Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2002, 20:54
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
De laatste tijd komt dit onderwerp steeds vaker boven.

Maar wat moeten we eraan doen?
Ik zeg: keiharde maatregelen.
Aanpakken, iedereen die het waagt om anti-semitische meningen openlijk te verspreiden!
(Overigens ben ik zelf niet joods, maar het zou wel de éérste religie zijn waar ik me bij aan zou sluiten, mocht ik ooit besluiten toch ergens in te geloven.)

"O, het is treurig, heel treurig, dat voor de zoveelste maal de oude wijsheid bevestigd is: wat één christen doet, moet hijzelf verantwoorden, wat één jood doet, valt op alle joden terug.
Eerlijk gezegd kan ik het niet vatten dat Nederlanders, mensen van dit goede, eerlijke en rechtschapen volk, zo over ons oordelen, zo oordelen over het meest verdrukte, het ongelukkigste en meest meelijwekkende van alle volkeren van heel de wereld misschien.
Ik hoop maar één ding: dat deze jodenhaat van voorbijgaande aard zal zijn, dat de Nederlanders toch zullen laten zien wie zij zijn, dat zij nu niet en nooit niet wankelen in hun rechtsgevoel, want dat is onrechtvaardig!
En als dit vreelijke inderdaad waarheid zou worden, dan zal het armzalige restje joden uit Nederland weggaan. Wij ook, wij zullen weer verder trekken met ons bundeltje, uit dit mooie land dat ons zo hartelijk onderdag heeft aangeboden en ons nu de rug toekeert. Ik houd van Nederland, ik heb eenmaal gehoopt dat het mij, vaderlandsloze, als vaderland mag dienen, ik hoop het nog!"

Jullie mogen zelf raden wie dit geschreven heeft, en wat er met de schrijver gebeurt is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2002, 21:03
Built to last
Built to last is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
De laatste tijd komt dit onderwerp steeds vaker boven.

Maar wat moeten we eraan doen?
Ik zeg: keiharde maatregelen.
Aanpakken, iedereen die het waagt om anti-semitische meningen openlijk te verspreiden!
(Overigens ben ik zelf niet joods, maar het zou wel de éérste religie zijn waar ik me bij aan zou sluiten, mocht ik ooit besluiten toch ergens in te geloven.)

"O, het is treurig, heel treurig, dat voor de zoveelste maal de oude wijsheid bevestigd is: wat één christen doet, moet hijzelf verantwoorden, wat één jood doet, valt op alle joden terug.
Eerlijk gezegd kan ik het niet vatten dat Nederlanders, mensen van dit goede, eerlijke en rechtschapen volk, zo over ons oordelen, zo oordelen over het meest verdrukte, het ongelukkigste en meest meelijwekkende van alle volkeren van heel de wereld misschien.
Ik hoop maar één ding: dat deze jodenhaat van voorbijgaande aard zal zijn, dat de Nederlanders toch zullen laten zien wie zij zijn, dat zij nu niet en nooit niet wankelen in hun rechtsgevoel, want dat is onrechtvaardig!
En als dit vreelijke inderdaad waarheid zou worden, dan zal het armzalige restje joden uit Nederland weggaan. Wij ook, wij zullen weer verder trekken met ons bundeltje, uit dit mooie land dat ons zo hartelijk onderdag heeft aangeboden en ons nu de rug toekeert. Ik houd van Nederland, ik heb eenmaal gehoopt dat het mij, vaderlandsloze, als vaderland mag dienen, ik hoop het nog!"

Jullie mogen zelf raden wie dit geschreven heeft, en wat er met de schrijver gebeurt is.
alhoewel ik het anti-semitisme een kwalijke zaak vind bestaat er toch nog zoiets als vrijheid van meningsuiting
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 21:10
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Built to last schreef:

alhoewel ik het anti-semitisme een kwalijke zaak vind bestaat er toch nog zoiets als vrijheid van meningsuiting
en gelukkig zijn er in NL ook nog grenzen aan die vrijheid van meningsuiting
Oud 16-05-2002, 21:22
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Built to last schreef:
Vrijheid van meningsuiting heeft wél beperkingen.
Het mag niet discriminerend of racistisch zijn, en anti-semitisme valt in die categorie.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 21:40
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Anti-semitisme is een slechte zaak, maar van joden die zich altijd in de rol van slachtoffer manoevreren wordt ik ook niet goed. Overigens is het afzeiken van christenen ook een populaire sport, veel beter dan de joden hebben zij het ook niet.

Is dit trouwens niet meer iets voor F&L? Er staan al verscheidene onderwerpen over Isreal en aanverwante zaken op A&N, en verder zie ik niet veel actualiteit in dit topic....
Oud 16-05-2002, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
(Overigens ben ik zelf niet joods, maar het zou wel de éérste religie zijn waar ik me bij aan zou sluiten, mocht ik ooit besluiten toch ergens in te geloven.)[/SIZE]
Lichtelijk stom, want het jodendom is een religie die ontzettend intolerant is tegenover andere geloven. Kijk maar eens naar hoe gesloten joodse gemeenschappen overal zijn. In Israel mag je je niet eens vestigen als niet-jood, alleen met een toeristenvisum mag je drie maanden blijven. Van geboorte niet-joden die zich tot het jodendom bekeren, blijven altijd 'half', zullen altijd met een scheef oog bekeken worden.

Verder: eigenlijk is het stom dat je geen discriminerende uitingen mag doen. Wat is vrijheid van meningsuiting dan nog?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 00:31
Uhmpra
Uhmpra is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Anti-semitisme is een slechte zaak, maar van joden die zich altijd in de rol van slachtoffer manoevreren wordt ik ook niet goed.
idd,
maaruhm zoveel anti-semitisme heb ik niet gemerkt overigens (kan aan mij liggen...)
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:

Is dit trouwens niet meer iets voor F&L
nee
Oud 17-05-2002, 00:45
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
Citaat:
nare man schreef:

Verder: eigenlijk is het stom dat je geen discriminerende uitingen mag doen. Wat is vrijheid van meningsuiting dan nog?
ik wou net zeggen.

ik ben er ronduit tegen natuurlijk maar vrijheid van meningsuiting moet wel VRIJHEID VAN MENINGSUITING zijn. Als je begrijpt wat ik bedoel
Oud 17-05-2002, 09:35
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Anti-semitisme is een slechte zaak, maar van joden die zich altijd in de rol van slachtoffer manoevreren wordt ik ook niet goed. Overigens is het afzeiken van christenen ook een populaire sport, veel beter dan de joden hebben zij het ook niet.

Is dit trouwens niet meer iets voor F&L? Er staan al verscheidene onderwerpen over Isreal en aanverwante zaken op A&N, en verder zie ik niet veel actualiteit in dit topic....
De christenen zijn nooit zo aangevallen als de joden. Zij hebben wél eigen landen, zoals Ierland en Italie, die vrijwel 100% christelijk zijn. En natuurlijk Vaticaanstad.

De Islamieten hebben tientallen landen achter zich staan.

En de Joden? Die hebben geen vaderland; ze zijn nooit meer dan 'half' burger van een land. Daarom is Israel een goede zaak. Neemt niet weg dat ik absoluut tegen Ariel Sharon ben.

En ja, heb het al met autodropje besproken, ik stelde ook al voor dat het naar F&L kan, maar zij vond het hier ook goed. Eerst maar eens zien waar dit heen gaat.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 09:38
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
nare man schreef:
Lichtelijk stom, want het jodendom is een religie die ontzettend intolerant is tegenover andere geloven. Kijk maar eens naar hoe gesloten joodse gemeenschappen overal zijn. In Israel mag je je niet eens vestigen als niet-jood, alleen met een toeristenvisum mag je drie maanden blijven. Van geboorte niet-joden die zich tot het jodendom bekeren, blijven altijd 'half', zullen altijd met een scheef oog bekeken worden.

Mijn voorouders waren dat ook al.

Vrijheid van meningsuiting, nogmaals, heeft grenzen.
Waar blijft de wereld als iedereen anderen kan discrimineren?
"Jij stomme Turk!"
"Kutmarokkanen!"
"Teringhomo's!"
"Lang leve Iozef Larionovich Stalin!"
"Heil Hitler!"
Ja, geweldig idee, onbeperkte vrijheid van meningsuiting.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 12:57
Slither
Slither is offline
Citaat:
De grootste vijand van ons land is anti-semitisme. Dat moet worden uitgeroeid.
Ik vind intolerantie de grootste vijand van de ménsheid, of 't nou gaat om antisemitisme, xenofobie of zinloos geweld, haatdragende gevoelens jegens de medemens (Turks, Nederlands, Joods, Duits, etc.) vind ik níet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 16:31
Joostje
Joostje is offline
ik denk dat de escalerende situatie in het midden - oosten nogal een rol speelt. nuancering gaat ontbreken; of je bent voor israel of voor palestijnen. israel is niet joden. bewind israel is niet waar alle israeliers voor staan. palestijnen zijn niet allemaal terroristen/ vrijheidsstrijders.
Oud 17-05-2002, 17:16
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef:

Goh, dat zei Pim ook
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 17:16
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Intolerantie kan beter verwoord worden, dan is het veel makkelijker aan te pakken.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 17:17
Joostje
Joostje is offline
waarom word nou weer die vrijheid van meningsuiting als allerheiligst beschouwt? waarom kunnen daar geen grenzen aan worden bgesteld? anders kan ik je ook weer gaan vergelijken met hitler enzo
Oud 17-05-2002, 17:18
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Intolerantie kan beter verwoord worden, dan is het veel makkelijker aan te pakken.
hoe bedoel je?
dat je wel mag zeggen dat joden zuigen, en dat je dan beter kunt worden opgepakt? of bedoel je dat je dan beter kunt zien waar die intolerantie vandaan komt enz enz
Oud 17-05-2002, 17:21
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Joostje schreef:

of bedoel je dat je dan beter kunt zien waar die intolerantie vandaan komt enz enz
Inderdaad. Extreem rechtse groeperingen worden ook meteen in de gaten gehouden door de BVD als ze hun meningen gaan verwoorden. Broeinesten van intollerantie kun je niet aanpakken als die mensen hun smoel niet opentrekken.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 17:27
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Inderdaad. Extreem rechtse groeperingen worden ook meteen in de gaten gehouden door de BVD als ze hun meningen gaan verwoorden. Broeinesten van intollerantie kun je niet aanpakken als die mensen hun smoel niet opentrekken.
maar op grond waarvan moet je ze dan gaan oppakken?
Oud 17-05-2002, 17:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Joostje schreef:

maar op grond waarvan moet je ze dan gaan oppakken?
Bedreiging, dat soort dingen. Tis in ieder geval niet nodig iemand op te pakken omdat 'ie "nederland is vol" roept.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 17:32
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Bedreiging, dat soort dingen. Tis in ieder geval niet nodig iemand op te pakken omdat 'ie "nederland is vol" roept.
tuurlijk mag je op grond daarvan niemand oppakken; is geen discriminatie oid. lijkt me ook dat bedreigingen nogal anoniem zijn.
Oud 17-05-2002, 18:21
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Slither schreef:
Ik vind intolerantie de grootste vijand van de ménsheid, of 't nou gaat om antisemitisme, xenofobie of zinloos geweld, haatdragende gevoelens jegens de medemens (Turks, Nederlands, Joods, Duits, etc.) vind ik níet kunnen.
Duitsland is mijn favoriete land.

Die oorlog is voorbij.
In mei 2000 was ik van 3 tot 7 mei alleen op vakantie daar, op slechts 75km van Nürnberg.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 18:22
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Joostje schreef:
ik denk dat de escalerende situatie in het midden - oosten nogal een rol speelt. nuancering gaat ontbreken; of je bent voor israel of voor palestijnen. israel is niet joden. bewind israel is niet waar alle israeliers voor staan. palestijnen zijn niet allemaal terroristen/ vrijheidsstrijders.
Juist.
Ik geloof in Arafat aan de ene kant, en het Israelische volk aan de andere kant. Aan de andere kant vind ik de houding van dan weer het Palestijnse volk en de Israelische regering niets.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 18:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Joostje schreef:
tuurlijk mag je op grond daarvan niemand oppakken; is geen discriminatie oid. lijkt me ook dat bedreigingen nogal anoniem zijn.
Uitspraken als "Alle joden aan het gas" vallen onder een héél andere categorie.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 19:00
@pie
@pie is offline
FA, ben het helemaal met je eens

dit en andere dingen die tegenwoordig alleen maar als vrijheid worden gezien, zouden in feite zwaar bestraft moeten worden.

pak maar aan die hap, en hard ook!
Oud 17-05-2002, 19:10
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
@pie schreef:
FA, ben het helemaal met je eens

dit en andere dingen die tegenwoordig alleen maar als vrijheid worden gezien, zouden in feite zwaar bestraft moeten worden.

pak maar aan die hap, en hard ook!

Gelukkig, toch iemand die er net zo over denkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2002, 19:16
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
nare man schreef:
Discrimineren (zoals je het hier denk ik bedoelt, dus HELE groepen mensen) mag niet omdat je het nooit goed kan onderbouwen en het altijd nonsens is.

Maar om even op de vraag terug te komen. Wat is vrijheid van meningsuiting dan nog? Het is onzin en moet zo snel mogelijk afgeschaft worden .
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 19:22
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Discrimineren (zoals je het hier denk ik bedoelt, dus HELE groepen mensen) mag niet omdat je het nooit goed kan onderbouwen en het altijd nonsens is.
Stel: Ik zeg dat ik geen turken aan wil nemen omdat ik van mening ben dat ze lui zijn. Het is een mening, dus ik hoef het niet te onderbouwen. Wat weegt dan zwaarder, het erbod op discriminatie, of vrijheid van meningsuiting.

Ik ben van mening dat je best iemand niet aan mag nemen als hij een islamiet is, en erg vasthoud aan de islamitische cultuur. Vooral in kleinere bedrijven kunnen zulke mensen funest zijn voor de sfeer.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 19:29
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Stel: Ik zeg dat ik geen turken aan wil nemen omdat ik van mening ben dat ze lui zijn. Het is een mening, dus ik hoef het niet te onderbouwen. Wat weegt dan zwaarder, het erbod op discriminatie, of vrijheid van meningsuiting.
Een generalizatie is geen goeie rede. "Ze"? Net of "ze" allemaal lui zijn? Ik ben ook lui. EN IK BEN BLANK!

Citaat:
Chimera schreef:
Ik ben van mening dat je best iemand niet aan mag nemen als hij een islamiet is, en erg vasthoud aan de islamitische cultuur. Vooral in kleinere bedrijven kunnen zulke mensen funest zijn voor de sfeer.
Dat is een 'goeie' rede(n?). Want 'hij' is een islamiet die zich erg vast houd aan de islamitische cultuur. Je generalizeert niet. Je beoordeeld iemand op z'n + en - punten. De - punt kan vervelend zijn.

Vind ik.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 19:32
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Een generalizatie is geen goeie rede. "Ze"? Net of "ze" allemaal lui zijn? Ik ben ook lui. EN IK BEN BLANK!
Dat zeg ik. Het is een mening, en die hoef je niet te onderbouwen. Vrijheid van MENINGSuiting.

Citaat:

Dat is een 'goeie' rede(n?). Want 'hij' is een islamiet die zich erg vast houd aan de islamitische cultuur. Je generalizeert niet. Je beoordeeld iemand op z'n + en - punten. De - punt kan vervelend zijn.

Vind ik.
Ben ik het mee eens, maar jammer genoeg mag dat in Nederland dus nog steeds niet.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 19:37
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Dat zeg ik. Het is een mening, en die hoef je niet te onderbouwen. Vrijheid van MENINGSuiting.
Ook meningen moet je (kunnen) onderbouwen. Anders mag ook iedereen Pim een 2e Hitler zonder daar ook maar 1 argument voor te geven. Zonder argumenten is een mening niks.

Vind ik. En het ergste is dat ik dat niet ga onderbouwen .

Citaat:
Chimera schreef:
Ben ik het mee eens, maar jammer genoeg mag dat in Nederland dus nog steeds niet.
Omdat mensen er dan misbruik van gaan maken. 't Is begrijpelijk. 'We' moeten soms wetten maken omdat er mensen zijn die achterlijk zijn en ander misbruik zouden gaan maken. Als iedereen zo was als ik (en jij(?)) dan zou die wet er ook niet zijn.
Trust me.

Lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 19:59
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Ik ook.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 21:34
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

"Jij stomme Turk!"
"Kutmarokkanen!"
"Teringhomo's!"
"Heil Hitler!"
Allemaal fout, maar als je keek naar die Imam die zei dat homo zijn 1 ziekte was, was ook ERG fout bezig. En hij ging vrijuit mede door vrijheid v. meningsuiting & v.d. godsdienst. Er mogen dus wel enigsinds grenzen komen. Want je ziet wel: als er 1 ermee kan wegkomen zijn er wel meer die dat ook (gaan) proberen. En dat blijft fout.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 23:04
LittleGirly
LittleGirly is offline
Citaat:
Allemaal fout, maar als je keek naar die Imam die zei dat homo zijn 1 ziekte was, was ook ERG fout bezig. En hij ging vrijuit mede door vrijheid v. meningsuiting & v.d. godsdienst. Er mogen dus wel enigsinds grenzen komen. Want je ziet wel: als er 1 ermee kan wegkomen zijn er wel meer die dat ook (gaan) proberen. En dat blijft fout
Helemaal mee eens! Er moet wel een duidelijke grens komen, ik vindt Homosexualiteit is een ziekte en Westerlingen zijn lager dan varkens minstens zo erg als Stomme turk en Rot Marokaan
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 07:13
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
LittleGirly schreef:
Helemaal mee eens! Er moet wel een duidelijke grens komen, ik vindt Homosexualiteit is een ziekte en Westerlingen zijn lager dan varkens minstens zo erg als Stomme turk en Rot Marokaan
... te ver gaan. (?)
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 11:03
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
"Jij stomme Turk!"
"Kutmarokkanen!"
"Teringhomo's!"
"Heil Hitler!"
Neen!

"Jij stomme Turk" is NIET ERG OM TE ZEGGEN!

Stel, een vrouw slaat je. Wat zeg je dan uit reflex? "K*T WIJF!"
Waarom? Omdat je de persoon vervelend vind. En omdat het een vrouw is en iets is wat opvalt. Je koppelt K*T aan vrouw. Begrijpelijk. Sekse/uiterlijk van een mens valt gewoon op.

Stel, een kleuter slaat je in je ballen. Wat zeg je dan uit reflex? "K*T KABOUTER!" Waarom? Omdat je de persoon vervelend vind. En omdat het een klein persoon is en het iets is wat op valt. Begrijpelijk. Lengte/uiterlijk van een mens valt gewoon op.

Zo is dat ook als de man/vrouw die je slaat een Turk is. En dat is ook begrijpelijk. Kleur/uiterlijk van een mens valt gewoon op.

Dus om te zeggen: "Jij K*T Turk!" is niet meteen echt fout.

Maar je moet niet gaan zeggen: "K*T Turken!" Want dan beoordeel je niet het individu(?) maar dan generalizeer je.

Is het een beetje te snappen?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 12:58
Maffie
Maffie is offline
Vrijheid van meningsuiting geeft je nog niet de vrijheid om de wet te breken. Discriminatie is tegen de wet. Ik vind echter wel dat al dat "politiek correcte" gedoe behoorlijk te ver is doorgeslagen met als gevolg dat de tolerantie naar elkaar juist is afgenomen.

Je kan discriminatie niet aanpakken door het strafbaar te stellen. Het enige dat werkt is om te proberen begrip naar elkaar te kweken, niet door mensen te terroriseren en te bedreigen met hoge straffen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 13:37
Verwijderd
Citaat:

Dus om te zeggen: "Jij K*T Turk!" is niet meteen echt fout.

Maar je moet niet gaan zeggen: "K*T Turken!" Want dan beoordeel je niet het individu(?) maar dan generalizeer je.
Ehm...maar als je dan in elkaar geslagen wordt door 2 Turken?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 13:50
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Ehm...maar als je dan in elkaar geslagen wordt door 2 Turken?
Ik denk dat je snapt wat ik bedoel .
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 19:29
Joostje
Joostje is offline
vrijheid van meningsuiting: je mag zeggen, schrijven, enz wat je denkt
dat betekent niet altijd dat je ernaar mag handelen
Oud 18-05-2002, 21:05
Maffie
Maffie is offline
Citaat:
Joostje schreef:
vrijheid van meningsuiting: je mag zeggen, schrijven, enz wat je denkt
dat betekent niet altijd dat je ernaar mag handelen
Dat is niet zo als dat wat je zegt of schrijft tegen de wet is (zoals discriminatie). Er zijn grenzen aan wat je kan zeggen omdat, in tegensteling tot wat men soms beweert, woorden wel degelijk pijn kunnen doen. Buiten dat zijn het juist de woorden en het geschreven woord die de menselijke geest vormen. Kijk bijvoorbeeld naar de pers, het is mogelijk om de grootste onzin te schrijven en te verkopen en het wordt gelooft omdat het nu eenmaal geschreven staat. Als je maar vaak genoeg schrijft dat alle Turken misdadigers zijn, dan zal iedereen dat uiteindelijk ook gaan geloven. Schrijf alleen over al het slechte in de wereld, en al het goede wordt niet gezien.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 20:00
ikhebveelschool!
ikhebveelschool! is offline
Als jij ziet dat iemand op je in begint te beuken mag je stomme.........(vul maar in) zeggen maar als jij een jood met een keppeltje ziet lopen mag je niet roepen VUILE JOOD ,SMERIG VARKEN EN HEM KAPOT SLAAN!!1
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 21:04
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
ikhebveelschool! schreef:
Als jij ziet dat iemand op je in begint te beuken mag je stomme.........(vul maar in) zeggen maar als jij een jood met een keppeltje ziet lopen mag je niet roepen VUILE JOOD ,SMERIG VARKEN EN HEM KAPOT SLAAN!!1
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 21:05
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Maffie schreef:

Dat is niet zo als dat wat je zegt of schrijft tegen de wet is (zoals discriminatie). Er zijn grenzen aan wat je kan zeggen omdat, in tegensteling tot wat men soms beweert, woorden wel degelijk pijn kunnen doen. Buiten dat zijn het juist de woorden en het geschreven woord die de menselijke geest vormen. Kijk bijvoorbeeld naar de pers, het is mogelijk om de grootste onzin te schrijven en te verkopen en het wordt gelooft omdat het nu eenmaal geschreven staat. Als je maar vaak genoeg schrijft dat alle Turken misdadigers zijn, dan zal iedereen dat uiteindelijk ook gaan geloven. Schrijf alleen over al het slechte in de wereld, en al het goede wordt niet gezien.
blablabla
vrijheid van meningsuiting is dat je alles mag zeggen , schrijven, enz wat je maar wilt. in nederland is dat niet het geval om bovengenoemde reddenen. er zijn grenzen aan. en dat is maar goed ook. maar vrijheid van meningsuiting is dat je alles mag blablablablabla
Oud 21-05-2002, 21:42
Maffie
Maffie is offline
Citaat:
Joostje schreef:

blablabla
vrijheid van meningsuiting is dat je alles mag zeggen , schrijven, enz wat je maar wilt. in nederland is dat niet het geval om bovengenoemde reddenen. er zijn grenzen aan. en dat is maar goed ook. maar vrijheid van meningsuiting is dat je alles mag blablablablabla
Tja,... shit,...... darn,..... je hebt volkomen gelijk.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 22:18
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Maffie schreef:

Tja,... shit,...... darn,..... je hebt volkomen gelijk.
dank je *buig*
Oud 22-05-2002, 09:57
Spacey
Spacey is offline
Citaat:
nare man schreef:

je krijgt ook alleen uitkering als je overduidelijk joods bent.
Oud 23-05-2002, 22:22
ikhebveelschool!
ikhebveelschool! is offline
Nare man jij weet duidelijk geen flikker af van de niet joodse wereld ik kan je zeggen dat de hele vromen idd nogal afzijdig zijn van de rest van de wereld maar dat is bij alle godsdiensten ,overigens ben ik het totaal niet eens met dat (heel)vrome gedoe.
Je mag wel naar Israel als niet-jood alleen het kost iets meer moeite in NL mag niemand zomaar naar binnen maar Israel is gesticht omdat joden over de hele wereld vervolgd worden en ze hebben een thuis nodig.
Overigens weet je ook geen flikker van mensen die uitkomen er is pas nog iemand uitgekomen en is met open armen ontvangen.
Het jodendom is ongelooflijk tolerant!!!!!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 18:53
mic-hal
mic-hal is offline
Citaat:
nare man schreef:

Wat bedoel je eigenlijk met intolerant naar andere geloven? Volgens mij is het jodendom één van de oudste religies en stammen de andere geloven daar vanaf.
Waarom denk je nou dat een niet jood zich moeilijk kan vestigen in Israël? Zodra de joden in de minderheid zijn zullen ze worden gediscrimineerd en verjaagd. Zo is het de hele geschiedenis gegaan dus gun ze een eigen land, daar heeft elk geloof toch recht op??
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 19:38
Da King
Da King is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
"Jij stomme Turk!"
"Kutmarokkanen!"
"Teringhomo's!"
"Heil Hitler!"
"jij stomme turk" mag niet, maar "jij stomme belg" wel
"kutmarokkanen" mag niet, maar "kutnederlanders" wel
"teringhomo's" mag niet, maar "teringhetero's" wel
"lang leve stalin" mag niet, maar "lang leve Bush" mag wel
en over hitler zullen we het maar niet hebben.

waar leg je de grens?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 19:42
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
mic-hal schreef:
Zodra de joden in de minderheid zijn zullen ze worden gediscrimineerd en verjaagd. Zo is het de hele geschiedenis gegaan dus gun ze een eigen land, daar heeft elk geloof toch recht op??
1) waarom zouden joden dan verjaagd worden?
2) waarom heeft een geloof recht op een eigen land? scheiding kerk en staat en dergelijke.
3) tuurlijk heeft het joodse volk recht op een eigen staat, in een gebied waar zij de natuurlijke meerderheid zijn. dus zonder verjaging van andere volkeren.

daarnaast word het joodse volk indd als uitverkoren gezien. betekwent wel dat het joodse volk als meerderwaardig word gezien; dit betekent nog niet direct intolerantioe jegens andere volkeren.
Reageren

Regels voor berichten