Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ajb ff wat zoek resultaten
![]() http://forum.scholieren.com/search.p...by=&sortorder= Ik ben zelf met Peterlanghout geweest. Je gaat dan ;s ochtends vroeg vanuit een wisselpunt weg met de bus, en ben in de namiddag in Parijs. Je hebt een hotelletje en ontbijt. ZHet is mogelijk om excursies met deze onderneming te maken, maar ook om zelf te doen wat je wilt, de metro is immers nooit ver weg. Ik weet dat het best een redelijke prijsis vaak voor een weekendje van 3 of 5 dagen. daarnaast mooie plaatsen, zelf vond ik het grote kerkhof waar onder andere een lid van the darkness (?) en briget bordeau liggen. Gewoon indrukwekkend hoe groot dat is. Vindi k zeker een bezoek waard. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn vriend en ik gaan deze zomer met de auto naar Parijs. Nou ja.. we zitten op een camping in Melun en van daaruit gaan we elke dag met de metro naar parijs. Kost iets van 34,50 voor een week.
op deze sites vind je vele bezienswaardigheden: http://www.parijs.nl/main.php?id=1:215 http://www.euroreizen.be/citytrips/p...20DES%20VOSGES http://parijs.beginthier.nl/ |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
pas wel op op zakkenrollers in de metro vooral, ze zijn ontzettend brutaal en voor je het weet ben je bestolen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het ligt er eigenlijk aan hoe lang je erheen gaat en hoe vaak je met het vervoer wilt. Ik geloof dat het vanaf drie dagen goedkoper is om deze kaart te nemen dan een dagkaart. Maar er zijn nog genoeg andere mogelijkheden..( alleen weet ik die niet meer..)
|
Ja, Carte Orange is het beste, mits je een tijdje blijft. Ze zijn er voor een week en voor een maand, maar ik neem aan dat je die laatste niet nodig hebt
![]() Laat je niet verleiden tot het kopen van een "Paris Visite" kaart. Je hebt hier weliswaar geen pasfoto voor nodig, maar ze zijn 18 euor voor 3 dagen , en je kunt er nauwelijks meer mee dan met de carte orange. Het principe van de carte orange os dat je een stamkaart hebt, met foto en adres, en het metropasje dat erbij hoort. Dus gewoon een pasfoto meenemen, en het adres van je hotel opschrijven, en alles komt in orde ![]() Een los kaartje voor de metro is overigens 1.25 euro, en een tienstrippenkaart ("carnet") kost 11 euro dacht ik. Goedkope overnachtingen weet ik eigenlijk niet, maar er zijn zat hostels (google anders even 'auberge de jeunesese') in Parijs. Ik zou wel van tevoren reserveren als ik jou was, Parijs kan vol zijn in de zomer! Gr. Jeroen (voor al uw Parijs-vragen ![]()
||
![]() |
Citaat:
En dat van eurolines, is dat écht maar 57 euro voor een retour? |
![]() |
||
Citaat:
Maar verwacht geen comfortabele rit. Ik heb het twee keer gedaan, van Parijs naar Breda en terug, en daar doet hij al 7 uur over bijna. Vooral irritant is dat hij Antwerpen/Brussel het centrum inrijdt, en een half uur stopt. Verder was bij ons vooral de rit van NL naar Parijs volledig uitverkocht, dus verwacht niet dat je gezellig de beentjes kan strekken! ![]()
|
![]() |
Nouja, ik zie 't allemaal wel, heb iig geboekt bij eurolines en zit in www.woodstock.fr dit hostel.
tips, leuke dingen etc. zijn altijd welkom ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Edit. Zie dit. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() nja gewoon een goed boekje kopen waarin alles staat! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]() en Brigitte Bardot (niet Bordeaux ![]() Volgens mij was Anneka zo onder de indruk van het grote kerkhof dat ze de personen er zelf lekker bij verzonnen heeft...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() @Parisplage ja idd denk dat ik zo onder de indruk was, of super moe. Mijn bezoek aan Parijs is nu een jaar terug, en ik wil er zooo graag weer heen. Super mooie stad, ben er echt gek op. Daar heerlijke sfeertje en gewoon alles. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Om met Versailles te beginnen. Ik was er een jaar of 3 terug. Had toen net de Franse revolutie behandelt gekregen op school en dus ook dat paleis. Ik vond het ontzettendm ooi om te bekijken. Zelf heb ik een rondleiding gedaan, er werd toen over de belangsrijkste kamers wat verteld door een Nederlandse mevrouw. Ik denk dat het zeker de moeite waard is om er rond te kijken. De tuinen zijn er trouwens ook schitterend.
![]() ![]() goede site Om vanuit de stad bij Versailles te komen kun je met de metro naar pont de Sevres (dit is de eindhalte van nummer metro 9) en bus 171 naar Versailles nemen. Of de trein C5 nemen naar Versailles-rive Gauche. bron Lijkt me best goed te doen eigenlijk. Kan me herinneren dat Versailles nog best een eindje buiten Parijs lag. Die metrokaartjes kan je idd gewoon op het metrostation kopen. Daar kan je ook een kaartje krijgen van alle metrolijnen in Parijs. Ik denk dat het doordeweeks iets rustiger is, maar toeristen zijn er altijd. In Parijs zijn elke dag de dingen wel open. Hou er alleen rekening mee dat in het hoogseizoen (juni, juli en augustus) de openingstijden anders zijn dan in bijvoorbeeld September en Mei. Verder gewoon veel boekjes lezen en surfen op internet. In Parijs is zoveel te zien, en ze zeggen niet voor niets: Iedereen die naar Parijs is geweest komt er nog een keertje terug. |
![]() |
||
Citaat:
Ik woon nu bijna drie jaar in Parijs, en dat heb ik nog nooit gehoord ![]() En als je toch aan het plannen bent: eerste zondag van de maand zijn alle (staats)musea gratis, zoals Louvre en Musee d'Orsay. Altijd leuk. Er is niet echt een dag speciaal rustig, er zijn in de zomer altijd veel toeristen, maar inderdaad is door de week slimmer dan in het weekend, want dan heb je ook de weekend-tocht-mensen erbij ![]()
||
Citaat:
Idd, bus trein en metro. Leukste parken vind ik: Luxembourg, Parc Monceau, Buttes Chaumont. Verder mag je Pere Lachaise ook niet missen.
||
Citaat:
En kent iemand misschien een kralenwinkel in Parijs? Zoiets als Beadies dus. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Alles wat je als toerist in Parijs wilt zien valt dus in de normale zones 1 en 2.
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.ratp.info/informer/hollandais/index.php# en dan onderaan plan van de zones. Dat zijn toch metrolijnen, en die gaan toch tot zone 7? Of vallen zone 1 tot en met 7 van de metrolijnen binnen zone 1 en 2 van Parijs? ![]() En als ik dan zo'n Carte Orange wil kopen, van welke zones is dat dan het verstandigste? |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Rellen in Parijs; Regering onmachtig. Levitating Nun | 359 | 16-11-2005 15:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Adem Parijs Zepp | 17 | 19-06-2005 15:09 | |
Vrije tijd |
Parijs-Dakar Verwijderd | 18 | 11-01-2004 11:07 | |
Vrije tijd |
[wielrennen] Parijs-Nice en Tirreno-Adriatico B@RTOLI | 65 | 20-03-2003 13:15 | |
ARTistiek |
©dapo Parijs foto's ( bewerkt ) David | 15 | 26-12-2002 18:07 |