![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn uiteenlopende redenen te bedenken waarom men ervoor kiest toch hier te blijven. Ik heb echt geen idee waar je op doelt? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www2.rnw.nl/rnw/nl/themes/ned...?view=Standard hoofddoeken vind ik net zo goed opdringen van geloof. Het is niet enkel om je haar te bedekken maar ook om anderen erop te wijzen dat je moslim bent en dat de islam 'aanwezig' is. Zeker wel. Maar om er geen moslimtopic over te maken, een geloof heeft niets met ras te maken. En allochtoon of buitenlander staat dan wel synoniem voor anders, maar het kan ook een belg of duitser zijn. |
Bij mij op school is er gelukkig geen/niet zo veel racisme. Ik heb er zelf nooit last van gehad/gezien etc. Er zal vast wel een beetje racisme zijn, maar dan in beperkte maten! :rolleyes:
|
Citaat:
natuurlijk is een enorm gebouw, dat je uitzicht nogal blokkeert en waar, als je pech hebt, dagelijks de oproep tot gebed uit gaat klinken, wel degelijk 'opdringen van je geloof'. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet niet waar jij woont, maar hier is het echt geen probleem. De moskee is niet overdreven groot of opvallend en de Turken die ik ken doen ongelovelijk hun best om hier hun toekomst op te bouwen (wat ze overigens flink lastig gemaakt wordt). Probeer ze eens niet als iemand van de grote massa te benaderen, maar als persoon. Er zitten ongetwijfeld rotte appels tussen, maar veroordeel de rest niet om hen. Wat betreft hun eigen cultuur: ik snap niet wat jij er voor problemen mee hebt dat zij gedeeltes van hun cultuur ook hier tot uiting willen brengen. Het grootste gedeelte zie je zelf niet eens en een ander gedeelte kun je ook leuk of interessant vinden. In een wijk hier in de buurt lopen oudere mensen 's avonds rond door de straten (flaneren ofzoiets heet dat?). Dan denk ik niet: "wat moet die hier toch rondlopen, laat ze dat lekker in Turkije doen". Maar dan vind ik het juist leuk dat ze dat doen! |
Citaat:
|
Schijnbaar hebben veel mensen hier er een probleem mee dat ze kunnen zien dat een ander uit een andere cultuur afkomstig is. :confused: Erg hoor, iemand met een hoofddoekje tegen komen. Ze zal wel meteen van je verwachten dat je je bekeert...?
|
Citaat:
yours elder |
Wat hebben mensen toch tegen moskeeen? In de elfteling vindt iedereen helemaal geweldig :p .
|
racisme komt best wel vaak voor op school vooral als je op een school zit waar weinig alachtonen zitten. Ik bedoel op mn school hebben ze een " turken " hoekje om het zo maar ff te zeggen. En zelf ben ik Chinees van afkomst en iedereen vraagtdirect waar ik vandaan kom en alles wat met China te maken heeft blablabla.... en ook als je in de klas komt en er worden namen genoemd weten de leraren gelijk we je bent. Zonder je te kennen.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08. |