Oud 01-08-2004, 15:08
Verwijderd
Ik weet niet of het hier hoort of op Eten en Drinken..

Steeds als ik in een ander land ben en ik wil ketchup of fritessaus ofzo bij de mac of burgerking of wat voor fast food keten dan ook, hoef ik niet te betalen voor wat ik wil qua saus.

Waarom moet je in Nederland dan wel betalen (€0,35 cent per pakje) voor de mayo?


Misschien is het een rare vraag amar het viel me gewoon op
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2004, 15:51
Verwijderd
Komt vast door de krenterigheid van de Hollanders ofzo
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 16:21
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
in duitsland en oostenrijk moet je wel gewoon betalen voor de saus
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 16:38
Verwijderd
Misschien wordt het elders geproduceerd en worden daarom de transportkosten berekend?
ik gok maar wat
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 01-08-2004 @ 16:38 :
Misschien wordt het elders geproduceerd en worden daarom de transportkosten berekend?
ik gok maar wat
Dan kun je ze beter met de post versturen, want 1 postzegel kost 39 cent, en daar kunnen heel wat bakjes frietsaus mee verstuurd worden
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 17:21
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 01-08-2004 @ 15:08 :

Misschien is het een rare vraag amar het viel me gewoon op

1. Het is inderdaad een rare vraag.
2. Je stelling klopt gewoon niet.
3. Je zit hier niet op eten en drinken.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 17:24
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Werk, Geld & Recht ---> De Kantine, ik vind deze vraag niet serieus genoeg voor dit forum.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 17:28
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Siyabonga schreef op 01-08-2004 @ 16:46 :
Dan kun je ze beter met de post versturen, want 1 postzegel kost 39 cent, en daar kunnen heel wat bakjes frietsaus mee verstuurd worden
maar hoe zwaarder het pakketje, hoe meer kosten, ik denk dat het in verhouding een stuk goedkoper is om zo'n enorme container vol te bouwen met sausbakjes.
En natuurlijk zijn we niet voor niets nederlanders. We praten hier wel over geld
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 17:34
Verwijderd
In Italië zijn de menu's duurder, dus ik denk dat daar de kosten voor saus gewoon al bij het menu in zitten.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 17:36
jet
Avatar van jet
jet is offline
inderdaad. daar krijg je trouwens ook ketchup
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 17:43
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Ik weet niet waarom. Misschien willen ze in andere landen meer klanten en doen daarom gratis saus, zodat ze zullen denken: "Oh cool gratis saus daar moeten we vaker komen want ik ben gek op Ketchup/zout/mayo en zo kan ik een hele voorraad inslaan voor thuis en zo" en denken de Nederlanders: "ah joh niemand denkt dat dus we laten ze gewoon betalen zodat we extra winst kunnen draaien" of zo?
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 17:44
Verwijderd
ik eet die troep gewoon nooit
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 17:47
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het is heel simpel. Hier zit het niet in de prijs verwerkt, in het buitenland wel...

Dat het hier zo buitensporig duur is dat komt doordat ooit iemand begonnen is met het geld vragen voor fritessaus en dat hebben ze ook maar mee laten gaan met de inflatie door de jaren heen.

Als je in het buitenland er niets bij neemt, ben je dus duurder uit
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-08-2004 @ 17:47 :
Het is heel simpel. Hier zit het niet in de prijs verwerkt, in het buitenland wel...

Dat het hier zo buitensporig duur is dat komt doordat ooit iemand begonnen is met het geld vragen voor fritessaus en dat hebben ze ook maar mee laten gaan met de inflatie door de jaren heen.

Als je in het buitenland er niets bij neemt, ben je dus duurder uit
Ja ok, maar als het in het buitenland in de prijs zit, dan krijg je toch niet als je vraagt om ketchup tien pakjes ketchup ? (dat kreeg ik namelijk wle bij de Mac toen ik in Londen was.)
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 17:59
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 01-08-2004 @ 17:56 :
Ja ok, maar als het in het buitenland in de prijs zit, dan krijg je toch niet als je vraagt om ketchup tien pakjes ketchup ? (dat kreeg ik namelijk wle bij de Mac toen ik in Londen was.)
mischien zitten er wel 10 pakjes ketchup in de prijs
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 18:06
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 01-08-2004 @ 17:56 :
(dat kreeg ik namelijk wle bij de Mac toen ik in Londen was.)
Herkenbaar. En nog een stel pakjes zout en mayo, heel het dienblad lag onder de pakjes
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 18:10
Verwijderd
In londen kun je gewoon zo vaak je wilt vragen om saus, lijkt me niet dat het dan ook nog bij de prijs zit. Duur is het toch wel (bij de kleding krijg je toch ook geen draad om je jurkje als nodig aan elkaar te naaien en dat is ook duur)
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 18:19
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Iemand die exacte prijzen weet van engeland en NL?

Dan ben je d'r namelijk zo uit als jullie beweringen kloppen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-08-2004, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 01-08-2004 @ 17:56 :
Ja ok, maar als het in het buitenland in de prijs zit, dan krijg je toch niet als je vraagt om ketchup tien pakjes ketchup ? (dat kreeg ik namelijk wle bij de Mac toen ik in Londen was.)
Allereerst betaalt wel iedereen voor de fritesaus, maar neemt lang niet iedereen het erbij. Daarnaast is fritesaus helemaal niet duur, en wanneer mensen lekker veel 'gratis' krijgen, is dat weel positieve reclame (goedkope reclame ook nog eens).

In Enschede kan je bij de Mac ook gratis frisdank bijvullen, terwijl het er maar iets van €0,10 duurder is. Dat kan dus allereerst omdat lang niet iedereen bijvult, sommige mensen vullen een keer bij en natuurlijk zijn er mensen die 10x bij gaan vullen. Het spul kost verder niets, en mensen gaan er eerder drinken. Dus het is eigenlijk positieve reclame (wederom lekker goedkoop).
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 19:58
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Das toch logisch? Anders levert dat te veel verlies op voor snackbars en andere zaken. Snackbars kopen mayo in, moeten daarvoor dus betalen, dus verkopen zij het aan de klant die op zijn beurt moet betalen. Komt eigenlijk op hetzelfde neer als patat. Ze kopen aardappelen of diepvriesfrieten in, en verkopen dat door aan de klant die ervoor moet dokken.

Als je het een probleem vindt, moet je maar geen fritessaus erbij bestellen
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 19:59
Verwijderd
Ik denk dat in Nederland het noodzakelijk is om geld te vragen voor saus, veel nederlanders nemen volgens mij anders alleen saus omdat gratis is (+ wat mee naar huis enzo).

Prijzen vergelijken tussen NL en het buitenland heeft ook geen zin, dat heeft met veel meer dingen te maken.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 20:19
No Quiero
No Quiero is offline
Ik ben veganist dus ik eet tofunaise en daarvoor betaal ik enkele euro's per pot
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 20:32
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
in het buitenland zitten de zakjes saus bij de prijs in
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 20:36
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 01-08-2004 @ 20:32 :
in het buitenland zitten de zakjes saus bij de prijs in
Or so you think. Voor dat lullige zakje uitknijpbare mayo ter waarde van 0.15 betaal je al snel 40 cent
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 20:40
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Kris schreef op 01-08-2004 @ 17:44 :
ik eet die troep gewoon nooit
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Haten jullie mij?
sexylexy
24 16-03-2006 22:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.