Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2004, 14:22
Maija
Maija is offline
ik heb echt het gevoel alsof ik elk moment kan instorten,
er is een jongen waar ik heel erg verlieft op ben, maar het is volgenmsij onmogenlijk om iets te krijgen met hem, maar het is zo raar, ik hoef nog alleen maar aan hem te denken en ik begin te huilen,en word missenlijk en stort in, ik sta zowieso van alles meteen op instorten,

hebben jullie dat ook wel eens gehad, gewoon om aan het persoon te denken, die je kent, en begind te huilen, en wat hebben jullie eraan gedaa, om het te laten stoppen..
Oud 11-08-2004, 14:33
kaatje in da house
kaatje in da house is offline
Lieve bizzz,

Ik begrijp verdomd goed hoe je je voelt, je wil niets liever dat hij jouw signalen beantwoordt, al is het maar met een blik in jouw richting. Maar ondanks dat dit momenteel misschien wel je grootste wens is, blijf je wel beseffen dat zonder hem de wereld ook gewoon doordraait...

En tuurlijk, als je verliefd bent, draait jouw wereld wel even om één persoon en denk je dat je alleen gelukkig zal zijn met hem aan jouw zij. Ik heb dat ook gehad, heb net een lange relatie achter de rug en kon me geen wereld meer voorstellen zonder hem. Helaas ben ik er op de harde manier achtergekomen dat er na hem ook nog gewoon leven is.

Ik begrijp uit jouw verhaal dat er nog meer dingen spelen. Dit is ook een reden denk ik waarom jij je zo graag wil vastklampen aan die jongen. Ten eerste omdat je troost zoekt en op het moment niets liever wil dan dat hij je dat zal bieden. Ten tweede omdat hij voor jouw nog je enige lichtpunt is..

Denk er maar over na, ondanks alles, keep it real
mocht je nog vragen hebben ofzo, pm-en kan altijd

Succes ermee meid!

Liefs, Ka
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 14:59
Maija
Maija is offline
jah, je hebt gelijk, maar het rare was, dat hij zich eerst helemaal naar mij toekwam, ik had het niet in de gate en nu is hij weg, ver weg... , en ik wil hem, en je hebt gelijk,
ik hoef me niet als een bezete persoon op hem te storten, maar ik wil gewoon een keertje liefde van iemand voelen, en zo ontzettent graag van hem..., ik voel soms ook liefde van andere mensen , maar met hem was het anders
Oud 11-08-2004, 15:00
Nijn*
Nijn* is offline
->l&r?
Oud 11-08-2004, 15:04
Maija
Maija is offline
maar hoord het niet bij ditte, dat ik meteen zow instord als ik maar aan hem denk..
Oud 11-08-2004, 15:05
Verwijderd
Citaat:
BizZz schreef op 11-08-2004 @ 16:04 :
maar hoord het niet bij ditte, dat ik meteen zow instord als ik maar aan hem denk..
Het gaat ook over liefde & relatie, toch?

Ik zal even overleggen met Kruimel en Quiana.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 15:08
Nijn*
Nijn* is offline
Nja, ik weet 't niet zeker of 't bij 'ditte' hoort omdat het hoofdonderwerp toch L&R is..
Oud 11-08-2004, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 11-08-2004 @ 16:08 :
Nja, ik weet 't niet zeker of 't bij 'ditte' hoort omdat het hoofdonderwerp toch L&R is..
Quiana en ik zijn het er over eens dat het hoofdonderwerp (het instorten) op dit moment nog hier bij hoort, mocht het overgaan in een meer bij L&R horend onderwerp (liefde/relatie) dan zal de topic alsnog verplaatst worden.

Of Kruimels mening moet heel erg met die van ons verschillen.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 15:21
Maija
Maija is offline
okee, sorry van het verkeerd plaatsen, van dit topic,
Oud 12-08-2004, 00:19
kaatje in da house
kaatje in da house is offline
hey bizzz,

hoe is ie nu? hoop dat je je wat beter voelt. Je zegt dat hij ver weg is, is er een manier om hem te bereiken? zoja, misschien is het dan verstandig om open kaart met hem te spelen, gewoon te vertellen hoe het zit aan jouw kant en hoe jij zijn signalen oppikte. klinkt eng, ik weet het, maar tis misschien voor jullie allebei wel zo fijn, weten jullie tenminste waar jullie aan toe zijn (en in dit geval is het voor jou belangrijk om te weten waar je aan toe bent, want onduidelijkheid is vele malen erger dan een antwoord die je liever niet wilt horen)

just an advice

liefs, Ka
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 01:54
Shitonya
Shitonya is offline
nog nooit gehad, dat is geen enkele jongen waard
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 13:10
Verwijderd
Ja. Gehad. En niet zo'n beetje ook.
Wat helpt is tijd. En afleiding.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 14:01
Maija
Maija is offline
bedankt,

nee.. ik dacht ook dat ik dit nooit zou krijgen, ik was niet zown zielig meisje, ik had al problemen genoeg, en een probleem van een jongen, nee nee.. dat zou ik niet kunnen krijgen,

maartog, het is me gelukt

hij is niet ver weg in afstand, hij is op een andere manier ver weg, snappie? Maar hij was zo dichtbij, en hij blijft maar op het randje...
Oud 12-08-2004, 19:11
metallica
metallica is offline
Tja, en of ik dit ken Bij mij is het op een gegeven moment zo erg geweest dat mijn stemming afhing van of ik hem gesproken had. Het is nu na al die maanden iets minder maar nog steeds heftig. Maarja, ik ben erachter gekomen dat ik hem niet had moeten vertellen hoe en wat, omdat hij het toch niet begrijpt en nu alleen maar meer afstand neemt.

Maarja zoals MargotTenenbaum al zei wat helpt is tijd en afleiding. Heel lastig, ik denk vaker dat ik hem pas kan vergeten als ik verliefd word op iemand anders....
Oud 12-08-2004, 19:15
Maija
Maija is offline
jah, maar het stomme is dat ik hem de komde tijd niet meer zie, denk ik, ik weet niet meer hoe ik met hem in contact moet komen.. ik durf het niet meer, het is allemaal zo raar!!.. en ik hem hem ook al lang niet meer gezien..
Oud 13-08-2004, 11:51
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 12-08-2004 @ 02:54 :
nog nooit gehad, dat is geen enkele jongen waard
beetje negatief hoor

Bizz ik herken het voor een gedeelte wel. Ik ben ook wel eens zo verliefd geweest dat ik me eraan heb vastgeklampt, maar achteraf ben ik wel zo blij dat het niets is geworden aangezien ze heel anders bleek te zijn dan ik eerst dacht.

In dit soort situaties (ja deze vorm van verliefdheid zie ik nog best vaak ) raad ik altijd aan om het te laten rusten, omdat het zo gemakkelijk kan veranderen in een obsessie. Misschien is het zelfs al een obsessie. En liefde is nou volgens mij juist iets spontaans. Laat je leven toch niet zo van hem afhangen meis.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 14:46
Gothic
Gothic is offline
Ik heb dit paar weken terug gehad en het duurde bij mij 2 weken. 2 weken alleen maar gehuild meerdere keren per dag. Maar het gaat weer over dus .
Oud 13-08-2004, 14:46
Maija
Maija is offline
Citaat:
Daboman schreef op 13-08-2004 @ 12:51 :
beetje negatief hoor

Bizz ik herken het voor een gedeelte wel. Ik ben ook wel eens zo verliefd geweest dat ik me eraan heb vastgeklampt, maar achteraf ben ik wel zo blij dat het niets is geworden aangezien ze heel anders bleek te zijn dan ik eerst dacht.

In dit soort situaties (ja deze vorm van verliefdheid zie ik nog best vaak ) raad ik altijd aan om het te laten rusten, omdat het zo gemakkelijk kan veranderen in een obsessie. Misschien is het zelfs al een obsessie. En liefde is nou volgens mij juist iets spontaans. Laat je leven toch niet zo van hem afhangen meis.

als 1e jij bent echt lief, jij hebt me met mn andere problemen ook al heel erg geholpen, bedankt daarvoor...

het is geen obbsessie, denk ik..
het is gewoon dat ik me meteen zown intens klote voel, als ik aan hem denk,
Oud 14-08-2004, 14:52
metallica
metallica is offline
Citaat:
Gothic schreef op 13-08-2004 @ 15:46 :
Ik heb dit paar weken terug gehad en het duurde bij mij 2 weken. 2 weken alleen maar gehuild meerdere keren per dag. Maar het gaat weer over dus .

Maar stel je dat dan meer als een half jaar voor.....
Oud 14-08-2004, 14:58
metallica
metallica is offline
Citaat:
Daboman schreef op 13-08-2004 @ 12:51 :

Je hebt helemaal gelijk

tis alleen heel erg lastig, vooral als het al een obsessie is....
Oud 15-08-2004, 12:07
Maija
Maija is offline
maar het is echt geen obsessie, (ja en ik weet dat mensen met een obsessie het meestal ontkennen),
ik heb een vriendin, en bij haar is het elke keer als ze verlieft word, een ware obsessie,
en zo is het bij mij 100% niet,

het is gewoon zo raar,
Oud 15-08-2004, 12:36
Maija
Maija is offline
ik moet gewoon weer proberen contact te krijgen,
het is gewoon zow stom,
ik haat dit gevoel, ik wil gewoon samen met hem zijn,
maar hij is weg, en ik weet niet waar die is?, ik ben bang dat ie een vriendin heeft! ik word gewon kotsenmissenlijk bij de gedachte, ik ben de afgelopen 3 weken 8 kilo afgevallen, ik kots gewoon alles uit als ik aan hem denk, maar ik denk maar 3 keer per dag aan hem ofzow, alleen als ik nu zo op forum bezig ben, iets vaker..
Oud 16-08-2004, 12:58
metallica
metallica is offline
Citaat:
BizZz schreef op 15-08-2004 @ 13:07 :
maar het is echt geen obsessie, (ja en ik weet dat mensen met een obsessie het meestal ontkennen),
ik heb een vriendin, en bij haar is het elke keer als ze verlieft word, een ware obsessie,
en zo is het bij mij 100% niet,

het is gewoon zo raar,

ik sprak uit eigen ervaring Maar het is in iedergeval ook niet gezond op de manier waarop jij het hebt.

Weet hij trouwens dat je iets voor hem voelt en waarom weet je helemaal zeker dat het toch niets kan worden? Sorry, ik ben een beetje nieuwsgierig

Maarja, over hoe je in contact met hem kan komen. Ik denk dat het onnodig is te zeggen dat je hem beter kan laten omdat dat waarschijnlijk toch het beste is voor jezelf. Hem steeds zien of spreken geeft alleen maar meer hoop.
Maarja, dit is wat mijn verstand mijzelf zegt, maar ikzelf kan en doe het niet... Maar misschien lukt het jou wel, maarja dat ligt natuurlijk ook aan de situatie. Kweet niet waarom hij onbereikbaar is voor jou.
Oud 16-08-2004, 18:36
Maija
Maija is offline
mag ik je een pm- sturen, met alles erin?
Oud 16-08-2004, 19:13
Fade of Light
Fade of Light is offline
Omdat ik voor de eerste keer ook zo in de problemen ben geraakt, ben ik er eens boeken over gaan lezen. (dit is overigens vorige week gebeurd vrij vers dus )

Ben je passief in bepaalde dingen? Ben je gestopt met <vul hier iets in> omdat je er geen zin meer in hebt sinds....?

Probeer je hopeloos contact te zoeken? Zie je hem als "DE ENE WARE"?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2004, 19:43
Maija
Maija is offline
ik zie hem niet als de ene ware, absoluut niet, het is zelfs voor mij nog moeilijk te beseffen dat ik hem echt leuk vind, dat was eerst niet ( ivm met goede vriendschap, die er eerst was)..

ik ben gestopt met? eeuhhh... nx eigenlijk!!
Oud 17-08-2004, 21:17
Nictel
Nictel is offline
Heb precies t zelfde als je gehad maar ik kende er totaal niet was op t eerste oog gelijk verliefd op dr. Maar heb met valentijns dag keihard blauwtje gelopen
Maar kan me nog steeds niet normaal gedragen als ze in de buurt is of als ik dr zie..... niet uit woorden komen stotteren enzo
Wat ik niet als prettig en gezond ervaar
Terwijl ik niet meer verliefd op dr ben dus dat ik zo reageer wel wat vreemd is?

Wat ik er aangedaan heb? voor me gevoelens uitkomen.
Voelt de ander hetzelfde dan gaat dat gevoel van instorten over in feest.
Voelt de ander niets voor jouw? Janken en verder gaan er is dan niets anders dat je kan doen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 14:54
Maija
Maija is offline
ik hoop dat er dan snel feest is,
Oud 18-08-2004, 15:30
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
BizZz schreef op 16-08-2004 @ 20:43 :
ik zie hem niet als de ene ware, absoluut niet, het is zelfs voor mij nog moeilijk te beseffen dat ik hem echt leuk vind, dat was eerst niet ( ivm met goede vriendschap, die er eerst was)..

ik ben gestopt met? eeuhhh... nx eigenlijk!!
Ok, dat is positief.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 16:50
Maija
Maija is offline
ik weet dat dat positief is, (als je kijkt of ik mischien geobserdeert ben door hem..)
maar waarom voel ik me dan zo klote,en zo verweg,
er zit eigenlijk nog een heel verhaal achter, maar dat kan ik niet op dit forum zeten (ivm, mensen die ik ken zitten hier ook)
Oud 18-08-2004, 16:55
Fade of Light
Fade of Light is offline
Hoe relevant is dat verhaal? Zou het veel invloed hebben op je reactie?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 17:16
Maija
Maija is offline
zou ik jou eens sturen, (het is mijn geschiedenis met die jongen?)
Oud 18-08-2004, 17:32
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik vind het best, hou hier wel rekening mee in je overweging het mij te laten lezen:
- Anderen in deze discussie weten dan nog niet waar het over gaat, alleen jij en ik.
- Ik ben geen psycholoog, nog psychologie-student, nog hulpverlener in welk opzicht dan ook.
- Ik probeer objectief te blijven, maar zoals je uit mijn eerste reactie kan lezen ben ik nu zelf ook enigzins verward, dus misschien lukt dat niet helemaal

Als je het wil sturen na dat gelezen hebt: PM of mail, beiden kan.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 18:52
Maija
Maija is offline
eigenlijk, weet ik niet of ik het wel wil sturen, ik wil je ook niet teveel tot last zijn!!
Oud 18-08-2004, 19:51
metallica
metallica is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 18-08-2004 @ 18:32 :
Ik vind het best, hou hier wel rekening mee in je overweging het mij te laten lezen:
- Anderen in deze discussie weten dan nog niet waar het over gaat, alleen jij en ik.
- Ik ben geen psycholoog, nog psychologie-student, nog hulpverlener in welk opzicht dan ook.
- Ik probeer objectief te blijven, maar zoals je uit mijn eerste reactie kan lezen ben ik nu zelf ook enigzins verward, dus misschien lukt dat niet helemaal

Als je het wil sturen na dat gelezen hebt: PM of mail, beiden kan.
Hey,
hetzelfde geldt voor mij En ik denk niet dat je iemand tot last bent als je je verhaal wilt doen. Anders zouden ze niet reageren Maar mocht je nog willen mij kan je in iedergeval pm'en of mailen
Oud 19-08-2004, 10:15
Maija
Maija is offline
dankjewel,

ik zal vanmiddag het verhaal mischien nog eens uittypen,
(ik heb het namenlijk 2 dagen geleden gewist, omdat ik bang was dat mn ouders ofzo het zouden lezen,)(ze kennen hem!), en ze doen altijd een beetje raar over hem praten, alsof het de grootste loser van de hele wereld is!, maar dat is ie niet!
Oud 19-08-2004, 11:28
metallica
metallica is offline
mja, dat ken ik, maar dan is het bij mij eerder dat ze weten dat ie samenwoont, had ik zelf verteld. Maarja na nader inzien had ik beter helemaal niets kunnen zeggen achja...
Oud 19-08-2004, 15:52
Maija
Maija is offline
vandaag heeft mijn moeder nog even een opmerking tegen me gemaakt, toen we het toevallig over hem hadden, (ik had een keer iets fouts tegen hem gedaan), en dat moest ze me nog maar even fijntjes meedelen, wow dat kwam echt als een klap aan!, want ik had dat een beetje heel erg verdrongen!
Oud 29-08-2004, 18:58
Maija
Maija is offline
vrijdagmiddag liepen ik en een vriendin door de stad, en toen kwamen we hem en een vriend tegen, die vriend meteen helemaal hooi,hooi zeggen enzo, dus wij even staan praten, maar er kwam bijna niks van hem uit,

maar daarna waren we toevallig in dezelfde winkel, en ik stond in de rij, en ik zag gewoon weer steeds dat hij me volgde,
en me aankeek, totdat ik dan weer het oogcontact moest verbreken, omdat ik daar niet tegenkon,

en nu ben ik al het hele weekend helemaal down..
Oud 29-08-2004, 19:09
Nona
Nona is offline
Citaat:
BizZz schreef op 29-08-2004 @ 19:58 :
en nu ben ik al het hele weekend helemaal down..
Waarom? Is oogcontact geen goed teken? Trek eens de stoute schoenen aan zou ik zeggen (maar wel voorzichtig ).
Oud 29-08-2004, 19:12
Maija
Maija is offline
jah, maar er is iets met die jongen,
Ik heb vaker in mijn leven een jongen versiert, en ook vaak genoeg de stoute schoenen aangetrokken, en nu ik deze topics nalees lijk ik wel een meisje van 12,

maar die jongen heeft zoiets raars over zich heen hangen.. wat ik niet kan beschrijven
Oud 30-08-2004, 18:41
Maija
Maija is offline
Oud 30-08-2004, 19:32
Custom
Custom is offline
Meid, klinkt allemaal bijna hetzelfde als waar ik nu mee zit. Zij kwam een halfjaar terug naar mij toe, vond mij leuk ,ik vond haar ook leuk, en toen het net wat begon te worden kapte zij het af. Zit der nog steeds erg mee, en zo nu en dan heb ik ook mijn downfalls (vanochtend nog). Tja, kan je niet echt goede raad oid geven, maarre, sterkte, ik weet waar je doorhen gaat.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 22:22
meisje833
meisje833 is offline
ik kan er allemaal over mee praten ik ben ziek geworden van ellende. lees mijn onderwerp bij psychologie: je down voelen na afwijzing in liefde

ennu bizz ik begrijp je 100% echt helemaal ik weet wat je doormaakt hoe klote je je voelt ik heb dit gevoel zelfs nog nooit met een ex gehad, en met deze jongen heb ik nooit wat gehad we hadden bijna wat en dit komt veeel harder aan ik ben ook helemaal kapot van ellende heb het gevoel alsof ik in een groot diep gat ben gevallen twas alsof de grond onder me voeten vandaan gleed :-(
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 19:46
Maija
Maija is offline
en jij blijft maar vallen en vallen..

ik kan het niet meer, ik zie nu hoe hij een nieuwe toekomst opbouwt, (dat hoor ik), maar zelf blijf ik hangen,
Oud 02-09-2004, 13:15
Maija
Maija is offline
ik heb de laatste tijd alles gedaan, om hem te vergeten, want nu hij naar een andere school is, (hij heeft eindexamen gedaan, en ik moet nog 1 jaar)
zal ik hem toch niet meer zien, en krijgt hij een nieuw leven,
en in de vakantie heb ik hem niet meer gezien, (heel soms stuk of 4 keer maar)
en ik moet ook een nieuw leven krijgen,
maar ik ben erachter gekomen, dat ik me moet openstellen, voor mn gevoelens, ik kan niet alles afschermen, er is een rede waardoor ik missenliijk word als ik zn naam hoor/lees/
waarom ik zovaak aan hem denk,
daar moet ik me nu gewoon voor opensstellen, en niet als die missenlijkheid komt, de gedachten snel wegduwen, en doen alsof er niks aan de hand is, want ik weet dat er iets aan de hand is, maar zolang ik het niet voor mezelf wil zien, en er over wil denken lukt het niet, ik denk wel aan hem, maar niet over onzze problemen,

niet dat er zoveel zijn, maar dat maakt me juist zo missenlijk,

ook heb ik zn paar spullen, weer gewoon op de oude plek gezet enzow,

en ik keek eerst een "beugelbekkie" (die tekenfilm serie op zo'n kinderzender), en daar had dat meisje een probleem met haar ex,
en ze wou het verhelpen, maar alles wat ze deed ging fout,
toen gaf iemand haar de raad, zoiets van "Er kan veel gebeuren in de tijd dat je niks doet,en er niet bent" ofzoiets, maar op de een of andere manier, heeft me dat geraakt , en heb ik nog hoop..
mischien krijgen we na de vakantie weer contact,

Regels voor berichten