Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Lincey zweeg. Tja, wat moest ze nu zeggen? 'Het spijt me zo erg dat m'n ouders dood zijn...'? Of eerder: 'Ik wil m'n vader gaan bezoeken, nu!'? Maar eigenlijk wilde ze dat helemaal niet. Het was waarschijnlijk nogal egoïstisch, maar ze wilde niet zien dat dit alles echt waar was. Ze wilde niet dat haar hele leven verpest zou worden... Ook Nancy wist niet meer wat ze moest zeggen. Ze wilde Lincey troosten, maar hoe? Ze vond het écht heel erg voor haar buurmeisje, maar ze zou niet weten hoe ze met Lincey's verdriet moest omgaan. Tenslotte was Nancy nog nooit getrouwd geweest, en had dus ook geen kinderen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ze gaat er volgens mij iets te nuchter mee om. als mijn moeder dood was en mijn vader in coma. dan zou ik niet denken aan wat een leraar heeft gezegd, denk ik. ik zou me eerder geen raad weten, enzo. maar je schrijft goed, ga zo door ![]()
|||
Citaat:
Ik vind het ook een beetje vreemd dat ze niets van der pa wilt weten. Ik zou toch echt iig willen weten hoe het met hem gesteld is! Helemaal als je al schreeft dat het zo'n 'toffe pa' is! Dokter / ziekenhuis bellen? Johan vind ik ook een beetje vreemd. Eerst ziet hij haar als gewoon een vriendinnetje - maar als ze dan huilend (nét uit bed) voor hem ziet staan wil hij haar opeens kussen... 't is maar waar je van houd, natuurlijk! ![]() Wat Duivelaar en ook anderen al zeiden, probeer niet te veel uit te wijden naar informatie die eigenlijk niet van toepassing is. Door dat soort info raak in altijd een beetje uit de sleur van het 'hoofdverhaal'. Beetje zonde. Citaat:
![]() Nou, na alle kritiek: ik vind dat je een leuke schrijfstijl hebt - levendig. Het verhaal sleept me mee, ik wil graag meer lezen! Ben benieuwd hoe Lincey de draad van haar leven op gaat pakken! ![]() ![]()
|
![]() |
|
![]() |
Nancy maakte de voordeur los. “Zo. Als er iets is, bel dan even, of kom naar mij. Oké?”
“Goed”, zei Lincey, en stapte naar binnen. Ze deed de deur achter zich dicht en liep naar de woonkamer. Daar plofte ze neer in de zetel, en barstte terug in huilen uit. Hier zat ze dan, helemaal alleen. Met een dode moeder en een vader in levensgevaar. Enerzijds voelde ze zich schuldig dat ze nu thuis zat, terwijl haar vader in het ziekenhuis lag, maar anderzijds... Haar vader daar zo hulpeloos zien liggen zou haar alleen nog verdrietiger maken. Maar morgen zou ze naar hem gaan. Morgen... Lincey legde haar hoofd op een kussen en sloot haar ogen. Maar de tranen kon ze niet tegenhouden... Een kwartiertje later viel ze in slaap. Pas een hele tijd later werd ze terug wakker. Meteen besefte ze opnieuw hoe erg haar leven veranderd was. Normaal gezien zouden haar ouders nu, zaterdagnamiddag, thuis zijn, en zou zij op de manege zijn. Ze keek op haar horloge. Half vier. Plotseling werd Lincey overmand door emoties. Ze had al die tijd al wel goed genoeg beseft dat haar vader in een coma lag, maar voor haar moeder had ze nog niks gevoeld. Die gevoelens kwamen nu ineens in haar op, misschien wel met een verdubbelde kracht, en voor de zoveelste keer die dag begon ze te huilen. Hoewel, echt huilen kon je het niet noemen, het leek wel of Lincey's tranen 'op' waren. Haar ogen werden vochtig, af en toe rolde er een klein traantje naar beneden, maar meer was het niet. Ja, sorry dat ik altijd zo'n kleine stukjes post hoor ![]() ![]() Maar in ieder geval: commentaar gevraagt ![]() ![]() '..., maar voor haar moeder had ze nog niks gevoeld.' Maar ik weet niet welke zin ik in de plaats kan zetten. En dan dit stukje: ' Hoewel, echt huilen kon je het niet noemen, het leek wel of Lincey's tranen 'op' waren. Haar ogen werden vochtig, af en toe rolde er een klein traantje naar beneden, maar meer was het niet.' Vind ik ook een beetje raar, maar omdat ik al zo vaak heb gezegd dat ze begint te huilen, en het afgezaagd wordt, lijkt dit me toch beter dan gewoon: '..., en voor de zoveelste keer die dag begon ze te huilen. ' met niks erachter. |
![]() |
|
![]() |
Vraagje:
Ik heb een tijdje geleden een boek gelezen, waarin in elk hoofdstuk een ander persoon beschreven wordt Nu denk ik erover dit bij mijn verhaal ook zo te doen, maar 'k heb nog nooit zo geschreven, en weet dan ook niet wat het zal worden ![]() Dus bv. het eerste hoofdstuk gaat over Lincey, het tweede over Johan, het derde over een psychologe, ... Ook weet ik niet of dit het voor andere mensen aantrekkelijker maakt om te lezen, of juist verwarrender?? Hulp gevraagd ![]() ![]() EDIT: Laat maar, ik houd het wel bij de Lincey-vorm ![]() Laatst gewijzigd op 17-06-2004 om 20:13. |
![]() |
|
![]() |
Héél veel dialoog, I know, maarja... Ik denk dat dit stuk wel veel dialoog moet bevatten.
![]() Reacties aub???? ![]() ![]() Ze werd opgeschrikt door de deurbel. Haastig nam ze een zakdoek uit de kast en veegde daarmee haar tranen weg. Ze keek in de spiegel, afgezien van haar rode ogen zag ze er best oké uit, zeker gezien het feit dat ze nu de meest verschrikkelijke uren van haar leven beleefde. Ze ging naar de voordeur en maakte die open. Voor de deur stond een vrouw van een jaar of vijf-, zesentwintig. Ze glimlachte. Lincey bekeek haar argwanend, maar zei niks. “Hallo Lincey”, begon de vrouw, “ik ben Femke, Femke Verbeek. Ik ben een psychologe, en ik heb gehoord wat je ouders overkomen is, en dat spijt me heel erg... Mag ik even binnenkomen? Ik heb het één en het ander met je te bespreken.” Lincey haalde haar schouders op en knikte toen. Ze ging de psychologe voor naar de woonkamer, en nam plaats op de sofa. Mevrouw Verbeek ging naast haar zitten. “Ik zou eerst graag willen weten wat jouw plannen zijn”, zei mevrouw Verbeek zacht. “Dat ik dat zo ronduit vraag, klinkt misschien hard, maar anders wordt het nogal moeilijk om je te helpen...” Opnieuw haalde Lincey haar schouders op. “Weet ik veel. Hier thuis blijven, en morgen naar m'n vader gaan.” Ze slikte en verbeet de opkomende tranen. “Zoiets dacht ik al. Maar, ik weet niet of het zo'n goed idee is om je hier alleen thuis te laten”, zei mevrouw Verbeek twijfelend. “Maar mevrouw!” zei Lincey plotseling fel, maar ze werd onderbroken door mevrouw Verbeek. “Noem me maar Femke.” Lincey knikte kort “Oké, Femke, ik ben 14, misschien is dat nog jong, maar het is in ieder geval oud genoeg om alleen thuis te blijven. Een paar maanden geleden ben ik ook nog 2 weken alleen thuis gebleven, toen mama en papa... Op vakantie waren. Trouwens, waar zou ik anders heen moeten? Naar m'n oma in Spanje? Nee, ik blijf wel hier.” “Er zijn nog genoeg andere plaatsen waar je eventueel een tijdje kan verblijven. Ik ben bang dat je vader langer als 2 weken hersteltijd zal nodig hebben.” “Kan me niks schelen! En ik ga NIET naar een opvangtehuis!” “Hé, je moet niet boos worden op mij”, zei Femke zacht, “ik probeer alleen maar mee naar een oplossing te zoeken. Kun je niet bij vrienden ofzo logeren?” “Daar heb ik nou echt geen zin in”, zei Lincey kortaf, “en dan de hele tijd moeten aanhoren hoe erg ze het wel niet vinden... Laat dat maar zitten, hoor.” 'Heb je dan niemand die hier een oogje in het zeil kan houden?” “Jawel, Nancy, de buurvrouw. Dat doet ze nu ook al, hoor. Ik mag altijd bij haar komen eten enzo, als ik wil”, antwoordde Lincey. “Oké, als je echt hier wilt blijven, ga ik straks wel even met haar praten, dat ze een beetje op je let. Goed?” Lincey knikte opgelucht. “Zo. Nu dat afgehandeld is, heb ik nog wat met je te bespreken”, Femke keek Lincey ernstig aan. “Ik snap wel hoe je je voelt nu-” Lincey schudde haar hoofd. “Dat snap je niet. Dat kùn je niet snappen.” “Misschien niet. Maar ik wil het in ieder geval proberen te snappen. Daarom wil ik graag dat jij een keer of twee, drie per week naar mij komt, of misschien is het wel makkelijker als ik naar jou kom, dat spreken we straks nog wel af. Gewoon, om wat te babbelen, zodat jij je hart eens kan uitstorten, en ik jou kan helpen. Het is heel traumatiserende ervaring als allebei je ouders verongelukken, daar ben ik van overtuigd. Het is ook helemaal niet gemakkelijk om zoiets te verwerken, zeker niet als je dat alleen moet doen. Maar ik wil je helpen om het te verwerken. Ik weet niks van je, ze hebben me gewoon verteld dat je een meisje van 14 bent dat zonet haar moeder heeft verloren, en waarvan de vader in een coma ligt. Daarom wil ik je graag wat beter leren kennen. Vandaag heb ik spijtig genoeg geen tijd meer, ik moet zo vertrekken, maar wat dacht je van morgen?” Lincey knikte, met een krop in haar keel. “Ik zal naar je toekomen, ik denk dat dat voorlopig het makkelijkst is. Goed?” Weer knikte Lincey. “Zeg maar een uur”, spoorde Femke haar aan. “Morgen ben ik de hele dag vrij.” “Ik... Ik zou graag eerst m'n vader gaan bezoeken. Zes uur? Of is dat te laat?” “Helemaal niet”, antwoordde Femke. “Klokslag zes uur ben ik hier morgen. Wil je misschien nog iets vragen ofzo, of is er iets nog niet helemaal duidelijk?” “Nee”, zei Lincey langzaam. “Oké, dan ga ik nu eerst even naar je buurvrouw. Tot morgen?” Lincey knikte. Ze vergezelde Femke naar buiten, bleef in de deuropening staan en keek Femke na. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() Maarja, 'k zal er eens een nachtje over slapen ![]() 1 van de volgende dagen komt er wel een vervolg ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Vrouwenopvang Fryslân Verwijderd | 17 | 05-03-2007 14:12 | |
Psychologie |
'Iets' kwijt. Sqoink | 11 | 26-01-2007 13:27 | |
Psychologie |
help me, alsjeblieft!!!!!! (moet even kwijt) mira_love | 16 | 28-07-2005 18:18 | |
Psychologie |
Verhaal even kwijt Verwijderd | 3 | 08-06-2005 19:21 | |
De Kantine |
Verkloot mijn quite V Verwijderd | 497 | 24-08-2003 21:17 | |
Liefde & Relatie |
''Ik ben je al kwijt'' Verwijderd | 9 | 04-07-2003 19:31 |