Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2004, 23:10
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
veel mensen vinden mij dom, omdat ik nu op de havo zit en dolgraag kapster wil worden..! al is wel de bedoeling dat ik doorleer daarmee in de verdere richting en misschien nog nagelstyliste erbij ofzo. iedereen zegt dat ik naar het hbo moet gaan, omdat dat 'hoger' is. al is dat leren echt absoluut niks voor mij. ik moet gewoon bezig zijn.

is dit een domme beslissing vinden jullie?
Oud 09-10-2004, 23:25
autodropje
autodropje is offline
doen wat je leuk vind is slim
Oud 09-10-2004, 23:37
Verwijderd
Of dat dom is ligt aan je doelstelling. Als je later ooit een redelijk salaris wil verdienen, moet je HBO gaan doen. Vind je geld en zekerheid op een baan niet zo belangrijk dan is de kappersopleiding prima.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 23:42
PV
PV is offline
tsja je kan ook een creatieve hbo-opleiding zoeken..
of een bijbaantje zoeken bij een kapster (als dat mogelijk is hoor, geen flauw idee) en dan kijken of het echt zo leuk is als je denkt dat het is.. en als je het dan leuk vindt, gewoon doen. Als je er goed in bent valt er vanzelf wel wat mee te verdienen, misschien niet zoveel als met een andere baan maar je doet dan wel iets wat je leuk vindt
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 00:36
Eva*
Eva* is offline
Er is geen meerwaarde aan een HBO-opleiding als kapper worden datgene is dat je wilt. Je bezig houden met iets waar je je niet mee bezig wílt houden, maakt je ongelukkig of geeft je een onbevredigend gevoel. En dat is niet nodig, zeker nu je weet waar je je wél mee bezig wilt houden.
En de HAVO is waarschijnlijk ook maar iets waarin je ingestroomd bent omdat dat niveau je het beste lag. Laat je niet beperken door een keuze die je in het verleden hebt gemaakt. En laat je ook niet beperken door mensen die je dom noemen wegens hun eigen onwetendheid.

Citaat:
PV schreef op 10-10-2004 @ 00:42 :
of een bijbaantje zoeken bij een kapster (als dat mogelijk is hoor, geen flauw idee) en dan kijken of het echt zo leuk is als je denkt dat het is..
Dit lijkt me niet mogelijk. Om haren fatsoenlijk te kunnen knippen en verven en dergelijke, moet je echt wel geleerd zijn. Misschien dat je hooguit als harenwasster aan de slag kunt.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 00:36
Verwijderd
Kapstertjes zijn over het algemeen wel enorm domme dozen. Je kunt nou niet echt zeggen dat je daarin kunt 'groeien' of iets dergelijks, dus ik zou toch maar HBO gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 00:43
miro
miro is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-10-2004 @ 01:36 :
Kapstertjes zijn over het algemeen wel enorm domme dozen. Je kunt nou niet echt zeggen dat je daarin kunt 'groeien' of iets dergelijks, dus ik zou toch maar HBO gaan doen.
Ja maar als je nou geen opleiding kunt vinden die je leuk lijkt... Dan toch maar de rest van je leven een beroep gaan doen waar je niet gelukkig mee bent?

Voor TS: ik zou zeggen: je moet doen waar jij zin in hebt, wat jou leuk lijkt. T ligt er natuurlijk wel aan wat jij belangrijk vindt. Als je later bakken met geld wil gaan verdienen moet je dit niet gaan doen Dus doen waarmee jij het gelukkigst mee bent. Als je nog HBO wil gaan doen dan kan dat altijd nog.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 00:52
Verwijderd
Citaat:
miro schreef op 10-10-2004 @ 01:43 :
Ja maar als je nou geen opleiding kunt vinden die je leuk lijkt... Dan toch maar de rest van je leven een beroep gaan doen waar je niet gelukkig mee bent?
Wel, natuurlijk moet het criterium 'leuk om te doen' in principe je uitgangspunt zijn. Maar je kunt je afvragen of je per se iets wilt doen wat je wel leuk vindt, maar dat verder een erg domme keus zou zijn.

Als je een bepaalde hobby heel leuk vindt, maar er is geen studie in die richting, dan ga je toch ook niet steuntrekken maar ondertussen wel je hobby uitoefenen? Je moet gewoon een degelijke basis hebben. Als ik TS was zou ik gewoon een HBO kiezen die erop lijkt, en als haar dan duidelijk wordt dat ze echt niet van leren houdt, kan ze altijd nog stoppen en alsnog kapster worden.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 11:19
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 10-10-2004 @ 01:52 :

Als je een bepaalde hobby heel leuk vindt, maar er is geen studie in die richting, dan ga je toch ook niet steuntrekken maar ondertussen wel je hobby uitoefenen?
Ik geloof dat dat in Nederland geregeld is in de WIK en de cultuursubsidies
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 11:48
Verwijderd
Neu. Je kunt maar beter een opleiding gaan doen waarmee je later een beroep krijgt dat je leuk vindt.
Daarbij, na het MBO (misschien kan de kappersopleiding ook versneld?) kun je altijd nog een deeltijd hbo-opleiding doen; kapsters werken meestal toch deeltijd.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 12:00
Verwijderd
Idd, je kan het MBO waarschijnlijk versneld doen, dan kan je daarna altijd nog zien of je meer wil naast het kappers-zijn. (Misschien een mode-opleiding? Die twee dingen lijken me best goed te combineren.)

Dom is het in ieder geval niet
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 15:28
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
J-tjuh schreef op 10-10-2004 @ 00:10 :
veel mensen vinden mij dom, omdat ik nu op de havo zit en dolgraag kapster wil worden..! al is wel de bedoeling dat ik doorleer daarmee in de verdere richting en misschien nog nagelstyliste erbij ofzo. iedereen zegt dat ik naar het hbo moet gaan, omdat dat 'hoger' is. al is dat leren echt absoluut niks voor mij. ik moet gewoon bezig zijn.

is dit een domme beslissing vinden jullie?
Nee zeker niet, lekker doen wat je het leukst vind en als je het goed aanpakt kan je nog rijk worden ook
Oud 10-10-2004, 15:47
Verwijderd
als het is wat je wilt moet je het doen!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 19:37
SuperSanne
SuperSanne is offline
jezelf laten tegenhouden door je eigen inteligentie, dat is pas dom! Ik wil heel graag kapster worden, maar daar ben ik te slim voor dus ga ik de komende 40 jaar maar iets doen dat "best wel leuk is" terwijl ik mijn klasgenoten zie genieten van het leven en hun baan omdat ze zich niet hebben laten beperken door keuzes die in het verleden (voor hen) zijn gemaakt. Sorry, maar dit lijkt me niet de juiste houding. Tuurlijk, wat zekerheid is prettig en met een baan vinden die vooral leuk is, bedoel ik niet dat je op je 13e met school moet stoppen om een modellencariëre te beginnen of zoiets, maar om die geweldige opleiding te laten liggen omdat je met die andere "ook best wel leuke" opleiding later meer zekerheid hebt en/of meer kan verdienen... nee, lijkt me niet hé? Trouwens, als kapster kun je heus wel een beetje verdienen. geen topsalaris, maar wel genoeg voor eten, kleren en een dak boven je hoofd (en vast ook nog wel genoeg om af en toe een bioscoopje te pakken ). de enige belemmering waar jij last van zou moeten hebben, is dat je ergens een te "lage" studie voor hebt gedaan, niet te hoog
Oud 10-10-2004, 21:52
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 10-10-2004 @ 20:37 :
Trouwens, als kapster kun je heus wel een beetje verdienen. geen topsalaris, maar wel genoeg voor eten, kleren en een dak boven je hoofd (en vast ook nog wel genoeg om af en toe een bioscoopje te pakken ). de enige belemmering waar jij last van zou moeten hebben, is dat je ergens een te "lage" studie voor hebt gedaan, niet te hoog
Nou, de jongedame die mij altijd knipt is 21 meen ik en werkt al een tijdje. Ze mag rond de 700 euro netto mee naar huis nemen.

Misschien kun je nog net een kartonnen doos huren.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 23:35
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 10-10-2004 @ 22:52 :
Nou, de jongedame die mij altijd knipt is 21 meen ik en werkt al een tijdje. Ze mag rond de 700 euro netto mee naar huis nemen.

Misschien kun je nog net een kartonnen doos huren.
dat is niet eens het minimumloon...

ik neem aan dat je fulltime gaat werken? mss zelfs je eigen zaak begint, als je goed bent is er vast wel animo. en als het je droom is waarom niet zoals ik al eerder zei. naar mbo met je havo is toch geen schande?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 08:06
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 11-10-2004 @ 00:35 :
dat is niet eens het minimumloon...

ik neem aan dat je fulltime gaat werken? mss zelfs je eigen zaak begint, als je goed bent is er vast wel animo. en als het je droom is waarom niet zoals ik al eerder zei. naar mbo met je havo is toch geen schande?
precies. het minimumloon is ook niet veel, maar daar kun je heus wel wat beters van krijgen dan een kartonnen doos en als je wat langer werkt kun je je ok opwerken (misschien is dat met die opleiding niet eens nodig en kun je meteen een wat hogere functie krijgen.. hoofdkapster ofzo )
P.S. Voor iedereen ier: verkijk je niet op de opleiding! denk niet van "o, ik moet van ouders/gezond verstand/kleine groene mannetjes een opleiding doen dus ik doe dit wel, lekker makkelijk!". ik ken wat mensen die een kappersopleiding hebben edaan, en dat schijnt nog behoorlijk pittig te zijn. van wat ik heb gehoort schijnt het een heel leuke opleiding te zijn, maar je moet er wel voor gaan anders trek je het niet

Laatst gewijzigd op 11-10-2004 om 08:09.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 08:35
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 11-10-2004 @ 09:06 :
precies. het minimumloon is ook niet veel, maar daar kun je heus wel wat beters van krijgen dan een kartonnen doos
Een grote kartonnen doos dan? Zelfs met mijn WO opleiding krijg ik geen echt grote hypotheek.

Je zal het dus moeten hebben van een huurhuis eventueel aangevuld met huursubsidie, en dat de rest van je leven. Tenzij je partner zich voor je kapot werkt.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 09:12
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 11-10-2004 @ 09:35 :
Een grote kartonnen doos dan? Zelfs met mijn WO opleiding krijg ik geen echt grote hypotheek.

Je zal het dus moeten hebben van een huurhuis eventueel aangevuld met huursubsidie, en dat de rest van je leven. Tenzij je partner zich voor je kapot werkt.
Oud 11-10-2004, 09:26
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 11-10-2004 @ 10:12 :
Niks rollende oogjes, dat is de realiteit. Wat denk je dat een huis kost tegenwoordig?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 09:33
meisje
meisje is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-10-2004 @ 01:36 :
Ze kan een eigen kapperszaak beginnen, dat is m.i toch wel enigszins doorgroeien.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 09:38
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 11-10-2004 @ 10:26 :
Niks rollende oogjes, dat is de realiteit. Wat denk je dat een huis kost tegenwoordig?
en wat is de prijs van geluk? liever een klein huis en een leuke baan dan een groot huis en 40 jaar lang diep ongelukkig zijn omdat je je "roeping" hebt laten liggen. daar komt overigens bij dat beroepen als kapster, bakker, loodgieter e.d. behoorlijk aan het stijgen zijn op de sociale ladder. er zijn steeds meer hbo-ertjes en steeds minder banen voor die mensen terwijl de mbo-ers een steeds zonnigere toekomst te wachten staat. en ook al klinkt het afgezaagd: met geld koop je gen geluk (en met keuzes di tegen je gevoel ingaan al helemaal niet)
Oud 11-10-2004, 09:39
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 11-10-2004 @ 10:33 :
Ze kan een eigen kapperszaak beginnen, dat is m.i toch wel enigszins doorgroeien.
Ja, maar voor het beginnen van een kapperszaak moet ze toch wel minstens íets weten van bedrijfsvoering. Ook al heeft ze maar één jaar een bedrijfskundige HBO oid.

Maar als dit écht het énige is dat ze leuk vindt en ze wil verder écht niets anders, dan moet ze dat natuurlijk doen. Tegen je zin studeren werkt ook niet.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 09:42
meisje
meisje is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 11-10-2004 @ 10:38 :
en wat is de prijs van geluk? liever een klein huis en een leuke baan dan een groot huis en 40 jaar lang diep ongelukkig zijn omdat je je "roeping" hebt laten liggen. daar komt overigens bij dat beroepen als kapster, bakker, loodgieter e.d. behoorlijk aan het stijgen zijn op de sociale ladder. er zijn steeds meer hbo-ertjes en steeds minder banen voor die mensen terwijl de mbo-ers een steeds zonnigere toekomst te wachten staat. en ook al klinkt het afgezaagd: met geld koop je gen geluk (en met keuzes di tegen je gevoel ingaan al helemaal niet)
Ik vind dit erg naief. Stel je voor dat je je kinderen niet alles kunt bieden wat je ze wilt bieden, dan ben je ook verdomd ongelukkig hoor.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 09:42
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-10-2004 @ 10:39 :
Tegen je zin studeren werkt ook niet.
nog een belangrijk punt. het maakt niet uit wat je doet (of het nou mbo, hbo of de universiteit is), als je niet gemotiveerd bent (en de hele tijd denken "zucht, had ik maar..." helpt niet echt) is de kans dat je je diploma haalt bijzonder klein. daar heb je ook niets aan. J moet gewoon iets kiezen, en daar helemaal achter staan, of dat nou een opleiding is tot hartchirurg of freelance-putjeschepper
Oud 11-10-2004, 09:43
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 11-10-2004 @ 10:42 :
Ik vind dit erg naief. Stel je voor dat je je kinderen niet alles kunt bieden wat je ze wilt bieden, dan ben je ook verdomd ongelukkig hoor.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 09:45
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
meisje schreef op 11-10-2004 @ 10:42 :
de moeder van een vriendin van mij is kapster (niet alleen haren wassen, maar ook het grotere werk zoals speciale kaspels knippen, of kleuren) en mijn vriendin en haar zus komen (op z'n zachtsgezegd) niets tekort (en haar vader is nog eens werkloos ook!!!)
met alleen een interneflutopleiding en alleen haren wassen en bijpunten verdien je niet veel nee, maar als je echt een kappersopleiding hebt gedaan, kun je een aardig salaris in de wacht slepen
P.S. knderen willen naast de centen ook een gelukkig gezinsleven, en dat lukt niet als de moeder vreselijk gestresst is doordat ze (voor haar gevoel) een rotbaan heeft
Oud 11-10-2004, 09:48
meisje
meisje is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 11-10-2004 @ 10:45 :
de moeder van een vriendin van mij is kapster (niet alleen haren wassen, maar ook het grotere werk zoals speciale kaspels knippen, of kleuren) en mijn vriendin en haar zus komen (op z'n zachtsgezegd) niets tekort (en haar vader is nog eens werkloos ook!!!)
met alleen een interneflutopleiding en alleen haren wassen en bijpunten verdien je niet veel nee, maar als je echt een kappersopleiding hebt gedaan, kun je een aardig salaris in de wacht slepen
P.S. knderen willen naast de centen ook een gelukkig gezinsleven, en dat lukt niet als de moeder vreselijk gestresst is doordat ze (voor haar gevoel) een rotbaan heeft
We gaan te ver offtopic en ik calculeer bij 'persoonlijke' verhalen altijd in dat je vriendin echt niet gaat zeggen als ze zichzelf arm of zo beschouwt.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 09:49
Verwijderd
Gewoon alleen kapster (dus zonder eigen zaak, zoals meisje zei) in dienst van een grotere kappersketen is echt geen vetpot, hoor. Die kinderen komen vast niets te kort, maar je kunt je afvragen wat voor beslag het op die ouders gaat leggen als ze twee kinderen naar een HBO of universiteit moeten sturen à bijna 1500 euro per koter per jaar, plus boeken, plus levensonderhoud.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 09:57
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-10-2004 @ 10:49 :
Gewoon alleen kapster (dus zonder eigen zaak, zoals meisje zei) in dienst van een grotere kappersketen is echt geen vetpot, hoor. Die kinderen komen vast niets te kort, maar je kunt je afvragen wat voor beslag het op die ouders gaat leggen als ze twee kinderen naar een HBO of universiteit moeten sturen à bijna 1500 euro per koter per jaar, plus boeken, plus levensonderhoud.
gelukkig bestaat er nog zoiets als extra stufie als de ouders weinig verdienen .
Sorry, je kan zeggen wat je wild, maar ik vind onder geen enkele voorwwaarde dat je alleen maar omdat je nou eenmaal "te slim" bent, je maar een studie moet doen die je eigenlijk helemaal niet ziet zitten. de kans dat je je dan je diploma haalt is klein, en als je 'm toch haalt moet je het 40 jaar doen. Ze zou wél zoals jij geloof ik al zei, naast de kappersopleiding iets van hbo bedrijfskunde (al is het maar 's avonds o.i.d) kunnen doen en een eigen zaak oprichten. Als je weet dat je met die opleiding later ee eigen kapperszaak kan krijgen ben je vast wel gemoriveert genoeg, en je an dan later toch iets doen wat je echt leuk vind zonder van een hongerloontje (hoewel dit volgens mij nog steeds erg meevalt) te moeten leven.
Oud 11-10-2004, 10:03
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Als je als eerst richting managment gaat kan je later zelf een kapsalon open, waarin je uiteraard zelf ook kunt gaan werken.
Oud 11-10-2004, 10:06
SuperSanne
SuperSanne is offline
en als later alle kapsters door een meteorietinslag o.i.d. zonder werk komen te zitten kun je met dat diploma altijd nog ijdelijk iets anders gaan doen tot de kapperswereld er weer wat zonniger uitziet
Oud 11-10-2004, 18:09
EaSy-M3
EaSy-M3 is offline
Ik heb alleen de titel gelezen en niet de replys dus weet niet of iemand anders al zoiets dergelijks heeft gezegd maar ik doe dus VWO, zit nu in de 5de. En ik wil misschien de PABO gaan doen. En ik krijg ook van iedereen commentaar wat op zich misschien begrijpelijk is maar wat eigelijk nergens op slaat.

dusseh ts... lekker laten lullen
Oud 11-10-2004, 18:20
Verwijderd
Citaat:
EaSy-M3 schreef op 11-10-2004 @ 19:09 :
Ik heb alleen de titel gelezen en niet de replys dus weet niet of iemand anders al zoiets dergelijks heeft gezegd maar ik doe dus VWO, zit nu in de 5de. En ik wil misschien de PABO gaan doen. En ik krijg ook van iedereen commentaar wat op zich misschien begrijpelijk is maar wat eigelijk nergens op slaat.

dusseh ts... lekker laten lullen
veel mensen kijken anders tegen hbo gaan doen met je vwo dan mbo met je havo. het kan ook gewoon komen door de kappersopleiding komen die een bepaald imago heeft.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 18:38
Verwijderd
kun je niet iets creatiefs op HBO-niveau doen? Iets met mode, als stylist? dan kun je er later nog een kappers-opleiding erbij doen en eventueel iets met visagie. Dan ben je alles in één, een gat in de markt lijkt mij
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 19:06
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef op 10-10-2004 @ 00:25 :
doen wat je leuk vind is slim
Precies. Een vriendin van mij is vorig jaar naar de universiteit gegaan omdat dat het beste zou zijn en ze daar het meeste mee zou kunnen bereiken. Aan het begin van het 2e jaar is ze gaan twijfelen en is ze toch weer overgestapt naar het HBO en ze heeft het veel beter naar haar zin.

Als je de kappers opleiding gaat doen kan je je zoveel bijscholen als je wil. Haal een ondernemersdiploma (nima a?), doe een cursus masseren, manicure, pedicure of iets anders. Je hoeft echt niet je hele leven alleen maar haar te knippen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 19:53
Verwijderd
Open je eigen beautyfarm zoals hierboven gezegt doe er allemaal cursussen bij etc. dan kan je nog van alles doen. Is er eigenlijk geen mbo niveau eigen ondernemer opleiding die je kan combineren met de kappersopleiding? Bijv. 2 deeltijd opleidingen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 19:57
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Jadie schreef op 11-10-2004 @ 20:06 :
Precies. Een vriendin van mij is vorig jaar naar de universiteit gegaan omdat dat het beste zou zijn en ze daar het meeste mee zou kunnen bereiken. Aan het begin van het 2e jaar is ze gaan twijfelen en is ze toch weer overgestapt naar het HBO en ze heeft het veel beter naar haar zin.

Als je de kappers opleiding gaat doen kan je je zoveel bijscholen als je wil. Haal een ondernemersdiploma (nima a?), doe een cursus masseren, manicure, pedicure of iets anders. Je hoeft echt niet je hele leven alleen maar haar te knippen.
Inderdaad. Als dit echt is wat je wil.. dan is het waarschijnlijk het verstandigste om dit (in ieder geval) te doen. Maar het is helemaal niet erg als je een beetje vooruit denkt en evt. wat andere opleidingen erbij doet gewoon om te zorgen dat het leuk blijft, dat je verder kan komen met bepaalde dingen en dat je ook nog behoorlijk rond kan komen.
Toch is er 1 ding waar je wel even bij stil moet staan.. je wil graag kapster worden, dat is best. Maar kan je er ook goed tegen om eerst iedere dag een opleiding onder je niveau te doen met mensen die meestal ook onder je niveau zitten en daarna dag in dag uit werk te doen wat onder je niveau is met mensen die meestal onder je niveau zullen zijn. Misschien klinkt dit als iets wat totaal niet van belang is want 'je doet dan toch eenmaal wat je leuk vindt' .. maar ik zou toch even bij jezelf nagaan of je dat wil en kan hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:00
UnderControl
UnderControl is offline
Opzich is het wel dom, maar het mooie is dat het in dat geval dus toch de juiste keuze is, want het zou niet verstandig zijn naar het hbo te gaan als je domme keuzes maakt. Kies je echter wel voor het hbo is dat vrij slim en ben je daar dus op je plaats.
Oud 12-10-2004, 12:46
TIEN
TIEN is offline
nee turlijk niet!!!
je moet doen wat jij leuk vind!! niet omdat t hbo is iets kiezen
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 12:55
mrsjones
mrsjones is offline
Als jij dat wil doen, en jou het leuk lijkt moet je dat toch gewoon doen?
"Laat je niet gek maken"
Oud 12-10-2004, 20:42
Mori
Mori is offline
Ga anders een HBO opleiding doe waarbij je opgeleid wordt tot ondernemer oid (Bedrijfsmanagement MKB misschien?), doe daarna een kapperscursus en zet vervolgens een eigen kapperszaak op ofzo
Oud 13-10-2004, 12:30
annetjuh
annetjuh is offline
ga gewoon hbo iets met management doen ofzo en kappersopleiding ernaast 's avonds bv. of er na.
je kunt ook eenjarige kappersopleiding doen en daarna hbo gaan doen.

je kunt dan een eigen kapperszaak beginnen. En ik dat dan de bank je meer geld zou willen lenen ivm je opleiding
Oud 13-10-2004, 15:09
Miep#1
Miep#1 is offline
Als je het graag wilt moet je het gewoon doen. Je kunt toch altijd nog je eigen kapperszaak beginnen en bijvoorbeeld een HBO-managment opleiding volgen als je nog iets met je Havo diploma wilt doen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 11:22
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
niks dom
doe lekker wat je zelf wilt

misschien word ik wel banketbakker terwijl ik gymnasium heb gedaan so what.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 16:43
ilse
ilse is offline
Citaat:
kaasstaafje schreef op 14-10-2004 @ 12:22 :
niks dom
doe lekker wat je zelf wilt
Reageren

Regels voor berichten