Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Algemeen]Monitor/mobo springt uit als lan in contact is (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1128178)

Morridin 18-03-2005 00:38

Ik heb Bittorrent nu anderhalf uur aangehad(nog steeds voor dit bericht) en ik download/upload met 70/80 kb/sec. Prime staat nog aan een heeft geen problemen.

Ik heb mijn compkast wel openstaan om de heatsink te checken, maar gistrenavond kapte ie er ook een keer mee terwijl hij open was. Ik post morgen wel 2 foto's, nu sluit ik eerst BT en Prime af, ga vervolgens kort op een ander forum kijken, alwaar myn pc zal crashen en ik een alchstuip zal krijgen. Daarna is het slapie slapie, ik ben vrij moe van anderhalf uur intensief fitness :)

Jolt 18-03-2005 09:24

Wat een raar moederbord heb jij toch....
:o

Morridin 18-03-2005 09:57

Idd, ik wordt wel een beetje krankzinnig ervan :o

Imageschak wil maar niet meewerken. Ik probeer ze wel van de pc bij mijn ouders up te loaden :s

Edit: Zucht, ik had ze met Paint opgeslagen bij gebrek aan een tekenprogram. waren allebei dik 2MB :o

pic van alleen Prime draaiend
http://img11.exs.cx/img11/4324/speedfan3tl.jpg

Kort na de pic ging temp2 overigens naar 51 met een vlammetje ervoor :o

Prime+BT:
http://img11.exs.cx/img11/3463/speedfanbt4jc.jpg

Toen BT+prime uitgingen daalde de temp al snel naar de 40.

Morridin 18-03-2005 10:18

De warmte was overigens vooral te wijten aan Prime geloof ik. Nu draai ik BT al ff:
http://img202.exs.cx/img202/6395/bt4yv.jpg

Enlightenment 18-03-2005 14:58

Had je nou memtest al gedaan? Je CPU temp (51 stressed) is verder in orde.

Morridin 18-03-2005 16:06

Uhm, nee dat programma download ik zondag ff als ik weer op m'n studentenkamer zit. Ik had dat programma ff laten zitten omdat ik het niet helemaal snapte, dus wilde ik eerst Prime proberen. Zondag wordt het drama vervolgd :)

Jolt 18-03-2005 18:00

Citaat:

Enlightenment schreef op 18-03-2005 @ 15:58 :
Had je nou memtest al gedaan? Je CPU temp (51 stressed) is verder in orde.
Als prime stabiel draait...dan moet mem test ook wel stabiel draaien.
Temps zijn redelijk, is dat met een boxed koeler?

Temp 1 = je moederbord temperatuur.
Temp 2 = je cpu

Vind 51ºC stessed vrij hoog...voor een Athlon 64je, maar ze kunnen natuurlijk meer hebben.

Morridin 18-03-2005 18:37

Mwah, dat 1e plaatje was 2 uur Prime stress test met de kast dicht.
Bij het 2e plaatje kwam BT er ook nog bij op, maar was de kast open. Ik weet niet hoeveel verschil dat uitmaakte, maar zal niet zo heel veel zijn lijkt me.
Oh, temp1 is de mobo :o
Lijkt me dan goed in orde voor een mobo toch? Wanneer wordt het link?
Anyhoe, ik ga eerst nog ff voor het 'kijken of het weggaat' en daarna brand ik alles van me schijf op cd en reinstall ik alles.

Jolt 24-03-2005 22:14

En weet je het probleem al?

Toch vind ik stressed 51ºC voor een Athlon 64 nog veel.

Enlightenment 24-03-2005 22:35

Valt wel mee, gewoon stock koeler met weinig airflow, dan krijg je dat. 51 graden zorgt niet voor stabiliteitsproblemen iig, mits je comp niet overclocked is.

Jolt 24-03-2005 22:38

Misschien eens een keer de koeler er nieuw opzetten is net werk van 5 a 10 minuten.

En nieuwe koelpasta erop smeren.

Morridin 25-03-2005 10:10

Sorry, ik ben van de week er niet al te veel mee bezig geweest. Ondertussen weet ik het probleem eigelijk nog steeds niet nee.

M'n computer is iig niet overclocked, dus dat scheelt al wat.
Maar welke koeler moet ik er opnieuw opzetten(ik neem aan dat je dat bedoelt voor het geval hij er niet helemaal goed op zit)? Die met al die pinnen die eruit steken, de heatsink als ik het goed heb of 1 van de fans die in m'n bak zit?

Oh,m en wat is koelpasta? :s Heb ik bij mijn thuispc nooit iets mee te maken gehad, en die ronkt al 3,5 jaar erg tevreden.

twain4me 25-03-2005 10:19

Citaat:

Morridin schreef op 25-03-2005 @ 11:10 :
Sorry, ik ben van de week er niet al te veel mee bezig geweest. Ondertussen weet ik het probleem eigelijk nog steeds niet nee.

M'n computer is iig niet overclocked, dus dat scheelt al wat.
Maar welke koeler moet ik er opnieuw opzetten(ik neem aan dat je dat bedoelt voor het geval hij er niet helemaal goed op zit)? Die met al die pinnen die eruit steken, de heatsink als ik het goed heb of 1 van de fans die in m'n bak zit?

Oh,m en wat is koelpasta? :s Heb ik bij mijn thuispc nooit iets mee te maken gehad, en die ronkt al 3,5 jaar erg tevreden.

mja welkom in de wondere wereld van elektronica en microsoft;)

maargoed..

heb je memtest nu eindelijk een keer gedaan?
en controleer je IRQ's

Morridin 25-03-2005 14:45

IRQ's, ik kan er ff niet opkomen wat dat zijn. Memtest had ik nog niet gedaan, wel Prime. Of is het beter om memtest alsnog te doen?

Overigens kan ik zondag/maandag pas weer klooien met m'n pc :o

Edit: Ah, snap nu wat irq's zijn en hoe ik er naar kan kijken :o

Jolt 25-03-2005 17:38

Probeer mem test toch maar eens.

Je cpu koeler moet je eens er op nieuw op zetten, of opnieuw laten zetten is denk ik een beter idee.

Morridin 25-03-2005 18:28

Maar is dat nu dan die heatsink of hoort die juist op de mobo?
Oh wacht, het zal wel die fan waar ik altijd mee moet kloten om de kast dicht te krijgen(in de kast loopt namelijk een soort koker precies van die fan naar een zij-rooster, is alleen veel gekloot met de vele kabels daar). Gewoon losschroeven en weer vast(er) schroeven?

twain4me 25-03-2005 18:43

Citaat:

Morridin schreef op 25-03-2005 @ 19:28 :
Oh wacht, het zal wel die fan waar ik altijd mee moet kloten om de kast dicht te krijgen(in de kast loopt namelijk een soort koker precies van die fan naar een zij-rooster, is alleen veel gekloot met de vele kabels daar). Gewoon losschroeven en weer vast(er) schroeven?

uhmm maak een foto ofzo....

of bedoel je zoiets?

http://www.gamers-depot.com/hardware...ell_inside.jpg

Jolt 25-03-2005 20:04

Citaat:

Morridin schreef op 25-03-2005 @ 19:28 :

Ik denk dat je wat jij bedoelt de North Brigde heatsink is, de fan die op een heatsink zit op de cpu, en die zit weer in de cpu socket...

Morridin 26-03-2005 17:59

Ik maak morgenavond wel een foto van de binnenkant van me kast, mogen jullie raden wat er inzit :o

Morridin 27-03-2005 21:40

Ik heb memtest ff 40 minuten laten draaien, aangezien ik niet wist hoe lang nodig was en dat nergens stond. Hij heeft de 8 testen(ik heb het programma gewon bij de boot laten opstarten en verder niks veranderd) 3 keer gedaan. Alleen bij de 1e keer had ik 25 errors bij test#4.

Toen ik bij de opties keek zag ik ook iets waarmee je bad Ram kan laten zien ofzo.
Dit kwam eruit:
Badradm=0x020ac000,0xfffffffc, 0x0206600c, 0xfffffffc, 0x02066008, 0xfffffffc, 0x02066004, 0xfffffffc, 0x02066000, 0xfffffffc

Ik heb 1 512mb DDR geheugen kaart erin zitten. Ik was sowieso van plan om komende week 1 extra te kopen aangezien ik had gehoord dat die deze week vrij goedkoop waren.

Zou het misschien toch aan het werkgeheugen liggen?

Jolt 27-03-2005 21:45

[quote]Sometimes memory errors show up due to component incompatibility. A memory module may work fine in one system and not in another. This is not uncommon and is a source of confusion. In these situations the components are not necessarily bad but have marginal conditions that when combined with other components will cause errors. [/qoute]

Hoeft niet, maar laat mem test gewoon nog een keertje runnen, ik had een keer ook fouten, deed ik het nog een keer had ik het niet meer. En probeer ook eens in een andere bank.

http://www.memtest86.com/#display

Helaas is de site van hem offline waarin staat wat, welke fout is.

Morridin 28-03-2005 00:21

Met bank bedoel je die sleuf waar het geheugen ingaat neem ik aan?
Er is dus geen vaste volgorde voor.
Ik zal het morgen eens proberen.
Trusten :)

Offtopic: Damn dat Baldur's Gate2 >_<

twain4me 28-03-2005 01:19

als je meerdere geheugenplankjes gebruikt, 1 voor 1 testen.

Morridin 28-03-2005 10:00

Nog niet, maar ik wil sowieso morgen er nog 1tje bijkopen.
512mb DDR voor 55 euri bij funprice =)

Morridin 28-03-2005 11:54

http://img60.exs.cx/img60/8632/mobo2xu.jpg

Plaatje van de binnenkasnt van m'n kast. Zit een beetje vol met draden :P

In de zijkant van mijn kast zit een soort koker die precies over die fan van de cpu past. Al is het wel een hoop gekloot hem ergoed over te krijgen dankzij al die kabels :P
Rechts van de cpu zit de heatsink verstopt onder een kabel en boven de cpu zitten de memoryslots.

edit: Met de tool van MSi kan ik ook de mbo flashen. Maar ik moet dan wel online zijn en het kan zijn dat m'n pc dan crashed.
Zou het de moeite waard zijn om te proberen of het flashen van m'n mobo misschien werkt?

twain4me 28-03-2005 14:39

Citaat:

Morridin schreef op 28-03-2005 @ 12:54 :
[afbeelding]

Plaatje van de binnenkasnt van m'n kast. Zit een beetje vol met draden :P

In de zijkant van mijn kast zit een soort koker die precies over die fan van de cpu past. Al is het wel een hoop gekloot hem ergoed over te krijgen dankzij al die kabels :P
Rechts van de cpu zit de heatsink verstopt onder een kabel en boven de cpu zitten de memoryslots.

edit: Met de tool van MSi kan ik ook de mbo flashen. Maar ik moet dan wel online zijn en het kan zijn dat m'n pc dan crashed.
Zou het de moeite waard zijn om te proberen of het flashen van m'n mobo misschien werkt?

IK zie het al !!! je kast staat verkeerdom :eek: ;)

Ik zou me even richten op het geheugen, memtest is een betrouwbare testtool en daar ben je bij mijn weten nog niet behoorlijk doorheen gekomen toch?

Flashen van een bios is idd niet geheelzonder gevaar. Echter is het zo dat als je gewoon nadenkt ,en niet halverwege de stekker uit de muur rukt, er over het algemeen weinig verkeerd kan gaan.

Morridin 28-03-2005 15:56

Juh, ik zal memtest straks nog een paar keer draaien en morgen met een nieuwe ramkaart.

Mwah, flasheb is voor mij nu dus ff wel gevaarlijk door die problemen die ik nu heb :P

Jolt 29-03-2005 00:48

Ach als je eenmaal je bios gedownload hebt is er niks aan het handje, unzippen, programmatje doet de rest.

Msi Live Update 3 of zo heb je nodig.

Morridin 29-03-2005 14:33

Goh Jolt, je had gelijk beovenaan deze pagina. M'n mobo is behoorlijk raar :s

Ik had net vrolijk een extra 512mb kaartje gekocht(kreeg overigens bijna ene kingston mee voor 55 euri omdat de verkoper dacht dat de gewone op waren, toen kwam de hoofdverkoper er net aan en 'redde' de dag :o). Ik wilde hem in het 2e geheugenslot steken(veel gekloot, ik had eerst niet door dat dat gaatje niet precies in het midden zat en ik dus die kaart er ondersteboven indeed :o) en ik zette hem aan. Opeens begint mijn pc te piepen. Dus ik zet hem uit en probeer de 3e slot. Weer dat gepiep. Ik haal mijn "ouwe"(5 weken ofzo) en steek de nieuwe in het 1e slot. Geen enkel probleem. Ik steek daarna de oude in het 2e slot en weer geen enkel probleem. Dus ik heb er nu leuk 1024 mb inhangen.

Vaag :s
Anyhoe, ik ga nu testen of dit enigzins geholpen heeft.

Jolt 29-03-2005 14:53

Als ie begint te piepen is er wat mis met je mem ;).

Morridin 29-03-2005 15:09

Tja, ik heb m'n pc nu alweer 3 keer opgestrat, maar er was geen gepiep.
Helaas toen ik ze er alletwee in had hangen ging weer plat net als normaal, dus daarna probeerde ik het eens met 1 kaartje, want misschien was er wat mis met de oude.
Helaas, hij kapte er weer mee :s

Zucht, toch maar eens over een tijdje langsgaan bij een computerreperatie zaak ofzo. eerst maar eens wat geld hebben :s

Jolt 29-03-2005 15:13

Het kan natuurlijk ook aan je moederbord liggen, omdat je allemaal verschillende dingen al hebt geprobeerd.

Ken je niemand die ook een S754 mobo heeft?En in je buurt woont?

twain4me 29-03-2005 15:21

Citaat:

Jolt schreef op 29-03-2005 @ 16:13 :
Het kan natuurlijk ook aan je moederbord liggen, omdat je allemaal verschillende dingen al hebt geprobeerd.

groningen is wel een beetje ver voor mij :p

Jolt 29-03-2005 15:30

ik heb helaas Socket 939...En vanuit limburg is dat ook erg ver :P

twain4me 29-03-2005 15:39

Citaat:

Jolt schreef op 29-03-2005 @ 16:30 :
ik heb helaas Socket 939...
aghh beetje creabea met soldeerboutje en een schaar en je komt een end:P

Morridin 29-03-2005 15:46

Citaat:

Jolt schreef op 29-03-2005 @ 16:13 :

Helaas niet echt. En de jongen die me pc in elkaar gezet heeft zit hier ook 150 kilometer vandaan :P
Misschien moet ik hem eens lief aankijken en vertellen dat er hiet veel mooie meiden in Groningen rondlopen :D

Maar hoezo iemand die dezelfe heeft? Om te kijken of die er problemen mee gehad heeft?

Jolt 29-03-2005 15:53

Nee testen met jou spullen, en dus jou moederbord testen, of het daaraan ligt :).

Morridin 29-03-2005 15:57

Hmm ik zit net ff op tweakers te zoeken en ik zag een post van iemand met (schijnbaar) een soortgelijk probleem, maar het is toch net iets anders. Het zou eraan kunnen liggen dat het stopcontact niet geaard is.
ou dat mogelijk zijn? Want de pc zit in een stekkerbox die niet geaard is(als er niet van die goudkleurige pinnetjes zijn issie niet geaard toch?) naar een stopconcact in de muur die ook niet geaard lijkt te zijn. Aan de overkant inb de kamer zit dat er wil op(die pinnentjes dan) Zou het misschien eventueel ook daaraan kunnen liggen? Schijnt nogal belangrijk te zijn voor netwerken.
Ik zoek ff dat topic weer op.

hiero: http://gathering.tweakers.net/forum/...amd%2Cprobleem

Jolt 29-03-2005 16:07

Je zou het kunnen proberen, alleen bij mij is ook niks geaard en doet alles het prima :). Al mijn stopcontacten zitten vol met appareten die 24/7 aanstaan :D.

Geen enkel netwerk probleempje.

twain4me 29-03-2005 16:13

Citaat:

Jolt schreef op 29-03-2005 @ 17:07 :
Je zou het kunnen proberen, alleen bij mij is ook niks geaard en doet alles het prima :). Al mijn stopcontacten zitten vol met appareten die 24/7 aanstaan :D.

Geen enkel netwerk probleempje.

vooral in flats is het ontbreken van aarding anders een behoorlijk irritant iets

@TS een ander met het zelfde mobo.. zou al je onderdelen 1 voor 1 kunnen testen

Morridin 29-03-2005 19:08

Nou ik heb net ff van stopcontact gewisseld. Nu maar hopen :)
Helaas ken ik hier niemand in de buurt die er zo 1 heeft. Binnenkort krijg ik van de bouwer Windows xp 64 bit versie(hij krijgt via een of andere studentenverening ofzo gratis licensies :D), misschien dat dat ok wat uitmaakt.

Jolt 29-03-2005 19:41

Aan 64 bit heb je nog niet veel, zijn nog niet genoeg fatsoenlijke drivers uit :P.

Morridin 29-03-2005 20:21

En mobo's blijkbaar ook niet :P

Jolt 29-03-2005 21:21

Hehe, jij hebt toevallig een kapote :P. Bij mij draait alles als een zonnetje ;).

Het is gewoon de gebruiker die erachter zit... :D

Morridin 29-03-2005 21:39

Of de persoon die hem in elkaar zet :rolleyes:

:D Niet dat ie hier ooit kijkt :P
Helaas, het gebruik van een geaard stopcontact maakt niks uit. Misschien maar eens terug naar de winkel ermee? Ik heb de verpakking en het bonnetje nog wel thuis liggen, inclu cd, diskette ne handleiding. Alleen weet ik niet wat er verder bij zat.
De enige problemen zijn nu: Ligt het inderdaad aan het moederbord en niet misschien aan de cpu, is de garantie nog geldig en gaat het mij lukken om zelf alles los te maken om vervolgens weer in elkaar te zetten :s

Jolt 29-03-2005 21:41

Als je garantie nog geldig is, terug gana met het mobo en hun laten testen.

Uit elkaar en inelkaar zetten is niet zo moeilijk zolang je maar voorzichtig bent.

Morridin 30-03-2005 09:54

Juh, probleem met in elkaar zetten is dat ik niet weet waar wat hoort. Maar dat zet ik wel ff op paier: Blauwe draadje die aan de gele vast zit moet ik het parse slotje rechtsboven de gele processor insteekslot :o

Eerst nog voor volgende week maandag een opdrachtje voor m'n studie uittypen en dan maar eens proberen.
maar je moet met een nieuwe mobo ook meteen heel windows en alles instaleren nietwaar? :(

Morridin 12-04-2005 16:37

Zo, ff een korte update:

Ik heb net een losse lankaart erin gegooid maar dat had geen nut. Ik ga nu dus eerst maar windows opnieuw installen van de week(ik moet namelijk eerst nog een draak van een werkstuk maken :s). maarem, weet iemand misschien meteen een makkelijk programma om je harde schijf op te delen? Ik heb namelijk een harde schijf van 120 GB en ik zou het makkelijk vinden als ik niet voor elke windows reinstall dat ding helemaal zou moeten formateren. Dat ik dus 10 gig opzij zet voor Windows ofzo :)

Edit: Ah, ik hoor al van een maat over partition Magic :)

Jolt 12-04-2005 16:38

Partionmagic ownage :D.

Al heb je ook van die open source dingetjes die dat doen, ik zal eens zoeken moment.

Morridin 12-04-2005 17:07

Mja, dit hele gedoe is m'n laatste probeersel. Daarna stap ik gewoon naar de winkel, want ik wordt er vrij gestoord van. Ik wil verdikkeme World of Warcraft kopen :(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.