar je het kunt krijgen maar ik was mn dreadies met Tea tree "oil" shampoo dat is ook heel goed voor je dreadies en dr zitten alleen maar natuurlijke producten in
en wat is dreadgum ?

nou ja weltrusten
Oud 14-05-2004, 19:21
pyres
pyres is offline
Citaat:
All of Me schreef op 14-05-2004 @ 17:01 :

en wat is dreadgum ?

dreadgum voorkomt uitrafelen van de puntjes van je dreads
het plakt echt heel erg aan je vingers
Oud 15-05-2004, 18:18
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
All of Me schreef op 14-05-2004 @ 17:01 :
je kralen ehm oplossing = je moet dr wat ondedr doen zodat ze niet naar beneden kunnen elastiekjes om je dreads of iets dergelijks

en voor dee rest je kan wax halen bij de trekplijster van murray's zo'n oranje potje is goedkoop en goede wax !!
en ik weet niet precies waar je het kunt krijgen maar ik was mn dreadies met Tea tree "oil" shampoo dat is ook heel goed voor je dreadies en dr zitten alleen maar natuurlijke producten in
en wat is dreadgum ?

nou ja weltrusten
Is het trouwens ook zo dat als je de kralen er een hele tijd inhebt dat het stuk dread eronder dikker wordt zodat je de kraal er nooit meer uitkrijgt? Dat heb ik namelijk wel eens bij iemand gezien

En Murray's wax is toch juist superslecht voor je dreads omdat er patroleum inzit? Ik heb ook nog wel zo'n potje staan, maar heb het nooit in m'n dreads gedaan, ik gebruik altijd beeswax.

En trouwens, als je die Tea tree oil shampoo ofzo gebruikt, hoezo weet je dan niet waar je het kunt krijgen?
Oud 15-05-2004, 19:18
kweety
kweety is offline
ik gebruik altijd shampoo met zeezout om mijn haar te wassen van gezond & wel. daar worden mijn dreadjes ook altijd lekker hard van. (ook al zien zo op dit moment niet echt uit)
Oud 15-05-2004, 23:09
All of Me
All of Me is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 15-05-2004 @ 19:18 :
Is het trouwens ook zo dat als je de kralen er een hele tijd inhebt dat het stuk dread eronder dikker wordt zodat je de kraal er nooit meer uitkrijgt? Dat heb ik namelijk wel eens bij iemand gezien
......
haha ja die shampoo die heb ik hier bij een lokaal natuurproducten winkeltje vandaan
maar als er zoiets is als "de tuinen" heet et volgens mij dan hebben ze het daar wel en anders gewoon rondkijken in zulk soort winkeltje

oh ik wist niet dat die wax slecht was
bij mij ist altijd goed gegaan hoor daarmee

ehm ik weet niet ik heb wel kralen in mn dreads maar de dread eronder word niet dikker ofzo wel heel mooi rond en zonder uit stekende haartjes enzo
Oud 16-05-2004, 08:37
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 14-05-2004 @ 09:52 :
Doordat dood haar in je dread blijft zitten, en nieuw haar er ook bij komt..
Dus dat is ook gelijk de verklaring voor dat je uitgroei dunner is!
Oud 16-05-2004, 09:37
DrEadLoCk-PuSsY
DrEadLoCk-PuSsY is offline
Hèhè, het kwartje begint te vallen
Oud 16-05-2004, 12:35
pyres
pyres is offline
hey mortis

aangezien jij wist dat mucky in brussel zat
weet je misschien ook wel wanneer ze terug is
Oud 16-05-2004, 14:07
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
All of Me schreef op 16-05-2004 @ 00:09 :
haha ja die shampoo die heb ik hier bij een lokaal natuurproducten winkeltje vandaan
maar als er zoiets is als "de tuinen" heet et volgens mij dan hebben ze het daar wel en anders gewoon rondkijken in zulk soort winkeltje

oh ik wist niet dat die wax slecht was
bij mij ist altijd goed gegaan hoor daarmee

ehm ik weet niet ik heb wel kralen in mn dreads maar de dread eronder word niet dikker ofzo wel heel mooi rond en zonder uit stekende haartjes enzo
ok als mn shampoo op is ga ik wel eens bij de tuinen kijken. ik heb nu shampoo van de hairpolice, geen speciale dreadshampoo maar ik heb er geen problemen mee gehad.

en heel veel mensen zeggen dat murray's slecht is voor je dreads, maar ik zag een meisje in de hairpolice zitten die haar dreads bij liet werken en die waren echt heeeel mooi en zij gebruikt ook gewoon murray's
volgens mij vervilten je dreads altijd wel..murray's of geen murray's..het duurt hoogstens wat langer

ok dan laat ik mn kralen er gewoon in..ik heb 1 duimring in mn dikste dread..en ik merk wel dat de dread dikker is geworden want eerst viel die ring er altijd uit en nu niet meer
Oud 16-05-2004, 14:07
Verwijderd
Citaat:
pyres schreef op 16-05-2004 @ 13:35 :
hey mortis

aangezien jij wist dat mucky in brussel zat
weet je misschien ook wel wanneer ze terug is
geen idee eigenlijk...
we zien het wel, o lievelieze, ik heb t heeel druk met examens, en ik schaam me er heel erg voor, maar ik kan pas echt na mn examens je dreads maken (supertijdgebrek)
hoop dat je t niet erg vind
Oud 16-05-2004, 15:39
lievelieze
lievelieze is offline
haha, dat is goed, vroeg me al af of je me PM's wel had gekregen.
ik wacht geduldig af...
en veel succes met je examens!!
(PM me maar wanneer je kaar bent)
Oud 16-05-2004, 16:52
Ramble On
Ramble On is offline
wat is er te doen aan gespleten stukken dread? ik bedoel de bovenkant van een dread die aan 1 kant of aan 2 kanten (zodat er eigenlijk een 'gat' in de dread zit) gespleten is. ik heb er al eens een elastiekje ingedaan maar daarvan krijg je van die kuiltjes zodat je precies ziet waar een elastiekje heeft gezeten.
Oud 16-05-2004, 18:01
pyres
pyres is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 16-05-2004 @ 17:52 :
wat is er te doen aan gespleten stukken dread? ik bedoel de bovenkant van een dread die aan 1 kant of aan 2 kanten (zodat er eigenlijk een 'gat' in de dread zit) gespleten is. ik heb er al eens een elastiekje ingedaan maar daarvan krijg je van die kuiltjes zodat je precies ziet waar een elastiekje heeft gezeten.
kraaltje?
zou ik doen
mucky zei iets over haken maar ik weet niet echt wat ze daar mee bedoelde
ik zou een kraaltje erin doen
Oud 16-05-2004, 18:09
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
pyres schreef op 16-05-2004 @ 19:01 :
kraaltje?
zou ik doen
mucky zei iets over haken maar ik weet niet echt wat ze daar mee bedoelde
ik zou een kraaltje erin doen
mijn kraaltjes zijn allemaal te klein voor de enorme dreads die gespleten zijn
ze passen alleen om de dunnere dreads...met moeite krijg ik ze er dan omheengeschoven..en ik kan nergens kralen vinden in amsterdam
Oud 16-05-2004, 18:25
stopmakingsense
stopmakingsense is offline
ik heb de shampoo van

kinky kappers gebruikt en daar zitten alleen maar nadelen aan: ten eerste ruikt die heeeeeeeeeel erg zoet en na een paar dagen ruik je hem nog dus er zit heeel veel parfum in die achter blijft in je haar en dat is slecht. en ik heb ook het gevoel dat hij je haar teveel verzorgt en te zacht maakt dus deze moet je niet gebruiken!!!

lets dread gebruikt en daarbij heb ik niet echt het gevoel dat het wast en de geur blijft ook heel lang hangen ook al heb je het heel goed uitgespoelt. je hebt niet echt een voldoening dat je het gewassen hebt

ik heb nu een wastablet (stuk zeep) van de kruitvat die 83 cent was en hij is hypo allergeen er zit geen zeep, parfum, alkali en kleur in. het laat dus niks achter. het maakt je haar super schoon en het schuimt lekker. het wastablet ruikt wel een beetje raar maar na het wassen ruik je alleen maar je schone haar en mijn dreads waren gewoon weer lekker na het wassen. echt een goede vervanging kwa prijs voor knotty boy.
Oud 16-05-2004, 19:28
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
stopmakingsense schreef op 16-05-2004 @ 19:25 :
ik heb nu een wastablet (stuk zeep) van de kruitvat die 83 cent was en hij is hypo allergeen er zit geen zeep, parfum, alkali en kleur in. het laat dus niks achter. het maakt je haar super schoon en het schuimt lekker. het wastablet ruikt wel een beetje raar maar na het wassen ruik je alleen maar je schone haar en mijn dreads waren gewoon weer lekker na het wassen. echt een goede vervanging kwa prijs voor knotty boy.
Die wil ik!!!
Oud 17-05-2004, 00:23
pyres
pyres is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 16-05-2004 @ 19:09 :
mijn kraaltjes zijn allemaal te klein voor de enorme dreads die gespleten zijn
ze passen alleen om de dunnere dreads...met moeite krijg ik ze er dan omheengeschoven..en ik kan nergens kralen vinden in amsterdam
misschien op www.dreadlocks.nl
daar hebben ze een grotere kraal
maar dat is een doodskop, weet niet ofje dat in je haar wilt hebben
Oud 17-05-2004, 00:24
pyres
pyres is offline
Citaat:
ik heb de shampoo van

kinky kappers gebruikt en daar zitten alleen maar nadelen aan: ten eerste ruikt die heeeeeeeeeel erg zoet en na een paar dagen ruik je hem nog dus er zit heeel veel parfum in die achter blijft in je haar en dat is slecht. en ik heb ook het gevoel dat hij je haar teveel verzorgt en te zacht maakt dus deze moet je niet gebruiken!!!

lets dread gebruikt en daarbij heb ik niet echt het gevoel dat het wast en de geur blijft ook heel lang hangen ook al heb je het heel goed uitgespoelt. je hebt niet echt een voldoening dat je het gewassen hebt

dit eerste deel van je verhaal kan ik niet echt volgen
Oud 17-05-2004, 10:27
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
pyres schreef op 17-05-2004 @ 01:24 :
dit eerste deel van je verhaal kan ik niet echt volgen
nou ze had eerst shampoo van de kinki kappers gebruikt en die is slecht want die blijft zo lang ruiken ofzow?!
Oud 17-05-2004, 10:55
pyres
pyres is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 17-05-2004 @ 11:27 :
nou ze had eerst shampoo van de kinki kappers gebruikt en die is slecht want die blijft zo lang ruiken ofzow?!
ja zoiets dacht ik ookal
Oud 17-05-2004, 17:13
Luna
Luna is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 15-05-2004 @ 19:18 :
En Murray's wax is toch juist superslecht voor je dreads omdat er patroleum inzit?
Ik heb mn dreads bij hairpolice laten zetten en die raadden je murrays aan dus zo slecht zal het wel niet zijn, denkik. (Hoopik )
Oud 17-05-2004, 22:32
regardless
regardless is offline
hee replica,

Was het gelukt met het uitkammen en heb je foto's?
ik wil mischien binnenkort me dreads ook wel uitkammen want ik kan de uitgroei ook niet meer bij houden en ze zijn erg lelijk nu.
Maar ik heb ze al 1.5 jaar en ze zijn al best wel vervilt.
zou het nog lukken? of zou alleen de uitgroei lukken (wat ook al gedread is).
Nou ik ben benieuwd.
xx
Oud 18-05-2004, 12:02
Drez
Drez is offline
Citaat:
regardless schreef op 17-05-2004 @ 23:32 :
hee replica,

Was het gelukt met het uitkammen en heb je foto's?
ik wil mischien binnenkort me dreads ook wel uitkammen want ik kan de uitgroei ook niet meer bij houden en ze zijn erg lelijk nu.
Maar ik heb ze al 1.5 jaar en ze zijn al best wel vervilt.
zou het nog lukken? of zou alleen de uitgroei lukken (wat ook al gedread is).
Nou ik ben benieuwd.
xx
ik had ze ook anderhalf jaar en tis gelukt, na veel moeite
dus het kán wel.
Oud 18-05-2004, 14:01
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
vizz schreef op 17-05-2004 @ 18:13 :
Ik heb mn dreads bij hairpolice laten zetten en die raadden je murrays aan dus zo slecht zal het wel niet zijn, denkik. (Hoopik )
maar maar maar...dat zeggen zoooooveel mensen met dreads
en idd, die kappers (hairpolice, kinki etc.) gebruiken allemaal murray's dat is het vreemde..toen zei ik eens dat murray's toch juist niet goed is toen ik bij de hairpolice was voor wax en shampoo en toen zei die vrouw dat sommige mensen idd wax zonder patroleum willen.
nouja, voor de zekerheid gebruik ik het maar niet
Oud 18-05-2004, 16:00
lievelieze
lievelieze is offline
als ik knottyboy wax wil bestellen, moet ik met mijn rooiig geverfde haar (lijkt wat henna achtig) nou voor de lichte of donkere wax gaan??
Oud 18-05-2004, 16:06
Verwijderd
Citaat:
lievelieze schreef op 18-05-2004 @ 17:00 :
als ik knottyboy wax wil bestellen, moet ik met mijn rooiig geverfde haar (lijkt wat henna achtig) nou voor de lichte of donkere wax gaan??
ik heb de donkere genomen. en hij bevalt goed.
Oud 18-05-2004, 16:16
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
ik heb mijn dreads nu een maand en over 2 maanden ben ik in spanje.
ik weet dat zeewater goed voor je dreads is, maar ik ben nogal een waterrat en zwem ook veel in ut zwembad en dus ik vroeg me af of dat chloorwater slecht is voor me dreads? of ze uit elkaar gaan vallen ofzo?!
ik heb ze dan 3 maanden niet gewassen en nat laten worden enzo.
opzich moet het dan tog gewoon wel te doen zijn?
Oud 18-05-2004, 16:23
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 18-05-2004 @ 17:16 :
ik heb mijn dreads nu een maand en over 2 maanden ben ik in spanje.
ik weet dat zeewater goed voor je dreads is, maar ik ben nogal een waterrat en zwem ook veel in ut zwembad en dus ik vroeg me af of dat chloorwater slecht is voor me dreads? of ze uit elkaar gaan vallen ofzo?!
ik heb ze dan 3 maanden niet gewassen en nat laten worden enzo.
opzich moet het dan tog gewoon wel te doen zijn?
Volgens mij is chloor helemaal niet goed voor je dreads. Ik zou iig nooit in chloor gaan zwemmen als ik mn dreads 3 maanden zou hebben.
maarja wie ben ik
Oud 18-05-2004, 16:25
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
grmmbl
mmaar ik wil zo graag..
nja ik ga gewoon zwemmen mijn dreads zijn best wel goed geklit enzow.. komt vast wel goed
Oud 18-05-2004, 16:29
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Ik heb hem nu ook gekocht!
Ik ga mn dreads een dezer dagen maar eens wassen met die zeep..maar nog even verdere meningen...is het niet op een of andere manier slecht om je dreads met zulke zeep te wassen? Ik wil namelijk niet mn dreads verneuken.
Oud 18-05-2004, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Zero-Zero schreef op 18-05-2004 @ 17:25 :
grmmbl
mmaar ik wil zo graag..
nja ik ga gewoon zwemmen mijn dreads zijn best wel goed geklit enzow.. komt vast wel goed
als je hebt gezwommen moet je ff vertellen hoe het met je dreads is, want ik wil ook super graag zwemmen, of dan maar achtelijk muts kopen
Oud 18-05-2004, 16:49
sofuckingme
sofuckingme is offline
ik vind knotty boy best duur eigenlijk
let's dred is veel goedkoper,maar is die aan te raden?
Oud 18-05-2004, 17:00
lievelieze
lievelieze is offline
ik heb nu ook let's dread. maar wil toch eens knottyboy proberen, k hoor er veel goeds overnamelijk. dan maar een keer in de buidel tasten.
Oud 18-05-2004, 17:01
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
LadyOfTheFlowers schreef op 18-05-2004 @ 17:38 :
als je hebt gezwommen moet je ff vertellen hoe het met je dreads is, want ik wil ook super graag zwemmen, of dan maar achtelijk muts kopen
juah is goed.
maar ik zwem pas eind juli
Oud 18-05-2004, 17:09
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
oh ik vond dit net op dreadheadhq.com

Question: What about swimming with dreads?

Answer: You can swim with dreads. Chlorine won't hurt them and salt water helps the hair dread faster. New knattys that haven't tightened up yet will prolly loosen up a bit every time they get wet. Its ok, doesn't mean your doing anything wrong or that they are never going to lock up, it just means they are not real tight yet. If you are going to be doing a lot of swimming with new dreads you should really put rubberbands on the roots and tips of the dreads. This will prevent a lot of loose hairs from slipping out. If you're at the beach the hotel pools are usually so full of sunscreen and tanning oil they won't help your dreads at all....the ocean will though so go dunk those stoopid phat dreadies! Always squeeze your dreads and get them as dry as possible. Don't let them sit with water in them or they will smell like a wet towel. I thought I'd mention this here cause if you swim a lot your dreads will be wet a lot : )
Oud 18-05-2004, 17:42
Verwijderd
mijn ervaring met zwemmen is hetvolgende:

ik heb naast dreads ook zachte lenzen, dus kopje onder doe ik sowieso niet meer.
maar in de vakantie toen ze nog geen half jaar oud waren ben ik een week lang in de zee EN zwembad gaan zwemmen, en de zee deed helemaal niets, maar zwembad... alle stukjes die niet waren vervild gingen haken en ik kreeg dus allemaal uitstekende lusjes door bijna al mn dreads (ik was zo verdrietig dat ze zooo lelijk waren geworden dat ik ze bijna af wilde knippen)!! Meteen in bij t hotel al mn dreads door de lusjes heen gehaald en er een elastiekje om heen gedaan. Daarna herstelden ze wel redelijk.

je moet je haar ook altijd zo snel mogelijk weer drogen (je dreads vastpakken in een staart en tegen een muur of badrand slaan, dan sla je heel veel water uit je haar. dit zo lang doen tot het minder doorweekt aanvoelt. daarna goed met een handdoek je dreads van wortel tot punt droog wrijven met handdoek en dan kun je je haar al gaan fohnen of eerst nog je haar in de handdoek wikkelen (dit moet je trouwens ook altijd doen na het wassen)

ik raad je zeer aan om een hoge stevige knot te maken zonder uitstekende dreads. en als je durft een badmuts
en neem ALTIJD elastiekjes mee!
Oud 18-05-2004, 17:52
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
tnx

over dat slaan tegen badrand en eeuh knot..
ik heb best wel redelijk korte dreads(zie fotoboek) en dat zal dus niet lukken
Oud 18-05-2004, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Zero-Zero schreef op 18-05-2004 @ 18:52 :
tnx

over dat slaan tegen badrand en eeuh knot..
ik heb best wel redelijk korte dreads(zie fotoboek) en dat zal dus niet lukken
sla je toch je hoofd tegen de badrand
Oud 18-05-2004, 17:57
Zero-Zero
Zero-Zero is offline

Regels voor berichten