Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2005, 20:10
M-Leentje
M-Leentje is offline
Heey!!

Een vriendin van me en ik willen na onze examens vijf dagen naar Parijs ( volgend jaar.)
Nu willen we niet aan een groep vastzitten, dat het programma al vast staat, we willen gewoon zelf kunnen rondlopen, naar de dingen gaan die we willen zien.
Is er iemand die tips heeft qua vervoer en verblijf of die zelf al eens op deze manier in Parijs is geweest?
Oh ja, en zijn er mensen die mooie plaatsen in Parijs kennen die niet toeristisch zijn, maar het waard zijn om zeker een kijkje te nemen?

Thnxs!
Oud 17-05-2005, 20:40
Verwijderd
ajb ff wat zoek resultaten

http://forum.scholieren.com/search.p...by=&sortorder=

Ik ben zelf met Peterlanghout geweest. Je gaat dan ;s ochtends vroeg vanuit een wisselpunt weg met de bus, en ben in de namiddag in Parijs. Je hebt een hotelletje en ontbijt. ZHet is mogelijk om excursies met deze onderneming te maken, maar ook om zelf te doen wat je wilt, de metro is immers nooit ver weg.
Ik weet dat het best een redelijke prijsis vaak voor een weekendje van 3 of 5 dagen.

daarnaast mooie plaatsen, zelf vond ik het grote kerkhof waar onder andere een lid van the darkness (?) en briget bordeau liggen. Gewoon indrukwekkend hoe groot dat is. Vindi k zeker een bezoek waard.
Oud 18-05-2005, 11:45
Verwijderd
Mijn vriend en ik gaan deze zomer met de auto naar Parijs. Nou ja.. we zitten op een camping in Melun en van daaruit gaan we elke dag met de metro naar parijs. Kost iets van 34,50 voor een week.
op deze sites vind je vele bezienswaardigheden:

http://www.parijs.nl/main.php?id=1:215

http://www.euroreizen.be/citytrips/p...20DES%20VOSGES

http://parijs.beginthier.nl/
Oud 18-05-2005, 14:40
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=853996

Alles wat je wilt weten staat daar.
Oud 19-05-2005, 19:28
.Pure
.Pure is offline
ik wil graaag na me examen 3 daagjes naar Parijs, zo goedkoop mogelijk. Hostels enzo zijn er zat en goedkoop te vinden, maar de reis is zo duuur iemand een goedkoop iets aan te raden?

het andere topic ben ik ook al aan het doorspitten btw.
Oud 19-05-2005, 19:40
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
.Pure schreef op 19-05-2005 @ 20:28 :
ik wil graaag na me examen 3 daagjes naar Parijs, zo goedkoop mogelijk. Hostels enzo zijn er zat en goedkoop te vinden, maar de reis is zo duuur iemand een goedkoop iets aan te raden?

het andere topic ben ik ook al aan het doorspitten btw.
Met de bus? http://www.eurolines.nl
Oud 19-05-2005, 19:59
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Miracle schreef op 19-05-2005 @ 20:40 :
Met de bus? http://www.eurolines.nl
zoiets ja!
Oud 21-05-2005, 20:33
Balance
Balance is offline
qua vervoermiddel daar: absoluut met de metro
Oud 21-05-2005, 21:10
M-Leentje
M-Leentje is offline
Citaat:
Balance schreef op 21-05-2005 @ 21:33 :
qua vervoermiddel daar: absoluut met de metro
Ja dat weet ik. Ik ben al een keer in Parijs geweest, tijdje geleden samen met mn moeder.. En dat is idd heel handig!! Je kunt er overal mee komen en er is altijd wel een metrohalte in de buurt..
Oud 21-05-2005, 22:22
Verwijderd
Citaat:
M-Leentje schreef op 21-05-2005 @ 22:10 :
Ja dat weet ik. Ik ben al een keer in Parijs geweest, tijdje geleden samen met mn moeder.. En dat is idd heel handig!! Je kunt er overal mee komen en er is altijd wel een metrohalte in de buurt..
Jep dat is idd zo!

pas wel op op zakkenrollers in de metro vooral, ze zijn ontzettend brutaal en voor je het weet ben je bestolen
Oud 22-05-2005, 10:41
.Pure
.Pure is offline
hoeveel betaal je voor de metro? Zijn er ook 'dagkaarten' ofzo verkrijgbaar? Want ik wil dus wel vanalles zien, maar niet in excursievorm, gewoon zelf beetje rondreizen, is dat te doen?

ennn, weet iemand een 'leuk' maar vooral goedkoop hostel voor verblijf?

Laatst gewijzigd op 22-05-2005 om 18:30.
Oud 23-05-2005, 08:50
M-Leentje
M-Leentje is offline
Citaat:
.Pure schreef op 22-05-2005 @ 11:41 :
hoeveel betaal je voor de metro? Zijn er ook 'dagkaarten' ofzo verkrijgbaar? Want ik wil dus wel vanalles zien, maar niet in excursievorm, gewoon zelf beetje rondreizen, is dat te doen?

ennn, weet iemand een 'leuk' maar vooral goedkoop hostel voor verblijf?
Nou over de metro, toen ik er met mijn moeder, broertjes en zusje was hebben we een Carte Orange genomen. Dat was voor 5 dagen 25 euro per persoon. Je kunt dan al die dagen in alle vervoersmogelijkheden en zovaak je wilt. ( Dus in trein, metro, tram, bus etc. ) Dat is wel heel erg handig, en nog goedkoper dan steeds een dagkaart kopen. Je hebt hier wel een pasfoto voor nodig, maar dat is alles. Ik vond het heel handig, en het is leuk om te doen, want als je moe bent kun je je ook rond laten rijden..
Het ligt er eigenlijk aan hoe lang je erheen gaat en hoe vaak je met het vervoer wilt. Ik geloof dat het vanaf drie dagen goedkoper is om deze kaart te nemen dan een dagkaart. Maar er zijn nog genoeg andere mogelijkheden..( alleen weet ik die niet meer..)
Oud 23-05-2005, 08:51
M-Leentje
M-Leentje is offline
Trouwens, bedankt voor de tip van Eurolines! Dat is echt super, goedkoop en je kan zelf je verblijfplaats regelen en doen wat je wilt!
Oud 24-05-2005, 08:08
ParisPlage
ParisPlage is offline
Ja, Carte Orange is het beste, mits je een tijdje blijft. Ze zijn er voor een week en voor een maand, maar ik neem aan dat je die laatste niet nodig hebt De weekkaart kost 15 euro voor twee zones (RATP Site), dat wil zeggen je kun tniet tot ver buiten Parijs reizen ermee, maar dat is toch niet de beodeling neem ik aan.

Laat je niet verleiden tot het kopen van een "Paris Visite" kaart. Je hebt hier weliswaar geen pasfoto voor nodig, maar ze zijn 18 euor voor 3 dagen , en je kunt er nauwelijks meer mee dan met de carte orange.

Het principe van de carte orange os dat je een stamkaart hebt, met foto en adres, en het metropasje dat erbij hoort. Dus gewoon een pasfoto meenemen, en het adres van je hotel opschrijven, en alles komt in orde

Een los kaartje voor de metro is overigens 1.25 euro, en een tienstrippenkaart ("carnet") kost 11 euro dacht ik.

Goedkope overnachtingen weet ik eigenlijk niet, maar er zijn zat hostels (google anders even 'auberge de jeunesese') in Parijs. Ik zou wel van tevoren reserveren als ik jou was, Parijs kan vol zijn in de zomer!

Gr. Jeroen (voor al uw Parijs-vragen )
Oud 26-05-2005, 17:25
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 24-05-2005 @ 09:08 :
Ja, Carte Orange is het beste, mits je een tijdje blijft. Ze zijn er voor een week en voor een maand, maar ik neem aan dat je die laatste niet nodig hebt De weekkaart kost 15 euro voor twee zones (RATP Site), dat wil zeggen je kun tniet tot ver buiten Parijs reizen ermee, maar dat is toch niet de beodeling neem ik aan.

Laat je niet verleiden tot het kopen van een "Paris Visite" kaart. Je hebt hier weliswaar geen pasfoto voor nodig, maar ze zijn 18 euor voor 3 dagen , en je kunt er nauwelijks meer mee dan met de carte orange.

Het principe van de carte orange os dat je een stamkaart hebt, met foto en adres, en het metropasje dat erbij hoort. Dus gewoon een pasfoto meenemen, en het adres van je hotel opschrijven, en alles komt in orde

Een los kaartje voor de metro is overigens 1.25 euro, en een tienstrippenkaart ("carnet") kost 11 euro dacht ik.

Goedkope overnachtingen weet ik eigenlijk niet, maar er zijn zat hostels (google anders even 'auberge de jeunesese') in Parijs. Ik zou wel van tevoren reserveren als ik jou was, Parijs kan vol zijn in de zomer!

Gr. Jeroen (voor al uw Parijs-vragen )
danku, er is nog niet geboekt maar dat komt wel.

En dat van eurolines, is dat écht maar 57 euro voor een retour?
Oud 27-05-2005, 08:41
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
.Pure schreef op 26-05-2005 @ 18:25 :
danku, er is nog niet geboekt maar dat komt wel.

En dat van eurolines, is dat écht maar 57 euro voor een retour?
Ja, zoiets heb ik ook ooit betaald.
Maar verwacht geen comfortabele rit. Ik heb het twee keer gedaan, van Parijs naar Breda en terug, en daar doet hij al 7 uur over bijna. Vooral irritant is dat hij Antwerpen/Brussel het centrum inrijdt, en een half uur stopt. Verder was bij ons vooral de rit van NL naar Parijs volledig uitverkocht, dus verwacht niet dat je gezellig de beentjes kan strekken! Maar ja wat wil je voor die prijs!
Oud 29-05-2005, 18:25
.Pure
.Pure is offline
Nouja, ik zie 't allemaal wel, heb iig geboekt bij eurolines en zit in www.woodstock.fr dit hostel.

tips, leuke dingen etc. zijn altijd welkom
Oud 29-05-2005, 19:29
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
.Pure schreef op 29-05-2005 @ 19:25 :
Nouja, ik zie 't allemaal wel, heb iig geboekt bij eurolines en zit in www.woodstock.fr dit hostel.

tips, leuke dingen etc. zijn altijd welkom
Koop een stadsgids van het Capitool. Die van Parijs is erg fijn.

Edit. Zie dit.
Oud 01-06-2005, 10:20
M-Leentje
M-Leentje is offline
En een metro kaart met alle stations en de bezienswaardigheden erop is ook wel heel erg handig!

Zo heb ik de weg kunnen vinden in Parijs..
Oud 02-06-2005, 22:52
Verwijderd
Citaat:
M-Leentje schreef op 01-06-2005 @ 11:20 :
En een metro kaart met alle stations en de bezienswaardigheden erop is ook wel heel erg handig!

Zo heb ik de weg kunnen vinden in Parijs..
jaaa dat is heeel handig

nja gewoon een goed boekje kopen waarin alles staat!
Oud 05-06-2005, 12:46
_Moby_
_Moby_ is offline
kheb trouwens nog een paar metrokaartjes liggen hier, ben pas in parijs geweest.

Hoe fout en hoe toeristisch het ook mag zijn; maak een boottocht op de seine!!

Verder is place du marché, place des vosges en montmartre zeer aan te raden.
Oud 05-06-2005, 17:41
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 05-06-2005 @ 13:46 :
Verder is place du marché, place des vosges en montmartre zeer aan te raden.
ga morgen en zit ook in montmartre ja
Oud 05-06-2005, 18:02
Breg
Breg is offline
Citaat:
Anneka schreef op 17-05-2005 @ 21:40 :

daarnaast mooie plaatsen, zelf vond ik het grote kerkhof waar onder andere een lid van the darkness (?) ligt.
Jim Morrison van The Doors?
Oud 06-06-2005, 08:19
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Annekaschreef:
onder andere een lid van the darkness (?) en briget bordeau
Citaat:
Breg schreef op 05-06-2005 @ 19:02 :
Dat vroeg ik me ook al af...
en Brigitte Bardot (niet Bordeaux ) die ze ook begraven heeft zien liggen, loopt in het echt ook nog gewoon vrolijk fluitend door het leven...
Volgens mij was Anneka zo onder de indruk van het grote kerkhof dat ze de personen er zelf lekker bij verzonnen heeft...
Oud 07-06-2005, 23:41
Verwijderd
Citaat:
Breg schreef op 05-06-2005 @ 19:02 :
pff ja die bedoel ik
@Parisplage ja idd denk dat ik zo onder de indruk was, of super moe.

Mijn bezoek aan Parijs is nu een jaar terug, en ik wil er zooo graag weer heen. Super mooie stad, ben er echt gek op. Daar heerlijke sfeertje en gewoon alles.
Advertentie
Oud 09-06-2005, 22:31
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Anneka schreef op 08-06-2005 @ 00:41 :

Mijn bezoek aan Parijs is nu een dag terug. Super mooie stad, ben er echt gek op. Daar heerlijke sfeertje en gewoon alles.
net terug, ge-wel-dige stad
Oud 17-06-2005, 21:26
M-Leentje
M-Leentje is offline
Citaat:
.Pure schreef op 09-06-2005 @ 23:31 :
net terug, ge-wel-dige stad
Waar ben je allemaal geweest?
Oud 02-07-2005, 23:49
Shadina
Shadina is offline
Ik wil deze zomer ook een paar dagen naar Parijs, maar ik ben er nog nooit geweest. Dus tips zijn erg welkom!

Ik heb in dit topic gelezen over een carte orange.. waar kun je die eigenlijk kopen? Op alle metrostations? Ik denk dat ik dan ook eentje met 2 zones neem, maar ik wil ook heel graag naar Versailles (is het btw een aanrader?).. dus hoe gaat dat dan met je carte orange? Betaal je dan gewoon wat bij ofzo?

Is misschien een beetje rare vraag, maar wat zijn de beste dagen om in Parijs te zijn? Is er bijvoorbeeld een dag (net als zondag hier) dat daar bijna alles is gesloten?

En nog tips voor leuke (tweedehandse) markten?
Oud 03-07-2005, 00:00
Verwijderd
Om met Versailles te beginnen. Ik was er een jaar of 3 terug. Had toen net de Franse revolutie behandelt gekregen op school en dus ook dat paleis. Ik vond het ontzettendm ooi om te bekijken. Zelf heb ik een rondleiding gedaan, er werd toen over de belangsrijkste kamers wat verteld door een Nederlandse mevrouw. Ik denk dat het zeker de moeite waard is om er rond te kijken. De tuinen zijn er trouwens ook schitterend.

goede site

Om vanuit de stad bij Versailles te komen kun je met de metro naar pont de Sevres (dit is de eindhalte van nummer metro 9) en bus 171 naar Versailles nemen. Of de trein C5 nemen naar Versailles-rive Gauche.
bron
Lijkt me best goed te doen eigenlijk. Kan me herinneren dat Versailles nog best een eindje buiten Parijs lag.

Die metrokaartjes kan je idd gewoon op het metrostation kopen. Daar kan je ook een kaartje krijgen van alle metrolijnen in Parijs.

Ik denk dat het doordeweeks iets rustiger is, maar toeristen zijn er altijd. In Parijs zijn elke dag de dingen wel open. Hou er alleen rekening mee dat in het hoogseizoen (juni, juli en augustus) de openingstijden anders zijn dan in bijvoorbeeld September en Mei.

Verder gewoon veel boekjes lezen en surfen op internet. In Parijs is zoveel te zien, en ze zeggen niet voor niets:
Iedereen die naar Parijs is geweest komt er nog een keertje terug.
Oud 03-07-2005, 23:35
knir
knir is offline
Wat is de minst drukke dag om Parijs te bezoeken? Ik haat mensenmassa's maar wil wel de bekende dingen zien (ik weet het: onmogelijk)
Oud 04-07-2005, 10:37
Miracle
Miracle is offline
Doordeweeks?

Ik ben van woensdag tot vrijdag geweest en echt heel druk vond ik het niet.
Oud 04-07-2005, 15:27
M-Leentje
M-Leentje is offline
Er is alleen een ding waar je beter wel rekening mee kan houden, dat is het feit dat sommige dingen op de eerste dag van de maand gesloten zijn.
Klinkt mss gek, maar ik heb voor aardig wat dichte dingen gestaan die maandag, en is eigenlijk zonde van je dag. Dan kun je beter kijken naar wat wel open is en wat je wel bezoeken kan..
Oud 04-07-2005, 22:07
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
M-Leentje schreef op 04-07-2005 @ 16:27 :
Er is alleen een ding waar je beter wel rekening mee kan houden, dat is het feit dat sommige dingen op de eerste dag van de maand gesloten zijn.
Klinkt mss gek, maar ik heb voor aardig wat dichte dingen gestaan die maandag, en is eigenlijk zonde van je dag. Dan kun je beter kijken naar wat wel open is en wat je wel bezoeken kan..
Eerste dag van de maand???
Ik woon nu bijna drie jaar in Parijs, en dat heb ik nog nooit gehoord Misschien had je pech en was het een nationale feestdag ofzo? Oppassen moet je wel voor 14 juli, Bastille-dag. Dan is alles dicht.
En als je toch aan het plannen bent: eerste zondag van de maand zijn alle (staats)musea gratis, zoals Louvre en Musee d'Orsay. Altijd leuk.
Er is niet echt een dag speciaal rustig, er zijn in de zomer altijd veel toeristen, maar inderdaad is door de week slimmer dan in het weekend, want dan heb je ook de weekend-tocht-mensen erbij
Oud 05-07-2005, 09:46
Verwijderd
op maandag zijn er toch vele musea dicht?
Oud 12-07-2005, 19:14
M-Leentje
M-Leentje is offline
Ik was er op 1 mei, een maandag, en toen was het graf van Napoleon gesloten. Er stond daar dat dat elke eerste maandag van de maand gesloten was..
Oud 12-07-2005, 19:47
Verwijderd
Anneka bedoelt Edith Piaf

Op dezelfde begraafplaats liggen ook Jim Morrison idd, Honore de Balzac, Moliere, Jean de la Fontaine en nog wel meer bekende schrijvers overigens.

Laatst gewijzigd op 12-07-2005 om 19:50.
Oud 13-07-2005, 17:31
Shadina
Shadina is offline
Ik heb vandaag geboekt en ik ga 29 juli voor 5 dagen. Ik heb een paar vraagjes.. ik wil naar die 2ehandse markt, Marche aux Puces de St-Ouen, maar die ligt net buiten de Boulevard Peripherique.. Ik moet bij metrohalte Porte de Clignancourt uitstappen.. maar valt dat dan buiten de 2 zones? Zo ja.. waar kan ik dan het beste uitstappen?

En die Carte Orange.. is dat alleen geldig voor de metro's? Of ook voor bussen etc?

En mijn laatste vraag.. ik wil misschien ook een keer naar zo'n park of tuin. Heeft iemand een aanrader? Er zijn er zoveel.. weet echt niet naar welke ik moet gaan.
Oud 14-07-2005, 08:31
Verwijderd
Carte Orange is geloof ik voor bus, trein en metro.

Verder lijkt mij de volgende tuinen/parken het mooist:
- Tuilerieën (tuinen lopen van het Louvre tot aan de Place de la Concorde)
- Jardin du Luxembourg (tuinen vlakbij Palais du Luxembourg, populairste park van Parijs)
- Bois de Boulogne (gigantisch park)

edit: ik ga 3 augustus voor een week naar Parijs
Oud 15-07-2005, 15:20
rodina
rodina is offline
Ga absoluut naar Musée d'Orsay, tis echt zooo mooi.

Houdt er overigens wel rekening mee dat Parijs echt heel erg duur is en dat je een woordje frans spreekt. Engels wordt daar nauwelijks of niet gesproken.
Oud 15-07-2005, 15:24
Verwijderd
Mijn vriend en ik hebben al een hele lijst gemaakt met dingen die we willen bezoeken, dus die week zijn we wel zoet!

En gelukkig spreekt mijn vriend een beetje Frans
Oud 16-07-2005, 08:00
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Shadina schreef op 13-07-2005 @ 18:31 :
Ik heb vandaag geboekt en ik ga 29 juli voor 5 dagen. Ik heb een paar vraagjes.. ik wil naar die 2ehandse markt, Marche aux Puces de St-Ouen, maar die ligt net buiten de Boulevard Peripherique.. Ik moet bij metrohalte Porte de Clignancourt uitstappen.. maar valt dat dan buiten de 2 zones? Zo ja.. waar kan ik dan het beste uitstappen?

En die Carte Orange.. is dat alleen geldig voor de metro's? Of ook voor bussen etc?

En mijn laatste vraag.. ik wil misschien ook een keer naar zo'n park of tuin. Heeft iemand een aanrader? Er zijn er zoveel.. weet echt niet naar welke ik moet gaan.
Nee, de metro gaat nooit buiten de eerste twee zones. In de metro zit je dus altijd goed met je carte orange. Alleen met bus en trein kun je daarbuiten raken.

Idd, bus trein en metro.

Leukste parken vind ik: Luxembourg, Parc Monceau, Buttes Chaumont.
Verder mag je Pere Lachaise ook niet missen.
Oud 16-07-2005, 21:49
M-Leentje
M-Leentje is offline
Citaat:
edit: ik ga 3 augustus voor een week naar Parijs [/B]
Ben wel benieuwd, als je terugbent, wat je allemaal gezien en gedaan hebt enzo..
Dus laat wat van je horen aub..
Oud 16-07-2005, 23:10
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 16-07-2005 @ 09:00 :
Nee, de metro gaat nooit buiten de eerste twee zones. In de metro zit je dus altijd goed met je carte orange. Alleen met bus en trein kun je daarbuiten raken.

Idd, bus trein en metro.

Leukste parken vind ik: Luxembourg, Parc Monceau, Buttes Chaumont.
Verder mag je Pere Lachaise ook niet missen.
Oke dank je wel. En welke van de parken is het mooist?

En kent iemand misschien een kralenwinkel in Parijs? Zoiets als Beadies dus.
Oud 17-07-2005, 18:23
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
ben er afgelopen week geweest, alles lopend gedaan, als je een beetje fit bent en wat kunt stappen kan je het allemaal wel aanlopen. tenminste, je moet niet 20 arrondisementen willen over steken, dan zou ik ook wel met de metro gaan.

t was trouwens vet kicke
Oud 19-07-2005, 20:10
M-Leentje
M-Leentje is offline
Citaat:
Mr-S schreef op 17-07-2005 @ 19:23 :
ben er afgelopen week geweest, alles lopend gedaan, als je een beetje fit bent en wat kunt stappen kan je het allemaal wel aanlopen. tenminste, je moet niet 20 arrondisementen willen over steken, dan zou ik ook wel met de metro gaan.

t was trouwens vet kicke
Waar ben je allemaal geweest dan en waar sliep je?
Oud 24-07-2005, 15:51
Verwijderd
Ik was op de site van de thalys aan het kijken, en ik zag dat er verschillende tarieven bestaan. Zo heb je bijvoorbeeld voor jongeren een enkele reis voor 37,50 vanaf liege-guillemins, maar als ik gegevens invul en probeer te boeken, kan ik zoiets nergens aangeven, en worden het automatisch treinreizen van meer dan 100 euro. Voor mij zou het toch veel goedkoper zijn om een enkeltje liege-parijs te boeken, en eentje parijs-liege?
Of kan zoiets alleen bij internationale ns-balies?
Oud 24-07-2005, 16:04
Verwijderd
En in welke zones liggen de meeste bezienswaardigheden van Parijs? Zone 1 en 2, of ook 3?
Oud 25-07-2005, 20:07
Verwijderd
Je eerste vraag weet ik niet, en op je 2e vraag is het geloof ik zone 1 en 2 waar de meeste bezienswaardigheden zijn.
Oud 25-07-2005, 22:05
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 24-07-2005 @ 17:04 :
En in welke zones liggen de meeste bezienswaardigheden van Parijs? Zone 1 en 2, of ook 3?
Voor de duidelijkheid: er is geen zone 1 JE normale kaartje is voor zones 1 en 2. Daar ligt heel Parijs, en dus alle metrostations, in. Als je verder wilt met de bus, trein of tram zul je zone 3 tm 6 moeten kopen. Bijvoorbeeld voor het vliegveld heb je zone 5 nodig.
Alles wat je als toerist in Parijs wilt zien valt dus in de normale zones 1 en 2.
Oud 26-07-2005, 09:59
Verwijderd
Citaat:
ParisPlage schreef op 25-07-2005 @ 23:05 :
Voor de duidelijkheid: er is geen zone 1 JE normale kaartje is voor zones 1 en 2. Daar ligt heel Parijs, en dus alle metrostations, in. Als je verder wilt met de bus, trein of tram zul je zone 3 tm 6 moeten kopen. Bijvoorbeeld voor het vliegveld heb je zone 5 nodig.
Alles wat je als toerist in Parijs wilt zien valt dus in de normale zones 1 en 2.
dan snap ik dit niet:
http://www.ratp.info/informer/hollandais/index.php#

en dan onderaan plan van de zones. Dat zijn toch metrolijnen, en die gaan toch tot zone 7?

Of vallen zone 1 tot en met 7 van de metrolijnen binnen zone 1 en 2 van Parijs?
En als ik dan zo'n Carte Orange wil kopen, van welke zones is dat dan het verstandigste?
Advertentie

Regels voor berichten