Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2004, 18:49
AngelLena
AngelLena is offline
Om er nog maar even op door te gaan. Blijft altijd leuk dit soort discussies mits netjes gehouden.

nummer 2

Even paar regeltjes op een rij dat zelfs de meest koppigen ze niet meer over het hoofd kunnen zien:

- Bekeringsacties/teksten worden direct verwijderd met bijpassende waarschuwing danwel ban bij herhaling

- Flamewars leiden tot waarschuwingen of bans, het maakt niet uit wie begon, een ieder die eraan deelgenomen heeft staat hetzelfde te wachten, afhankelijk van de mate waarin er geflamed wordt

- Als je een statement maakt: onderbouwen of je statement wordt niet serieus genomen en hoef je geen serieuze reacties terug te verwachten
Oud 14-07-2004, 19:31
Verwijderd
Er is geen rationele reden om aan te nemen dat er een God bestaat, dus nee.
Oud 14-07-2004, 19:33
Nona
Nona is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-07-2004 @ 20:31 :
Er is geen rationele reden om aan te nemen dat er een God bestaat, dus nee.
Nulhypothese: er is geen rationele stelling om aan te nemen dat er geen God bestaat, dus ja.

Trouwens, ik ben een overloper, dus ik beweer wat me op dat moment aanstaat.
Oud 14-07-2004, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 14-07-2004 @ 20:33 :
Nulhypothese: er is geen rationele stelling om aan te nemen dat er geen God bestaat, dus ja.
Dus wat? Ik ontken het bestaan van God niet. Het is hoe dan ook irrelevant gezien de hypothetische aard van het begrip.

Er is net zo veel reden om in God te geloven als er reden is om in Sinterklaas of hobbits te geloven.
Oud 14-07-2004, 19:38
I love stars
I love stars is offline
Nee, ik geloof niet (echt) in god. Toch betrap ik me er soms op dat ik wel een beetje in hem geloof.
De reden waarom ik niet in hem geloof zijn, omdat er gewoon dingen niet kloppen in de bijbel.
De aarde zou in zes dagen geschapen zijn door god en de zevende zou een rustdag zijn. Maar waarom is de zevende dag een rustdag dan is het werk eigenlijk al gedaan. Waarom de 3de dag niet? Dat zou logische zijn.
God zou de wereld geschapen hebben uit het niks. Maar als er niks was dan was er toch ook geen god. God is toch iets?
De evolutie theorie staat ook sterk tot nu toe is nog niemand geslaagd om het serieus te verwerpen.
Ook zijn er allemaal botten gevonden van beesten die volgens datering een tijd geleden leefde. Voordat dat de mens zelfs bestond. Botten van dieren zoals dinosauriërs
De oerknal ook al zoiets, waar de bijbel niet over spreekt.
De mogelijkheid om naar andere planeten te gaan. Er zijn vele planeten. Er zal vast wel een planeet tussen zitten, zoals de aarde waar intelligent leven is.

Maar toch hoop ik net zoals mijn ouders dat er een hemel bestaat. Waar je mensen die gestorven zijn weer terug ziet, waar ze op je wachten. Maar dan is het nog de vraag of je er in komt als niet christenen Maar misschien is er naar de dood niks of kom je terug als mens of als dier.
Oud 14-07-2004, 20:00
Verwijderd
Ik geloofde in God.
Oud 14-07-2004, 20:03
Verwijderd
In die bijbel heb ik eigenlijk nooit gelooft. Veel mensen nemen het letterlijk en 'zij in den beginne' het denk ik allemaal hebben verzonnen om iets te hebben om zich achter te verschuilen.

Daarbij ben ik van het christendom afgevallen en ben ik nu opzoek naar wat het meest bij mij past. Maar ik geloof niet in de algemeen bekende goden (of god, want het is toch dezelfde).
Oud 14-07-2004, 20:09
beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 14-07-2004 @ 21:03 :
In die bijbel heb ik eigenlijk nooit gelooft. Veel mensen nemen het letterlijk en 'zij in den beginne' het denk ik allemaal hebben verzonnen om iets te hebben om zich achter te verschuilen.

Daarbij ben ik van het christendom afgevallen en ben ik nu opzoek naar wat het meest bij mij past. Maar ik geloof niet in de algemeen bekende goden (of god, want het is toch dezelfde).
o? hoe weet je dat die hetzelfde is?
Oud 14-07-2004, 20:47
Raven
Raven is offline
maar waarom denkt iedereen dat een hogere macht , en de evolutie theorie strijdig met elkaar zijn ?

ik zie dat helemaal niet zo ..
alleen .. als het goddelijke ( om het even algemeen te houden ) alles is . dan zijn wij daar ook een deel van. zoals een zonnestraal een deel van de zon is.
Alleen beweert in dit geval de zonnestraal dat ie de zon niet nodig heeft.
Oud 14-07-2004, 21:09
Nona
Nona is offline
Citaat:
Zweepje schreef op 14-07-2004 @ 21:47 :
maar waarom denkt iedereen dat een hogere macht , en de evolutie theorie strijdig met elkaar zijn ?
Tja, als God iemand als jou kan verzinnen kan hij ook een evolutie verzinnen.

Citaat:
ik zie dat helemaal niet zo ..
alleen .. als het goddelijke ( om het even algemeen te houden ) alles is . dan zijn wij daar ook een deel van. zoals een zonnestraal een deel van de zon is.
Alleen beweert in dit geval de zonnestraal dat ie de zon niet nodig heeft.
Maar in jouw visie zijn wij dus een onderdeel van God. Ik denk niet dat je in het christelijk geloof in kunt passen dat alles een onderdeel van God is, aangezien de duivel dan God zou moeten zijn en wij Gods goedheid in ons zouden moeten hebben, want God is goed. En de mens wordt vol zonden geboren (staat geschreven ).

En ik moet steeds langer nadenken over jouw beeldspraak.
Oud 14-07-2004, 21:18
Raven
Raven is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 14-07-2004 @ 22:09 :
Tja, als God iemand als jou kan verzinnen kan hij ook een evolutie verzinnen.

Maar in jouw visie zijn wij dus een onderdeel van God. Ik denk niet dat je in het christelijk geloof in kunt passen dat alles een onderdeel van God is, aangezien de duivel dan God zou moeten zijn en wij Gods goedheid in ons zouden moeten hebben, want God is goed. En de mens wordt vol zonden geboren (staat geschreven ).

En ik moet steeds langer nadenken over jouw beeldspraak.
Het kwaad (duivel ) zou je dan kunnen zien in het feit dat mensen niet (willen ) zien dat ze een deel van het grote geheel zijn. en/of dat ze andere mensen (of andere wezens) hun plek hierin niet gunnen
Oud 14-07-2004, 21:27
Nona
Nona is offline
Citaat:
Zweepje schreef op 14-07-2004 @ 22:18 :
Het kwaad (duivel ) zou je dan kunnen zien in het feit dat mensen niet (willen ) zien dat ze een deel van het grote geheel zijn. en/of dat ze andere mensen (of andere wezens) hun plek hierin niet gunnen
Is dat ook een onderdeel van het geheel, en dus God?
Oud 14-07-2004, 21:29
Raven
Raven is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 14-07-2004 @ 22:27 :
Is dat ook een onderdeel van het geheel, en dus God?
die willen daar geen deel van zijn
Oud 14-07-2004, 21:31
Nona
Nona is offline
Citaat:
Zweepje schreef op 14-07-2004 @ 22:29 :
die willen daar geen deel van zijn
Wil God dat niet?

Nee, flauw.

Maar ik blijf het gevoel houden dat er een bepaald 'eigen deel' moet zijn, dat los staat van een hogere macht. Anders zou de wereld zichzelf begrijpen... Ofzo.
Oud 14-07-2004, 21:39
Verwijderd
Ik vraag me nog steeds af of het bestaan van de dino's werd ontkend in het vorige topic.

En feit is, mocht hij toevallig stiekem toch bestaan als ik doodga, reken maar dat ik hem flink onder zijn kont zou schoppen. Als er echt een wezen is dat hierop kan toezien en zich rot kan lachen bij alle ellende die wij doormaken, dan zal ik hem eens laten merken wat ellende is, achterlijk rotzak.

Sorry .

Nee ik geloof niet in die God. En mocht ik ongelijk hebben, dan is het maar een zware klootzak.
Oud 14-07-2004, 21:53
beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:

Omdat de bijbel zegt, God schaapte de aarde in 6 dagen en op de 7de dag ruste hij, terwijl de moderne "weten"schap leert dat de aarde biljoenen jaar oud is met een fout marche van dot com.

Je kan natuurlijk dit scheppings verhaal lezen als de zogehete GAP theorie, deze leert de mens niet alles te letterlijk te nemen wat er in het begin geschreven is, hoe je een dag ook als miljoenen jaren kan zien etc.
... je hebt dan echter wel problemen..
Er zijn ook weer texsten die dit zouden kunnen supporten, maar zo goed heb ik er me niet in verdiept..
dit is de site die het 1 en andere over deze GAP theorie verteld..
http://www.drdino.com/QandA/index.js...eGapTheory.jsp

ik vind die GAP theorie voor mij niet aanneembaar, omdat die te veel met scheppings verhaal in stryd zo zijn.. maar nogmaals een expert op dat ben ik niet zijn...

Maar ach uiteindelijk maakt die discusie hoe de aarde is gemaakt niet zo veel uit...
wat we weten is dat het een enorm kunstwerk is... het gedrag van de bijtjes in de lucht, het oog van de mens.. de kringlopen van mineralen, kleur/geur/geluid spectra's.. en wat dan ook maar..
en misschien kunnen we al heel veel dingen verklaren, kringlopen precies uittekenen..
Maar je blijft hebben dat voor een kunstwerk een kunstenaar nodig is..

ik beweer dat dat God is.. en ik zeg zelfs : het is een levende God..
Oud 14-07-2004, 22:01
beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Mutant schreef op 14-07-2004 @ 22:39 :
Ik vraag me nog steeds af of het bestaan van de dino's werd ontkend in het vorige topic.

En feit is, mocht hij toevallig stiekem toch bestaan als ik doodga, reken maar dat ik hem flink onder zijn kont zou schoppen. Als er echt een wezen is dat hierop kan toezien en zich rot kan lachen bij alle ellende die wij doormaken, dan zal ik hem eens laten merken wat ellende is, achterlijk rotzak.

Sorry .

Nee ik geloof niet in die God. En mocht ik ongelijk hebben, dan is het maar een zware klootzak.
het bestaan van dinos wordt zeker niet ontkent in de bijbel..

zo heb je het appocriefe boek: danniel en de draak bell.. hier wordt vrij netjes beschreven hoe de draak een levende is..
voor de duidelijkheid we noemen dinos pas dinos sinds 1848 ofzo... vroeger werden het gewoon draken genoemt..

in de bijbel verder staat in Job 40 a 41 3 dinos beschreven.. in vernieuwde versies staan echter de namen neushoorn, krokodil... en nog zoiets.. maar in de oorspronkelijke versie staan namen van beeste die al lang uitgestorven zijn.. check de beschrijvingen maar van dat zogenaamde nijlpaard, krokodil.. dat moeten wel dinos zijn geweest.. of draken hoe jij ze wilt noemen..
ook in Psalmen wordt Evithian het zeemonster beschreven, die komt verder nog 2 a 3 keer voor in bijbel.. en ook in het boek Henoch, niet in bijbel opgenomen....
in Henoch staat er ook een soort tekening bij, of die later erbij verzonnen is weet ik niet.. mar ik zou dat beest niet tegen willen komen! ..

verder heb ik nog een video gehad... helaas ik raak ook zoveel kwijt he.. waar allemaal tekeningen van dinos staan die door mensen worden weggegjaagd, vermoord... er zijn ook geschriften gevonde waarin Draken in Grotten worden beschreven.. ze diende ze vaak en zagen ze als Goden..

voor de rest... God die lacht om ons zien pijn te leiden?
waarom heb je dat beeld.. waar heb je die gedachten vandaan?
ik heb je verhalen wel es gelezen waarin Christenen gefaalt hebben, en eikels ofzo waren.. maar wat heeft God bij jouw misdaan...?
Oud 14-07-2004, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 14-07-2004 @ 22:39 :

Sorry .

als je ongelijk hebt zul je zien hoe ongleijk je hebt, hoe goed God is. Hoe dwaas je bezig was in je leven, en zul je spijt hebben van alles, maar het zal helaas veeel te laat zijn.

tenminste, als je ongleijk hebt he
Oud 14-07-2004, 22:48
Nona
Nona is offline
Citaat:
rspct schreef op 14-07-2004 @ 23:31 :
als je ongelijk hebt zul je zien hoe ongleijk je hebt, hoe goed God is. Hoe dwaas je bezig was in je leven, en zul je spijt hebben van alles, maar het zal helaas veeel te laat zijn.

tenminste, als je ongleijk hebt he
Maar als je er nu nooit achter kunt komen of je ongelijk hebt en er pas achter kunt komen als het te laat is, hoe kan God dan goed zijn? Hij eist van mensen dat ze in iets geloven dat Hij niet laat zien.
Oud 15-07-2004, 10:15
Raven
Raven is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 14-07-2004 @ 22:53 :
Omdat de bijbel zegt, God schaapte de aarde in 6 dagen en op de 7de dag ruste hij, terwijl de moderne "weten"schap leert dat de aarde biljoenen jaar oud is met een fout marche van dot com.

Je kan natuurlijk dit scheppings verhaal lezen als de zogehete GAP theorie, deze leert de mens niet alles te letterlijk te nemen wat er in het begin geschreven is, hoe je een dag ook als miljoenen jaren kan zien etc.
... je hebt dan echter wel problemen..
Er zijn ook weer texsten die dit zouden kunnen supporten, maar zo goed heb ik er me niet in verdiept..
dit is de site die het 1 en andere over deze GAP theorie verteld..
http://www.drdino.com/QandA/index.js...eGapTheory.jsp

ik vind die GAP theorie voor mij niet aanneembaar, omdat die te veel met scheppings verhaal in stryd zo zijn.. maar nogmaals een expert op dat ben ik niet zijn...

Maar ach uiteindelijk maakt die discusie hoe de aarde is gemaakt niet zo veel uit...
wat we weten is dat het een enorm kunstwerk is... het gedrag van de bijtjes in de lucht, het oog van de mens.. de kringlopen van mineralen, kleur/geur/geluid spectra's.. en wat dan ook maar..
en misschien kunnen we al heel veel dingen verklaren, kringlopen precies uittekenen..
Maar je blijft hebben dat voor een kunstwerk een kunstenaar nodig is..

ik beweer dat dat God is.. en ik zeg zelfs : het is een levende God..
De bijbel en god .. of beter het goddelijke. zijn 2 verschillende dingen.

ik geloof nl wel in een hogere macht. Maar die is er voor iedereen. niet slechts voor een select gezelschap.
Helaas is het zo dat veel religies vinden dat ze het alleenrecht hierop hebben.

als mensen eens in zouden zien dat het niet uit maakt over welk pad je loopt, als je maar op je bestemming komt.
dan zou er veel meer tollerantie zijn
Oud 15-07-2004, 10:19
AngelLena
AngelLena is offline
En alweer dat: omdat de bijbel het zegt he? Sinds wanneer is ieder geschreven woord waarheid? In de bijbel staan ook talloze onjuistheden. Dus waarom moeten we er vanui gaan dat het waar is?
Oud 15-07-2004, 10:29
beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Zweepje schreef op 15-07-2004 @ 11:15 :
De bijbel en god .. of beter het goddelijke. zijn 2 verschillende dingen.

ik geloof nl wel in een hogere macht. Maar die is er voor iedereen. niet slechts voor een select gezelschap.
Helaas is het zo dat veel religies vinden dat ze het alleenrecht hierop hebben.

als mensen eens in zouden zien dat het niet uit maakt over welk pad je loopt, als je maar op je bestemming komt.
dan zou er veel meer tollerantie zijn
ik vind het zeker niet onlogisch wat je zegt hoor.. en het klinkt zeker ook heel fijn...

Maar als christen geloof je dna in 1 soort weg.. de breete ervan weet ik niet.. en of er een grijs gebied is weet ik ook niet..

wel weet ik dat Jezus zei, dat de weg naar vernieteging breed is.. en de weg naar eeuwig leven klein....

wat vind je dan van die uitspraak..?
Oud 15-07-2004, 10:37
beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 15-07-2004 @ 11:19 :
En alweer dat: omdat de bijbel het zegt he? Sinds wanneer is ieder geschreven woord waarheid? In de bijbel staan ook talloze onjuistheden. Dus waarom moeten we er vanui gaan dat het waar is?
dat moet je niet dat mag natuurlijk...

zou je es wat onjuistheden binnen in zen contexst kunnen plaatsen?
lijkt me wel es intressant om es over te discuseren.. doe maar 1 die je nog niet hebt gehad.. bedoel er staan talloze in..!!dus er moet vast nog wel wat zijn wat je nog niet hebt gehad/..!!
Oud 15-07-2004, 10:38
Raven
Raven is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 15-07-2004 @ 11:29 :
ik vind het zeker niet onlogisch wat je zegt hoor.. en het klinkt zeker ook heel fijn...

Maar als christen geloof je dna in 1 soort weg.. de breete ervan weet ik niet.. en of er een grijs gebied is weet ik ook niet..

wel weet ik dat Jezus zei, dat de weg naar vernieteging breed is.. en de weg naar eeuwig leven klein....

de weg naar vernietiging is idd breed.. er zijn talloze manieren om een oorlog te beginnen.

maar hoe sluit je vrede
Oud 15-07-2004, 10:38
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:

Klein? Maak er maar gewoon helemaal niet van. Niemand leeft voor eeuwig, al kan iemand wel eeuwig herdacht worden wat je zou kunnen zien als eeuwig leven. Dus automotisch is het pad naar het slechte dan breder? Mwa, vind ik ook wel wat inzitten. Er zijn zoveel invloeden in deze wereld die ju kunnen manipuleren tot hele foute dingen, de verleiding ertoe is ook voor veel mensen erg groot, dus mja, dat zie ik nog wel. Maar dat had ik evengoed kunnen zeggen ipv Jezus. Is gewoon een algemene bekendheid. Omdat toevallig Jezus het ook zei zal ik niet om hem heen gaan zwijmelen.
Oud 15-07-2004, 11:13
Verwijderd
Citaat:

ARGUMENT FROM PAIN AVOIDANCE
(1) If I don't believe God exists, I'll go to Hell.
(2) Please don't hurt me.
(3) Therefore, God exists.
Oud 15-07-2004, 12:00
Verwijderd
Citaat:
beaming eye schreef op 14-07-2004 @ 23:01 :
het bestaan van dinos wordt zeker niet ontkent in de bijbel..
*knip*

voor de rest... God die lacht om ons zien pijn te leiden?
waarom heb je dat beeld.. waar heb je die gedachten vandaan?
ik heb je verhalen wel es gelezen waarin Christenen gefaalt hebben, en eikels ofzo waren.. maar wat heeft God bij jouw misdaan...?
DIe dino-vraag ging over een vage opmerking uit het vorige topic.

Waar ik die gedachten vandaan heb: dat of ik nu heb gebeden tot ik erbij neerviel of van god gehouden heb tot ik erbij neerviel, het blijkbaar een of ander spel is: Laat Mutant zoveel mogelijk afzien.
Mijn verhalen, welke verhalen heb je het over?
Wat God heeft misdaan, als hij daadwerkelijk bestaat, dan heeft hij mij en heel de wereld het lijden misdaan. Als je van iemand houdt, laat je die geen pijn lijden, als je om iemand geeft, zal je die helpen, en op een fatsoenlijke manier en niet op een manier zoek t maar uit en stiekem zul je nooit zeker weten of ik er ben...
Oud 15-07-2004, 12:07
beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-07-2004 @ 12:13 :
ARGUMENT FROM PAIN AVOIDANCE
(1) If I don't believe God exists, I'll go to Hell.
(2) Please don't hurt me.
(3) Therefore, God exists.
Zou je misschien willen stoppen met je hoogst intressante opsommingen..
Ze kloppen voor mij ook niet... helaas nice try....

Geef maar die link van die site, en laat dan de keuze aan mij of ik dat ook wel wil lezen...
Oud 15-07-2004, 12:10
beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Mutant schreef op 15-07-2004 @ 13:00 :
DIe dino-vraag ging over een vage opmerking uit het vorige topic.

Waar ik die gedachten vandaan heb: dat of ik nu heb gebeden tot ik erbij neerviel of van god gehouden heb tot ik erbij neerviel, het blijkbaar een of ander spel is: Laat Mutant zoveel mogelijk afzien.
Mijn verhalen, welke verhalen heb je het over?
Wat God heeft misdaan, als hij daadwerkelijk bestaat, dan heeft hij mij en heel de wereld het lijden misdaan. Als je van iemand houdt, laat je die geen pijn lijden, als je om iemand geeft, zal je die helpen, en op een fatsoenlijke manier en niet op een manier zoek t maar uit en stiekem zul je nooit zeker weten of ik er ben...
mijn excuses over dat dino verhaaltje...

1 van men beste vriendinnen zit een beetje met dat zelfde probleem.
Ik kan er niet een echt andwoord op geven... de bijbel zegt wel wie klopt, daar zal voor open gedaan worden.,., en als dat niet gebeurt dan lijkt me dat inderdaad heel frustrerend..

Heb je wel es iemand voor je laten bidden,christen om te vragen of er misschienw at tussen zit.. of wat dan ook?
Oud 15-07-2004, 12:13
beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 15-07-2004 @ 11:38 :
Klein? Maak er maar gewoon helemaal niet van. Niemand leeft voor eeuwig, al kan iemand wel eeuwig herdacht worden wat je zou kunnen zien als eeuwig leven. Dus automotisch is het pad naar het slechte dan breder? Mwa, vind ik ook wel wat inzitten. Er zijn zoveel invloeden in deze wereld die ju kunnen manipuleren tot hele foute dingen, de verleiding ertoe is ook voor veel mensen erg groot, dus mja, dat zie ik nog wel. Maar dat had ik evengoed kunnen zeggen ipv Jezus. Is gewoon een algemene bekendheid. Omdat toevallig Jezus het ook zei zal ik niet om hem heen gaan zwijmelen.
Toch zegt \Jezus hier niet, eeuwige herdenking maar leven... wie weet bestaat het wel....

DAt je niet om hem heen zwijmelt omdat het een groot persoon is geweest kan ik natuurlijk inkomen.. ik denk ook niet dat je alles zomaar like that kan aannemen van wat die zei..

Maar toch lijkt het me een belangerijke vraag om bij stil te zijn..
sprak Jezus volkomen de waarheid? of zaten er hier en daar foutjes?

die vraag kun je maar op 1 iemand richten..
Oud 15-07-2004, 12:15
beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Zweepje schreef op 15-07-2004 @ 11:38 :
de weg naar vernietiging is idd breed.. er zijn talloze manieren om een oorlog te beginnen.

maar hoe sluit je vrede
oorlogen is ook weer zon tijdgebonden iets.. ja het is vernieteging maar het staat niet tegen over eeuwig leven..
Oud 15-07-2004, 12:19
Verwijderd
Je zegt dat je mijn verhalen hebt gelezen, heb je het voorgaande niet eens gelezen? Ik heb zelf gebeden, ik ben zelf overtuigd christen geweest, ik kon me niet voorstellen dat er mensen waren die niet in God geloofden.

Ik heb pas reactie gekregen toen ik een ander geloof aanhing. Nu krijg ik nog steeds reactie, en ik hoef er niet eens voor op mijn knieën te liggen. Daarbij bestaat ze sowieso overal om me heen. ALs er iets van een god is, dan is dat de natuur, verdeeld in 2 tegengestelde krachten die elkaar in evenwicht houden.

Doe geen moeite, naar die onzin die ze me jaren hebben voorgeschoteld en wat me nooit zal helpen met mijn ellende, zal ik nooit meer terugkeren.

En ik blijf erbij dat als ik ongelijk blijk te hebben in mijn denken over een christelijke God, dan heeft hij toch maar bizarre opvattingen van liefde.
Oud 15-07-2004, 13:30
Verwijderd
Citaat:
beaming eye schreef op 15-07-2004 @ 13:07 :
Zou je misschien willen stoppen met je hoogst intressante opsommingen..
Ze kloppen voor mij ook niet... helaas nice try....

Geef maar die link van die site, en laat dan de keuze aan mij of ik dat ook wel wil lezen...
Maar je realiseert je wel dat het precies dezelfde redenering is die jij hanteert?
Oud 15-07-2004, 14:00
Verwijderd
Citaat:
beaming eye schreef op 14-07-2004 @ 21:09 :
o? hoe weet je dat die hetzelfde is?
Ik weet natuurlijk niets. Maar waarom zouden die 'drie' allemaal anderen zijn? Dan zouden ze naast elkaar moeten leven en allemaal in hun eentje de wereld maken en 'regeren' enzo. (dat kan dus al niet, met ze drieën in je eentje ) daarbij lijken de drie bekende religies allemaal op elkaar. Daardoor konden ze elkaar (ergens in de geschiedenis) ook respecteren.
Oud 15-07-2004, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 14-07-2004 @ 23:48 :
Maar als je er nu nooit achter kunt komen of je ongelijk hebt en er pas achter kunt komen als het te laat is, hoe kan God dan goed zijn? Hij eist van mensen dat ze in iets geloven dat Hij niet laat zien.
je kunt er altijd achter komen.
het is een keuze die je in leven maakt.
Oud 15-07-2004, 15:03
Verwijderd
Citaat:
rspct schreef op 15-07-2004 @ 15:59 :
je kunt er altijd achter komen.
het is een keuze die je in leven maakt.
ARGUMENT FROM UNSEEN MIRACLES
(1) Atheists wouldn't believe in God even if He showed up and performed a miracle for them.
(2) See! There was a miracle right over there! Didn't you see it?
(3) No?
(4) You must be an Atheist. Therefore, you cannot see miracles.
(5) But miracles happen. You just can't see them.
(6) Likewise, God exists. You just can't see Him, because you are so determined not to.
(7) Therefore, God exists.
Oud 16-07-2004, 08:31
beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Mutant schreef op 15-07-2004 @ 13:19 :
Je zegt dat je mijn verhalen hebt gelezen, heb je het voorgaande niet eens gelezen? Ik heb zelf gebeden, ik ben zelf overtuigd christen geweest, ik kon me niet voorstellen dat er mensen waren die niet in God geloofden.

Ik heb pas reactie gekregen toen ik een ander geloof aanhing. Nu krijg ik nog steeds reactie, en ik hoef er niet eens voor op mijn knieën te liggen. Daarbij bestaat ze sowieso overal om me heen. ALs er iets van een god is, dan is dat de natuur, verdeeld in 2 tegengestelde krachten die elkaar in evenwicht houden.

Doe geen moeite, naar die onzin die ze me jaren hebben voorgeschoteld en wat me nooit zal helpen met mijn ellende, zal ik nooit meer terugkeren.

En ik blijf erbij dat als ik ongelijk blijk te hebben in mijn denken over een christelijke God, dan heeft hij toch maar bizarre opvattingen van liefde.
ik heb je stuk gelezen hoor, en ja ik snap het probleem.. en het lijkt me ook wat je zegt hoogst irritant als je niets te zien krijg van God....

Maar heb je wel es God wonderen zien doen bij andere mensen?
Kon dit al als bewijs dienen of had je zelf die persoonlijk aanraaking nodig? dat zou ik niet onlogisch vinden hoor maar ik vraag toch...

De liefde van God is alleen, vaak heel geduldig, of teminste laat ik het zo zeggen Gods manieren zijn niet te begrijpen.. bij de 1 openbaart zie zich in een paar keer bidden.. en bij andere duurt het 40 jaar...... zoals het bv bij Abraham 40 jaar duurde voordat God zei, ik wil dat je dit en dat gaat doen...
Oud 16-07-2004, 08:33
beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-07-2004 @ 14:30 :
Maar je realiseert je wel dat het precies dezelfde redenering is die jij hanteert?
hmm nou kan ik lichtelijk er op komen waarom jij dat denkt..
Maaruhm je leest maar zon klein stukje van het totaal en dan is dat jouwn conclusie.. je vraagt me niets over Genade daarin of wat dan ook..
Oud 16-07-2004, 08:34
beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-07-2004 @ 16:03 :
ARGUMENT FROM UNSEEN MIRACLES
(1) Atheists wouldn't believe in God even if He showed up and performed a miracle for them.
(2) See! There was a miracle right over there! Didn't you see it?
(3) No?
(4) You must be an Atheist. Therefore, you cannot see miracles.
(5) But miracles happen. You just can't see them.
(6) Likewise, God exists. You just can't see Him, because you are so determined not to.
(7) Therefore, God exists.
vertel es... geloof je in wonderen?
Oud 16-07-2004, 10:29
Verwijderd
Citaat:
beaming eye schreef op 16-07-2004 @ 09:31 :
Maar heb je wel es God wonderen zien doen bij andere mensen?
Kon dit al als bewijs dienen of had je zelf die persoonlijk aanraaking nodig? dat zou ik niet onlogisch vinden hoor maar ik vraag toch...

De liefde van God is alleen, vaak heel geduldig, of teminste laat ik het zo zeggen Gods manieren zijn niet te begrijpen.. bij de 1 openbaart zie zich in een paar keer bidden.. en bij andere duurt het 40 jaar...... zoals het bv bij Abraham 40 jaar duurde voordat God zei, ik wil dat je dit en dat gaat doen...
In mijn hele omgeving heb ik alleen maar ellende gezien voortkomend uit bidden tot God, geen enkel lid van mijn familie of van mijn vrienden heeft al iets meegemaakt als teken dat God zou luisteren, integendeel, zie nog maar wat harder af.
De wonderen die ik heb gezien, daar heb ik zelf voor gezorgd, toen ik allang niet meer geloofde, de wonderen die ik zie gebeuren, worden door het christendom aangeduid als ketterij.

Gods liefde is dus niet geduldig, maar selectief. Als hij bestaat weeral. Maar in mijn ogen bestaat hij dus niet en zijn we gewoon allemaal afhankelijk van een random plan waar we zelf aan moeten werken.

Komop, je moet wel een enorme stijfkop zijn en je hart moet wel van steen zijn als je de meest gelovige (en dat zijn de mensen die in de ellende zitten, die hebben hoop nodig, rijke mensen hebben God niet nodig) mensen laat creperen.
Dus zelfs dan, stel dat hij zou bestaan, dan zou ik hem nog minachten om zijn gedrag.

Gedicht uit 99 van mij:

Hé God

Lig je genietend
Achterover
Met een parasoldrankje
In de ene
En het leven
In de andere
Hand
Te bedenken
Wie de volgende
Vernietiging
Mag trotseren
Terwijl je lusteloos
Je laat liefkozen
Door een getarte nymf
Die geen andere
Keuze nooit heeft gekend
Dan zich voor jouw
Voeten te vleien?
Hé God,
Is je drankje
Plots niet wat bitter?
Oud 16-07-2004, 11:00
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 15-07-2004 @ 11:19 :
De Bijbel is 1 van de meeste gemanipuleerde boeken ter wereld.
Oud 16-07-2004, 12:37
beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Mutant schreef op 16-07-2004 @ 11:29 :
In mijn hele omgeving heb ik alleen maar ellende gezien voortkomend uit bidden tot God, geen enkel lid van mijn familie of van mijn vrienden heeft al iets meegemaakt als teken dat God zou luisteren, integendeel, zie nog maar wat harder af.
De wonderen die ik heb gezien, daar heb ik zelf voor gezorgd, toen ik allang niet meer geloofde, de wonderen die ik zie gebeuren, worden door het christendom aangeduid als ketterij.

Gods liefde is dus niet geduldig, maar selectief. Als hij bestaat weeral. Maar in mijn ogen bestaat hij dus niet en zijn we gewoon allemaal afhankelijk van een random plan waar we zelf aan moeten werken.

Komop, je moet wel een enorme stijfkop zijn en je hart moet wel van steen zijn als je de meest gelovige (en dat zijn de mensen die in de ellende zitten, die hebben hoop nodig, rijke mensen hebben God niet nodig) mensen laat creperen.
Dus zelfs dan, stel dat hij zou bestaan, dan zou ik hem nog minachten om zijn gedrag.

Gedicht uit 99 van mij:

Hé God

Lig je genietend
Achterover
Met een parasoldrankje
In de ene
En het leven
In de andere
Hand
Te bedenken
Wie de volgende
Vernietiging
Mag trotseren
Terwijl je lusteloos
Je laat liefkozen
Door een getarte nymf
Die geen andere
Keuze nooit heeft gekend
Dan zich voor jouw
Voeten te vleien?
Hé God,
Is je drankje
Plots niet wat bitter?
oke nah je gedicht is wel eerlijk geschreven denk ik zo op eerste gezicht. en hij is goed geschreven hoor, voor mij als christen komt die alleen wat moeilijker over, maar dat zal je vast wel begrijpen.

Een vraag die ik je al eerder vroeg, is er wel eens iemand geweest die zei: hey dit en dat zit er tussen jouw en God.. en hierdoor kun je hem niet ontvangen... ?

Heb persoonlijk wel veel wonderen zien gebeuren, of op plaatsten geweest waar de uitstorting van de Heilige Geest was.
Dit niet om eventjes te showen, maar men vraag zou zijn, zou je er nog voor open staan...?

P.s: Ken je toevallig Soul Survivor?

Laatst gewijzigd op 16-07-2004 om 12:40.
Oud 16-07-2004, 12:38
beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 16-07-2004 @ 12:00 :
De Bijbel is 1 van de meeste gemanipuleerde boeken ter wereld.
oke gaaf, kun je es met wat bewijzen komen daarvoor..?

lijkt me intressant...
Oud 16-07-2004, 14:31
Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Ik geloof. Simpelweg omdat alles wat je hier ziet, te complex is om "toeval te zijn". De opstanding heeft plaatsgevonden. Het is bewezen.

Verder zijn er een aantal dingen in mijn leven gebeurd waardoor ik 100% zeker weet dat het zo is
Oud 16-07-2004, 14:34
marrel
marrel is offline
ik denk dat god niet (meer) bestaat. Hij is vast niet zomaar uit de lucht komen vallen dus waarschijnlijk heeft hij wel ooit bestaan, of in elk geval een persoon die zoveel indruk heeft gemaakt dat hij nu nog steeds aanbeden word.

Tenminste das mijn visie
Oud 16-07-2004, 15:09
Euryalo
Euryalo is offline
ja
Oud 16-07-2004, 16:54
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
beaming eye schreef op 16-07-2004 @ 13:38 :
oke gaaf, kun je es met wat bewijzen komen daarvoor..?

lijkt me intressant...
Vertaling na vertaling na vertaling. Daarin gaan dingen fout. Komende maand komt er WEER een nieuwe vertaling uit.
Oud 16-07-2004, 16:57
Tiño
Tiño is offline
nee, er is geen draagvlak om het hypothetische idee als ''god'' voor waar aan te nemen.
Oud 16-07-2004, 17:05
Tio
Tio is offline
Nee, ik geloof niet in God. En de mensen die al langer op dit forum komen, zullen onderhand wel weten waarom. Ik heb de geboorte van het eerste "Do you believe in God" topic nog meegemaakt. Heb meerdere Christelijke discussiegenoten versleten, voordat ik zelf ben vertrokken naar een aantal andere fora. Dit in verband met veranderende interesses. Ik ga vooralsnog niet in op de discussie, maar zal even puntsgewijs mijn problemen met de Christelijke God neerzetten.

1) Almacht en Alwetendheid sluiten de Vrije Wil uit.
Volgens de Bijbel is God Almachtig en Alwetend. Dat betekent, dat God weet, wat ik nu ga doen, maar ook, wat ik over een bepaalde tijd ga doen. Immers, Hij is Alwetend. Als God weet, wat de toekomst is, dan ligt de toekomst dus vast. Dat betekent weer, dat de mens geen Vrije Wil heeft. De mens maakt dus niet zelf de keuze om voor God te kiezen of niet. Sterker nog, deze keuze is niet eens aanwezig.

2) De Christelijke God is níet vergevingsgezind.
Over het algemeen beschouwen Christenen hun God als een vergevingsgezind persoon. Discussies hebben mij echter tot het inzicht gebracht, dat dit niet zo is.
We keren terug naar het prille begin. God schiep de mens. God wist dus precies, waartoe de mens in staat was, en wat de mens zou doen. God is immers Alwetend. Vervolgens zette hij de mens in het Paradijs. Echter, God wist, dat Satan de mens zou verleiden, maar hij deed niets om dat te voorkomen. Toen het gebeurt was, was hij echter te plaatse, om ze gelijk met vuur het Paradijs uit te smijten. Erg vergevingsgezind is dat nou ook weer niet.
Vervolgens laat hij talloze generaties zuchten onder de vloek, die hij over de eerste mensen uitsprak. Deze nieuwe kinderen konden niets aan het gebeurde doen, maar werden desondanks vervloekt. Ook heel vergevingsgezind.
Als God echt Almachtig is, had hij binnen twee seconden een weg kunnen vinden, om de zonde van alle mensen af te spoelen. Dat hij dat niet doet, betekent voor mij dat hij dat gewoon niet wil. Niets vergeving dus.

Een tweede punt hierbij is het geloof in Christus. God EIST complete toewijding en geloof, alleen maar zodat wij de vloek die HIJ op ons heeft geplaatst kunnen opheffen. Bovendien is het voor veel mensen nooit mogelijk geweest God/Jezus te kennen, en heeft hij nooit actie ondernomen daar iets aan te veranderen.

Ik ga nu even eten, waarschijnlijk kom ik hier later nog wel op terug.
Oud 16-07-2004, 17:26
AngelLena
AngelLena is offline
Zlatini dat vond ik wel een vreselijk zielige bijdrage.

Regels voor berichten