Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2002, 23:33
Marcade
Marcade is offline
.. *kijkt rond of er al topic over spiderman is* ..

Iemand hem al gezien?

Ik snap alleen niet hoe die aan dat nieuwe pak komt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2002, 00:18
Lyx
Lyx is offline
nope nog nie gezien
is ie dan al uit in NL

(of heb je em ergens v/h internet geplukt )
Oud 09-05-2002, 00:29
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Lyx schreef:
nope nog nie gezien
is ie dan al uit in NL

(of heb je em ergens v/h internet geplukt )
internet, kon nie wachten.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 00:47
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
komt 24 juni hier uit ofzo *isteluiomhetoptezoeken*
Oud 09-05-2002, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:

kookniet
*is erg blij met de film*
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 14:45
Vash!
Vash! is offline
Citaat:
Marcade schreef:

alleen nog maar smr toch? Vinnik zonde, dan w8 ik met deze toch liever op een divx of tottie in de bios is .
Oud 09-05-2002, 16:00
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Vash! schreef:
alleen nog maar smr toch? Vinnik zonde, dan w8 ik met deze toch liever op een divx of tottie in de bios is .
Ik koop de DVD.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 17:35
TAFKAB
TAFKAB is offline
Dit is ECHT een film die je gewoon in de bios MOET zien.
Ik ga het niet verpesten door zon TS versie te downloaden.
no way hose
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 18:08
Verwijderd
Citaat:
TAFKAB schreef:
no way hose
hijs nog best redelijk qua kwaliteit....
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 19:05
Uice
Uice is offline
Hij is van Sam 'waarom heeft ie nog geen oscar' Riami dus ik heb hoge verwachtingen...
Oud 09-05-2002, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef:
Hij is van Sam 'waarom heeft ie nog geen oscar' Riami dus ik heb hoge verwachtingen...
Het is duidelijk een 'echte' raimi-film. Flauwe humor(geweldig ) en redelijk goeie actie! Als spider-manfan ben ik ook erg tevreden.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 06:55
Anonymous John
Anonymous John is offline
Film hoort geweldig te zijn...ik kan hem al eerder zien via bootlegs maar voor deze wacht ik wel nog een maand
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 10:54
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
TAFKAB schreef:
no way hose
Film is niet veranderd hoor, nadat ik heb bekeken had.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 10:55
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
CycLoner schreef:

Het is duidelijk een 'echte' raimi-film. Flauwe humor(geweldig ) en redelijk goeie actie! Als spider-manfan ben ik ook erg tevreden.
"Go Web" ..
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 15:21
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
Marcade schreef:

Iemand hem al gezien?

Ik had trouwens de eerste spider-man topic, alleen toen wilde niemand er wat van weten
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 16:11
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Juice schreef:
Een Oscar waarvoor? Ik heb A Simple Plan nog niet gezien, maar z'n andere werk vind ik geen Oscar-materiaal.
Oud 10-05-2002, 17:55
Stff
Stff is offline
is wel koele film gisteren gezien
Oud 10-05-2002, 18:03
Verwijderd
dat nummer van de soundtrack is
(Hero)
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 20:37
Amstl
Amstl is offline
Ik vind de film op zich wel gaan. Er is wat minder actie dan dat ik verwachtte, maar dit komt mede doordat het geheel wat langzaam op gang komt, omdat er écht bij het begin begonnen wordt.
Ook jammer vind ik het dat Spiderman 'slechts' met de Green Goblin te maken krijgt en niet met andere slechterikken.
Dit is misschien iets voor een vervolg wat er mijns inziens wel zal komen.
Het pak van Spiderman ziet er daarentegen zeer fraai uit. Ook de special effects zijn van een hoog niveau, maar al met al had ik toch hogere verwachtingen van deze film.
Oud 10-05-2002, 21:05
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Amstl schreef:
Ik vind de film op zich wel gaan. Er is wat minder actie dan dat ik verwachtte, maar dit komt mede doordat het geheel wat langzaam op gang komt, omdat er écht bij het begin begonnen wordt.
Ook jammer vind ik het dat Spiderman 'slechts' met de Green Goblin te maken krijgt en niet met andere slechterikken.
Het pak van Spiderman ziet er daarentegen zeer fraai uit. Ook de special effects zijn van een hoog niveau, maar al met al had ik toch hogere verwachtingen van deze film.
Ben jij fan van puur actie?

Ik vond het begin juist goed. Ik vind het juist fijn als in dit soort films meer nadruk word gelegd op de karakter en hun psychische/emotionele problemen.

Daarom vind ik spiderman ook leuk; de tekenfilm keek ik vroeger ook altijd.

Batman en Batman returns was ook deels zo. Helaas ging het bij het derde deel mis en gingen ze meer actie en SFX eraan toevoegen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 21:23
Amstl
Amstl is offline
Citaat:
Marcade schreef:

Ben jij fan van puur actie?
Het gaat bij mij niet puur om de actie, alleen had ik méér actie verwacht. Aangezien dit wat minder was dan dat ik verwachtte, omschreef ik dat als jammer.

Citaat:

Ik vond het begin juist goed. Ik vind het juist fijn als in dit soort films meer nadruk word gelegd op de karakter en hun psychische/emotionele problemen.

Voor mij had het 'begin' niet zo lang hoeven duren. Dit komt echter doordat ik al bekend was met de hele voorgeschiedenis. Ik begrijp echter ook dat deze kennis bij het grote publiek lang niet altijd bekend is en dat er daardoor wat meer aandacht moest worden besteed aan de karakters en de onderlinge relaties.
Oud 10-05-2002, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Amstl schreef:
Oorspronkelijk zou dr. Oc nog meedoen, maar het budget liet dat niet toe. En persoonlijk ben ik d'r erg blij mee, team-ups vind ik zo'n onzin. In batman returns ging het nog wel, maar in de vervolgen werd het gewoon dom. Willem Dafoe's prestaties als Osborn/GG waren sterk genoeg om de film samen met Toby McGuire te dragen.
Wat ik vooral knap vindt van Raimi is dat hij die essentie van spider-man zo goed te pakken heeft. Spider-man is altijd een held geweest met veel (persoonlijke) problemen en dat zie je ook goed terug in de film. En natuurlijk de one-liners, af en toe corny, maar dat maakt ze juist leuk
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 09:39
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
CycLoner schreef:

Oorspronkelijk zou dr. Oc nog meedoen, maar het budget liet dat niet toe. En persoonlijk ben ik d'r erg blij mee, team-ups vind ik zo'n onzin. In batman returns ging het nog wel, maar in de vervolgen werd het gewoon dom. Willem Dafoe's prestaties als Osborn/GG waren sterk genoeg om de film samen met Toby McGuire te dragen.
Wat ik vooral knap vindt van Raimi is dat hij die essentie van spider-man zo goed te pakken heeft. Spider-man is altijd een held geweest met veel (persoonlijke) problemen en dat zie je ook goed terug in de film. En natuurlijk de one-liners, af en toe corny, maar dat maakt ze juist leuk
je bent een geek..
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 09:51
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
CycLoner schreef:
In batman returns ging het nog wel, maar in de vervolgen werd het gewoon dom.
Helemaal eens met je spiderman stuk , maarre, in batman returns was er toch nog geen sprake van een team-up?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:

Helemaal eens met je spiderman stuk , maarre, in batman returns was er toch nog geen sprake van een team-up?
Hmm, *denkt hard terug*, Catwoman en Pinguin, oh wacht....... das waar, 't was geen echte team-up. Sorry, my bad

Citaat:
TAFKAB schreef:

je bent een geek..
well, like, duh
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2002, 10:13
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
CycLoner schreef:
Hmm, *denkt hard terug*, Catwoman en Pinguin, oh wacht....... das waar, 't was geen echte team-up. Sorry, my bad
Ow ja, ik dacht alleen aan helden (robin, batwoman)

Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 18:17
Amstl
Amstl is offline
Citaat:
CycLoner schreef:

En persoonlijk ben ik d'r erg blij mee, team-ups vind ik zo'n onzin. In batman returns ging het nog wel, maar in de vervolgen werd het gewoon dom.
En omdat team-ups in Batman Returns en in de vervolgen (van Batman?), waar ik overigens niet bekend mee ben, dom werden, is het hele team-up gedoe maar meteen onzin?
Misschien werkte het in dat geval/die gevallen niet, maar misschien had het in het geval van Spiderman wél gewerkt. Ik denk niet dat je daar goed over kan oordelen en ik denk dan ook niet dat het gegrond is om blij te zijn dat er sprake was van één slechterik, wanneer dit gebaseerd is op, slechts, enkele eerdere ervaringen.
Oud 11-05-2002, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Amstl schreef:

En omdat team-ups in Batman Returns en in de vervolgen (van Batman?), waar ik overigens niet bekend mee ben, dom werden, is het hele team-up gedoe maar meteen onzin?
Misschien werkte het in dat geval/die gevallen niet, maar misschien had het in het geval van Spiderman wél gewerkt. Ik denk niet dat je daar goed over kan oordelen en ik denk dan ook niet dat het gegrond is om blij te zijn dat er sprake was van één slechterik, wanneer dit gebaseerd is op, slechts, enkele eerdere ervaringen.
Ik zie de meerwaarde van een extra 'slechterik' niet in als 1 slechterik al goed genoeg is om samen met de held de film te dragen. (maar ja, misschien was schumacher te dom om 1 karakter goed en grondig uit te werken, dus propte hij er telkens 2 flinterdunne karakters bij). Er zal dan trouwens ook minder ruimte over zijn voor karakterontwikkeling(erg goed gedaan in batman returns, maar dat zie ik niet zo snel een 2de keer).
Ik vind het namelijk zo'n zonde van een karakter, dat ze niet genoeg de kans krijgen om te 'schijnen', om het zo maar even te noemen. Goed voorbeeld: mr. freeze, kil en koud karakter met hoge intelligentie, diep persoonlijk leed ervaren. Wat hebben ze ervan gemaakt? Juist, een debiele bruut die op het einde plots weer aan de goede kant komt.
Mochten er 2 slechteriken in komen, dan heb ik persoonlijk het liefst dat ze apart de held aanvallen, gezien een 'team-up' zo ongeloofwaardig over komt(goh, laten we samen vechten).
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 14:25
Dutchian
Dutchian is offline
Spiderman is zo succesvol ze hebben meteen besloten een deel II te maken (Komt in 2004 uit)
Oud 20-05-2002, 15:09
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Dutchian schreef:
Spiderman is zo succesvol ze hebben meteen besloten een deel II te maken (Komt in 2004 uit)
Dat was het plan vanaf het begin al. Alleen als de fim zwaar geflopt was, zou dat niet zo zijn.
Oud 20-05-2002, 21:11
REIE
REIE is offline
Nix van Spiderman film gemerkt, al zag ik enkele posters in van die filmwinkeltjes.

REIE

Me Economie-leraar noemt me altijd Spiderman!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 23:13
Dutchian
Dutchian is offline
Citaat:
REIE schreef:
Nix van Spiderman film gemerkt, al zag ik enkele posters in van die filmwinkeltjes.

REIE

Me Economie-leraar noemt me altijd Spiderman!
moet nog komen in nederland, komt binnenkort dacht ik
Oud 11-06-2002, 14:35
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Vanaf 4 juli in de bios. Ga 'm misschien op 20 juni zien.
Oud 11-06-2002, 14:36
Verwijderd
ik hem al gezien, echt heel gavig!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 14:39
Uice
Uice is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Een Oscar waarvoor? Ik heb A Simple Plan nog niet gezien, maar z'n andere werk vind ik geen Oscar-materiaal.
Voor de rest alles gezien?
Oud 11-06-2002, 18:27
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Vanaf 4 juli in de bios. Ga 'm misschien op 20 juni zien.
4e?
Ik d8 27 juni, want dat hoorde ik in de bios zaterdag
Film lijkt me ook wel kewl, Spider-man is gewoon kewl!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 22:43
V€ÑØM
V€ÑØM is offline
Spiderman rocks

alle aspecten uit de strips en de tekenfilmserie zitten erin
ik voelde me weer effe 10 jaar jonger
ik kijk al uit naar deel 2
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 23:48
D@mien
D@mien is offline
Een ding viel me erg op: De man die 'Uncle Ben' speelt, spreektie nou ook zn stem in bij de tekenfilm? Hij lijkt nl zo vreselijk kwa stem....kwa uiterlijk ook wel eigelijk...
Oud 19-06-2002, 01:25
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Een ding viel me erg op: De man die 'Uncle Ben' speelt, spreektie nou ook zn stem in bij de tekenfilm? Hij lijkt nl zo vreselijk kwa stem....kwa uiterlijk ook wel eigelijk...
Niet volgens de IMDB:

http://us.imdb.com/Name?Robertson,+Cliff
Oud 23-06-2002, 14:41
fruitmand
fruitmand is offline
ik vond het dom

en dan noemt MJ hem op een gegeven moment hem "tiger", net zoals in de strip, en toen dacht ik echt van OH MY GOD!!!! Het klopte helemaal niet, want in de strip en series hebben die twee een hele andere relatie bij de tijd dat ze dat tegen hem zei! Waaah! De enige reden waarom ze dat in haar tekst stopten was omdat ze het nog een beetje als de strip wouden laten overkomen

ik vond het een klotefilm ben fan van de strips en tekenfilm, maar dit was echt superslecht gedaan
Oud 25-06-2002, 17:06
p-chez
p-chez is offline
Ik heb gehoord dat het een erg goede film moet zijn, en dat wordt hier nog even bevestigd.

Had 'm al -tig keer kunnen downloaden, maar ik zie hem liever in de bios

Ik ga hem zodra 't kan kijken
Oud 25-06-2002, 17:16
Uice
Uice is offline
Citaat:
fruitmand schreef:
ik vond het dom

en dan noemt MJ hem op een gegeven moment hem "tiger", net zoals in de strip, en toen dacht ik echt van OH MY GOD!!!! Het klopte helemaal niet, want in de strip en series hebben die twee een hele andere relatie bij de tijd dat ze dat tegen hem zei! Waaah!
Moeten de filmmakers zich dan helemaal aan de strips houden?

Goeie film trouwens. Goeie regie.
Oud 25-06-2002, 17:51
Verwijderd
Citaat:
fruitmand schreef:
Het klopte helemaal niet, want in de strip en series hebben die twee een hele andere relatie bij de tijd dat ze dat tegen hem zei!
Ik heb moeite om te geloven dat jij zo'n enorme purist bent
Als we dan toch gaan zeiken over comic-accuraatheid, GG was niet Spider-Man's eerste vijand, Gwen Stacey was er al stukken eerder dan MJ, Spider-Man's krachten houdt niet in dat hij zelf web kan schieten, GG's suit obviously, Flash Thompsons haarkleur, Peter Parker was nog helemaal niet op de universiteit en bladiblabla.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 18:00
Marcade
Marcade is offline
Als ze alles in de comic moeten verfilmen word het een ellenlange film.

Weet iemand trouwens of er een of ander abonnement bestaat dat ik spiderman comics thuis krijg, elke week een nieuwe, en dat die dan fijn begint bij nummer 1, dat ik dus niet in het midden van een verhaal binnenval?

Dat zou tof zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 18:10
Verwijderd
Vanaf het complete begin?!
Jongen, dat wordt lang zoeken
Kdacht dat de eerste verhalen in 'Amazing Fantasy' zaten en hij wat later een eigen serie kreeg die trouwens ook is vertakt in meerdere series. maw. d'r zijn echt honderden strips die je nodig hebt om de hele verhaallijn te volgen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 12:00
fruitmand
fruitmand is offline
Citaat:
CycLoner schreef:

Ik heb moeite om te geloven dat jij zo'n enorme purist bent
Als we dan toch gaan zeiken over comic-accuraatheid, GG was niet Spider-Man's eerste vijand, Gwen Stacey was er al stukken eerder dan MJ, Spider-Man's krachten houdt niet in dat hij zelf web kan schieten, GG's suit obviously, Flash Thompsons haarkleur, Peter Parker was nog helemaal niet op de universiteit en bladiblabla.
nou, nog meer redenen waarom het een slechte film is
Oud 06-07-2002, 13:09
ally
ally is offline
Citaat:
Marcade schreef:

Iemand hem al gezien?

Lol dat vraag ik mij dus ook af
zijn eerste pak es net een pyjama en dan ... van de het ene op het andere moment heeft hij zo'n gans cool pak ...
oe verklaar je dat?
Oud 06-07-2002, 15:55
dopehead
dopehead is offline
k heb m eerrgisteren gedownload,vandaag gezien
mar ik vond m wel mwah niet super.
dingen van de matrix hebben ze gebite zoals ie over daken springt enzo vind ik.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 18:32
Tiger_Wolf
Tiger_Wolf is offline
Citaat:
dopehead schreef:
k heb m eerrgisteren gedownload,vandaag gezien
mar ik vond m wel mwah niet super.
dingen van de matrix hebben ze gebite zoals ie over daken springt enzo vind ik.
Ach je moet niet zeiken man... Die Chinese films hadden dat al veel eerder.

Maar het is nou eenmaal een coole film, en als je hem echt goed wil zien moet je gewoon naar de bios gaan. Een filmpje downloaden van een film die alleen in de bios draait is wel zo slecht. Download liever een goede kwaliteit DIVX.
Het is een goed verhaal, ze hebben het goed uitgewerkt, goede special effects en die stemmen dan om je heen van die Green Goblin .
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 18:43
Kiet_oud
Kiet_oud is offline
Ik heb hem vandaag in de bioscoop gezien.
En ik moet zeggen: erg leuke film, helaas wat weinig spanning maar de special effects en de humor maakten dat ruimschoots goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten