Advertentie | |
|
![]() |
||
Er is geen meerwaarde aan een HBO-opleiding als kapper worden datgene is dat je wilt. Je bezig houden met iets waar je je niet mee bezig wílt houden, maakt je ongelukkig of geeft je een onbevredigend gevoel. En dat is niet nodig, zeker nu je weet waar je je wél mee bezig wilt houden.
En de HAVO is waarschijnlijk ook maar iets waarin je ingestroomd bent omdat dat niveau je het beste lag. Laat je niet beperken door een keuze die je in het verleden hebt gemaakt. En laat je ook niet beperken door mensen die je dom noemen wegens hun eigen onwetendheid. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Voor TS: ik zou zeggen: je moet doen waar jij zin in hebt, wat jou leuk lijkt. T ligt er natuurlijk wel aan wat jij belangrijk vindt. Als je later bakken met geld wil gaan verdienen moet je dit niet gaan doen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je een bepaalde hobby heel leuk vindt, maar er is geen studie in die richting, dan ga je toch ook niet steuntrekken maar ondertussen wel je hobby uitoefenen? Je moet gewoon een degelijke basis hebben. Als ik TS was zou ik gewoon een HBO kiezen die erop lijkt, en als haar dan duidelijk wordt dat ze echt niet van leren houdt, kan ze altijd nog stoppen en alsnog kapster worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Misschien kun je nog net een kartonnen doos huren. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik neem aan dat je fulltime gaat werken? mss zelfs je eigen zaak begint, als je goed bent is er vast wel animo. en als het je droom is waarom niet zoals ik al eerder zei. naar mbo met je havo is toch geen schande? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() P.S. Voor iedereen ier: verkijk je niet op de opleiding! denk niet van "o, ik moet van ouders/gezond verstand/kleine groene mannetjes een opleiding doen dus ik doe dit wel, lekker makkelijk!". ik ken wat mensen die een kappersopleiding hebben edaan, en dat schijnt nog behoorlijk pittig te zijn. van wat ik heb gehoort schijnt het een heel leuke opleiding te zijn, maar je moet er wel voor gaan anders trek je het niet ![]()
Laatst gewijzigd op 11-10-2004 om 08:09. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Je zal het dus moeten hebben van een huurhuis eventueel aangevuld met huursubsidie, en dat de rest van je leven. Tenzij je partner zich voor je kapot werkt. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als dit écht het énige is dat ze leuk vindt en ze wil verder écht niets anders, dan moet ze dat natuurlijk doen. Tegen je zin studeren werkt ook niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
met alleen een interneflutopleiding en alleen haren wassen en bijpunten verdien je niet veel nee, maar als je echt een kappersopleiding hebt gedaan, kun je een aardig salaris in de wacht slepen ![]() P.S. knderen willen naast de centen ook een gelukkig gezinsleven, en dat lukt niet als de moeder vreselijk gestresst is doordat ze (voor haar gevoel) een rotbaan heeft ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Sorry, je kan zeggen wat je wild, maar ik vind onder geen enkele voorwwaarde dat je alleen maar omdat je nou eenmaal "te slim" bent, je maar een studie moet doen die je eigenlijk helemaal niet ziet zitten. de kans dat je je dan je diploma haalt is klein, en als je 'm toch haalt moet je het 40 jaar doen. Ze zou wél zoals jij geloof ik al zei, naast de kappersopleiding iets van hbo bedrijfskunde (al is het maar 's avonds o.i.d) kunnen doen en een eigen zaak oprichten. Als je weet dat je met die opleiding later ee eigen kapperszaak kan krijgen ben je vast wel gemoriveert genoeg, en je an dan later toch iets doen wat je echt leuk vind zonder van een hongerloontje (hoewel dit volgens mij nog steeds erg meevalt) te moeten leven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je de kappers opleiding gaat doen kan je je zoveel bijscholen als je wil. Haal een ondernemersdiploma (nima a?), doe een cursus masseren, manicure, pedicure of iets anders. Je hoeft echt niet je hele leven alleen maar haar te knippen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Toch is er 1 ding waar je wel even bij stil moet staan.. je wil graag kapster worden, dat is best. Maar kan je er ook goed tegen om eerst iedere dag een opleiding onder je niveau te doen met mensen die meestal ook onder je niveau zitten en daarna dag in dag uit werk te doen wat onder je niveau is met mensen die meestal onder je niveau zullen zijn. Misschien klinkt dit als iets wat totaal niet van belang is want 'je doet dan toch eenmaal wat je leuk vindt' .. maar ik zou toch even bij jezelf nagaan of je dat wil en kan hebben. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|