Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Hmmm, ik denk dat de zwaartekracht niet gewoon de twee halve bollen bij elkaar houdt en dat er enorm veel lava uit de rand spuit, misschien wel in een straal van 200 kilometer.
||
Citaat:
jawel, als de zwaartekracht genoeg afneemt. maar daarvoor zou de massa van de aarde af moeten nemen, en daarvoor zou de zwaartekracht af moeten nemen. deze cirkel houd de aarde dus in een stuk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dit kan niet, daarvoor zou het middelpunt van alle materie gesplitsts moeten worden en vervolgens zouden enorme hoeveelheden materie naar de twee nieuwe punten moeten worden gebracht om de nodige zwaartekracht te veroorzaken. daarna heb je het oude centrum weer nodig om een middelpunt te creeren voor de twee nieuwe stukken om omheen te zweven, daarvoor zou ook nog eens meer massa nodig zijn, omdat de twee stukken niet zo makkelijk bij elkaar blijven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een kracht kan nooit oneindig groot zijn en een muur niet onbeweegbaar, maar dat hoef ik je niet uit te leggen, hoop ik. |
![]() |
||
Citaat:
overigens zou dat een onmogelijk grote explosie vragen, waarschijnlijk toch tenminste een paar honderd megaton (de zwaarste atoomwapens zijn 'niet zwaarder dan' 200 kiloton). ik ben geen explosievenexpert, maar dat de aarde niet fysiek in stukken te blazen is weet ik wel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
2 woorden: Tzar Bomba. 100 megaton, "gedowngrade" naar ongeveer 50. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maximale nuttige kracht is 1 megaton, en dan nog neigt het meer naar psychologische-impact-door-totale-verwoesting. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
|