Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2004, 20:33
Verwijderd
stel, ja, stel, dat je dmv een grotelaserstraal, de aarde precies in 2en snijd ja, met slechts een snijdikte van hooguit een cm.
(dat zoiets praktisch onmogelijk is zonder obscene hoeveelheden energie-in en output laten we ff buiten ebschouwing)

wat zou er gebeuren?
is eht bye bye aarde?
of zou de aarde snel herstellen omdat de zwaarte kracht het hele zaakje bij elkaar houdt?

brand maar los zou ik zeggen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2004, 20:44
Daevrem
Daevrem is offline
Volgens mij gaat je 'what if...'-stelling nogal voor problemen zorgen omdat he denk ik niet kan.

Maar stel, er zou ineens een milimeter van de aarde missen en die precies in twee delen splijten, volgens mij krijgt zeewater dan iedergeval niet de kans om er tussen te stromen. De twee stukken aarde zullen bijna meteen weer tegen elkaar aanvallen en volgens mij oefend de magma van de aarden nogal wat druk naar buiten uit, dus je krijgt vulkanische activiteiten. En de continentale platen zullen ook wel gek gaan doen lijkt me.
Oud 08-08-2004, 20:52
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
niet bye bye aarde, wel bye bye mensheid
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 20:54
REIE
REIE is offline
Ik denk dat ze elkaar aan zullen trekken, alhoewel er door het uitnemen van een laag, of verplaatsing, de kracht op de randen net iets groter zal l zijn dan in het midden van het buitenste oppervlak van de halve bol. Implosie aan de randen?
Oud 08-08-2004, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 08-08-2004 @ 21:44 :
Volgens mij gaat je 'what if...'-stelling nogal voor problemen zorgen omdat he denk ik niet kan.
Citaat:
Havock schreef op 08-08-2004 @ 21:33 :

(dat zoiets praktisch onmogelijk is zonder obscene hoeveelheden energie-in en output laten we ff buiten ebschouwing)
^.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 00:23
T_ID
T_ID is offline
de beide helften zouden bij elkaar gehouden worden, tenzij je na het doorsnijden ook een kracht zou gebruiken om de helften uit elkaar te duwen.

dan lekt de atmosfeer de ruimte in en gaat iedereen die niet verrekte snel leert vacuum te ademen er aan.
Oud 09-08-2004, 13:46
willypirate
willypirate is offline
hmmm iereen gaat eraan ,das duidelijk , maar of de aarde weer aan elkaar plakt? Ik weet het niet aangezien de aarde om de zon draait en deze dus een behoorlijke aantrekkingskracht heeft wellicht zou één helf meer uitverband getrokken worden dan de ander en sowieso niet meer perfect op elkaar passen. Maar ik denk eerder dat als de laser straal het middelpunt alleen al zou raken de hele zooi uit elkaar klapt gezien de kracht (en de duur?)van de laserstraal.
Oud 09-08-2004, 15:11
Verwijderd
Citaat:
willypirate schreef op 09-08-2004 @ 14:46 :
hmmm iereen gaat eraan ,das duidelijk , maar of de aarde weer aan elkaar plakt? Ik weet het niet aangezien de aarde om de zon draait en deze dus een behoorlijke aantrekkingskracht heeft wellicht zou één helf meer uitverband getrokken worden dan de ander en sowieso niet meer perfect op elkaar passen. Maar ik denk eerder dat als de laser straal het middelpunt alleen al zou raken de hele zooi uit elkaar klapt gezien de kracht (en de duur?)van de laserstraal.
ik doel ook meer op het ingrijpen door een "omnipotent" iets, dat in 1 duizendste seconde de aarde heel mooi doormidden snijd, niet mogelijk, maar dat probeerde ik in de openingspost al duidelijk te maken
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 15:37
willypirate
willypirate is offline
oops my bad
Oud 09-08-2004, 16:47
Miles
Miles is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-08-2004 @ 01:23 :
dan lekt de atmosfeer de ruimte in en gaat iedereen die niet verrekte snel leert vacuum te ademen er aan.

Hmmm, ik denk dat de zwaartekracht niet gewoon de twee halve bollen bij elkaar houdt en dat er enorm veel lava uit de rand spuit, misschien wel in een straal van 200 kilometer.
Oud 09-08-2004, 17:39
Daevrem
Daevrem is offline
Als er al wat mis gaat met de aarde is het of; de aarde explodeerd omdat de interne druk ontsnapt, of; de aarde wordt zo instabiel dat er nooit meer leven mogelijk is.

De atmosfeer zal nooit 'weglekken' lijkt me.
Oud 09-08-2004, 20:15
Upke
Upke is offline
De Aarde bestaat zoiezo al uit losse stukken land, met tussenruimtes wel groter dan een cm (grotten). Dus de aarde gesplitst lijkt me zelfs niet eens zo erg, omdat de aarde zoiezo al los van elkaar zit.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 22:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 09-08-2004 @ 18:39 :
De atmosfeer zal nooit 'weglekken' lijkt me.

jawel, als de zwaartekracht genoeg afneemt.

maar daarvoor zou de massa van de aarde af moeten nemen, en daarvoor zou de zwaartekracht af moeten nemen.

deze cirkel houd de aarde dus in een stuk.
Oud 10-08-2004, 11:45
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Wat dacht je er van dat je 2 nieuwe zwaartepunten krijgt.

Dus de 2 stukken gaan lijkt mij om mekaar heen cirkelen.
Zoals de aarde en de maan dat doen.

Ook zal de atmosfeer wel degelijk leeg lopen en de interne druk zal er voor zorgen dat de 2 stukken van mekaar af gaan bewegen.
Want de opening zorgt voor ruimte waaruit de druk kan ontsnappen en dus krijg je een impuls.

Groetjes
Ben(die zich afvraagt wat er gebeurt als een ontstopbare kracht een onbreekbare en niet om ver te werpen muur raakt
Oud 10-08-2004, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Demon of Fire schreef op 10-08-2004 @ 12:45 :

Ben(die zich afvraagt wat er gebeurt als een ontstopbare kracht een onbreekbare en niet om ver te werpen muur raakt
met dezelfde snelheid in precies de tegengestelde richting bewegen?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 20:38
Verwijderd
Citaat:

Ook zal de atmosfeer wel degelijk leeg lopen en de interne druk zal er voor zorgen dat de 2 stukken van mekaar af gaan bewegen.
Want de opening zorgt voor ruimte waaruit de druk kan ontsnappen en dus krijg je een impuls.
misschien, maar gezien de extreme hitte in onze kern, zou die bijna direct weer "vastsmelten", correct?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 21:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:

dit kan niet, daarvoor zou het middelpunt van alle materie gesplitsts moeten worden en vervolgens zouden enorme hoeveelheden materie naar de twee nieuwe punten moeten worden gebracht om de nodige zwaartekracht te veroorzaken.

daarna heb je het oude centrum weer nodig om een middelpunt te creeren voor de twee nieuwe stukken om omheen te zweven, daarvoor zou ook nog eens meer massa nodig zijn, omdat de twee stukken niet zo makkelijk bij elkaar blijven.
Oud 10-08-2004, 21:35
Verwijderd
Wat een doemscenario's allemaal, zeg.

Het heeft weinig zin om met een laser in magma te gaan snijden, want dan gebeurt er verrekte weinig. Maar goed, stel dat je een plak van 1 cm breed kunt laten verdwijnen. Dan plakken die helften binnen no-time weer gewoon aan elkaar vanwege zwaartekracht, gepaard met misschien een vulkaanuitbarstinkje hier en daar omdat de aardkorst verzwakt zal zijn, maar de ondergang van de mensheid lijkt me overdreven.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 21:38
Verwijderd
Citaat:

Een kracht kan zich niet bewegen en kan dus ook niks 'raken'. Een kracht wordt ergens op uitgeoefend. Als je een 'onstopbare' kracht (oneindig groot?) op een onbeweegbare muur uitoefent zal er niets gebeuren.

Een kracht kan nooit oneindig groot zijn en een muur niet onbeweegbaar, maar dat hoef ik je niet uit te leggen, hoop ik.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 22:02
Skilly
Skilly is offline
Nou buiten het feit dat het niet kan. Ik denk dat die 2 helfden elkaar zullen afstoten. Omdat je natuurlijk met een grote kracht de aarde doormidden smijt. Omdat er natuurlijk geen luchtweerstand is in het heelal. Zullen ze maybe op een afstandje zitten en na miljoenen jaren worden gebombardeerd door meteorieten.

Denk dat we ook onze zwaartekracht zullen verliezen messchien wordt het minder of geen zwaartekracht

jaja
Oud 28-08-2004, 22:19
Daevrem
Daevrem is offline
Jaja...
Oud 28-08-2004, 22:19
Fade of Light
Fade of Light is offline
Interessanter is de vraag of we duitsland kunnen raken, zonder er zelf al teveel last van te hebben
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 15:35
A Narrator
A Narrator is offline
Zou die 'laser-straal' dan niet vele brandbare gassen en stoffen binnen in de Aarde tot ontpoffing brengen?
Ik denk zelf dat de Aarde eraan gaat.
Oud 02-09-2004, 16:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gremlin schreef op 02-09-2004 @ 16:35 :
Zou die 'laser-straal' dan niet vele brandbare gassen en stoffen binnen in de Aarde tot ontpoffing brengen?
Ik denk zelf dat de Aarde eraan gaat.
onder 35 KM diepte is er alleen nog magma, geen gassen meer, daarvoor is de druk te groot.

overigens zou dat een onmogelijk grote explosie vragen, waarschijnlijk toch tenminste een paar honderd megaton (de zwaarste atoomwapens zijn 'niet zwaarder dan' 200 kiloton).

ik ben geen explosievenexpert, maar dat de aarde niet fysiek in stukken te blazen is weet ik wel.
Oud 02-09-2004, 21:40
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 02-09-2004 @ 17:07 :
onder 35 KM diepte is er alleen nog magma, geen gassen meer, daarvoor is de druk te groot.

overigens zou dat een onmogelijk grote explosie vragen, waarschijnlijk toch tenminste een paar honderd megaton (de zwaarste atoomwapens zijn 'niet zwaarder dan' 200 kiloton).

ik ben geen explosievenexpert, maar dat de aarde niet fysiek in stukken te blazen is weet ik wel.
om precies te zijn zijn ze er WEL een stuk zwaarder, die nukes.
2 woorden: Tzar Bomba.
100 megaton, "gedowngrade" naar ongeveer 50.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2004, 23:58
Daevrem
Daevrem is offline
Dat is correct. De grootste (menselijke) explosie was 50 megaton. De bom zou eerst 100 megaton worden maar men heeft de derde kernsplijtingstrap verweiderd omdat dat enorm veel radioactieve fallout zou geven en omdat men bang was dat het zo warm was dat zelfs gassen in de atmosfeer zo warm zouden worden dat ze zelfs meegingen in de nucleare fusiereactie.

Het was trouwens een russische bom. En bommen met z'n grote lading zijn strategisch niet efficient. Je kunt beter meerdere kleinere bommen maken.
Oud 04-09-2004, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 03-09-2004 @ 00:58 :
Dat is correct. De grootste (menselijke) explosie was 50 megaton. De bom zou eerst 100 megaton worden maar men heeft de derde kernsplijtingstrap verweiderd omdat dat enorm veel radioactieve fallout zou geven en omdat men bang was dat het zo warm was dat zelfs gassen in de atmosfeer zo warm zouden worden dat ze zelfs meegingen in de nucleare fusiereactie.

Het was trouwens een russische bom. En bommen met z'n grote lading zijn strategisch niet efficient. Je kunt beter meerdere kleinere bommen maken.
ze hadden een TU-95 er voor moeten ombouwen om het mogelijk te maken dat ding te dragen.

maximale nuttige kracht is 1 megaton, en dan nog neigt het meer naar psychologische-impact-door-totale-verwoesting.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 03:40
Daevrem
Daevrem is offline
Je kunt je zowiezo wel afvragen of het effectief is die dingen te maken, laat staan te gebruiken.
Oud 05-09-2004, 09:30
Slobber
Slobber is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 05-09-2004 @ 04:40 :
Je kunt je zowiezo wel afvragen of het effectief is die dingen te maken, laat staan te gebruiken.
Ik denk dat die dingen het enige zijn dat Bush ervan zal weerhouden Noord Korea aan te vallen, mocht hij herkozen worden.
Oud 05-09-2004, 12:18
Daevrem
Daevrem is offline
En die massale artillerie gericht op Seoul dan? Lijkt me toch rede nummer 1.
Oud 05-09-2004, 15:52
EggeD
EggeD is offline
Wat is een centimeter nou op tienduizend kilometer ?
Oud 06-09-2004, 20:03
Skilly
Skilly is offline
Heel veel
Reageren

Regels voor berichten