![]() |
Citaat:
je onderdrukt het gewoon? |
Citaat:
als ze het zelf maar gelooft |
Citaat:
mag ik toch wel vragen hoe het zit met 'schone' nette dreads? |
Citaat:
|
Sure...
Maar hoezo vraag je t als je het tog niet gelooft? |
Citaat:
:cool: |
Citaat:
ik dacht voordat ik dreads ging nemen ook dat het verschrikkelijk zou zijn om ze niet te wassen een tijd. Dat is ook een van de redenen waarom ik heel lang getwijfeld heb. Maar ik heb echt nergens last van.. en als je dat niet wil geloven, dan niet. |
Citaat:
|
Citaat:
bovendien, mijn dreads stinken ook als ik uit ben geweest en sowieso als ik het een tijd niet was. dus bij jullie gaat het ook vast wel stinken ;) of iig muf ruiken. ik zou dus ook niet te lang wachten met wassen als ik jullie was, je dreads vallen heus niet uit elkaar en het is wel zo fris :D |
CB; in principe is je haar zelf in staat zichzelf schoon te houden, alleen door die meuk als shampoo en andere haarproducten wordt het vet. Het is een kwestie van er dwars doorheen gaan en op een gegeven moment komt er balans in.
En als je met je dreads/haar door de modder gaat zwiepen moet je het wassen ja, tot zoveel is je haar ook weer niet bestand :D |
Citaat:
Alles wat er op je haar komt, gaat er alleen af door eraf te s[poelen of vegen oid, maar dat kan het haar niet zelf.. Ik vraag me echt af wie dat verhaal verzonnen heeft... |
Citaat:
Ja, en ik heb een pik van een meter. Haar dat zichzef schoonmaakt. Hahaha. |
Citaat:
aah het is zowveel werk om al mijn 112 dreads te rollen en elastiekjes eromheen te doen :mad: :s |
Citaat:
|
Als ik dat met zeezout ga proberen, kan ik dan beter eerst waxen en dan zeezout, of andersom?
Of helemaal niet vlak na elkaar doen en er een dag tussen laten ofzo? |
Dan geloven jullie het niet, boeie. Het ging om dat huid vet, niet om wat voor troep er op je haar zit.
|
Citaat:
Neemt het op, verbrand het? |
Wat is de functie van je dreads wassen met azijn?
|
Citaat:
Weet verder de technisch biologische achtergrond er niet van, ik weet wel dat het werkt.... |
Citaat:
|
En zelfreinigend haar is misschien idd wat overdreven, maar het klopt wel dat haar zich op 1 of andere manier zelf tot op zekere hoogte kan reinigen. Is misschien een stom voorbeeld en doet er ook niet erg toe maar neem bijvoorbeeld een hond. Een hond heeft een vacht, die vacht is praktisch hetzelfde als menselijk haar. Als een hond een keer flink vies is kan je 2 dingen doen: hem onder de douche gooien, wat de natuurlijke vetlaag van de vacht afbreekt waardoor de vacht sneller weer vies wordt, maar voor eventjes is het schoon, je kan ook alleen even spoelen zodat het ergste weg is, geen shampoo gebruiken, binnen een dag of hooguit 2 is de vacht zo goed als schoon. (als ie binnen die tijd niet weer in de modder heeft zitten rollen natuurlijk)
Zo gaat het ook bij menselijk haar, als je het vaak wast, wordt het ook sneller vies. Hoe minder je het wast, hoe meer je haar zichzelf corrigeert en reinigt, maar je moet het natuurlijk niet te gek maken. Aan alles zit een grens. |
Citaat:
|
je hoofdhuid heeft wordt gewoon minder snel vet, dat heeft niks met je haar te maken ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
Met je nagel over je hoofdhuid na 2 weken, nogal logisch dat er dan wat afkomt, niemand heeft gezegd dat je talgproductie er ineens mee stopt . |
Citaat:
|
Citaat:
(waarom zou zeezout iets doen tegen een vette hoofdhuid, zeezout ontvet toch niks??) |
Citaat:
|
Citaat:
(want talg blijft komen...) |
Citaat:
|
Citaat:
schilfers in dreads zijn ook niet très charmant... |
Citaat:
|
Is water met zeezout niet ongeveer hetzelfde als zwemmen in zee? Dat helpt toch ook je dreads vervilten enzo? En ik denk ook niet dat het erg is als je dat af en toe eens doet..
Dan nog een vraagje: ik merk dat mn dreads minder pluizig worden, alleen bovenop blijft het wel heel erg pluizig.. is daar nog iets aan te doen? |
Citaat:
En idd is net zoiets als zwemmen in de zee, door je haar droog te maken gaat het sneller vervilten. |
Citaat:
wauw hoe komen jullie aan 80 (AngelLena) - 112 (Zero-Zero) dreads?? ik heb dun en redelijk weinig haar.. heb zo'n idee dat daar niet veel dreads uit te maken zijn.. of lijkt dat maar zo? |
Citaat:
|
Citaat:
het word gewoon niet vetter op een bepaalt punt (en dat punt is dus als het al vet is..) |
hmm ik denk dat ik me dreads maar eens af moet doen..
ik heb weer zo'n zin in normaal haar.. en het is ook wel grappig dat ik als ik na de vakantie weer op school kom, kort haar heb haha. Maargoed dan zeg je.. krijg je er spijt van.. ja tuurlijk altijd.. ookal doe ik het nu of over een paar jaar ik zal vast altijd spijt krijgen.. maar haar groeit weer en dan kan ik altijd weer nieuwe nemen. Maargoed.. ik ben ook wel blij met me dreads. Maar ik heb nu een klas die me kent en me niet beoordeeld op me uiterlijk. Dus als ik het zou doen dan beinvloed dat niet hun gedrag en als ik ze niet kende dat was dat msichien wel zo geweest en als ik het nu dan doe heb ik nog 3 jaar om het langer te laten groeien vorodat ik weer in een andere klas kom.. haha ja jullie vinden het vast een lul verhaal.. maar het speelt wel een beetje mee toch? maargoed.. ik weet het even niet.. aan de ene kant zeg ik: jaa doen maar aan de andere.. dreads zijn zo leuk.. alleen .. als ik nu zo achter voel dan voel ik al wel dat er weer 4 dreads in elkaar gegroeit zijn.. hmm AAAH wat moet ik nou!!! :) |
Eeeh...
Ik zou ze gewoon zo laten.... Je gaat er anders egt wel spijt van krijgen en als je er spijt van krijgt dat je je dreads nog hebt kun je ze altijd nog eruit doen.. En wat maakt je klas nou uit... |
Citaat:
Maargoed dat valt op het MBO inderdaad wel mee. beter dan op de middelbare school.. maargoed.. als ik het over een paar jaar doe.. krijg ik er ook spijt van ik zal er ALTIJD spijt van krijgen. maar om nou altijd me dreads te houden lijkt me ook geen optie.. |
Ah fuck it, je bent wie je bent hoor, met of zonder dreads, dat boeit niet. Da's gewoon wat je zelf leuk vindt. Ik zou ze nog een keer goed bij laten werken en heb je na een paar weken nog steeds zoiets van: he, wil me haar wel weer eens los, dan nog eens kijken of je ze uitkamt.
|
Citaat:
dikte van je eigen haar speelt een rol, maar dus ook hoe dik je ze zelf zet. |
Citaat:
jammer dat de meeste (bijvoorbeeld werkegevers) er niet allemaal zo over denken... |
Mijn puntjes van m'n dreads vallen nog steeds uit elkaar, ook met knottyboy wax (tenzij ik iedere dag wax erin ga smeren).
Terwijl ik bij veel hier gewopon goede/mooie puntjes zie. Iemand nog suggesties? :( Want dit is niet mooi. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21. |