Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Anti-semitisme is een slechte zaak, maar van joden die zich altijd in de rol van slachtoffer manoevreren wordt ik ook niet goed. Overigens is het afzeiken van christenen ook een populaire sport, veel beter dan de joden hebben zij het ook niet.
Is dit trouwens niet meer iets voor F&L? Er staan al verscheidene onderwerpen over Isreal en aanverwante zaken op A&N, en verder zie ik niet veel actualiteit in dit topic....
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder: eigenlijk is het stom dat je geen discriminerende uitingen mag doen. Wat is vrijheid van meningsuiting dan nog? |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
maaruhm zoveel anti-semitisme heb ik niet gemerkt overigens (kan aan mij liggen...) Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
ik ben er ronduit tegen natuurlijk maar vrijheid van meningsuiting moet wel VRIJHEID VAN MENINGSUITING zijn. Als je begrijpt wat ik bedoel
||
![]() |
Citaat:
De Islamieten hebben tientallen landen achter zich staan. En de Joden? Die hebben geen vaderland; ze zijn nooit meer dan 'half' burger van een land. Daarom is Israel een goede zaak. Neemt niet weg dat ik absoluut tegen Ariel Sharon ben. En ja, heb het al met autodropje besproken, ik stelde ook al voor dat het naar F&L kan, maar zij vond het hier ook goed. Eerst maar eens zien waar dit heen gaat. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vrijheid van meningsuiting, nogmaals, heeft grenzen. Waar blijft de wereld als iedereen anderen kan discrimineren? "Jij stomme Turk!" "Kutmarokkanen!" "Teringhomo's!" "Lang leve Iozef Larionovich Stalin!" "Heil Hitler!" Ja, geweldig idee, onbeperkte vrijheid van meningsuiting. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
ik denk dat de escalerende situatie in het midden - oosten nogal een rol speelt. nuancering gaat ontbreken; of je bent voor israel of voor palestijnen. israel is niet joden. bewind israel is niet waar alle israeliers voor staan. palestijnen zijn niet allemaal terroristen/ vrijheidsstrijders.
||
Citaat:
dat je wel mag zeggen dat joden zuigen, en dat je dan beter kunt worden opgepakt? of bedoel je dat je dan beter kunt zien waar die intolerantie vandaan komt enz enz
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Die oorlog is voorbij. In mei 2000 was ik van 3 tot 7 mei alleen op vakantie daar, op slechts 75km van Nürnberg. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik geloof in Arafat aan de ene kant, en het Israelische volk aan de andere kant. Aan de andere kant vind ik de houding van dan weer het Palestijnse volk en de Israelische regering niets. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar om even op de vraag terug te komen. Wat is vrijheid van meningsuiting dan nog? Het is onzin en moet zo snel mogelijk afgeschaft worden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben van mening dat je best iemand niet aan mag nemen als hij een islamiet is, en erg vasthoud aan de islamitische cultuur. Vooral in kleinere bedrijven kunnen zulke mensen funest zijn voor de sfeer. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Vind ik. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Vind ik. En het ergste is dat ik dat niet ga onderbouwen ![]() Citaat:
Trust me. Lijkt mij. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
"Jij stomme Turk" is NIET ERG OM TE ZEGGEN! Stel, een vrouw slaat je. Wat zeg je dan uit reflex? "K*T WIJF!" Waarom? Omdat je de persoon vervelend vind. En omdat het een vrouw is en iets is wat opvalt. Je koppelt K*T aan vrouw. Begrijpelijk. Sekse/uiterlijk van een mens valt gewoon op. Stel, een kleuter slaat je in je ballen. Wat zeg je dan uit reflex? "K*T KABOUTER!" Waarom? Omdat je de persoon vervelend vind. En omdat het een klein persoon is en het iets is wat op valt. Begrijpelijk. Lengte/uiterlijk van een mens valt gewoon op. Zo is dat ook als de man/vrouw die je slaat een Turk is. En dat is ook begrijpelijk. Kleur/uiterlijk van een mens valt gewoon op. Dus om te zeggen: "Jij K*T Turk!" is niet meteen echt fout. Maar je moet niet gaan zeggen: "K*T Turken!" Want dan beoordeel je niet het individu(?) maar dan generalizeer je. Is het een beetje te snappen? |
![]() |
|
![]() |
Vrijheid van meningsuiting geeft je nog niet de vrijheid om de wet te breken. Discriminatie is tegen de wet. Ik vind echter wel dat al dat "politiek correcte" gedoe behoorlijk te ver is doorgeslagen met als gevolg dat de tolerantie naar elkaar juist is afgenomen.
Je kan discriminatie niet aanpakken door het strafbaar te stellen. Het enige dat werkt is om te proberen begrip naar elkaar te kweken, niet door mensen te terroriseren en te bedreigen met hoge straffen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
vrijheid van meningsuiting is dat je alles mag zeggen , schrijven, enz wat je maar wilt. in nederland is dat niet het geval om bovengenoemde reddenen. er zijn grenzen aan. en dat is maar goed ook. maar vrijheid van meningsuiting is dat je alles mag blablablablabla
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Nare man jij weet duidelijk geen flikker af van de niet joodse wereld ik kan je zeggen dat de hele vromen idd nogal afzijdig zijn van de rest van de wereld maar dat is bij alle godsdiensten ,overigens ben ik het totaal niet eens met dat (heel)vrome gedoe.
Je mag wel naar Israel als niet-jood alleen het kost iets meer moeite in NL mag niemand zomaar naar binnen maar Israel is gesticht omdat joden over de hele wereld vervolgd worden en ze hebben een thuis nodig. Overigens weet je ook geen flikker van mensen die uitkomen er is pas nog iemand uitgekomen en is met open armen ontvangen. Het jodendom is ongelooflijk tolerant!!!!! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waarom denk je nou dat een niet jood zich moeilijk kan vestigen in Israël? Zodra de joden in de minderheid zijn zullen ze worden gediscrimineerd en verjaagd. Zo is het de hele geschiedenis gegaan dus gun ze een eigen land, daar heeft elk geloof toch recht op?? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
"kutmarokkanen" mag niet, maar "kutnederlanders" wel "teringhomo's" mag niet, maar "teringhetero's" wel "lang leve stalin" mag niet, maar "lang leve Bush" mag wel en over hitler zullen we het maar niet hebben. waar leg je de grens? |
![]() |
||
Citaat:
2) waarom heeft een geloof recht op een eigen land? scheiding kerk en staat en dergelijke. 3) tuurlijk heeft het joodse volk recht op een eigen staat, in een gebied waar zij de natuurlijke meerderheid zijn. dus zonder verjaging van andere volkeren. daarnaast word het joodse volk indd als uitverkoren gezien. betekwent wel dat het joodse volk als meerderwaardig word gezien; dit betekent nog niet direct intolerantioe jegens andere volkeren.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Israël/Palestina V T_ID | 500 | 07-08-2006 15:59 | |
VN ziet geen verband tussen anti-semitisme en anti-zionisme Gatara | 121 | 12-12-2004 16:27 | |
De Kantine |
[gouweouwe]Wat staat er onder jouw ctrl+v? Episode II Machiavelli | 500 | 28-09-2004 20:34 | |
Beleidszaken |
Anti-semitisme? Verwijderd | 182 | 06-03-2004 00:43 | |
over anti-semitisme Joostje | 8 | 03-02-2002 20:23 |