Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2004, 13:58
Verwijderd
Ik zit sinds vermoedelijk vannacht onder de muggenbulten, tenminste, ik denk dat het muggenbulten zijn. Gisteren had ik een paar bultjes op m'n armen en 1 op m'n been, maar nu...

Vannacht begon het enorm te jeuken, eerst op m'n rug, toen op m'n buik en in m'n zij. Net keek ik eens in de spiegel, en ik zit echt onder die rot bulten. In mijn ogen zijn het er echt teveel om van een mug te zijn; mijn vriend, die naast me slaapt, heeft níets.

Op mijn buik zitten er al meer dan vijftig, op mijn rug ongeveer hetzelfde.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik denk dus namelijk niet dat het van muggen kan komen.
Wel heb ik de afgelopen dagen véél knoflook gegeten, kan het daarvan komen? En wat zou ik kunnen doen om het minder te laten jeuken?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 14:42
duivelaartje
duivelaartje is offline
Heb je geen muggen gehoord en ook geen gevonden? Misschien moet je daar eerst even naar kijken.

Meer dan 50 is wel erg veel! Zitten ze ook op je armen/benen/gezicht? Lijkt me niet dat die muggen alleen daar prikken, dan prikken ze gelijk overal waar ze bij kunnen. En als je bijvoorbeeld op je buik slaapt kunnen ze daar niet prikken toch?
Heb je een pyama of nachthemd aan? Vaak prikken ze niet in de bedekt huid, daar komen ze namelijk niet zo snel...

Ik weet niet wat het kan zijn. Misschien uitslag of een allergie ergens van? (knoflook-allergie? )
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 15:16
Verwijderd
Ik heb 1 mug gevonden, ik draag een pyjama en die bultjes zitten voornamen op m'n zij. Ze voelen echt als muggenbulten, maar het zal wel iets anders zijn...
Ik heb me vandaag al met andere zeep - Sanex - gewassen en ook kleren aangetrokken die niet met wasverzachter zijn gewassen - hoewel die wasverzachter eigenlijk geen probleem zou kunnen zijn.

Het enige wat echt opvallend was de afgelopen dagen was dus die knoflook...

Als het aanhoudt, ga ik wel naar de dokter voor zo'n test.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 15:21
duivelaartje
duivelaartje is offline
1 mug en zoveel muggenbulten? Dat kan niet... Hmmm...

Zal misschien toch even naar de arts gaan...
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 16:47
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 29-05-2004 @ 16:21 :
1 mug en zoveel muggenbulten? Dat kan niet... Hmmm...
Inderdaad, is wel een beetje heel veel voor 1 mug. Misschien is het een allergie voor knoflook? Als het niet binnen een paar dagen weggaat of het wordt alleen maar erger zou ik even langs de huisarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 16:48
Verwijderd
Misschien iets van galbulten ofzo?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 18:26
YPrue
YPrue is offline
Zoiets raars had ik ook eens. Toen ik nog wat jonger was, zat ik op een dag opeens helemaal onder de bultjes, en die jeukten vreselijk. Ik ben dus naar de doker gegaan en toen bleek dat ik een aarbeien-allergie had. En wat had ik de dag van tevoren gegeten? Juist, aardbeien.
Dus misschien is het bij jou ook wel een allergie?
Oud 29-05-2004, 18:38
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
YPrue schreef op 29-05-2004 @ 19:26 :
Zoiets raars had ik ook eens. Toen ik nog wat jonger was, zat ik op een dag opeens helemaal onder de bultjes, en die jeukten vreselijk. Ik ben dus naar de doker gegaan en toen bleek dat ik een aarbeien-allergie had. En wat had ik de dag van tevoren gegeten? Juist, aardbeien.
Dus misschien is het bij jou ook wel een allergie?
Even tussendoor... Ik heb ook een aarbeien-allergie. Maar ik krijg dan geen bultjes, maar pukkeltjes op m'n gezicht. Die lijken op puistjes, maar dan heeeeeel klein.

Maar ja, het zal dus misschien wel een allergie kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 18:51
Balance
Balance is offline
Misschien is een mug onder je pyama geraakt? En toen ie eenmaal daar zat kon ie er niet meer uitkomen en is ie maar flink te keer gegaan onder je shirt? Ik doe maar puur een gok hoor..
Oud 29-05-2004, 20:29
Roos
Roos is offline
Citaat:
Balance schreef op 29-05-2004 @ 19:51 :
Misschien is een mug onder je pyama geraakt? En toen ie eenmaal daar zat kon ie er niet meer uitkomen en is ie maar flink te keer gegaan onder je shirt? Ik doe maar puur een gok hoor..
Ja daar dacht ik ook aan... want dat heb ik een keer met een bij/wesp gehad
Oud 29-05-2004, 20:48
Balance
Balance is offline
Citaat:
Roos schreef op 29-05-2004 @ 21:29 :
Ja daar dacht ik ook aan... want dat heb ik een keer met een bij/wesp gehad
Tja, ik zou namelijk geen andere verklaring weten voor het feit dat vooral haar buik en rug onder zitten...
Oud 29-05-2004, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 29-05-2004 @ 21:48 :
Tja, ik zou namelijk geen andere verklaring weten voor het feit dat vooral haar buik en rug onder zitten...
Van een allergie en van galbulten (das volgens mij min of meer hetzelfde - resultaat van allergie) hoef je ook niet per se over heel je lichaam last te krijgen, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 21:10
Verwijderd
Vermoedelijk zijn het galbultjes, mijn moeder dacht dat ook al. Dat lijken muggenbulten en zo jeuken ze ook. Inmiddels zijn er ook een paar bij gekomen, weer onder kleding, dus het kan echt niet van een mug zijn.

Mijn moeder dacht aan netelroos. Dat kan ook weer door vanalles komen, ik vermoed dat het vele knoflook eten (écht veel, in 1 gerecht zeker 12 teentjes verse knoflook) een oorzaak is. Omdat ik echt niets anders kan bedenken...

Acute netelroos gaat meestal vanzelf wel over, fijn
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 10:29
Gothic
Gothic is offline
heb je een kat? vlooienbeten zien er ook uit als muggenbulten...
Oud 30-05-2004, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 30-05-2004 @ 11:29 :
heb je een kat? vlooienbeten zien er ook uit als muggenbulten...
Nee, geen huisdieren.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 11:09
Verwijderd
ik was gistere in het bos en ik ben helemaal lek gestoken en het zijn echt VEEL muggenbulten enne ze prikken gewoon door je kleren heen hoor!
Maar het kan idd wel doo iets anders komen..

Laatst gewijzigd op 30-05-2004 om 11:18.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 11:17
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb dat ook eens gehad Het begon eerst een beetje te jeuken, daarna had ik echt enorm veel pijn door alle jeuk.

Het bleek dat het netelroos was (een allergische reactie op iets, maar op wat weet ik niet), want dan krijg je ook ontzettend last van jeuk en heel veel bultjes (het waren gewoon plakaten )
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 11:18
MieX
MieX is offline
Citaat:
girlytina4life schreef op 30-05-2004 @ 12:09 :
ik was gistere in het bos en ik ben helemaal lek gestoken en het zijn echt VEEL muggenbulten enne ze prikken gewoon door je kleren heen hoor!
Maar het kan idd wel doo iets anders komen..
1 mug zorgt niet voor zoveel bulten, in het bos zitten er nogal heel veel (helaas heb ik die ervaring ook)
Oud 30-05-2004, 11:19
Verwijderd
Ja, idd, netelroos, dat denk ik dus ook.

Het is wel iets minder gaan jeuken nu. Maar ik heb echt overal bultjes, gelukkig (nog) niet in m'n gezicht.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 11:24
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 30-05-2004 @ 12:19 :
Ja, idd, netelroos, dat denk ik dus ook.

Het is wel iets minder gaan jeuken nu. Maar ik heb echt overal bultjes, gelukkig (nog) niet in m'n gezicht.
Moet je naar je huisarts gaan en vragen om een mentholzalfje, dat heb ik toen ook gebruikt en binnen een paar uur was de jeuk en de bulten verdwenen.

Ik kreeg trouwens ook pilletjes tegen de jeuk.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 11:27
Verwijderd
Ik ga morgen of dinsdag even een zalfje halen, nu is alles dicht
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 11:32
Verwijderd
(dampo is ook zalf met menthol, zou dat dan niet tijdelijk een beetje helpen?)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 11:35
Verwijderd
(In de 'moderne tandpasta' zit het vaak niet meer, geloof ik, toch?)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten