Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2004, 20:56
Icemancool
Icemancool is offline
Hej allemaal.

Drie weken geleden heb ik een relatie gekregen met een hele lieve meid, maar ik merk weer problemen opkomen.
Ik ben van mezelf vaak erg bang mn vriendin kwijt te raken, en daardoor word ik vaak aanhankelijk.
Ik hoorde vanavond dus dat we elkaar dit weekend waarschijnlijk niet zien (we zien elkaar wel elke dag op school, maar weekend is toch veel leuker), en dat vond ik niet leuk, werd er zon beetje verdrietig van.
Mijn vorige relatie is door jaloezie kapot gegaan, waarschijnlijk veroorzaakt door verlatingsangst/faalangst in relaties.
Ik word dus vaak bang haar kwijt te raken, en bij zulke dingen ga ik denken dat ze me niet meer leuk vind ensow, en dat is echt klote.
Heeft iemand hier ervaring mee, of herkent het, en weet iemand hoe ik mezelf kan verbeteren op dit vlak?
Het is echt heel rot in de relatie, ik vind er dan gewoon geen rust mee, maar ik snap mezelf soms gewoon niet meer.
Greetz
Oud 04-10-2004, 21:07
lizkuhhh
lizkuhhh is offline
Heey,
Ik weet precies wat je doormaakt nu.
Bij mij is het ook een aantal keer door die rede uit gegaan.
Jammer genoeg is het ook gistere uitgegaan met mijn vriend.
Waardoor ik me dan ook egt heel kut voel.
Ik wil niet dat jou et zelfde gebeurt.
Dus praat er met je vriendin over.
Meisjes houden er van dat je eerlijk tegen ze bent.
En ze willen graag weten dat je egt van ze houdt.
als je elkaar 1 dagje niet ziet int weekend is er niks aan de hand.
Dat zou heus nog wel vaker gebeuren.
Probeer er met je vriendin over te praten en zorg dat ze weet
wat je voor der voelt.
Ik kan je zeggen het helpt je echt.
veel succes verder
Groetjes,
lizzy
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 21:14
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik heb dat ook wel. Wees er heel open over met je partner, dan kan het allemaal best goedkomen en kan je er samen ook aan werken.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 21:30
Icemancool
Icemancool is offline
Bedankt voor de reacties, ik praatte er wel over, maar dat moet ik denk ik nog meer gaan doen, alleen ik ben dan weer bang dat het teveel voor haar is, teveel problemen/te grote problemen.
En tsjah elkaar in het weekend niet zien ik snap gewoon niet dat ik dat zo zwaar opvat terwijl ik weet dat er nog wel meer weekenden komen.
Oud 04-10-2004, 21:41
stuivertje
stuivertje is offline
ik ken dat, ik praat er wel veel over met mijn vriend, anders reageer ik misschien dingen op hem af die hij helemaal niet verdient , en verder is het eigenlijk gewoon echt MIJN probleem, dus ik moet het zien op te lossen.
Het zit niet hem in de weg, maar mij alleen. een beetje meer vertrouwen in je relatie kan dan echt geen kwaad!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 22:05
Icemancool
Icemancool is offline
Hmz daar heb je best gelijk in, ik snap ook niet waarom ik niet meer vertrouwen in de relatie kan hebben, misschien bindingsangst / faalangst (heb ik namelijk last van), maja ik denk dat goed erover praten idd helpt, hopelijk word ze er niet boos om/ schrikt het haar af.
Oud 05-10-2004, 16:38
lizkuhhh
lizkuhhh is offline
Heey,
its me again!!!
Ik snap je probleem egt.
En jah et kan gebeuren dat et mis loopt als je er te veel over gaat praten.
maaarjah dan is ze je ook niet waard als ze niet eens over
jullie/jou problemen wil praten.
daar draait het juist om.
groetjes,
lizzy
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 17:42
ilse
ilse is offline
ik ken dat. ik heb nu ook net weer een nieuwe relatie, en ben bang dat ik weer hetzelfde ga doen. ik heb een relatie gehad 13 maanden en toen was het op het eind echt erg, is oko een beetje daardoor uitgegegaan, daarna 7 maanden een relatie toen was het al iets minder.

maar ben nog nooit zo verliefd geweest en ik voel het weer helemaal trug komen. we hebben nu stage week en we zien elkaar dus niet. ook is mijn telefoon stuk dus hoor zo ook niets van hem. kan hij niets aan doen en ik niet, maar ik voel me daar weer vet rot over. voel me weer afhankelijk en dat wil ik niet. ik hoop dat ik het voor mekaar krijg het niet teveel te laten merken...

het is heel moeilijk, want als ik zo twijfel wil ik het liefst hem bellen zodat ie me 100x verteld dat ie niet bij me weg gaat, maar dat doe ik natuurlijk niet. maar bij mij is het ook vreemd, alsof ik het wil. want als iemand het vaak laat merken dat ie van me oudt ofsow, heb ik weer zoiets van hou op doe niet zo vervelend ik weet het nu wel maar toch heb ik dat liever

me vriend was heel lief in het begin (is nog steeds begin maar goed, maar in de 1e week) en dat ging vanzelf over. hij is nu nog steeds vet lief, maar met mate. wel beter denk ik. alleen gaat het nu bij mij thuis weer ff niet goed en dan heb ik het weer helemaal dat afhankelijke.

nou dat was even mijn verhaal misschien dat je er iets mee kan, dat je er iets in herkent. heb jij ook dat je je afhankelijker volt als het in andere dingen niet zo goed met je gaat? als je buiten je vriendin om problemen hebt?

maar wat jij zei over dat je zo baalt dat je er het weekend niet ziet, dat ken ik ook. dat heb ik precies hetzelfde, al is het dan om dingen waar we niets aan kunnen doen.

jij zei ook: Ik word dus vaak bang haar kwijt te raken, en bij zulke dingen ga ik denken dat ze me niet meer leuk vind ensow, en dat is echt klote. dat is bij mij dus precies hetzelfde. en als hij bijvoorbeeld niet belt terwijl hij dt wel zou doen, maak ik me vet druk en achteraf blijkt t een hele logische reden te hebben die k zelf had kunnen bedenken. is dat ook bekend bij jou?

nou, weer ff een verhaal van me
succes ermee, en je mag je PM-en als je wat wilt weten, of hier vragen.

xxx ilse
Oud 05-10-2004, 21:38
Icemancool
Icemancool is offline
thnx voor de reacties, ik heb vandaag en gister weer met een paar mensen gepraat, en het gaat alweer een stuk beter.
Ik had me vandaag op school voorgenomen om lekker mezelf te zijn, en ja hoor, ik merkte ook echt dat er nix mis was en besefte dat ook, dat heeft best wel geholpen. Ik probeer ook minder te twijfelen over of ik dingen nou wel zou doen, of smsjes sturen bijvoorbeeld vreemd over zouden komen, maar dan denk ik wat maakt het uit, ik wil gewoon lekker mezelf zijn en doe dat gewoon. Dan merk ik aan haar reactie dat ze het leuk vond ensow en dat verstevigt het toch weer iets.
Hoofdmoot is dus eigenlijk ook: wees jezelf, en wees niet bang dat te laten zien!
Oud 05-10-2004, 21:44
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
Icemancool schreef op 04-10-2004 @ 21:56 :
Hej allemaal.

Drie weken geleden heb ik een relatie gekregen met een hele lieve meid, maar ik merk weer problemen opkomen.
Ik ben van mezelf vaak erg bang mn vriendin kwijt te raken, en daardoor word ik vaak aanhankelijk.
Ik hoorde vanavond dus dat we elkaar dit weekend waarschijnlijk niet zien (we zien elkaar wel elke dag op school, maar weekend is toch veel leuker), en dat vond ik niet leuk, werd er zon beetje verdrietig van.
Mijn vorige relatie is door jaloezie kapot gegaan, waarschijnlijk veroorzaakt door verlatingsangst/faalangst in relaties.
Ik word dus vaak bang haar kwijt te raken, en bij zulke dingen ga ik denken dat ze me niet meer leuk vind ensow, en dat is echt klote.
Heeft iemand hier ervaring mee, of herkent het, en weet iemand hoe ik mezelf kan verbeteren op dit vlak?
Het is echt heel rot in de relatie, ik vind er dan gewoon geen rust mee, maar ik snap mezelf soms gewoon niet meer.
Greetz
ik kan begrijpen wat je bedoeld ik ben ook erg onzeker ingesteld..
en ik baal ook heel erg als ik mn vriend niet zie een aantal dagen..
maar dat doet niks af aan t gevoel dat diegene voor je heeft..
ik weet niet hoe je vriendin ertegenover staat, mar bij mij helpt t om er met mn vriend over te praten (hoe moeilijk ik dat soms ook vind ik blijf toch wel onzeker.. ) maar als je echt merkt dat diegene echt voor jou kiest en echt gek op je is dan maakt t dingen wel makkelijker hoor...
ik zou zeggn praat er toch over ben gewoon eerlijk want dingen opkroppen maakt t uiteindelijk moeilijker!
je zult zien dat t wel helpt!!!!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 22:57
Snuitermans
Snuitermans is offline
Wat is het verhaal achter het typen van stroven bij jeugdigen?
Oud 06-10-2004, 06:15
Icemancool
Icemancool is offline

Wat betekent stroven?
Oud 06-10-2004, 11:38
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
Snuitermans schreef op 05-10-2004 @ 23:57 :
Wat is het verhaal achter het typen van stroven bij jeugdigen?
ik weet niet of t over mijn post gaat heb geen idee nl wat stroven is
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 11:41
Verwijderd
Stroven is niets. Strove ook niet. Strofe wel, maar dat is een 'couplet' uit een gedicht en ik zie hier geen gedichten.

Icemancool, misschien helpt het om jezelf bij elke jaloerse buik te vertellen dat ze toch voor jou heeft gekozen, dat ze om je geeft, en dat je je dus geen zorgen hoeft te maken
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 18:23
tender kiss
tender kiss is offline
He.

Mijn vriend en ik hebben nou 1,5 jaar een relatie.
Wij zijn zelf ook elke vrije seconde van de dag bij elkaar.
We kunnen niet zonder elkaar, zijn bang dat we elkaar verliezen.
We hebben natuurlijk wel discussies omdat we zo vaak bij elkaar zijn, maar we hebben liever discussies dan dat we niet bij elkaar zijn.

Je moet er echt met haar over praten, want ze kan geen gedachten lezen.
Het kan ook zijn dat ze het niet begrijpt, dat had mijn ex-vriendje ook, die voelde zich gevangen, ik probeerde minder tijd met hem door te brengen, maar het lukte me niet, mede ddaardoor is t ook snel uitgegaan, dus praten, anders kan t te laat zijn...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 07:30
Icemancool
Icemancool is offline
Hej, bedankt voor de reacties.
Ja ik denk dat het wel helpt om erover te praten en gewoon jezelf te zijn, dit heb ik de laatste tijd dan ook gedaan, en het gaat alweer beter.
Ik kan wel merken dat het echt een probleem is, ik ga soms echt heel snel al dingen denken, lijkt wel alsof ik me er dan op voorbereid ofsow om te voorkomen dat ik niet gekwetst word.
Mn vriendin is niet zo heel klef ofsow, of ik moet zeggen "nuchterder" wat sommige dingen betreft, zoals elkaar int weekend niet zien ensow, maja dat is bij iedereen anders.
Ik wil ook niet heel aanhankelijk overkomen, dat risico is er ook als ik steeds op zoek ben naar verzekering dat ze nog van me houd, dan gaat ze misschien afstand nemen omdat het "te" word, dus ik moet denk ik gewoon rustig aan doen, dan merk ik ook vast wel dingen van haar kant.
Oud 07-10-2004, 15:28
filia dei
filia dei is offline
Zeg gewoon tegen haar dat je heel bang bent om haar kwijt te raken en snel jaloers bent. Dan kan zij je misschien iets vaker overtuigen dat ze je echt heel leuk vind.
En je kan bij jezelf natuurlijk constant herhalen dat ze voor jouw gekozen heeft. Als ze iemand anders leuker vind maakt ze het wel uit. Dus elke keer als ze met iemand anders praat en het niet met jouw uitmaakt zegt ze dus eigenlijk ik vind jouw duizend maal leuker.
Oud 07-10-2004, 16:52
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ach ja, tis maar een weekend. Maja, rot dat je daardoor zo'n angsten krijgt, en je weet: dat is een slechte raadgever.
Wat je kunt doen is afleiding zoeken, want je gaat natuurlijk aan haar denken: doe iets leuks met je vrienden, onderneem dingen, stort je eventueel op je huiswerk (oke, das minder in het weekend ), in ieder geval dingen die je afleiden. En als je bezig bent dan gaat het weekend zo om!
Oud 07-10-2004, 17:10
Nienna*
Nienna* is offline
Ik heb dat ook heel erg: ik heb nu anderhalf jaar met mijn vriend en nog ben ik iedere dag weer bang hem kwijt te raken.
Ik vraag dan ook heel vaak aan hem of hij nog wel van me houdt en me niet kwijt wil enz., en dat stelt me voor een heel groot deel (op dat moment) gerust.
Je moet er gewoon met je vriendin over praten! Praten lost uiteindelijk alles op, ook al ga je daarom uit elkaar.
Als zij je verlaat omdat jij onzeker bent, is ze je niet waard, geloof me.
Maar ik weet zeker dat het zo ver niet komt!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 20:50
Verwijderd
Hoi,
Dit probleem ken ik. Heb ik namelijk ook. Ik heb een vriendje, 2 weken nu, maar ben ook echt heel erg bang hem kwijt te raken, omdat ik altijd dacht dat relaties op je 14e altijd snel uitgingen. Maar nu heb ik hier al wel reacties gezien van mensen die nu 15 of 16 zijn en al een jaar een relatie hebben, dus dat geeft wel een goed gevoel ook . Verder merk ik ook dat mijn vriendje het leuk vind als ik mezelf ben, eerst was ik heel verlegen enzo, maar dat gaat ook al veel beter.

Denk dat je gewoon moet genieten van elke minuut dat je samen bent, en áls het uit zou gaan moet je gewoon bedenken dat dat ook een reden heeft, misschien ontmoet je je ware daarna écht
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 21:22
Icemancool
Icemancool is offline
Hmz nou ja, het is vanmiddag uit gegaan
Ze zat er sinds afgelopen donderdag ongeveer mee, ze kon mijn onzekerheid niet hebben. Ze voelde zich daarom ook een beetje opgesloten, omdat ze over veel dingen na ging denken of ik er niet onzeker van zou worden, en daardoor voelde ze zich opgesloten.
Haar gevoel is ook weggegaan daardoor, en tsjah...
Ik vind het heel jammer, het ging echt steeds beter met me, en het had naar mijn idee goed kunnen komen...
Liefde... bah

Laatst gewijzigd op 10-10-2004 om 21:25.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 13:18
ilse
ilse is offline
Citaat:
Icemancool schreef op 10-10-2004 @ 22:22 :
Hmz nou ja, het is vanmiddag uit gegaan
Ze zat er sinds afgelopen donderdag ongeveer mee, ze kon mijn onzekerheid niet hebben. Ze voelde zich daarom ook een beetje opgesloten, omdat ze over veel dingen na ging denken of ik er niet onzeker van zou worden, en daardoor voelde ze zich opgesloten.
Haar gevoel is ook weggegaan daardoor, en tsjah...
Ik vind het heel jammer, het ging echt steeds beter met me, en het had naar mijn idee goed kunnen komen...
Liefde... bah
hey icemancool,wat rot voor je!! ik weet hoe het is, als je het erover wil hebben moet je het zeggen he! succes!!
Oud 11-10-2004, 14:10
Icemancool
Icemancool is offline
Zal ik doen, wil er best over praten, alleen je bent niet zo vaak op msn ^_^
Maja euhh tsjah, tis op zich best klote hoe het gegaan is, ze heeft het wel beetje snel uitgemaakt vind ik zelf, maar dat kan ook aan mij liggen, maja.
Oud 13-10-2004, 15:49
charizz
charizz is offline
heyhey..

ja ik herken je.. ik heb nu 8maanden n vriend.. n ik had precies hetzelfde in het begin. maja.. als je wat langer bij dr bent.. gaat t over.. want dan bgin je haar steeds meer te vertrouwen.. echt waar.... succes!
greetz charis
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 16:22
ilse
ilse is offline
tis al uit tussen hem en ze vriendin...
Oud 03-11-2004, 23:08
M@TRIX
M@TRIX is offline
ik heb 1 belangrijk ding geleerd in mijn laatste relatie.

eerlijkdheid, dit is moeilijk in een relatie, maar daar moet je je overheen zien te zetten, als je achter alles wat je partner doet iets achter moet gaan zoeken word het nooit wat.

als mijn toekomstige partner mij na bij wijze van spreken een half jaar nog niet vertrouwd zonder dat er aanleiding toe is. zit er iets niet goed en kan een relatie beter over zijn.

ik heb dit gehad in eerdere relaties dat ik na 1,5 niet vertrouwd werd, dit hoort gewoon niet.

((en voordat ik hierop aangevallen word: ja soms heb ik het aan mezelf te dankengehad))
Oud 04-11-2004, 00:27
bracelance
bracelance is offline
hetgeen wat je doormaakt hebben we allemaal meegemaakt. Maar je leeft nu van de ene teleurstelling naar de ander omdat je wil dat alles perfect is. Je bent jong en het kan zo zijn dat deze vrouw niet de ware is hoewel je nu beweert dat het misschien anders is. Ga genieten van alle leuke dingen samen, voor je weet is het voorbij en dan heb je spijt dat je niet hebt genoten.
Reageren

Regels voor berichten