Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2004, 16:59
Verwijderd
Deel 10

Handige beginpost van AngelLena in deel 10

dreads van eigen haar kun je laten zetten voor 50 euro excl permanent vloeistof bij:

-myrthe/ muckymouse - leiden
-olga/the exploding boy - lelystad
-Renske/acoustic3 - Rotterdam
-Zero-Zero en vriendin - Almere

bij de kapper echte dreads; ca 200 euro
-Hairpolice- amsterdam 020 420841
-kinki zie telefoonboek
-housewives on fire -amsterdam - 020 4380633
- www.dreadlocks.nl

echte dreads bijwerken:
-hairpolice, ca 35-40 euro
-myrthe/muckymouse
- www.dreadlocks.nl

nepdreads bestellen of laten zetten kan bij aisa/mortischa-amsterdam per post of voor je hele hoofd en dan kun je langskomen. nepdreads kosten per stuk 1 euro en je hele hoofd komt rond de 100-160 euro, of door lievelieze - Groningen, zelf dreads en elastiekjes kopen.

dreadwax (knottyboy)kun je bestellen via
www.knottyboy.com en goedkoper bij importeur www.dreadlocks.nl

Laatst gewijzigd op 26-08-2004 om 19:14.
Advertentie
Oud 24-08-2004, 17:02
Elmoo
Elmoo is offline
Ehm... is dit geen reclame maken voor je eigen bedrijfje?
Oud 24-08-2004, 17:04
Verwijderd
En wat ik wilde vragen:
Gaat er iemand nou binnenkort Knottyboy bestellen, want ik wil nog steeds een shampooblock maar dat kan gewoon in een envelop dus dat vind ik die 5,50 verzendkosten weer niet waard.

En ik heb houten kralen met 'glimsteentjes' en houten zwarte kralen over, want die moest ik per zakje van 10 of 20 kopen maar ik heb er maar een stuk of 2 a 3 per soort in gebruik. Aangezien ... iemand in het vorige topic ook schreef dat ze waarschijnlijk wat kralen over had; laten we hier de grote kralen-ruilbeurs beginnen
Oud 24-08-2004, 17:04
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Elmoo schreef op 24-08-2004 @ 18:02 :
NEE
Oud 24-08-2004, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Elmoo schreef op 24-08-2004 @ 18:02 :
Nee, dit is handig omdat anders mensen dat elke keer gaan vragen en nu staat het er al.
Oud 24-08-2004, 17:19
Luna
Luna is offline
Ik wil mn haar weer zwart gaan verven maar mn haar is al best gefukt en ik ben bang dat het helemaal af gaat breken als ik er nu weer rotzooi in gooi.:/
Oke, verder is het een rotzooi en wil ik na de zomer weer na de kapper.
Ja, en soms ben ik ook nog wel eens blij met mn dreads hoor.
Oud 24-08-2004, 17:33
Verwijderd
dreads zijn vies
uitzonderingen daargelaten.

Laatst gewijzigd op 24-08-2004 om 17:44.
Oud 24-08-2004, 18:14
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Luna schreef op 24-08-2004 @ 18:19 :
Ik wil mn haar weer zwart gaan verven maar mn haar is al best gefukt en ik ben bang dat het helemaal af gaat breken als ik er nu weer rotzooi in gooi.:/
Oke, verder is het een rotzooi en wil ik na de zomer weer na de kapper.
Ja, en soms ben ik ook nog wel eens blij met mn dreads hoor.
wat voor rotzooi wil je erin gooien dan? wax of bedoel je de verf? en jij had je dreads toch laatst nog laten bijwerken bij de kapper? wat deden die eigenlijk precies? want ik heb veel losse haren en een dread die nagenoeg compleet uit elkaar valt en de onderkanten (niet alleen puntjes) van mn dreads zijn ook niet gedread. doen ze daar ook wat aan of doen ze alleen touwtjes en uitgroei bijwerken? anders ga ik niet zoveel geld ervoor betalen.

@krullevaar:
wat is dan je plan met dat samen bestellen? ik wil als ik mn salaris heb 3 producten bestellen maar als jij die dan weer naar mij moet sturen is het alsnog 5,50 verzendkosten.
Oud 24-08-2004, 18:29
Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 24-08-2004 @ 18:06 :
Nee, dit is handig omdat anders mensen dat elke keer gaan vragen en nu staat het er al.
Oke
Oud 24-08-2004, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Ramble On schreef op 24-08-2004 @ 19:14 :
@krullevaar:
wat is dan je plan met dat samen bestellen? ik wil als ik mn salaris heb 3 producten bestellen maar als jij die dan weer naar mij moet sturen is het alsnog 5,50 verzendkosten.
Tja dat weet ik dus ook nog niet echt. Misschien kan iemand er een shampooblock bij bestellen voor mij, dat ik het dan ergens afhaal (lang leve de ov kaart)?
Oud 24-08-2004, 18:44
stopmakingsense
stopmakingsense is offline
Kan iemand mij uitleggen hoe je zelf dreads van nephaar kan maken voor aan mijn echte dreads? En wat heb ik hier voor nodig?
Oud 24-08-2004, 18:46
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 24-08-2004 @ 19:31 :
Tja dat weet ik dus ook nog niet echt. Misschien kan iemand er een shampooblock bij bestellen voor mij, dat ik het dan ergens afhaal (lang leve de ov kaart)?
nja zo'n shampooblok weeg teveel om in een envelop te doen hoor. dus ook al past het door de brievenbus moet je alsnog extra verzendkosten betalen.
Oud 24-08-2004, 18:54
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
stopmakingsense schreef op 24-08-2004 @ 19:44 :
Kan iemand mij uitleggen hoe je zelf dreads van nephaar kan maken voor aan mijn echte dreads? En wat heb ik hier voor nodig?
Een pak nephaar, vlooienkam, geduld, een theeketel (nee een waterkoker voldoet niet) of een föhn.

Om ze aan je echte dreads te bevestigen kun je beter enkele dreads maken, geen dubbele.

Je pakt een pluk nephaar en slingert die ergens omheen. Het is makkelijk om hem dan vast te zetten met een elastiekje. Je hebt dus een soort staartje met een lus eraan.
Het staartje toupeer je tot je het goed vind. Je draait hem strak en je zet je föhn erop (hoogste stand, een föhn van boven de 1800 watt is het beste) voor ongeveer een minuutje.

Stomen hetzelfde, alleen moet je dan water koken, en de dread bewegen boven de opening van de ketel. Koken kan ook, maar dan moet je zorgen dat ze opgerold blijven en MIJ lukt dat niet zonder mijn poten te branden

Bevestigen: Haal het lusje van de nepdread door de basis van je echte dread (hoeft niet in het midden, het is fijner als je een dun en een breed stukje hebt en dat je hem rond het dikke deel knoopt). Daarna haal je de nepdread door het lusje heen en trek je hem strak. Eventueel een stiekje ET VOILA.
Oud 24-08-2004, 19:00
stopmakingsense
He heel erg bedankt

Heeft iemand hier eigenlijk een foto van zijn echte dreads met neppe?
Oud 24-08-2004, 19:01
stopmakingsense
Citaat:
Qamra schreef op 24-08-2004 @ 19:54 :

Om ze aan je echte dreads te bevestigen kun je beter enkele dreads maken, geen dubbele.

Wat is het verschil tussen enkele en dubbele???
Oud 24-08-2004, 19:25
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
stopmakingsense schreef op 24-08-2004 @ 20:01 :
dubbele moet je invlechten in je haar, het is zegmaar een dubbelgevouwen dread die eruit ziet als twee dreads en enkele zet je vast met een elastiekje aan je echte dread, is gewoon 1 dread.
Oud 24-08-2004, 20:52
Verwijderd
Citaat:
stopmakingsense schreef op 24-08-2004 @ 20:00 :
He heel erg bedankt

Heeft iemand hier eigenlijk een foto van zijn echte dreads met neppe?

Halfjaar geleden ongeveer
Oud 24-08-2004, 21:15
stopmakingsense
Citaat:
Moenbloem schreef op 24-08-2004 @ 21:52 :
[afbeelding]

He zitten daar neppe tussen???
Oud 24-08-2004, 21:29
Jules
Jules is offline
Citaat:
Luna schreef op 24-08-2004 @ 18:19 :
Ik wil mn haar weer zwart gaan verven maar mn haar is al best gefukt
Je moet ze gewoon nooit kleuren, daar worden ze zó lelijk van. Tenminste die van mij kregen er altijd haken door
Oud 24-08-2004, 21:42
Verwijderd
Citaat:
krullevaar schreef op 24-08-2004 @ 18:04 :
En ik heb houten kralen met 'glimsteentjes' en houten zwarte kralen over, want die moest ik per zakje van 10 of 20 kopen maar ik heb er maar een stuk of 2 a 3 per soort in gebruik. Aangezien ... iemand in het vorige topic ook schreef dat ze waarschijnlijk wat kralen over had; laten we hier de grote kralen-ruilbeurs beginnen
doe je ze ook gewoon verkopen?

Ik wil er wel wat kraaltjes in, maar ik denk dat ik beter nog even kan wachten tot de losse haren beter in mn dreads blijven zitten.. het lijkt me nogal lastig om die haren terug in een dread te stoppen als er steeds een kraaltje in de weg zit..
Oud 24-08-2004, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Jules schreef op 24-08-2004 @ 22:29 :
Je moet ze gewoon nooit kleuren, daar worden ze zó lelijk van. Tenminste die van mij kregen er altijd haken door
Hmmmmm komen DAAR die haken vandaan!
Oud 24-08-2004, 22:13
silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Citaat:
[afbeelding]

Nou... als daar echt neppe tussen zitten ziet t er wel heel mooi uit
Oud 25-08-2004, 07:31
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
stopmakingsense schreef op 24-08-2004 @ 20:01 :
Dubbele hebben twee uiteindes zeg maar, die moet je dubbelvouwen voordat je ze kunt invlechten. Enkele is dus gewoon 1 dread, meestal met een lus. (kan dus ook met een elastiekje, zodat je hem direct aan je dread kan vast zetten, maar niet iedereen wil elastiekjes zijn zijn dreads )
Oud 25-08-2004, 11:08
Luna
Luna is offline
Citaat:
Jules schreef op 24-08-2004 @ 22:29 :
haken door het kleuren? het zal wel aan mij liggen maar ik snap even niet hoe je daar haken van krijgt.. Ik ken zoveel mensen met dreads die ze al heel lang verven en nooit last daarvan hebben..
Het was meer dat ik twijfelde omdat mn haar nu snel af zal breken omdat mn haar erg beschadigd is door het uitkammen van mn vorige dreads en het opnieuw laten zetten van deze(wat ook alweer 10maanden geleden is).
Oud 25-08-2004, 13:38
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 24-08-2004 @ 19:31 :
kun je t dan niet gaan afhalen bij de kapper zelf?
en anders wil ik wel met je mee bestellen, maar ik woon in groningen. ik wil de zeep en dat cooling troep spul nog wel hebben.
Advertentie
Oud 25-08-2004, 13:58
Verwijderd
Citaat:
lievelieze schreef op 25-08-2004 @ 14:38 :
kun je t dan niet gaan afhalen bij de kapper zelf?
en anders wil ik wel met je mee bestellen, maar ik woon in groningen. ik wil de zeep en dat cooling troep spul nog wel hebben.
Oh cool, dan heb ik eindelijk een goede reden om mn Groningse vrienden te bezoeken
Oud 25-08-2004, 14:19
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 25-08-2004 @ 14:58 :
Oh cool, dan heb ik eindelijk een goede reden om mn Groningse vrienden te bezoeken
ik vind het prima.
Oud 25-08-2004, 16:34
Verwijderd
Ik moet mn dreads echt beter bijhouden..
Vanmorgen was ik aan het werk en werd ik geroepen:
"hee pluismeisje"
Oud 25-08-2004, 16:37
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 25-08-2004 @ 17:34 :
Ik moet mn dreads echt beter bijhouden..
Vanmorgen was ik aan het werk en werd ik geroepen:
"hee pluismeisje"
dat zijn gewoon mensen die er niks vanaf weten, een collega van me (achter in de veertig) zei tegen mij:
"je moet je haar opnieuw vlechten" dus ik probeerde uit te leggen dat het geen vlechten zijn, maar dreads; haar dat moet vervilten. ik gebruikte een zwerver met vervilt haar erbij als voorbeeld en toen zei ze: "wat is er leuk aan om op een zwerver te lijken"
Oud 25-08-2004, 16:48
Verwijderd
bleh, al die losse haren.. ik heb ze nu nog eens met een haaknaald gedaan, en bij een dread er nog een extra elastiekje omgedaan. Volgens mij helpt dat echt wel om de haren in de dread te houden

Ik kijk het nog wel even aan, als het nog erger wordt en de haren willen maar niet blijven zitten, ga ik het misschien maar laten bijwerken door iemand die er verstand van heeft.. Misschien doe ik wel iets helemaal verkeerd ofzo..

En van die opmerkingen niks aantrekken.. mijn zusje verkondigt ook vaak (zo'n beetje elke keer als ik mn dreads los heb) hoe onverzorgd en vies ze het uit vindt zien.. 'peggy, doe as-je-blieft een haarband in' en vandaag een collega van mn moeder die zei dat ze dreads maar niks vond omdat het haar zo ontzettend vies leek dat ze je nooit kon kammen..

Maar veel opmerkingen zijn ook wel leuk Mensen die heel voorzichtig vragen of ze eens mogen voelen.. 'ik durf het bijna niet te vragen, maar ik vraag het me toch al de hele tijd af, is dat nou je echte haar? mag ik eens voelen? ik kan er toch niks aan kapot maken he?'
Oud 25-08-2004, 16:52
Ramble On
Ramble On is offline
bij mij wil bijna nooit iemand voelen, misschien zien ze er wel heel afstotend uit
Oud 25-08-2004, 16:58
Yellowcard
Yellowcard is offline
bij mij wilt echt iedereen voelen, en soms ook zonder het te vragen en dan zeg ik dat ik ze al 4 weken niet heb gewassen, houden ze snel op en dan roepen ze "IEL!" en gaan ze et aan iedereen vertellen.
Oud 25-08-2004, 17:01
drezzz
drezzz is offline
ja maar jou dreads zien er ook wel heel bizar uit!
Oud 25-08-2004, 17:05
Yellowcard
Yellowcard is offline
hoezo??? heb je dan nog tips om ze beter te maken
Oud 25-08-2004, 17:18
silver_and_cold
Citaat:
Pebbles schreef op 25-08-2004 @ 17:48 :
ik kan er toch niks aan kapot maken he?'
Ja ze breken af als je iets te hard voelt
Oud 25-08-2004, 17:59
DrEadLoCk-PuSsY
DrEadLoCk-PuSsY is offline
Citaat:
[afbeelding]

Tering, je hebt daar wel een erg groot hoofd door die dreads

Oud 25-08-2004, 18:09
Verwijderd
Citaat:
DrEadLoCk-PuSsY schreef op 25-08-2004 @ 18:59 :

groot hoofd?
Oud 25-08-2004, 18:11
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:

ben jij van alto naar wannabee lifestyle-bitch gegaan ofzo

die attitude van je staat je iig niet
Oud 25-08-2004, 18:24
silver_and_cold
Citaat:

Zow
Komt best niet heel erg aardig over zo
Oud 25-08-2004, 19:38
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 25-08-2004 @ 17:48 :
ik kan er toch niks aan kapot maken he?'
Dat ken ik van mijn nepdreads en vlechtjes. Echt te grappig. Of als ze het willen aanraken "of doe ik je dan pijn?" Ja, ze zijn met ultragevoelige zenuwen direct aan mijn hersenstam verbonden. *grijns*
Oud 25-08-2004, 19:52
stopmakingsense
Ik ga dus morgen bij een toko nephaar halen om nepdreads te maken maar ik weet dus nog niet hoelang dat haar moet zijn en watvoor haar het moet zijn, iemand ideeen???????????????????
Oud 25-08-2004, 19:58
lievelieze
lievelieze is offline
bij mij vragen ze wel eens: "hoelang is je eigen haar nou dan?", omdat ze denken dat het nep is en mijn eigen haar erin verstopt zit. en "wanneer haal je het er eens uit?" alsof het extensions zijn
Oud 25-08-2004, 20:28
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 25-08-2004 @ 20:58 :
bij mij vragen ze wel eens: "hoelang is je eigen haar nou dan?", omdat ze denken dat het nep is en mijn eigen haar erin verstopt zit. en "wanneer haal je het er eens uit?" alsof het extensions zijn
bij mij ook!gisteren nog in zon kleding winkel:
waar is je eigen haar nu?
moet je je straks niet kaal scheren?
damn das echt dreadfabel nr 1
Oud 25-08-2004, 21:43
silver_and_cold
Citaat:
Gadje schreef op 25-08-2004 @ 21:28 :
bij mij ook!gisteren nog in zon kleding winkel:
waar is je eigen haar nu?
moet je je straks niet kaal scheren?
damn das echt dreadfabel nr 1
argh ja... daar wor dik dus ook gek van: En als je het nu niet meer wil dan moet je je hele hoofdkaal scheren he...
Echt iedereen zegt dat wel..
Oud 25-08-2004, 21:47
Verwijderd
goed nieuws voor amsterdammers en mensen die hier in de buurt wonen:
die afro winkel bij de albert cuyp (hij zit vlak naast de halfords, dus niet de ac in maar juist ervandaan lopen) verkoop dus ook daadwerkelijk knottyboy producten, en nog cheaper dan op dreadlocks.nl! klein potje wax kost daar maar 14.50! ze verkopen ook de donkere, de gum, shampoo en de moisturizing shit
Oud 25-08-2004, 22:05
Verwijderd
Citaat:
silver_and_cold schreef op 25-08-2004 @ 22:43 :
argh ja... daar wor dik dus ook gek van: En als je het nu niet meer wil dan moet je je hele hoofdkaal scheren he...
Echt iedereen zegt dat wel..
dat hoor ik ook ontzettend vaak.. en dat ik het niet zou kunnen wassen..

en heel veel mensen die vragen hoe lang het blijft zitten. er zijn mensen die denken dat ik over een maand automatisch weer normaal haar heb
Oud 25-08-2004, 22:11
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 25-08-2004 @ 22:47 :
die afro winkel bij de albert cuyp (hij zit vlak naast de halfords, dus niet de ac in maar juist ervandaan lopen) verkoop dus ook daadwerkelijk knottyboy producten, en nog cheaper dan op dreadlocks.nl! klein potje wax kost daar maar 14.50! ze verkopen ook de donkere, de gum, shampoo en de moisturizing shit
yesss
alleen snap ik niet echt wat je bedoelt met van de albert cuyp vandaan lopen..zit die winkel nou wel op de albert cuyp? waar precies als je uitstapt op de hoek met tram 24 of 25?
Oud 25-08-2004, 22:44
Verwijderd
ga nou maar gewoon voor de halfords staan en van de AC aflopen, dan zie je wel een supergrote zaak, met wigs ed
Oud 25-08-2004, 22:44
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 25-08-2004 @ 22:47 :
chill

ik heb momenteel heeel erg veel haken bij de uitgroei van mijn dreads.. het is echt erg en vooral aan de 8terkant van mijn hoofd..
help! weet iemand wat ik hier tegen kan doen en hoe ik mijn dreads weer rond maak daar en die lelijke haken wegkrijg? ze zijn best wel hard namelijk
Oud 26-08-2004, 06:09
acoustic3
acoustic3 is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 24-08-2004 @ 17:59 :
Deel 10

Handige beginpost van AngelLena in deel 10

dreads van eigen haar kun je laten zetten voor 50 euro excl permanent vloeistof bij:

-myrthe/ muckymouse - leiden
-olga/the exploding boy - lelystad

bij de kapper echte dreads; ca 200 euro
-Hairpolice- amsterdam 020 420841
-kinki zie telefoonboek
-housewives on fire -amsterdam - 020 4380633
- www.dreadlocks.nl

echte dreads bijwerken:
-hairpolice, ca 35-40 euro
-myrthe/muckymouse
- www.dreadlocks.nl

nepdreads bestellen of laten zetten kan bij aisa/mortischa-amsterdam per post of voor je hele hoofd en dan kun je langskomen. nepdreads kosten per stuk 1 euro en je hele hoofd komt rond de 100-160 euro, of door lievelieze - Groningen, zelf dreads en elastiekjes kopen.

dreadwax (knottyboy)kun je bestellen via
www.knottyboy.com en goedkoper bij importeur www.dreadlocks.nl

hier wil ik ook eventjes bij

ik zet ze in Rotterdam

groetjes Renske
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten