Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2004, 16:34
Symphony
Symphony is offline
(N.a.v. het topic van Mutant)

Ik zit nu in de vierde van het gymnasium en in de vijfde gaan alle vwo-klassen op excursie. Onze school heeft Parijs, Londen, Berlijn en zeilen in het programma opgenomen. Ik wilde graag naar Rome, dus ben ik naar de leraar, die het hele gedoe organiseert, toegestapt om te vragen of dat ook gerealiseerd zou kunnen worden. Hij stond er op zich niet onwillig tegenover, maar hij had wel een aantal voorwaarden: we moeten het zelf organiseren, het aantal leerlingen moet deelbaar zijn door acht (dat worden er dus acht of zestien, want zo'n grote VWO-klas zijn we niet), we moeten zelf een plan maken en het mag niet al te duur worden. Het meeste wil wel lukken, maar het laatste kan nog wel eens een struikelblok worden. Wie heeft er tips/ervaringen om het wat goedkoper te maken? We moeten onder de €280 per persoon blijven!!!
Oud 28-08-2004, 08:28
thalia
thalia is offline
Proberen om zoveel mogelijk in goedkope hotels of jeugdherbergen te slapen.

Voor de rest kan ik niet meteen iets bedenken ...
Oud 28-08-2004, 10:08
Verwijderd
Je zou vroeg kunnen boeken bij een van de prijsvechters in de luchtvaart, naarmate je later boekt wordt het duurder. Ik weet dat in ieder geval Virgin Express vliegt vanaf Amsterdam naar Rome, maar ook vanaf Brussel (thuisbasis van Virgin) gaan er veel vluchten. Hoe het met de prijzen van een busreis zit weet ik niet, maar dan ben je wel een extra dag kwijt met reizen.

Natuurlijk moet je ook bij het verblijf de kosten beperken. Op Google is er vast wel wat te vinden. Ook kan je natuurlijk kijken bij jeugdherbergen. Overweeg wel goed waar je gaat zitten, je kunt wel buiten Rome gaan zitten voor een goedkopere plaats, maar dan ben je toch gebonden aan ander vervoer (hoe het met de prijzen zit in Rome weet ik niet precies, de metro valt geloof ik wel mee maar is in de spits stervensdruk).

En als laatste moet je goed afwegen wat je wil zien. Zo is het Vaticaans Museum natuurlijk prachtig, maar past zo'n kaartje in het budget? Veel dingen zijn gratis, maar bijvoorbeeld het Colleseum en de musea vragen toegangsgeld. Je krijgt uiteraard wel groepskorting. En dan het eten natuurlijk, dat kan je doen door elke dag naar de MacDonalds gaan, maar dat wil vast niet iedereen, maar er zijn ook wel restaurants die speciaal voor grote groepen tafels hebben, daar zal je even naar moeten zoeken. Verwacht echter niet te veel van het eten.
Oud 28-08-2004, 10:32
Quiana
Quiana is offline
--> R&V (Europa).
Oud 28-08-2004, 11:04
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Symphony schreef op 27-08-2004 @ 17:34 :
We moeten onder de €280 per persoon blijven!!!
Ik weet niet hoe lang jullie gaan, maar als dit voor 1 week is, is het wel weinig lijkt me. Bij ons mag je in de vijfde ook o.a. een week naar Rome en dat kost iets van €450 per persoon.
Citaat:
iemand of niemand schreef op 28-08-2004 @ 11:08 :
Hoe het met de prijzen van een busreis zit weet ik niet, maar dan ben je wel een extra dag kwijt met reizen.
En als je met 8 personen gaat, moet je dus in een bus met nog andere mensen, want een bus huren voor 8 man lijkt me veel te duur.
Oud 28-08-2004, 13:49
Symphony
Symphony is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 28-08-2004 @ 12:04 :
Ik weet niet hoe lang jullie gaan, maar als dit voor 1 week is, is het wel weinig lijkt me. Bij ons mag je in de vijfde ook o.a. een week naar Rome en dat kost iets van €450 per persoon.

En als je met 8 personen gaat, moet je dus in een bus met nog andere mensen, want een bus huren voor 8 man lijkt me veel te duur.
het is idd voor 1 week, maar aangezien alle excursies €225 kosten, gaat de schoolleiding (en de ouders) het niet goed vinden dat we zoveel uitgeven, en daarom wilde ik ook weten of er nog mensen waren met ideeen om het wat goedkoper te maken.
we hadden ook al bedacht, dat we het beste konden gaan vliegen, om niet teveel tijd kwijt te raken aan het reizen
Oud 28-08-2004, 14:20
Briseïs
Briseïs is offline
Pff, onze Romereis kostte 600 euro...
Oud 28-08-2004, 18:55
MH
MH is offline
Ik betaalde fl. 900 destijds, maar dat kwam o.a. doordat we met de trein gingen. Probeer daarom iets per bus te regelen of met een lowcost maatschappij. Ryanair biedt momenteel voordelige vluchten naar Rome (Ciampino, net buiten de stad) vanuit Eindhoven. Tickets zijn voor plm € 100-150 voor een retour. Mss kun je kwantumkorting regelen, doordat je met meer gaat.
Oud 28-08-2004, 18:58
Briseïs
Briseïs is offline
En lunch enzo vooral op de markt en in de winkels kopen waar de 'gewone' Romeinen ook kopen.
Oud 28-08-2004, 19:06
zoemzoem
zoemzoem is offline
toen wij naar rome gingen, waren we pp 600 euro kwijt voor 8 dagen. we hebben met virgin express gevlogen en hebben in een klooster geslapen (wat weinig kostte, ontbijt inbegrepen en we konden daar 's middags warm eten (wat we niet altijd gedaan hebben))
rome is gewoon duur, daar kun je niks aan veranderen en ik denk niet dat je het gaat redden met maar 280 euro te besteden
Oud 28-08-2004, 19:38
Breg
Breg is offline
als hostel zou ik het tiber hostel aan willen raden, ben ik ook geweest (niet met school dan), er zitten heel veel groepen jongeren die er met school zijn.
Oud 29-08-2004, 12:24
Chaucus
Chaucus is offline
Misschien dat deze mensen je iets kunnen helpen?
Oud 30-08-2004, 16:18
BrightEyes
BrightEyes is offline
Onze romereis koste 320 euro gloof ik (het kan ook meer zijn hoor) maar wij gingen met t vliegtuig vanaf munchen, air berlin, schijnt goedkoper te zijn dan vanuit nederland..
Oud 30-08-2004, 18:55
Verwijderd
uitwisseling niet iets? of verblijf in rome in een gastgezin? lijkt me goedkoper dan in een hotel etc..

ik ben 2 weken naar sicilie geweest voor 250 Euro (uitwisseling)
en andere VWO klassen naar Rome voor 250 euro (uitwisseling)

Laatst gewijzigd op 30-08-2004 om 19:12.
Oud 31-08-2004, 09:48
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
ZiPPiT! schreef op 30-08-2004 @ 17:18 :
Onze romereis koste 320 euro gloof ik (het kan ook meer zijn hoor) maar wij gingen met t vliegtuig vanaf munchen, air berlin, schijnt goedkoper te zijn dan vanuit nederland..
ja inderdaad...

maar hoe kom je in Munchen (dat is NOGAL wat... ik bedoel, Duitsland is naast de deur, maar dan is Munchen alsnog een goeie 600-800 km!)
Oud 31-08-2004, 10:51
BrightEyes
BrightEyes is offline
Bij een vriendin van mij werden ze naar t station gebracht door ouders(ja die gingen met de trein) maar dat zou je nu ook kunnen regelen...
Oud 31-08-2004, 21:55
BrightEyes
BrightEyes is offline
hooow Ik bedoelde dus eigenlijk munSTER

Foutje
Oud 05-09-2004, 00:58
Sappho
Sappho is offline
wij gaan met de klas ook naar Rome kost ongeveer €250. We vliegen erheen vanaf eindhoven met ryanair voor maar 56 euro (en dat is incl luchthavenbelasting). En overnachten in jeugdherberg. Misschien dat je daar eens naar moet kijken.
Oud 05-09-2004, 17:46
Rensketje
Rensketje is offline
Heyy

Wij sliepen in een vrij goedkoop hotel vlakbij (eigenlijk in) het centrum. Het was helemaal niet duur, maar daar is het dan ook wel aan te zien. Maar goed, je kunt er slapen ,je krijgt ontbijt en we aten warm in een restaurant er heel dichtbij .(weet nog steeds niet of dat bij het hotel hoorde of niet, maar daar aten we elke avond).

Het hotel heet: hotel ascot op de via montebello. Mss dat je er iets aan hebt. Wil je btw vliegen of met de trein??

kus
renske
Advertentie

Regels voor berichten