Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2004, 23:59
BustedEngine
BustedEngine is offline
Ik heb binnekort me keuring voor de panzer infanterie.

Nu ben ik van 90 kilo naar 99 gegaan, en dat moet er dus weer snel af.

Ik ben weer langzaam begonnen met 2 kilometer elke avond joggen en wil weer op me oude 8 kilometer hardlopen komen om het vet weer weg te krijgen.

Maar nu wil ik ook me spieren extra gaan trainen, en met krachttraining heb ik totaal geen kaas gegeten.

Ik ga dus vanaf maandag elke ochtend joggen en daarna door naar de sportschool. Maar wat kan ik daar nou het beste trainen ?

Zal ik bepaalde schema's/dieeten moeten gaan volgen ? Hoe krijg ik het snelst sterke armspieren en rug/schouders ?

tia !
Oud 10-07-2004, 06:13
Verwijderd
Als je naar een sportschool gaat...dan zou ik daar om advies vragen...lijkt me dat daar genoeg mensen rondlopen die daar verstand van hebben (sportinstructeurs bv).
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 06:23
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-07-2004 @ 07:13 :
Als je naar een sportschool gaat...dan zou ik daar om advies vragen...lijkt me dat daar genoeg mensen rondlopen die daar verstand van hebben (sportinstructeurs bv).
Wat Leonoor zegt.

Bovendien moet je zoiets opbouwen. Je kunt nooit van de ene op de andere dag opeens onwijs getrainde spieren hebben. Men zegt meestal dat je na een maand training enig resultaat ziet.
Oud 10-07-2004, 10:07
Sithan
Sithan is offline
Ga dagelijks zwemmen, werkt ook erg goed schijnt
Oud 10-07-2004, 10:10
phensicske
phensicske is offline
Lijkt me nogal zinloos nu overhaast te sporten en diëten, 't resultaat zal dan toch niet van lange duur zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 00:24
sofuckingme
sofuckingme is offline
Je moet gewoon letten op wat je eet en wat meer sporten maar niet zo gestressed gaan doen dat het er snel afmoet dan kom je heel snel weer aan.Het beste is dus blijvend sporten en gezonder eten.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 08:46
marrel
marrel is offline
toen mijn vader naar de sportschool ging werd er meteen de eerste keer een programma voor hem opgestelt, hij kon zelf aangeven wat hij wilde trainen en hun maakte een programma waar hij meteen aan kon beginnen.
Oud 11-07-2004, 09:24
Verwijderd
wanneer heb je die keuring? Want zoals ik joiu nu zie panieken, lijkt het me dat je em al binnenkort hebt. Dan zal ik je wat vertellen, je bent te laat. is hard weet t.
Heb zelf soort Orientatie jaar KL gedaan dit jaar, en de jongens die aangenomen zijn bvij Pantser infanterie lopen minimaal 3 keer per week 12 km hard en fitnessen min 4 uur in de week stevig door.
Je keuring (sport iig) bestaat uit krachtmetingen die best moeilijk zijn omdat je iets moet zien op te tillen, wat niet op te tillen valt. Ze meten het met sensoren enzow. Al je spieren worden gemeten. Allebei je biceps, je strekspieren van je benen (iets wegduwen), je rug, je buik en je borstspieren. Dan krijg je een fiets test waar je ongeveer 14 min moet halen om voldoende te scoren voor wat jij wilt doen.

Om ff verder te gaan met hoe je het best kan trainen;

begin gewoon gelijk met elke avond 10 km hardlopen. Je hoeft het niet vol te houden, maar dwing jezelf gewoon tot het uiterste, net zolang tot je die 10 km in een goed tempo uitloopt. Elke dag lopen is trouwens niet eens gezond, houd het op 4 avonden in de week MAX!! Zorg voor goede schoenen anders krijg je last van scheenbeenvliesontsteking.
Tenslot elke avond opdrukken en situp doen. Jij moet minimaal 100 keer kunnen opdrukken. En goede push up dan. Zet iemand met z vuist onder jou borst en ga zo laag dat je borst die vuist raakt. Dat is de hoogte die je moet halen.
Sit ups zou ik de minimaal 200 per avond doen.

Daarnaast om af te vallen, gewoon erg gezond eten, niet snoepen en veel water drinken. Zorg wel dat voor je gaat sporten dat je genoeg gegeten hebt!

veel succes!

xxx suus
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 12:51
YapYan
YapYan is offline
Nou ik ben er dus gisterenavond achter gekomen dat 1 :

Die 8 kilometer hou ik nog steeds vol

Me armspieren zijn nog best wel oke na 3 maanden niet getrained te hebben, maar ik haal maar net 20 keer opdrukken max.

Me buikspieren zijn echt totaal nergens meer.

ik heb die keuring over 2 maanden dus ik ga er stevig tegenop

De hele zomer S'ochtends vroeg op om 7 uur

66 Kilometer fietsen (amsterdam utrecht.. utrecht amsterdam)
Daarna door naar de sportschool
En s'avonds 8 kilometer joggen erbij.

Gelukkig heb ik een gozer die me er mentaal doorheen heen gaat slepen (een buurman op de camping die 10 jaar lang bij het Korps Mariniers heeft gezeten)

Ik heb er nu al weer zin in kan niet geloven dat sinds ik afgekeurd ben bij de politie (te lief voor het beroep ) ik ineens niet meer ben gaan trainen
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 15:05
Maarten
Maarten is offline
Vraag het bij de sportschool, zij weten het beter dan de mensen hier denk ik
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 18:00
YapYan
YapYan is offline
ja maar dat staat zo stom :-D
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 18:05
Verwijderd
Waarom denk je dat die mensen op de sportschool rondlopen? Vast niet om geen vragen te beantwoorden en mensen niet te helpen of wel?

Maar goed, posten onder een clone is niet echt slim als je gebanned bent.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 19:16
Snuitermans
Snuitermans is offline
Zwemmen is erg goed voor je lichaam.
Oud 12-07-2004, 10:22
soapenis
soapenis is offline
100 keer opdrukken 's avonds helpt geen flikker, ga weer krachttraining doen, zorg dat je gezond eet.
Eerst joggen en dan gelijk door naar sportschool zal je idd wel van afvallen, maar hierdoor zal je niet echt vooruit gaan met spieren kweken.
Als je wilt afvallen en je bovenlichaam sterker maken, ga dan 3 keer in de week een uur krachttraining en 3 keer in de week hardlopen, 10 minuten lopen 5 min rust, zo ga je het hardst vooruit(die verhoudingen 2:1), als je eenmaal goed gewend bent ga je langere afstanden achter elkaar lopen.
En vooral 's ochtends een stevig ontbijt, het belangrijkste is dat je wat eet 's ochtends. En je moet als je wilt afvallen natuurlijk niet de frituurpan elke avond opzetten
Je maaltijden verdelen over de hele dag helpt ook, dit houdt je verbranding op gang, eet minder bij elke maaltijd. Eet dus om de 2 a 3 uur wat maar niet zodat je helemaal vol zit.
Een week voordat je die keuring hebt stoppen met krachttraining.

Door veel sporten en gezond eten vliegen die kilo's eraf

Laatst gewijzigd op 12-07-2004 om 10:32.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten