![]() |
|
Om er nog maar even op door te gaan. Blijft altijd leuk dit soort discussies mits netjes gehouden.
nummer 2 Even paar regeltjes op een rij dat zelfs de meest koppigen ze niet meer over het hoofd kunnen zien: - Bekeringsacties/teksten worden direct verwijderd met bijpassende waarschuwing danwel ban bij herhaling - Flamewars leiden tot waarschuwingen of bans, het maakt niet uit wie begon, een ieder die eraan deelgenomen heeft staat hetzelfde te wachten, afhankelijk van de mate waarin er geflamed wordt - Als je een statement maakt: onderbouwen of je statement wordt niet serieus genomen en hoef je geen serieuze reacties terug te verwachten
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Trouwens, ik ben een overloper, dus ik beweer wat me op dat moment aanstaat. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er is net zo veel reden om in God te geloven als er reden is om in Sinterklaas of hobbits te geloven. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() En ik moet steeds langer nadenken over jouw beeldspraak. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nee, flauw. Maar ik blijf het gevoel houden dat er een bepaald 'eigen deel' moet zijn, dat los staat van een hogere macht. Anders zou de wereld zichzelf begrijpen... Ofzo.
||
Citaat:
Je kan natuurlijk dit scheppings verhaal lezen als de zogehete GAP theorie, deze leert de mens niet alles te letterlijk te nemen wat er in het begin geschreven is, hoe je een dag ook als miljoenen jaren kan zien etc. ... je hebt dan echter wel problemen.. Er zijn ook weer texsten die dit zouden kunnen supporten, maar zo goed heb ik er me niet in verdiept.. dit is de site die het 1 en andere over deze GAP theorie verteld.. http://www.drdino.com/QandA/index.js...eGapTheory.jsp ik vind die GAP theorie voor mij niet aanneembaar, omdat die te veel met scheppings verhaal in stryd zo zijn.. maar nogmaals een expert op dat ben ik niet zijn... Maar ach uiteindelijk maakt die discusie hoe de aarde is gemaakt niet zo veel uit... wat we weten is dat het een enorm kunstwerk is... het gedrag van de bijtjes in de lucht, het oog van de mens.. de kringlopen van mineralen, kleur/geur/geluid spectra's.. en wat dan ook maar.. en misschien kunnen we al heel veel dingen verklaren, kringlopen precies uittekenen.. Maar je blijft hebben dat voor een kunstwerk een kunstenaar nodig is.. ik beweer dat dat God is.. en ik zeg zelfs : het is een levende God..
||
Citaat:
zo heb je het appocriefe boek: danniel en de draak bell.. hier wordt vrij netjes beschreven hoe de draak een levende is.. voor de duidelijkheid we noemen dinos pas dinos sinds 1848 ofzo... vroeger werden het gewoon draken genoemt.. in de bijbel verder staat in Job 40 a 41 3 dinos beschreven.. in vernieuwde versies staan echter de namen neushoorn, krokodil... en nog zoiets.. maar in de oorspronkelijke versie staan namen van beeste die al lang uitgestorven zijn.. check de beschrijvingen maar van dat zogenaamde nijlpaard, krokodil.. dat moeten wel dinos zijn geweest.. of draken hoe jij ze wilt noemen.. ook in Psalmen wordt Evithian het zeemonster beschreven, die komt verder nog 2 a 3 keer voor in bijbel.. en ook in het boek Henoch, niet in bijbel opgenomen.... in Henoch staat er ook een soort tekening bij, of die later erbij verzonnen is weet ik niet.. mar ik zou dat beest niet tegen willen komen! .. verder heb ik nog een video gehad... helaas ik raak ook zoveel kwijt he.. waar allemaal tekeningen van dinos staan die door mensen worden weggegjaagd, vermoord... er zijn ook geschriften gevonde waarin Draken in Grotten worden beschreven.. ze diende ze vaak en zagen ze als Goden.. voor de rest... God die lacht om ons zien pijn te leiden? waarom heb je dat beeld.. waar heb je die gedachten vandaan? ik heb je verhalen wel es gelezen waarin Christenen gefaalt hebben, en eikels ofzo waren.. maar wat heeft God bij jouw misdaan...?
||
Verwijderd
|
Citaat:
tenminste, als je ongleijk hebt he ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
ik geloof nl wel in een hogere macht. Maar die is er voor iedereen. niet slechts voor een select gezelschap. Helaas is het zo dat veel religies vinden dat ze het alleenrecht hierop hebben. als mensen eens in zouden zien dat het niet uit maakt over welk pad je loopt, als je maar op je bestemming komt. dan zou er veel meer tollerantie zijn ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar als christen geloof je dna in 1 soort weg.. de breete ervan weet ik niet.. en of er een grijs gebied is weet ik ook niet.. wel weet ik dat Jezus zei, dat de weg naar vernieteging breed is.. en de weg naar eeuwig leven klein.... wat vind je dan van die uitspraak..?
||
Citaat:
![]() zou je es wat onjuistheden binnen in zen contexst kunnen plaatsen? lijkt me wel es intressant om es over te discuseren.. doe maar 1 die je nog niet hebt gehad.. bedoel er staan talloze in..!!dus er moet vast nog wel wat zijn wat je nog niet hebt gehad/..!!
||
Citaat:
maar hoe sluit je vrede ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(1) If I don't believe God exists, I'll go to Hell. (2) Please don't hurt me. (3) Therefore, God exists. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waar ik die gedachten vandaan heb: dat of ik nu heb gebeden tot ik erbij neerviel of van god gehouden heb tot ik erbij neerviel, het blijkbaar een of ander spel is: Laat Mutant zoveel mogelijk afzien. Mijn verhalen, welke verhalen heb je het over? Wat God heeft misdaan, als hij daadwerkelijk bestaat, dan heeft hij mij en heel de wereld het lijden misdaan. Als je van iemand houdt, laat je die geen pijn lijden, als je om iemand geeft, zal je die helpen, en op een fatsoenlijke manier en niet op een manier zoek t maar uit en stiekem zul je nooit zeker weten of ik er ben... |
![]() |
||
Citaat:
Ze kloppen voor mij ook niet... helaas nice try.... Geef maar die link van die site, en laat dan de keuze aan mij of ik dat ook wel wil lezen...
||
Citaat:
1 van men beste vriendinnen zit een beetje met dat zelfde probleem. Ik kan er niet een echt andwoord op geven... de bijbel zegt wel wie klopt, daar zal voor open gedaan worden.,., en als dat niet gebeurt dan lijkt me dat inderdaad heel frustrerend.. Heb je wel es iemand voor je laten bidden,christen om te vragen of er misschienw at tussen zit.. of wat dan ook?
||
Citaat:
DAt je niet om hem heen zwijmelt omdat het een groot persoon is geweest kan ik natuurlijk inkomen.. ik denk ook niet dat je alles zomaar like that kan aannemen van wat die zei.. Maar toch lijkt het me een belangerijke vraag om bij stil te zijn.. sprak Jezus volkomen de waarheid? of zaten er hier en daar foutjes? die vraag kun je maar op 1 iemand richten..
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
het is een keuze die je in leven maakt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(1) Atheists wouldn't believe in God even if He showed up and performed a miracle for them. (2) See! There was a miracle right over there! Didn't you see it? (3) No? (4) You must be an Atheist. Therefore, you cannot see miracles. (5) But miracles happen. You just can't see them. (6) Likewise, God exists. You just can't see Him, because you are so determined not to. (7) Therefore, God exists. |
![]() |
||
Citaat:
Maar heb je wel es God wonderen zien doen bij andere mensen? Kon dit al als bewijs dienen of had je zelf die persoonlijk aanraaking nodig? dat zou ik niet onlogisch vinden hoor maar ik vraag toch... De liefde van God is alleen, vaak heel geduldig, of teminste laat ik het zo zeggen Gods manieren zijn niet te begrijpen.. bij de 1 openbaart zie zich in een paar keer bidden.. en bij andere duurt het 40 jaar...... zoals het bv bij Abraham 40 jaar duurde voordat God zei, ik wil dat je dit en dat gaat doen...
||
Citaat:
Maaruhm je leest maar zon klein stukje van het totaal en dan is dat jouwn conclusie.. je vraagt me niets over Genade daarin of wat dan ook..
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
De wonderen die ik heb gezien, daar heb ik zelf voor gezorgd, toen ik allang niet meer geloofde, de wonderen die ik zie gebeuren, worden door het christendom aangeduid als ketterij. Gods liefde is dus niet geduldig, maar selectief. Als hij bestaat weeral. Maar in mijn ogen bestaat hij dus niet en zijn we gewoon allemaal afhankelijk van een random plan waar we zelf aan moeten werken. Komop, je moet wel een enorme stijfkop zijn en je hart moet wel van steen zijn als je de meest gelovige (en dat zijn de mensen die in de ellende zitten, die hebben hoop nodig, rijke mensen hebben God niet nodig) mensen laat creperen. Dus zelfs dan, stel dat hij zou bestaan, dan zou ik hem nog minachten om zijn gedrag. Gedicht uit 99 van mij: Hé God Lig je genietend Achterover Met een parasoldrankje In de ene En het leven In de andere Hand Te bedenken Wie de volgende Vernietiging Mag trotseren Terwijl je lusteloos Je laat liefkozen Door een getarte nymf Die geen andere Keuze nooit heeft gekend Dan zich voor jouw Voeten te vleien? Hé God, Is je drankje Plots niet wat bitter? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een vraag die ik je al eerder vroeg, is er wel eens iemand geweest die zei: hey dit en dat zit er tussen jouw en God.. en hierdoor kun je hem niet ontvangen... ? Heb persoonlijk wel veel wonderen zien gebeuren, of op plaatsten geweest waar de uitstorting van de Heilige Geest was. Dit niet om eventjes te showen, maar men vraag zou zijn, zou je er nog voor open staan...? P.s: Ken je toevallig Soul Survivor?
Laatst gewijzigd op 16-07-2004 om 12:40. |
![]() |
||
Citaat:
lijkt me intressant...
||
Citaat:
|