Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2004, 20:08
IkbenEva
IkbenEva is offline
In het Nederland van 2004 kun je er bijna niet omheen; multiculturele relaties.

Wat zijn je ervaringen met het hebben van een 'multiculturele' relatie? Levert het hebben van een verschillende afkomst andere en/of meer problemen op dan het hebben van een relatie met iemand van dezelfde afkomst?

Wat vind je van deze 'multiculturele' relaties? Wat denk je als je een 'gemengd' stelletje op straat ziet lopen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2004, 20:10
barkrukkie
barkrukkie is offline
geen ervaring mee..

mij maakt 't eigenlijk niks uit wie waar mee een relatie heeft.. zolang ze er allebei maar gelukkig mee zijn
Oud 13-10-2004, 20:10
Bo
Bo is offline
Multiculturele relaties, moet kunnen denk ik. Wel denk ik dat je vaak een "probleem" extra hebt, als je partner uit een andere cultuur komt dan jij zelf.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 20:41
Susanne
Susanne is offline
ik kreeg daar altijd lekker te eten
nooit problemen gehad verder met zijn afkomst
Oud 13-10-2004, 20:47
Verwijderd
Slechte ervaringen mee, de meeste ouders van islamitische meisjes staan niet bepaald toe dat hun dochter met Nederlandse jongens omgaat. Omgekeerd zie je inderdaad anno 2004 wel veel, Turkse of Marokkaanse jongens met Nederlandse meisjes. Prima zolang het goed gaat, maar helaas gaat het ook vaak mis. Eigenlijk vind ik dat 'zij' met hun tengels van onze meisjes moeten afblijven, zolang 'wij' nog niet aan hun vrouwen mogen zitten.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 20:56
ilse
ilse is offline
geen echte ervaring mee...

alleen mijn vriend heeft een indonesische stiefmoeder. (getrouwd met ze vader maar ze moeder leeft ook nog, niet verkeerd denken). hardstikke aardig mensie, en t eten is ook errug lekker (eerste keer dat ik er was kreeg ik boerenkool )
Oud 13-10-2004, 21:01
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Mijn beste vriend is Antilliaan, en hij heeft al heel lang een relatie met een Nederlands meisje. Ze gaan zelfs volgend jaar trouwen!

Ik vind het altijd wel grappig, ze zijn samen net duopennotti. Ehm, en ja, wat ik er verder van vind? Naja, het maakt me allemaal niet zoveel uit! Zolang iedereen maar gelukkig is, toch?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 21:04
Verwijderd
Zolang iedereen maar gelukkig blijft, bedoel je.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 21:06
Verwijderd
ik altijd, val nl niet op surinaamse jongens en zij niet op mij

maar t is alleen maar leuker, leer je ook dingen van
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 21:41
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Verschrikkelijk, gemengd bloed zou verboden moeten worden, bastaardmensen!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 21:52
Verwijderd
Ik vond het heerlijk... Werd meteen geaccepteerd door zijn ouders en vrienden... Kreeg idd lekker eten, en was ontzettend geinteresseerd in zijn cultuur...

Ben er na 3 weken nog steeds kapot van dat het uit is...

(overigens weet ik nog niet of dat uitgaan te maken had met cultuur verschil...)
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 21:54
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik vind het wel kunnen, al heb ik het zelf nog nooit gehad!
Oud 13-10-2004, 22:19
Verwijderd
Ik had iets met een griffomeisje. Enorm cultuurverschil; je zag het alleen niet aan de buitenkant.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 22:25
Susu
Susu is offline
"cultuur-verschillen" kan je ook hebben met iemand van de andere kant van het land.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 22:48
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-10-2004 @ 21:47 :
Slechte ervaringen mee, de meeste ouders van islamitische meisjes staan niet bepaald toe dat hun dochter met Nederlandse jongens omgaat. Omgekeerd zie je inderdaad anno 2004 wel veel, Turkse of Marokkaanse jongens met Nederlandse meisjes. Prima zolang het goed gaat, maar helaas gaat het ook vaak mis. Eigenlijk vind ik dat 'zij' met hun tengels van onze meisjes moeten afblijven, zolang 'wij' nog niet aan hun vrouwen mogen zitten.
Eigenlijk vind ik dat ook wel ja.

Maar ja then again, imho wíl ik niet eens aan 99% die meisjes zitten.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 22:49
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 13-10-2004 @ 23:48 :
Eigenlijk vind ik dat ook wel ja.

Maar ja then again, imho wíl ik niet eens aan 99% die meisjes zitten.
Ze hebben niet allemaal snorren hoor, er zijn ongelooflijk mooie bij.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 22:50
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-10-2004 @ 23:49 :
Ze hebben niet allemaal snorren hoor, er zijn ongelooflijk mooie bij.
Ja, als een jongen niet wilt, dat iemand met zijn tengels aan zijn zusje zit, moet ie dat ook niet bij andere'zusjes''doen
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 22:51
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Susanne schreef op 13-10-2004 @ 21:41 :
ik kreeg daar altijd lekker te eten

Dan zit het wel goed!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 22:58
Verwijderd
Mijn vriendje is Duits.. naja.. of je dat nou echt een andere cultuur kunt noemen.. Ik had nooit zoveel met Duitsland en met de taal enzo, nooit de behoefte om het te leren.. maar de laatste tijd vind ik het al leuker worden.
Ik vind het alleen niks als ze bij hem thuis de hele tijd zo in het Duits mompelen en ik er niets van kan verstaan.. daar kan ik me nog weleens aan ergeren.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 13-10-2004 @ 23:50 :
Ja, als een jongen niet wilt, dat iemand met zijn tengels aan zijn zusje zit, moet ie dat ook niet bij andere'zusjes''doen
Ik ben geen islamkenner, maar er is mij (door een Marokkaanse vriendin van me) altijd verteld dat naar de letter van de Koran de onthouding enz. voor het huwelijk net zo goed gelden voor jongens als voor meisjes.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 23:04
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik ben het product van een multiculturele relatie.
Ik vind er dan ook niets vreemds aan.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 23:08
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-10-2004 @ 00:00 :
Ik ben geen islamkenner, maar er is mij (door een Marokkaanse vriendin van me) altijd verteld dat naar de letter van de Koran de onthouding enz. voor het huwelijk net zo goed gelden voor jongens als voor meisjes.
ja tuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 23:50
Verwijderd
Om eerlijk te zijn val ik niet op 'overduidelijk' buitenlands bloed.
Ik ben van mening dat het geregelt meer problemen met zich mee brengt dan een 'zelfde ras' relatie, maar kan het dus niet baseren op ervaring.
Ik ben van mening? Ik denk trouwens dat het een feit is.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 01:42
Verwijderd
Citaat:
Sovreze schreef op 14-10-2004 @ 00:50 :
Om eerlijk te zijn val ik niet op 'overduidelijk' buitenlands bloed.
Ik ben van mening dat het geregelt meer problemen met zich mee brengt dan een 'zelfde ras' relatie, maar kan het dus niet baseren op ervaring.
Ik ben van mening? Ik denk trouwens dat het een feit is.
Waaruit baseer je dat dan, als je het niet kan baseren op ervaring?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 04:55
Fa Sai
Fa Sai is offline
Ik heb een chinese vriend, en dat gaat hartstikke goed. Het kleine cultuurverschil dat er is (hij is in Nederland geboren) is alleen maar leuk, en zijn ouders zijn heel aardig tegen me.
En niks tegen halfbloedjes, mensen zijn mensen, kom op zeg. (ze zijn nog mooi ook!)
Oud 14-10-2004, 07:14
Verwijderd
een oom van me is met een arubaans/antiliaanse vrouw getrouwd. geen problemen mee verder. vind ook wel dat multiculturele relaties moeten kunnen waarom niet? ikzelf zou alleen nooit op ''buitenlanders'' vallen... gewoon.. ik vind dat soort mensen niet aantrekkelijk. het kunnen hele goede vrienden zijn, maar een relatie: nee. geef mij maar zo'n lekkere hollandse jongen
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 07:30
waves
waves is offline
Citaat:
barkrukkie schreef op 13-10-2004 @ 21:10 :
geen ervaring mee..

mij maakt 't eigenlijk niks uit wie waar mee een relatie heeft.. zolang ze er allebei maar gelukkig mee zijn
Oud 14-10-2004, 07:57
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 13-10-2004 @ 23:58 :
Mijn vriendje is Duits.. naja.. of je dat nou echt een andere cultuur kunt noemen.. Ik had nooit zoveel met Duitsland en met de taal enzo, nooit de behoefte om het te leren.. maar de laatste tijd vind ik het al leuker worden.
Als jij Duits gaat leren, leer ik Fries

Wat denk je als je een 'gemengd' stelletje op straat ziet lopen?

Niets in het bijzonder of het moet wel een hele rare combinatie zijn, maar dat zie ik nooit.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 08:28
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 14-10-2004 @ 08:57 :
Als jij Duits gaat leren, leer ik Fries
Jaja, dan moet ik het zelf ook nog leren..
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 09:16
Machiavelli
Machiavelli is offline
Garantie voor trammelant.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-10-2004 @ 02:42 :
Waaruit baseer je dat dan, als je het niet kan baseren op ervaring?
Ik had kunnen weten dat meneer topic-verdediger me dat zou komen vragen.
Uhm... omdat ik het wel jaren van andere stellen heb meegemaakt, en ik kan zeggen dat dat 90% van de tijd uiterst negatief was
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 10:44
Mennuz
Mennuz is offline
Ik val alleen op blanke meisjes. jammer dan.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 11:11
mrsjones
mrsjones is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 14-10-2004 @ 00:04 :
Ik ben het product van een multiculturele relatie.
Ik vind er dan ook niets vreemds aan.
me 2
Oud 14-10-2004, 11:48
Verwijderd
geen ervaring mee

vind er niks geks aan, je ziet t al jaren overal waar je komt, wel vind ik dat de meeste meisjes echt een beetje sletjes zijn en de meeste jongens players.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 14-10-2004 @ 10:16 :
Garantie voor trammelant.
Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen, kregen mijn ouders vroeger al te horen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 13:52
Verwijderd
Als mijn toekomstige vriendje geen loumpia's lust magdie oprothen.

Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 14:21
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-10-2004 @ 14:01 :
Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen, kregen mijn ouders vroeger al te horen.
Zondags werk is niet sterk.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 15:42
Roos
Roos is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-10-2004 @ 21:47 :
Slechte ervaringen mee, de meeste ouders van islamitische meisjes staan niet bepaald toe dat hun dochter met Nederlandse jongens omgaat. Omgekeerd zie je inderdaad anno 2004 wel veel, Turkse of Marokkaanse jongens met Nederlandse meisjes. Prima zolang het goed gaat, maar helaas gaat het ook vaak mis.
Er zijn ook nog andere culturen dan de islamitische

Ik heb wel vriendjes gehad uit andere culturen, het stond me eigenlijk nooit tegen. Ik vind het wel leuk om dingen te leren over andere landen en andere culturen. Maar soms blijft het wel een beetje 'ongrijpbaar', bijvoorbeeld een joods vriendje. Hij vertelt wel van alles, maar ik weet natuurlijk niet precies hoe het voelt, hoe het is, hoe het er aan toegaat in een synagoge. Maar nogmaals, het is leuk om dat soort verhalen te horen

Ik heb ook nooit problemen ondervonden met vriendjes of ouders ofzo.

Over het algemeen val ik op blanke jongens, maar dat is simpelweg omdat mijn leefomgeving vrij blank is. Dus de meeste mensen die ik ken, komen uit Nederland. Alhoewel ik nu ook veel meer mensen heb leren kennen uit verschillende landen, echt heel cool.
Oud 14-10-2004, 16:17
Verwijderd
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar een vriendin van mijn zus heeft nu een Surinaamse vriend, of tenminste het is nog een beetje vaag allemaal...

En waarom het vaag is, omdat hij zich niet echt aan afspraken kan houden, hij vindt nederlanders erg precies op tijd enzo, en dat is hij niet gewend (hij woont sinds 2 jaar ofzo pas hier in NL). Ook bellen vindt hij niet prettig om te doen, maar dat kan natuurlijk ook een karakter iets zijn .

Als je het mij vraagt moet het wel kunnen, maar brengt het vaak toch wel bepaalde problemen met zich mee. Bijvoorbeeld met geloofsregels, met gewoontes etc.

En als ik een gemend stel zie op straat... uhh weet ik veel, ik denk dan niet zo veel, ik let er mss niet zo op ofzo.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 14-10-2004 @ 16:42 :
Er zijn ook nog andere culturen dan de islamitische
Ik nam alleen even dat als voorbeeld, omdat ik daar zelf uit de eerste hand ervaring mee heb.

Verder verschillen islamitische culturen onderling natuurlijk ook nog enorm. Je kunt een Somalische of Ethiopische moslim niet vergelijken met een Turk of een Marokkaan.

Citaat:
Ik heb wel vriendjes gehad uit andere culturen, het stond me eigenlijk nooit tegen. Ik vind het wel leuk om dingen te leren over andere landen en andere culturen. Maar soms blijft het wel een beetje 'ongrijpbaar', bijvoorbeeld een joods vriendje. Hij vertelt wel van alles, maar ik weet natuurlijk niet precies hoe het voelt, hoe het is, hoe het er aan toegaat in een synagoge. Maar nogmaals, het is leuk om dat soort verhalen te horen
Dat is natuurlijk leuk maar jij beweegt je natuurlijk ook wel op een niveau waar je makkelijk in aanraking komt met de 'beste specimen' van bepaalde culturen. Even anders gezegd, jouw vriendjes zijn neem ik aan ook studenten of in elk geval slim en beleefd, terwijl bijv. Marokkaantjes op het VMBO al een stuk minder open-minded zullen zijn als het gaat om relaties.

Een keurige uitwisselingsstudent uit een toevallig islamitisch land die hier komt, zal heel anders tegen interculturele relaties aankijken dan een achterlijk figuur dat alle Nederlandse vrouwen hoeren vindt.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 18:52
Princesita
Princesita is offline
Ik heb een afrikaanse vriend gehad, en ik heb dus op zich geen problemen met andere kleuren of culturen (integendeel), maar dit was gewoon geen goeie jongen.
Mijn zus heeft inmiddels al meer dan een jaar ook een afrikaanse vriend, en dat gaat goed! Ik kijk er helemaal niet van op als ik gemengde stelletjes zie, maar ik merkte dat andere mensen dat wel bij mij+ex of bij mijn zus en haar vriend deden...
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 19:09
Verwijderd
Citaat:
IkbenEva schreef op 13-10-2004 @ 21:08 :
Wat zijn je ervaringen met het hebben van een 'multiculturele' relatie? Levert het hebben van een verschillende afkomst andere en/of meer problemen op dan het hebben van een relatie met iemand van dezelfde afkomst?
Ligt eraan tussen welke culturen de relatie zich afspeelt. Mijn vader is een Kaapverdiaan en mijn moeder Nederlandse. Wat ik zie van Kaapverdianen in mijn omgeving is dat het normaal is om met iemand van een andere cultuur te trouwen/samenwonen en dat het vaak ook decennia goed gaat. Zo ook tussen mijn ouders.
Mijn eigen relatie zou ik niet multicultureel willen noemen.
Wel Multiraciaal.

Verder vind ik multiraciale stelletjes er wel mooi uitzien. Kweenie, het contrast van wit en (donker)bruin.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 19:11
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 14-10-2004 @ 17:17 :
En waarom het vaag is, omdat hij zich niet echt aan afspraken kan houden, hij vindt nederlanders erg precies op tijd enzo, en dat is hij niet gewend (hij woont sinds 2 jaar ofzo pas hier in NL).
Hier heet dat Kaapverdiaanse tijd. Als je een afspraak maakt moet je er altijd 2 uur bij optellen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 00:17
bamiPoep
bamiPoep is offline
multiculturele relaties zijn cool, ik ben altijd het multiculturele gedeelte
bij mij duurden ze nooit echt lang eignelijk...maar dat lag denk ik niet aan het multiculturele. het lag meer aan mezelf als persoontje, of aan haar...
Oud 15-10-2004, 09:56
Somebody Special
Somebody Special is offline
Mijn broer en neef hebben een Antilliaanse vriendin, mijn oom een vrouw uit de Dominicaanse Republiek, mijn nicht heeft een Indonesische man.

Affijn, een grote zooi bij mij in de familie

Ik heb er niets op tegen, alhoewel ik moet zeggen dat ik niet zomaar op een donker iemand zal vallen, geen idee waarom eigenlijk..?
Oud 15-10-2004, 10:22
Pletterprater
Pletterprater is offline
Kan je Italie een andere cultuur noemen? Misschien niet zo verschillend van de Nederlandse cultuur, maar toch zeker wel verschil te merken. Ik heb een Itaiaalnse vriendin... ja, bij ons is er dan wel groot probleem en dat is de afstand (vandaar groot).

Toch, om een standpunt neer te zetten. Cultuurverschillen in de relatie maakt over het algemeen een relatie meer problematisch... dit is logisch, want je hebt in ieder geval al 1 of meerdere vlakken waarop de schoen kan wringen. Uiteraard kan dit ook bij een cultuur die van jezelf is, maar dan moet je eens goed beredeneren of dat wel dezelfde cultuur is.
Oud 15-10-2004, 12:12
Verwijderd
hey! zelf heb ik dr geen ervaring mee, maar mijn nicht wel. Zij kreeg een relatie met een marokkaanse jongen! Echt een schat van n jongen en best wel vernederlandst. Er was alleen 1 probleem de ouders van die jongen wilden niet dat hun zoon met een nederlands meisje een relatie had. Na een jaar een relatie t hebben samen stelden zijn ouders hem voor n keuze. Je meisje of ons. Toen heeft mijn nicht het uitgemaakt omdat zij niet wilde dat hij door zn familie verstoten werd om haar.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 13:02
Yolcu
Yolcu is offline
Ik heb er wel ervaring mee, heb een relatie gehad met een Turkse jongen en ook met een Nigeriaanse jongen. Ik denk wel dat een multiculti-relatie andere problemen op kan leveren, maar dit hoeft natuurlijk niet. Problemen kom je in iedere relatie tegen..

En wat ik vind van multiculturele relaties? Dat is een zaak van de twee mensen die de relatie beginnen en niet van de buitenwereld. Voor mij is het net zo gewoon als een relatie tussen twee mensen van dezelfde afkomst.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 13:22
Verwijderd
[QUOTE]nare man schreef op 13-10-2004 @ 21:47 :
Citaat:
Slechte ervaringen mee, de meeste ouders van islamitische meisjes staan niet bepaald toe dat hun dochter met Nederlandse jongens omgaat.
Ja dat is inderdaad zo vriendinnen van mij is het zelfs verboden om met buiten school met nederlandse jongens te praten.
Laat staan er vrienden mee te zijn.
Citaat:

Omgekeerd zie je inderdaad anno 2004 wel veel, Turkse of Marokkaanse jongens met Nederlandse meisjes. Prima zolang het goed gaat, maar helaas gaat het ook vaak mis. Eigenlijk vind ik dat 'zij' met hun tengels van onze meisjes moeten afblijven, zolang 'wij' nog niet aan hun vrouwen mogen zitten.

edit: ik heb niks tegen multicultureel aangezien ik er zelf ook het product van ben
Alleen als je twee verschillende geloven hebt kan het wel problemen opleveren.

Laatst gewijzigd op 15-10-2004 om 13:37.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 13:34
wave-surfer
wave-surfer is offline
Ik ben zelf een antiliaan kom uit Curacao , ik heb een relatie met een nederlands/indo meisje, 1 november zijn we 2 jaar samen.

Moet zeggen met veel dingen zijn we op de zelfde golflengte maar toch zie ik wel dat we op bepaalde onderwerpen een meningsverschil hebben. Want ik ben anders opgevoed dan haar.

Hier in nederland is iedereen open over alles, daar niet.

Vaders op curacao zijn over het algemeen heel beschermend als ze een dochter hebben. Opzich heel terecht . Hier niet of ik zie ze niet.

Ik ben meer een easy going guy, maak me vaak nergens druk over. Zij soms wel.

Over opvoeding van een kind. Ik ben wel een voorstander van dat een kind een tik krijgt (geen dreun hallo ik ben geen sadist). Maar zei weer van ja me kinderen worden niet geslagen . Je moet met ze praten!. Nou als ik iest fout deed dan voelde ik het wel hoor en ik zeg je ik deed het nooit meer want ik weet dat als ik iets doe wat niet mag dat ik een tik kan verwachten.

tsja dat zijn de enige verschillen die heb met mijn vriendin dat met cultuur te maken heeft. Maar ja verschillen maakt het leven niet saai

btw ik ben een blanke antiliaan ( ja er bestaan blanke antilianen)
Reageren

Regels voor berichten