![]() |
Citaat:
Carte Orange geld alleen van maandag t/m zondag he. |
Citaat:
Maar als ik maar een keer buiten die zones hoef, kan ik ws beter een los kaartje kopen voor die keer.. en dat van carte orange wist ik ja, maar ik ga ook van maandag tot vrijdag, of dinsdag tot zaterdag :) |
Is het dan niet goedkoper om een Paris Visite kaart te kopen?
Die is voor 5 dagen ongeveer 26,65 euro. Ik heb ook geen idee hoe duur een Carte Orange is.. Heb wel wat prijzen gevonden, alleen kan geen Frans, dus geen idee welke prijs ik moet hebben :P |
Citaat:
en een los kaartje tot aan versailles zal vast geen 10 euro zijn :) |
hmm.. ok :)
dan doen wij dat misschien ook |
Op de site www.ratp.com staat dat een carte orange voor zone 1 en 2 15,70 kost, en voor 1-3 20,80.
Paris visite kost voor zone 1-3 26,65, en is dan 5 dagen geldig. Maar voor die Carte Orange heb je wel een pasfoto nodig :) |
Die kaart op de ratp site is niet van de metros, maar van de treinen. ALs je goed kijkt ligt Versailles linksonder Parijs, in zone 4. En dat is een goede 20 minuten met de trein van Parijs.
Metros gaan niet verder dan net buiten de periferique, zones 1 en 2. Trust me, er is niks dat je niet met de metro kunt bereiken, dat jij wilt zien als je gewone toeristische dingen in Parijs wilt bekijken. (en dan te ik Versailles etc niet mee want dat is allang Parijs niet meer :P) |
Wie weet een site met de zones en welke plaatsen er ongeveer liggen?
Mijn vriend en ik gaan volgende week namelijk naar een camping in Melun, en van daaruit willen we dan elke dag naar Parijs. Alleen ik wil nu alvast even bekijken welke kaart voor ons het beste is, de carte orange of de paris visite. (kunnen we alvast even berekenen hoeveel we ervoor kwijt zijn) Ik heb al op de site van RATP gekeken, alleen kan geen Frans :P Ik zag tenminste ergens staan Zone 6, kan dat kloppen? |
Citaat:
maar die carte orange en paris visite, dat is dus voor allerlei vervoermiddelen? Metro, maar ook bus en trein enzo? Aangezien je er mee tot in zone 8 ofzo kunt komen.. En aan een carte orange voor zone 1 en 2 heb ik dan dus genoeg :) |
Ik zie hier ergens staan dat Carte Orange van maandag t/m zondag geldig is. Ik ga van vrijdag t/m dinsdag.. dus dan kan ik geen carte orange nemen? :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ben terug uit Parijs! Als iemand tips, ervaringen of wat dan ook wil horen.. moet ie het even laten weten. Als jullie willen kan ik over een weekje ook foto's plaatsen.
|
Ik ga van 19 augustus tot 26 augustus naar Parijs van vrijdag tot vrijdag..
Weet iemand wat we dan het beste kunnen doen met vervoer van metro? Want ik heb wel dingen gelezen in dit topic maar ik kwam er toch niet helemaal uit.. |
Ik vertrek 22 augustus :cool:
|
klopt het dat je, als je 2 dagen de metro nodig hebt het beste twee mobilis kaartjes kunt kopen (5,40 voor twee zones, trein bus metro)?... paris visite is 13,70 voor twee dagen.
|
Heeft iemand tips voor goedkope restaurantjes?
|
En als ik naar La defense of Versailles wil, moet ik dan een ticket "t" kopen? En kan ik dan tot beide met de metro/rer komen, of moet ik de bus gebruiken? En kan ik dat ticket dan gebruiken voor de hele heenweg, ongeacht tot in welke zone ik ga, en een nieuwe kopen voor de terugweg?
|
Citaat:
Zag je reactie net pas, kom net terug van vakantie.. (Helaas niet Parijs, dat is voor volgend jaar.. ) Het lijkt me heel leuk om je foto's te zien en je belevenissen te horen..! |
Citaat:
Wat ik erg mooi vond, was het uitzicht vanaf de Eiffeltoren. 's Avonds als het donker is, is het nog leuker. Als je van moderne kunst houdt, natuurlijk naar het Centre Pompidou gaan. Ik houd niet zo van musea.. dus ik ben er ook niet zo lang gebleven. In het Louvre ben ik niet geweest. Ik was eigenlijk van plan eventjes binnen rond te kijken.. maar toen ik de rij zag had ik er geen zin meer in. En aangezien ik toch niet van oude kunst houd, kon ik mijn tijd beter aan iets anders besteden. Wat ik trouwens wel een leuk museum vond (naast het Dali museum), was het Musee des Arts Decoratifs. Daar zit ook het modemuseum in. Als je wilt winkelen kun je beter niet naar de Champs Elysees ofzo gaan, maar in het joodse buurtje Le Marais gaan winkelen (en dan bij metrohalte Saint Paul uitstappen.. het zijn die zijstraatjes aan de andere kant van de weg). Wat je zeker gezien moet hebben is het luxe warenhuis Galeries Lafayette. Erg mooi, en in de kelder hebben ze de jongerenafdeling. Ow ja.. Versailles, of course. Ik ben niet in het paleis zelf geweest.. ik was te ongeduldig. Die rijen daar.. daar kun je echt uuuren staan wachten. Dus ik heb alleen maar de tuinen gezien. Maar dat was echt heel erg mooi, dus zeker een aanrader! Het is heel erg groot.. misschien heb ik de helft geeneens gezien. Toen ik er was, was er zo'n waterballet. Gingen ze al die fonteinen laten spuiten op de maat van de muziek. Erg mooi om te zien. Als je verder nog vragen of wat dan ook hebt, laat ze maar horen. Foto's moet ik nog even proberen te regelen. :p |
Ik heb een gedeelte van mijn foto's op een website gezet dus die kunnen jullie alvast zien (als jullie willen natuurlijk). Alleen ik weet niet of jullie op de site kunnen.. of dat jullie ingelogd moeten zijn ofzo? Laat het even weten. De rest van de foto's volgt later (incl foto's van Versailles etc).
|
|
Leuke foto's!
Ben ook naar Parijs geweest voor een week. Nog te kort, want we hadden nog veel dingen die we wilden zien maar ja.. Mijn foto's heb ik nog niet op mijn website staan. |
Dank je wel! Gelukkig doet die site het.
Een week is idd kort. Ik was er maar voor 5 dagen.. en dat was ook erg kort. Als je veel wilt zien moet je alles snel doen en het is juist leuker om op vakantie rustig aan te doen. |
Ja, precies. Ooit gaan mijn vriend en ik er nog wel een keer heen en dan de dingen bekijken die we nog niet hebben gezien :)
Mijn foto's staan hier: http://monique.michaelplaza.nl/fotos...akantie_Parijs |
De rest van de foto's staat er nu ook op.
|
Citaat:
|
en jij bent ook op plekken geweest waar ik niet ben geweest haha
|
Ik wil na mijn eindexamen (2006) graag voor langere tijd 2--5 weken naar parijs...
Maar vraag me dan af hoe ik dat t beste kan doen qua verblijfplaats...Jeugdherberg/hotel/via via...camping? Iemand leuke tips/ervaringen?! Alvast bedankt:) LIefs x. |
Jee wat een mooie foto's zeg!! En leuk om het verhaal te horen..!!
|
Citaat:
Ik zou iig goed kijken naar verschillende mogelijkheden, en ook eens kijken bij reisbureaus, die kunnen je dan altijd wel op ideeën brengen lijkt me.. Maar wou je dan met een tent op een camping gaan staan? En wou je met een auto gaan of ander vervoer? |
Citaat:
dat kost 65 euro retour vanuit Amsterdam (als je in het zuiden van nederland woont kun je ook vanuit Antwerpen (B) gaan, dan kost het 56 euro). Vanuit Amsterdam ben je in 4 uur in hartje parijs. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08. |