Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2004, 19:47
Verwijderd
omdat ik net terug ben dacht ik laat ik er eens een topic over openen. wat vinden jullie van deze stad en wat is je favoriete plek? (of minst favoriete)

ik vind de stad geweldig: de sfeer, de gebouwen alles gewoon.
mijn favoriete plek is: de eiffeltoren.
minst favoriete: metro 's avonds.
Advertentie
Oud 29-05-2004, 14:58
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ben er 2 keer geweest, 1 keer met school en 1 keer met mijn ouders en zusje. Echt een hele mooie stad de Eiffeltoren van de hoogste verdieping is cool, en de Sacre Coeur vond ik ook mooi.
Oud 29-05-2004, 14:59
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Gheghe, de metro is altijd in Parijs. Die muzikantjes die dag en nacht in de metro's staan te toeteren zijn echt geweldig

Verder vond ik Mont Martre wel erg leuk, goed sfeertje daar, mooi uitzicht ook. Alleen als je via de andere kant naar beneden loopt staan er van die Afrikanen in hele colonnes je tegen te houden om je kralen aan te smeren cq. je zakken te rollen.
Oud 29-05-2004, 16:22
Dolores
Dolores is offline
Ik ben er drie keer geweest, maar ik kan me alleen de laatste keer echt goed herinneren. Echt een mooie stad! Maar wat ik nou het mooiste/leukste/bijzonderste etc vind.. geen idee.
Oud 29-05-2004, 16:43
cyntha
cyntha is offline
Ik ben er nog maar een keer geweest. Ik vond het echt een geweldige stad, de sfeer, de gebouwen. Ik zou er heel graag nog eens terug naar toe gaan. Het mooiste vond ik de rondtocht die we 's avonds met de bus hadden gemaakt. Die ging langs alle bekende gebouwen van Parijs die dan verlicht werden.
Oud 29-05-2004, 21:02
Verwijderd
Ik ben er een keer een weekendje geweest, samen met mn moeder met zo'n georganiseerde reis. Ik vond het een erg mooie stad, maar we hebben alleen de standaard dingen gedaan. Eiffeltoren, Notre Dame, Montmartre, zo'n lichttoer etc. Toch hebben we ook een aantal dingen niet gezien die ik heel graag wel wil zien. En ik vind het ook een stuk leuker om op eigen houtje zo'n stad te verkennen, en niet alles gepland met een organisatie. Dus ik ga zeker nog eens terug
Oud 29-05-2004, 21:22
Lionheart
Ben er nog maar 1 keer geweest, maar wil er zeker weer heen. Het heeft een speciale sfeer.
Oud 29-05-2004, 22:53
battlestar
battlestar is offline
mont martre en de sacre coeur zijn het mooist.
Oud 30-05-2004, 13:57
Verwijderd
ik hou van die stad. ik heb zon rondreis van 5 dagen gedaan, en echt, ik vond alles even mooi. versailles, mont matre (ofzo), eiffeltoren, Louvre (alleen niet ingeweest), en ga zo maar door. de sfeer is geweldig, de taal is mooi, het ziet er goed uit, en het barst van de cultuur. heerlijk *daarom hou ik ook zo van Rome*
Oud 30-05-2004, 18:13
ParisPlage
ParisPlage is offline
Parijs is leuk!
Ben net terug van een paar uur rondwandelen door Parijs: ik heb vriendjes over en die heb ik de stad laten zien Ik weet inmiddels best wel veel van de gebouwen en geschiedenis etc. , dus ik kan er wat bij vertellen wat altijd leuk is. Het verveelt me (bijna ) nooit om door de stad te lopen en de toeristische dingen te bekijken. Zelf vind ik de buurt bij het Pantheon (quartier Latin, jardin de Luxembourg) het mooist
Oud 03-06-2004, 18:21
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Ja is vet.
Oud 05-06-2004, 15:29
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ben er alleen door heen gereden...maar dat was wel kei mooi
Oud 05-06-2004, 19:49
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mijn zusje was gister nog naar Parijs geweest en ze was er al eens geweest maar ze vond het weer te gek! Maar Londen vindt ze toch iets mooier.
Oud 05-06-2004, 22:14
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
*BattleStar* schreef op 29-05-2004 @ 23:53 :
mont martre en de sacre coeur zijn het mooist.
Vind ik ook ,dat artistiek sfeertje spreekt me wel aan, erg gezellig ook
Oud 05-06-2004, 23:46
Cinamon
Cinamon is offline
Ja, lijkt me logisch: Sacre Coeur is het mooiste plekje in parijs.
Maar ik vind in grote steden de achterstraatjes ook heel cool.
Bijvoorbeeld ook nét voor die trappen bij de Sacre Coeur heb een boel van die straatjes. Die sfeer vind ik persoonlijk heel leuk.
Het minst leuke plekje vond ik dat stuk tussen de Eiffeltoren en de Seine. Daar staan altijd van die opdringerige negers mini-eiffeltorentjes en toei te verkopen. Ik voel me daar op de een of andere manier minder op m'n gemak.
Oud 06-06-2004, 01:34
Verwijderd
Pfft breek me de bek niet open

Ik vind Montmartre fantastisch, toch kom ik er niet vaak, het is volgens mij de meest toeristische plek van de wereld. De buurt bij Odéon vind ik het gezelligst qua terrasjes en winkeltjes. De Marais heeft ook heel leuke stukken met kleine boetiekjes en restaurantjes. Musée Rodin met de prachtige tuin. Parc André Citroen en inderdaad Jardin de Luxembourg, Jardin des Plantes..
Met de Champs-Elysées en de buurt van de Eiffeltoren heb ik niet zoveel eigenlijk. Ile de la cité is leuk, maar ook zo toeristisch dat je struikelt over de Amerikanen. In de buurt van het Panthéon zitten veel mooie boekwinkeltjes en platenwinkels.
De vlooienmarkten die net over de péripherique liggen zijn leuk om uren rond te lopen, LaFayette als je zin hebt om echt te kijkwinkelen, Rue des Lombards voor de leukste jazzclub van de stad (sunset jazz), Rue Bonaparte... etc etc etc.
Oud 06-06-2004, 16:01
Lily
Lily is offline
Ik vond de parken geweldig... Jardin du Luxembourg bijvoorbeeld! Verder vond ik de Eiffeltoren leuk om een keer te zien, mooi uitzicht ook van bovenaf, maar ik werd gek van al die vervelende mannetje die me paraplu's en lelijke lichtgeventje sleutelhangers etc. wilden verkopen.
Oud 06-06-2004, 18:12
Verwijderd
Ohja, Place des Vosges is een van mijn favoriete plekken in de stad, en Place du Bon Marché achter de Eglise st Paul.
Oud 06-06-2004, 20:26
Lily
Lily is offline
Place des Vosges ja, daar dacht ik ook aan, ik was alleen even de naam kwijt...maar erg mooi daar .
Oud 06-06-2004, 23:19
Verwijderd
Minst favoriet trouwens ook de buurt bij Chateau d'Eau, Rue Marcadet (bepaalde stukken, je kunt er geen stap zetten of er komt iemand met je praten, heel irritant), Bercy (lelijke gebouwen) en Gare d'Austerlitz.
Oud 09-07-2004, 22:41
Jude
Jude is offline
Wat vinden jullie van Montparnasse? Leuke buurt of niet? Ik heb daar nl een hotelletje geboekt, ik ben benieuwd...
Oud 10-07-2004, 01:45
Verwijderd
Citaat:
Jude schreef op 09-07-2004 @ 23:41 :
Wat vinden jullie van Montparnasse? Leuke buurt of niet? Ik heb daar nl een hotelletje geboekt, ik ben benieuwd...
Prima buurt, en je kunt sowieso overal naartoe met de metro. Maar Rue de Rennes is de grootste winkelstraat in die buurt, en de Boulevard Montparnasse is vol restaurants/bistrots/cafés met leuke terrasjes.
Oud 10-07-2004, 18:56
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Jude schreef op 09-07-2004 @ 23:41 :
Ik woon daar Welke hotel heb je geboekt?
Leuke buurt hoor! Vergeet vooral niet even langs rue Daguerre te lopen, leuk straatje met verse markt in de ochtenden. ook leuk: Boulevard Edgar Quinet, met kroegjes, veel restaurants en een kunstmarktje op zondagen. En als je er toch bent, loop dan even door de begraafplaats Montparnasse. Niet zo sfeervol als Pere laChaise, maar er liggen ook een paar aardige mensjes, zoals JP Sartre, Simone de Beauvoir en die vrouw die "hiroshima mon Amour" heeft geschreven (wie o wie helpt me hier even??). Voor als je 5 minuutjes over hebt.
Het is 10 minuutjes lopen naar Luxembourg trouwens, ook goed te doen dus.
Oud 10-07-2004, 22:07
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik ben vanacht (dus vorige nacht) net terug gekomen uit Parijs. Ik hou van Parijs. Ondanks dat ik er al een keer of zes ben geweest, ben ik nu eindelijk de Eiffeltoren opgeweest . Ik vindt Place du tetre erg leuk. We zaten nu in de wijk Luxembourg (waar het relatief rustig was, afgezien van een stel Amerikanen). Minst favoriete plek: de perifirique, al die auto's , er gewoon de rotondes in het algemeen. Maar de sfeer in Parijs was erg ok, alleen belachelijke prijzen (5 euro voor een colaatje).
Oud 11-07-2004, 13:17
Jude
Jude is offline
Thanks Hermione & ParisPlage! Klinkt goed. Ik ben even de naam van het hotel kwijt, tis vlakbij Gare du Montparnasse.

Ik ben wel eens eerder in Parijs geweest, ik vond de (omgeving van de) Eiffeltoren eigenlijk helemaal niet zo bijzonder leuk. De Sacre Coeur wel. Ik ga ook de Amelie-wandeling maken

En ParisPlage: Marguerite Duras bedoel je zeker? (google ) Ik zal haar een bezoekje brengen!
Oud 11-07-2004, 21:28
Verwijderd
@ ParisPlage : Ik ben terug in Nederland
Oud 11-07-2004, 21:46
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik ben er over 14 uur
Oud 12-07-2004, 10:21
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Hermione schreef op 11-07-2004 @ 22:28 :
@ ParisPlage : Ik ben terug in Nederland
Voorgoed?
Oud 12-07-2004, 10:23
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 11-07-2004 @ 22:46 :
Ik ben er over 14 uur
Da's over een uurtje....Welkom!
Oud 12-07-2004, 12:17
Verwijderd
Citaat:
ParisPlage schreef op 12-07-2004 @ 11:21 :
Voorgoed?
Ik weet het niet... Ik ga liever vandaag dan morgen terug naar Parijs, maar goed, even studeren en dan terug denk ik. Maar ik baal er wel van
Oud 15-07-2004, 13:54
Miep#1
Miep#1 is offline
Leukste plaats in Parijs: de wijk rondom de Bastille.
Minst leuk: een soort markt in de buurt van de ringweg.... (weet niet meer hoe het heette, was gewoon niet leuk...)
Oud 15-07-2004, 16:54
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Miep#1 schreef op 15-07-2004 @ 14:54 :
Leukste plaats in Parijs: de wijk rondom de Bastille.
Minst leuk: een soort markt in de buurt van de ringweg.... (weet niet meer hoe het heette, was gewoon niet leuk...)
Marche de Montreuil?
Oud 15-07-2004, 16:59
hendrie
hendrie is offline
mijn stekkie is de metro..eerlijk waar..gaat snel en je ziet er leuke mensen...heel vet cool sfeertje vind ik..ja ik weet et..ik ben de enige die dat leuk vind..
Oud 16-07-2004, 19:33
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
funkmastervince schreef op 15-07-2004 @ 17:59 :
mijn stekkie is de metro..eerlijk waar..gaat snel en je ziet er leuke mensen...heel vet cool sfeertje vind ik..ja ik weet et..ik ben de enige die dat leuk vind..
vond ik ook erg cool

bovenop de eiffeltoren was echt

verder niet zoveel gezien Ik was echt dood en ben maar even in parijs geweest
Oud 16-07-2004, 21:02
Miep#1
Miep#1 is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 15-07-2004 @ 17:54 :
Marche de Montreuil?
Zou kunnen, weet t niet meer. T was een eindje weg met de metro en ik vond het er echt niet leuk, te druk en geen leuke kraampjes....
Oud 16-07-2004, 22:30
Dakota
Dakota is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 28-05-2004 @ 20:47 :
omdat ik net terug ben dacht ik laat ik er eens een topic over openen. wat vinden jullie van deze stad en wat is je favoriete plek? (of minst favoriete)

ik vind de stad geweldig: de sfeer, de gebouwen alles gewoon.
mijn favoriete plek is: de eiffeltoren.
minst favoriete: metro 's avonds.
Parijs is

Ik vond de Eiffeltoren, het Louvre en Versailles wel
Mijn minst favoriete plek is de Sacre Coeur
Oud 18-07-2004, 20:19
Verwijderd
parijs is fantastisch. de gebouwen, de sfeer, de cultuur, de musea... het verkeer is altijd alleen bijzonder klote
Oud 19-07-2004, 11:51
tinysha
tinysha is offline
jaa parijs vin ik echt zo'n mooie stad!
ben er met school heen geweest een paar daagjes...
ik vond de sacre couer,,het louvre en de eifeltoren het mooist vooral 's avonds met al die lichtjes....
we hebben ook met de boot een tocht over de seine gemaakt dat was ook prachtig!
de notre dam was trouwens ook best leuk..
maar het leukste vond ik al die winkels! je kunt er echt bijna overal schoppen
de metro vond ik niet echt leuk,,en het verkeer daar ook niet
maar voor de rest vind ik het echt een hele mooie stad!
ik ga er zeker weten nog vaak heen
Oud 20-07-2004, 18:31
Sprinkle
Sprinkle is offline
Ga over 2 weken naar Parijs
Oud 20-07-2004, 19:54
HenkMul
HenkMul is offline
Ik ga donderdag even vier dagen wat cultuur checken in Parijs, maar alle geijkte clichelocaties ken ik inmiddels na een bezoekje of zes wel. Heeft er iemand nog tips voor leuke sfeervolle straatjes met mooie architectuur, rustige parken enzovoorts?

Henk Mul !
Oud 20-07-2004, 23:55
Verwijderd
Citaat:
HenkMul schreef op 20-07-2004 @ 20:54 :
Ik ga donderdag even vier dagen wat cultuur checken in Parijs, maar alle geijkte clichelocaties ken ik inmiddels na een bezoekje of zes wel. Heeft er iemand nog tips voor leuke sfeervolle straatjes met mooie architectuur, rustige parken enzovoorts?

Henk Mul !
Parc André Citroën is heel mooi. Qua architectuur, tja de Bibliothèque François Mitterand moet je zeker even bekijken, La Défense (Grande Arche). Rue Mouffetard is heel bijzonder en ook sfeervol, de buurt rond Place de Clichy heeft ook zeker een heel bijzonder sfeertje als je door de vele sekshops heenkijkt en hier en daar een zijstraat inloopt. Veel mooie theaters en theatercafés daar. Parc Floral (Château de Vincennes) is ook heel mooi en in het weekend is daar volgens mij nog steeds Paris Jazz Festival aan de gang op zaterdag en zondag, maar dat weet ik niet zeker. Buurt van Odéon/Mabillon is gezellig en vol cafeetjes en restaurantjes en jazzclubjes.
Oud 21-07-2004, 12:50
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Hermione schreef op 21-07-2004 @ 00:55 :
Parc André Citroën is heel mooi. Qua architectuur, tja de Bibliothèque François Mitterand moet je zeker even bekijken, La Défense (Grande Arche). Rue Mouffetard is heel bijzonder en ook sfeervol, de buurt rond Place de Clichy heeft ook zeker een heel bijzonder sfeertje als je door de vele sekshops heenkijkt en hier en daar een zijstraat inloopt. Veel mooie theaters en theatercafés daar. Parc Floral (Château de Vincennes) is ook heel mooi en in het weekend is daar volgens mij nog steeds Paris Jazz Festival aan de gang op zaterdag en zondag, maar dat weet ik niet zeker. Buurt van Odéon/Mabillon is gezellig en vol cafeetjes en restaurantjes en jazzclubjes.
Bedankt voor de tips, Hermione! .

Henk Mul !

(is het Jazz Festival gratis? Klinkt aanlokkelijk in ieder geval.

Overigens, ik probeer morgen op de bonnefooi een hotel te regelen; is de kans groot dat dat voor maximaal 250,- (3 nachten) lukt? Anders wordt het weer een jeugdhostel of ene warme plek onder een brug naast de <3, clochards, <3; iets waar ik weinig trek in heb.)
Oud 21-07-2004, 13:17
Verwijderd
Citaat:
HenkMul schreef op 21-07-2004 @ 13:50 :
Bedankt voor de tips, Hermione! .

Henk Mul !

(is het Jazz Festival gratis? Klinkt aanlokkelijk in ieder geval.

Overigens, ik probeer morgen op de bonnefooi een hotel te regelen; is de kans groot dat dat voor maximaal 250,- (3 nachten) lukt? Anders wordt het weer een jeugdhostel of ene warme plek onder een brug naast de <3, clochards, <3; iets waar ik weinig trek in heb.)
Dat lukt makkelijk, er zijn overal 'goedkope' hotels, vooral in de wat toeristische gebieden. Het Jazz Festival is gratis, maar je betaalt wel entree voor het Parc Floral, €3. Lijkt me niet overdreven veel. Ik kan het programmaboekje niet vinden, maar dat kun je gewoon overal vragen (of het nog is en zoja wanneer precies). Op maandagavond zijn er jamsessions in Tenessee Jazz (bij Metro Odéon, even vragen) wat gratis is en erg leuk.

Veel plezier!
Oud 28-07-2004, 09:13
Hoefje
Hoefje is offline
ik ga morgen! Ik ben er nog nooit geweest maar het lijkt me geweldig
Oud 28-07-2004, 10:26
idontcare
idontcare is offline
ik ben er met school met alle examenkandidaten geweest, voor 1 dag. 's ochtends heen om 6 uur en 's avonds om 12 uur terug naar huis. ik vond het super! dat je gewoon op elke hoek van de straat een muziekant ziet of een dansgroepje ofzo, echt helemaal geweldig mijn favoriete plek.. hm.. centre pompidou, echt gezellig daar! en het minst leukste... uhh... het verkeer denk ik, ze rijden echt als gekken daar. hoewel ik de metro wel lachen vond
Oud 28-07-2004, 15:57
Miracle
Miracle is offline
Ik ben al een keer met school geweest. Wat ontzettend leuk, maar ook wel slopend. Vreemd genoeg vond ik Montmatre niet echt bijzonder. Maar daar gingen we direct in het begin heen toen we nog maar net duf uit de bus waren. Ik vond de eiffeltoren cool (vooral 's avonds vanaf zo'n ander gebouw tegenover), het wijkje met al die restaurantjes is super gezellig en eigenlijk was alles wel leuk en hip.

Nu wil ik graag weer gaan en ben ik op zoek naar een goedkoop hotel om mijn ouders te overtuigen enzo. Alleen het zoeken wil nog niet echt lukken, heeft iemand tips/sites?
Oud 28-07-2004, 17:12
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 28-07-2004 @ 16:57 :
Ik ben al een keer met school geweest. Wat ontzettend leuk, maar ook wel slopend. Vreemd genoeg vond ik Montmatre niet echt bijzonder. Maar daar gingen we direct in het begin heen toen we nog maar net duf uit de bus waren. Ik vond de eiffeltoren cool (vooral 's avonds vanaf zo'n ander gebouw tegenover), het wijkje met al die restaurantjes is super gezellig en eigenlijk was alles wel leuk en hip.

Nu wil ik graag weer gaan en ben ik op zoek naar een goedkoop hotel om mijn ouders te overtuigen enzo. Alleen het zoeken wil nog niet echt lukken, heeft iemand tips/sites?
kom ik weer aan met mn peterlanghout...daar zijn voor mijn gevoel de goedkoopste dingen toch te boeken, voor zo'n kleine 100 euro heb je 2 nachten een hotel, en je hebt gelijk de reis erbij. www.peterlanghout.nl
Oud 28-07-2004, 17:52
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 28-07-2004 @ 18:12 :
kom ik weer aan met mn peterlanghout...daar zijn voor mijn gevoel de goedkoopste dingen toch te boeken, voor zo'n kleine 100 euro heb je 2 nachten een hotel, en je hebt gelijk de reis erbij. www.peterlanghout.nl
We willen drie nachten en het liefste met de auto (en die auto dan ook nog goedkoop stallen natuurlijk. )

Op hun site was ik al geweest, maar ze hebben bijna geen keus.
Oud 28-07-2004, 17:58
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 28-07-2004 @ 18:52 :
We willen drie nachten en het liefste met de auto (en die auto dan ook nog goedkoop stallen natuurlijk. )

Op hun site was ik al geweest, maar ze hebben bijna geen keus.
www.parishotelreservation.com
www.book-a-hotel-in-paris.com
www.eurohotelguide.com/nl/parijs/
www.bookings.nl/city/fr/paris.nl.html

kwam ik uit bij google...

zelf heb ik gewoon in zo'n 2sterren hotelletje geweest (met school dan) dat koste zag ik daar zo'n 50 euro voor een 2 persoonskamer met eigen douche/toilet.

succes iig
Oud 28-07-2004, 19:35
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 28-07-2004 @ 18:58 :
www.parishotelreservation.com
www.book-a-hotel-in-paris.com
www.eurohotelguide.com/nl/parijs/
www.bookings.nl/city/fr/paris.nl.html

kwam ik uit bij google...

zelf heb ik gewoon in zo'n 2sterren hotelletje geweest (met school dan) dat koste zag ik daar zo'n 50 euro voor een 2 persoonskamer met eigen douche/toilet.

succes iig
Gegoogled heb ik zelf ook al. Maar sommige sites zijn toch wel praktisch.

Het meeste valt vrij duur uit of is onduidelijk. Ik hoopte dat iemand een leuk hotelletje wist die een site heeft.
Of een nederlandse site met goedkope hotels.

Laatst gewijzigd op 28-07-2004 om 20:00.
Advertentie

Regels voor berichten