Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2004, 06:33
Fieneke
Fieneke is offline
ik was gister naar school aan het fietsen, komt er een kraai boven mijn hoofd vliegen, ik denk "oh, leuk, een kraai!'' ik fiets door, komt hij van achteren mij aanvallen!!!!! zettie zo die pootjes in mijn hoofd, nou aangenaam. ik heel hard doorgefiets naar school, echt, k was me lamgeschrokken.

nu staat hier vanmorgen in de krant dat ze dat beest hebben doodgeschoten!!! hij had al heel veel mensen aangevallen waarvan er 2 gewond waren geraakt
Oud 19-05-2004, 08:32
Belle
Belle is offline
nou prima toch dat ie dan nu dood is?
Ik was er in gebleven als mij dat was gebeurd! ik ben als de dood voor vogels, ook al vanaf 10 meter afstand, laat staan als ze tegen mn hoofd aan komen
Oud 19-05-2004, 18:20
Bleater
Bleater is offline
omg een evil kraai!

Wel toevallig, op weg naar mijn school ben ik ook veel van die beesten tegengekomen, niet dat ze me aanvielen maar toch..
Oud 19-05-2004, 18:27
Green Day
Green Day is offline
Doodmaken vind ik dan wel weer erg rigoureus...ik bedoel, en zullen toch andere opties moeten zijn geweest? Zoals je het beschrijft lijkt het me een kraai die zijn territorium verdedigde. Hetzelfde territorium als waarin wij ooit onze huizen bouwde. Dit is net zoiets als die tijgers die in India worden doodgeschoten omdat ze in dorpen ronddwalen en daar een gevaar zorgen. Met een beetje meer verstand vang je zo'n dier en zet je hem ergens anders uit (al zal dat met een vogel al wat moeilijker gaan)
Oud 19-05-2004, 19:22
Fieneke
Fieneke is offline
ik vind t ook niet terecht dat ze m hebben doodgeschoten, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen opzich. K vond t eigenlijk wel leuk, maar schok me HELEMAAL dood
Oud 20-05-2004, 09:14
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
Green D@y schreef op 19-05-2004 @ 19:27 :
Doodmaken vind ik dan wel weer erg rigoureus...ik bedoel, en zullen toch andere opties moeten zijn geweest? Zoals je het beschrijft lijkt het me een kraai die zijn territorium verdedigde. Hetzelfde territorium als waarin wij ooit onze huizen bouwde. Dit is net zoiets als die tijgers die in India worden doodgeschoten omdat ze in dorpen ronddwalen en daar een gevaar zorgen. Met een beetje meer verstand vang je zo'n dier en zet je hem ergens anders uit (al zal dat met een vogel al wat moeilijker gaan)
Oud 20-05-2004, 11:13
Bleater
Bleater is offline
Een normale kraai hoort geen mensen aan te vallen, bij dit beest zat duidelijk een steekje los. Verplaatsen was mischien een mogelijkheid, maar dan hadden ze het beest eerst moeten vervangen, wat volgens mijn nauwelijks te doen is. Afmaken lijkt mij een van de wenige opties bij zo'n beest.
Oud 20-05-2004, 16:18
duifeltje
duifeltje is offline
M'n zus zei dat er laatst zoiets ook op het jeugdjournaal was. Een kraai viel in een park mensen an en toen had iemand met verstand van kraaien het beest gevangen en in het bos uitgezet.

Nou , als dat nou zo moeilijk is
Oud 20-05-2004, 18:38
Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
Citaat:
Bleater schreef op 20-05-2004 @ 12:13 :
Een normale kraai hoort geen mensen aan te vallen, bij dit beest zat duidelijk een steekje los. Verplaatsen was mischien een mogelijkheid, maar dan hadden ze het beest eerst moeten vervangen, wat volgens mijn nauwelijks te doen is. Afmaken lijkt mij een van de wenige opties bij zo'n beest.
Not true
Voor kraaien is het heel normaal om hun territorium te verdedigen, zeker als ze jongen hebben. Misschien fietste je toevallig net langs een jong dat vliegles kreeg. Jij zou je kind toch ook willen beschermen tegen een groot monster?!
Oud 20-05-2004, 19:09
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Zouden ze hier eens vaker moeten doen, kraaien afschieten het barst hier ven die beesten.
Oud 21-05-2004, 17:36
Verwijderd
Het was geen intelligente kraai.
Oud 21-05-2004, 22:04
Bleater
Bleater is offline
Citaat:
Janneke-ratjes schreef op 20-05-2004 @ 19:38 :
Not true
Voor kraaien is het heel normaal om hun territorium te verdedigen, zeker als ze jongen hebben. Misschien fietste je toevallig net langs een jong dat vliegles kreeg. Jij zou je kind toch ook willen beschermen tegen een groot monster?!
Het is idd normaal dat een kraai zijn terretorium verdedigt, alleen een bij een normale kraai blijft het bij wat gekrijs en gecirkel om het "gevaarlijke" object.
Oud 22-05-2004, 15:43
ellaversa
ellaversa is offline
volgens mij had die kraai ook mijn grote vriend de wijkagent aangevallen...

jaja hier in heerlen maak je nog es wat mee
Oud 24-05-2004, 17:16
Green Day
Green Day is offline
Citaat:
Bleater schreef op 21-05-2004 @ 23:04 :
Het is idd normaal dat een kraai zijn terretorium verdedigt, alleen een bij een normale kraai blijft het bij wat gekrijs en gecirkel om het "gevaarlijke" object.
Het was een moedig dier... De Wilfred of Ivanhoe onder de kraaien
Oud 25-05-2004, 18:09
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Ik heb ook gehoord dat er mensen waren in dat park die die kraaien voerden, daar kan het ook wel van komen.
Oud 25-05-2004, 18:44
naam onbekend
naam onbekend is offline
Het doet me een beetje denken aan wat een oud-klasgenoot van mij een keer meemaakte. Die fietste het schoolplein van mijn oude middelbare school op, en krijgt BAF! een meeuw in z'n gezicht
Oud 25-05-2004, 18:45
Verwijderd
*Grin.*
Oud 25-05-2004, 21:08
Fieneke
Fieneke is offline
er zit er nu al een hele horde
k fiets echt wel met een omweg naar school voordat ik aangerand wordt door zo'n groot zwart gevaarte
Oud 26-05-2004, 01:21
Verwijderd
Stoer beest
Oud 26-05-2004, 10:51
Stefanie
Stefanie is offline
Arme kraai

Mensen maken ze ook niet meteen af als je iemand anders iets aandoen... Die kraai is niet evil, maar die mensen.
Oud 26-05-2004, 12:01
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 26-05-2004 @ 11:51 :
Arme kraai

Mensen maken ze ook niet meteen af als je iemand anders iets aandoen... Die kraai is niet evil, maar die mensen.
zou je dat ook nog zeggen als ik jou met zn snavel zou bewerken?
Oud 26-05-2004, 12:08
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 26-05-2004 @ 13:01 :
zou je dat ook nog zeggen als ik jou met zn snavel zou bewerken?
Aan de ene kant zou ik boos zijn, maar die kraai kan er zelf misschien ook niets aan doen?

Je dood een mens toch ook niet omdat hij iemand een klap heeft verkocht? Neem dan nog fatsoenlijk de moeite om hem te vangen...
Oud 27-05-2004, 21:12
grandmommy
grandmommy is offline
wij hadden ooit eens een kraai als huisdier, gaaf beest man. we hadden hem 's ochtends gevangen, 's middags kon ie al op je schouder zitten en 's avonds kraaide ie als mijn pa 'koppie kraai' zei. intelligente beesten. waarom nemen mensen eigenlijk nog parkieten? kauwen en kraaien heb je zo gevangen en bovendien stikt het ervan.
Oud 28-05-2004, 12:21
netram
netram is offline
Citaat:
Green D@y schreef op 19-05-2004 @ 19:27 :
Doodmaken vind ik dan wel weer erg rigoureus...ik bedoel, en zullen toch andere opties moeten zijn geweest?
ja, lijkt me ook. hem vangen en zijn pootjes eraf hakken bijvoorbeeld. of z'n vleugels eraf halen zodat hij geen mensen meer vanuit de lucht kan aanvallen.
of...of

een combinatie van die twee
Oud 06-06-2004, 12:11
Hertog Jan I
Hertog Jan I is offline
Citaat:
Green D@y schreef op 24-05-2004 @ 18:16 :
Het was een moedig dier... De Wilfred of Ivanhoe onder de kraaien

Citaat:
nare man schreef op 26-05-2004 @ 02:21 :
Stoer beest
Voorwaar, gij heeft beiden gelijk. Recht zoo! Dit nobel dier heeft zichzelf beweezen. Een dichtelijke oden lijkt me toepasselijk, al verbleeckt het bij de moed van dit diertjen!

Den oden is nu geschreven ende geplaatst. Mogen minstrelen er muziek onder musiceren ende mogen deze klanken ende mijn oprechten woorden door gans het land reizen!

Den oden

Laatst gewijzigd op 06-06-2004 om 12:34.
Advertentie
Oud 06-06-2004, 12:56
BustedEngine
BustedEngine is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 20-05-2004 @ 17:18 :
M'n zus zei dat er laatst zoiets ook op het jeugdjournaal was. Een kraai viel in een park mensen an en toen had iemand met verstand van kraaien het beest gevangen en in het bos uitgezet.

Nou , als dat nou zo moeilijk is
Ja maar dat is ook alleen maar omdat we niet op het jeugdjournaal kunnen zeggen "en daarna hebben we ze hersenen eruit geschoten" wat nou vrijgelaten in het bos :-)
Oud 06-06-2004, 14:06
schietgeweer
schietgeweer is offline
Moordenaars!

een doffe trom weerklinkt
en kondigt zo een droef bericht
de lucht was nooit zo passend
want, zo kleurloos nooit het licht
de wind roert zacht de takken
alsof ze zachtjes weent en vraagt
waarom van haar ontnomen werd
een leven dat zij niet meer draagt

Om even in den trant van den ode te blijven.
Oud 06-06-2004, 18:54
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
BustedEngine schreef op 06-06-2004 @ 13:56 :
Ja maar dat is ook alleen maar omdat we niet op het jeugdjournaal kunnen zeggen "en daarna hebben we ze hersenen eruit geschoten" wat nou vrijgelaten in het bos :-)
Ja, het word bos zegt al genoeg. Kraaien zijn geen bosvogels.
Oud 06-06-2004, 19:30
Hertog Jan I
Hertog Jan I is offline
Citaat:
schietgeweer schreef op 06-06-2004 @ 15:06 :
Moordenaars!

een doffe trom weerklinkt
en kondigt zo een droef bericht
de lucht was nooit zo passend
want, zo kleurloos nooit het licht
de wind roert zacht de takken
alsof ze zachtjes weent en vraagt
waarom van haar ontnomen werd
een leven dat zij niet meer draagt

Om even in den trant van den ode te blijven.
Groot goed treft deze wereld, iedere keer weder alwanneer gij burgermenschen het in vergane tijden zoo nobele dier oderen!
Ik moedig dit een doortocht te laten vinden ende te laten blijven voor woorden der woede ende ontreddering. Het pogingneren elkaar af te winnen moedig ik toe! Den glorie valt aldaar te vinden, zeg ik u allen! Aldaar ende in het oord waar een toekomstige queste ons zal brengen...maar daarover later meer...
Oud 25-05-2005, 18:55
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
Fieneke schreef op 19-05-2004 @ 07:33 :
ik was gister naar school aan het fietsen, komt er een kraai boven mijn hoofd vliegen, ik denk "oh, leuk, een kraai!'' ik fiets door, komt hij van achteren mij aanvallen!!!!! zettie zo die pootjes in mijn hoofd, nou aangenaam. ik heel hard doorgefiets naar school, echt, k was me lamgeschrokken.

nu staat hier vanmorgen in de krant dat ze dat beest hebben doodgeschoten!!! hij had al heel veel mensen aangevallen waarvan er 2 gewond waren geraakt

Hoe onwijs minder! Kraaien zijn niet agressief slechts assertief voor hun nest. En anders zijn ze niet agressief mar door mensen opgevoed (slecht opgevoed) en dan willen ze landen of je doet volgens de ongeschreven kraaienregels iets fout.. maar in iedergeval slecht dat ie dood is! Maar ja, dat ben ik met m'n rare mening Was ie zo groot als een duif of groter eigelijk?
Kauw houd ook van kraai
Oud 25-05-2005, 18:57
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
netram schreef op 28-05-2004 @ 13:21 :
ja, lijkt me ook. hem vangen en zijn pootjes eraf hakken bijvoorbeeld. of z'n vleugels eraf halen zodat hij geen mensen meer vanuit de lucht kan aanvallen.
of...of

een combinatie van die twee
Laat me raden? Je hebt een geestesziekte of je hebt een heele erge zonnesteek? Of je haat dieren maar dan stop ik je wel in het laatje der debielen...
Oud 25-05-2005, 19:46
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Kauw schreef op 25-05-2005 @ 19:57 :
Laat me raden? Je hebt een geestesziekte of je hebt een heele erge zonnesteek? Of je haat dieren maar dan stop ik je wel in het laatje der debielen...

eerst oude topics uppen, daarna ook nog eens onvriendelijk doen, slecht begin van je forumcarriere

Regels voor berichten