Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2005, 08:43
Elder lycan
Elder lycan is offline
hebbe jullie soms ook last van racisme op school? Ik ben geen buitenlander ofzo maar tog erger ik me ziek aan al die mense die anderen geen normaal leven gunne hier in nederland
hebben jullie dat ook?
Oud 10-10-2005, 08:59
wizkid
wizkid is offline
Ja dat hebben we hier ook wel, en ik erger me dood aan die mensen. Als je er wat van zegt kan je dat beter doen als je in je laatste jaar zit, anders heb je de rest van je middelbare een dik probleem.
En natuurlijk met de hoop dat ze na de middelbare iets volwassener worden.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 09:25
Wawl
Wawl is offline
Nooit last van gehad. Ik zat op een beschaafde middelbare school.
Oud 10-10-2005, 09:49
Verwijderd
Nee, niet meegemaakt, wel anders (dat twee meisjes bedachten dat ze uitgescholden werden vanwege hun afkomst, terwijl dat niet zo was, ze werden niet eens uitgescholden).
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 13:36
Leeghoofd
Leeghoofd is offline
Ik geloof dat 80% van mijn school buitenlander is. Dus als er racisme zou voorkomen zou dat eerder tegenover de autochtonen zijn. (maar gelukkig geen last van racsime).
Oud 10-10-2005, 13:47
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-10-2005 @ 10:49 :
Nee, niet meegemaakt, wel anders (dat twee meisjes bedachten dat ze uitgescholden werden vanwege hun afkomst, terwijl dat niet zo was, ze werden niet eens uitgescholden).
Dat dus. Dat heb ik wel tig keer meegemaakt. Maar ik heb het nooit op school gemerkt ofzo dat er racisme heerste... Maar ik had dan ook vrij weinig allochtonen bij mij op school. En als ze er al waren, dan zaten ze grotendeels op het vmbo en dat zat apart van havo/vwo.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 13:48
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Overigens, bij mij op dansen (in Amsterdam) was wel de grootste groep allochtoon en daar had je dus dat de blanken werden gediscrimineerd.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 15:54
JCG
JCG is offline
Ik vind het wel humor dat elke persoon dat met lonsdale, kisten en/of zeer kort haar tot kale kop loopt. In de ogen van de allochtonen bij mij op school gelijk een nazi is. 0/
Oud 10-10-2005, 16:10
Verwijderd
ik merk wel dat autochtonen jongeren allochtonen-taal overnemen om daar stoer mee te doen, maar dat is meer een taalkwestie-discussie.

overigens heb ik ook heel vaak meegemaakt dat wanneer allochtonen straf kregen omdat ze hun huiswerk niet hadden gemaakt er heel vaak gezegd werd: 'dat doe je alleen omdat ik geen nederlander ben'.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 17:03
Go
Go is offline
De samenleving wordt 'rechtser' en zo ook de kinderen uit mijn klas (andere klassen kan ik moeilijk beoordelen). Dat gaat nogal eens vergezeld met racistische uitspraken, vooral bij de jongetjes die een beetje 'doorschieten'.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 18:01
Vice
Vice is offline
Gelukkig nog geen last van gehad.
Oud 10-10-2005, 18:12
Verwijderd
ik let er niet echt op want ik vind de meeste mensen die domme dingen roepen niet de moeite waard om tijd in te steken
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 18:14
Verwijderd
Nee, merk ik gelukkig niets van.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 19:24
Verwijderd
Bij ons is 1% ongeveer allochtoon. Er is voor zover ik weet geen racisme. Ik ben er in ieder geval nog nooit mee geconfronteerd.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 20:44
Nona
Nona is offline
Niet waar ik op school heb gezeten. Maar wel op een schoolkampje van de klas van mijn moeder. Ik sprak een jochie aan op het feit dat hij een meisje pestte met haar huidskleur. Dat vond hij maar racistisch van mij, hij was immers Marokkaans.
Ochja, kinders...
Oud 10-10-2005, 22:09
Elder lycan
Elder lycan is offline
Ik speel een online spel dat tibia heet en zelfs daar beginne ze te ouwehoere. Mense vrage of je turk of marokaan bent. Ik ben het nie maar ik heb wel gezien dat ze gaste die dat wel ware kut behandelden en uitscholde;/
zelfs in games begint het ook
Oud 11-10-2005, 08:54
Moustache
Moustache is offline
Nooit gemerkt bij ons op school
Oud 11-10-2005, 12:06
MB
MB is offline
OP mijn middelbare school was er geen racisme voor zover ik weet, maar de allochtonen in mijn klas (een marrokaan en een afghaan) die dachten wel dat ze alles waren en die begonnen een keer een discussie met mij over Israel-Palestina en daarin discrimineerden ze niet alleen de Joden, maar ze begonnen ook te schreeuwen dat ik een racist was omdat ik de discussie won

Ze hadden allebei een grote bek en ze waren irritant wat resulteerde in het feit dat ze er vaak uitgestuurd werden, dit gooiden ze dan soms ook op hun afkomst/huisdskleur/religie ofzo
Oud 11-10-2005, 12:39
Verwijderd
Op school heb ik geen last van racisme. Ik zit in een klas met veel verschillende soorten culturen en rassen en ik merk dat er gewoong oed met elkaar omgegaan wordt. Je hebt wel dat in de aula en dergelijke je aangekeken wordt als je met bepaalde groepen mensen praat maar dat is overal wel zo denk ik.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 19:46
Swlabr
Swlabr is offline
In de klas waar ik zit wordt wel gediscrimineerd
2 Nederlanders worden vaak gepest door andere jongens en die 2 Nederlandse jongens durven niet voor zich op te komen.
Dan kom ik vaak voor ze op en ik praat ook wel vaak met ze en maak geintjes enz.
Want zij hebben ook recht op een leuke schooltijd, en dat begrijpen m'n klasgenoten niet
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 19:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Darkiekurd schreef op 11-10-2005 @ 20:46 :
In de klas waar ik zit wordt wel gediscrimineerd
2 Nederlanders worden vaak gepest door andere jongens en die 2 Nederlandse jongens durven niet voor zich op te komen.
Dan kom ik vaak voor ze op en ik praat ook wel vaak met ze en maak geintjes enz.
Want zij hebben ook recht op een leuke schooltijd, en dat begrijpen m'n klasgenoten niet
Hm minder Maar worden zij niet meer gepest dan gediscrimineerd?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 19:58
Swlabr
Swlabr is offline
Niemand praat met ze, als ze iets zeggen gelijk zeggen de klasgenoten: ah lelijkerd!!!
En die 2 krijgen niet zo vaak straf en als de meester dan een allochtoon straf geeft: Jaaaaaa en zij niet he
Maar dan is dan ook alleen bij die 2.

(Ik weet niet of dat antwoord is op je vraag.)
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 20:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Darkiekurd schreef op 11-10-2005 @ 20:58 :
Niemand praat met ze, als ze iets zeggen gelijk zeggen de klasgenoten: ah lelijkerd!!!
En die 2 krijgen niet zo vaak straf en als de meester dan een allochtoon straf geeft: Jaaaaaa en zij niet he
Maar dan is dan ook alleen bij die 2.

(Ik weet niet of dat antwoord is op je vraag.)
Mja, ik geloof dat je dat wel als een vorm van discriminatie kunt zien Dat wordt doet mij (en ik denk ook andere mensen) eerder denken aan allochtonen oid die gediscrimineerd worden... Maar 2 van die jongens die niet aan het beeld van anderen voldoen worden natuurlijk op die manier ook gediscrimineerd...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 21:16
Elder lycan
Elder lycan is offline
hmm da klinkt inderdaad vrij klote..
pesten is eigenlijk ook een soort discriminatie als je het mij vraagt. Je ben niet als de anderen en je word daar meteen op aan gesproken. Zo zie je trouwens wel metteen wie een beetje redelijk is en wie niet
Oud 12-10-2005, 19:50
Myuki
Myuki is offline
nooit echt iets van gemerkt

wel dat autochtoon en allochtoon niet zoveel mengt. maar dat vind ik niet zo raar (je zoekt meestal mensen op met wie je sowieso iets hebt... afkomst is iets)
Oud 12-10-2005, 20:36
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Bij ons op school hebben we daar weinig last van.
Oud 12-10-2005, 20:40
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Ik heb er nooit wat van gemerkt.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 20:48
brinta
brinta is offline
ik zat op een blanke basisschool en nu ik terugkijk waren er erg politiek incorrecte opmerkingen door 1 leraar jegens een Surinaamse jongetje in onze klas. Over zijn eeuwige luiheid en hoe komisch het is om de bordenwisser op zijn hoofd te gooien omdat wit zo mooi afsteekt tegen zwart.

Ik had op de volwassenen-havo een leraar maatschappijleer die als aantekening gaf dat de werkloosheid in Nederland te danken is aan het aantal illegalen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 21:22
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
brinta schreef op 12-10-2005 @ 21:48 :
Ik had op de volwassenen-havo een leraar maatschappijleer die als aantekening gaf dat de werkloosheid in Nederland te danken is aan het aantal illegalen.
Illegaliteit is ook een mede-oorzaak, dat is gewoon een feit en heeft niks met racisme te maken hoor. Illegalen zorgen ook voor werkloosheid onder legale allochtonen. Niks mis met die opmerking van die leraar dus.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 06:54
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
brinta schreef op 12-10-2005 @ 21:48 :

Mijn maatschappijleraar vertelde dat bepaalde groepen allochtonen wel meer geweld veroorzaken en dus geweldadiger zijn, dat dat bewijs in de cijfers staat. En hij was het ermee eens. Terwijl hij de grootste vriend was van alle allochtonen bij ons op school Nu nog steeds overigens. Het is een feit, daar kun je niets aan veranderen.

Laatst gewijzigd op 13-10-2005 om 07:36.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 11:23
Elder lycan
Elder lycan is offline
t kan heel gevaarlijk zijn om te spreken van racisme.
t is soms heel moeilijk de grens te weten van wat nou wel en wat nou niet racistisch is.
Ook kunnen mensen dingen heel anders opvatten. Daarom zijn de ideeën over racisme ook zo verschillend

Yours Elder
Oud 13-10-2005, 14:05
Verwijderd
tibia doet me denken aan de enge GoThIczz en regwenboowgaltooz in de eerste klas.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 17:42
Elder lycan
Elder lycan is offline
hoe bedoel je dat? ?
Oud 14-10-2005, 20:20
brinta
brinta is offline
Citaat:
MaHo schreef op 12-10-2005 @ 22:22 :
Illegaliteit is ook een mede-oorzaak, dat is gewoon een feit en heeft niks met racisme te maken hoor. Illegalen zorgen ook voor werkloosheid onder legale allochtonen. Niks mis met die opmerking van die leraar dus.
Ik snap dat mijn opmerking voor discussie in aanmerking komt. Om als docent een mening uit te spreken (waarbij er duidelijk over 1 kam geschoren wordt en ruimte voor nuance niet openblijft )en deze als lesstof op te geven: dat kan niet.

Het punt is: als ik tegen jou zeg dat illegalen de oorzaak zijn van werkloosheid in NL, dan kunnen we daarover discussieren, omdat er op die opmerking heel wat aan te merken valt. Maar zo'n gesprek op gang brengen is heel wat anders dan lesstof opgeven. Lesstof dient feitelijk goed in elkaar te zitten en mag geen reflectie zijn van de politieke opvattingen van de docent.

Laatst gewijzigd op 14-10-2005 om 20:28.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 21:29
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Op de middelbare school hadden wij zo vaak leraren die opmerkingen maakten over een Surinamer in de klas. Maargoed, hij was ook lui en dom. Maar het was niet bedoeld om hem belachelijk te maken. En natuurlijk hadden we vaak genoeg moppen, geintje moet kunnen vooral op die leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 22:27
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
brinta schreef op 14-10-2005 @ 21:20 :
Ik snap dat mijn opmerking voor discussie in aanmerking komt. Om als docent een mening uit te spreken (waarbij er duidelijk over 1 kam geschoren wordt en ruimte voor nuance niet openblijft )en deze als lesstof op te geven: dat kan niet.

Het punt is: als ik tegen jou zeg dat illegalen de oorzaak zijn van werkloosheid in NL, dan kunnen we daarover discussieren, omdat er op die opmerking heel wat aan te merken valt. Maar zo'n gesprek op gang brengen is heel wat anders dan lesstof opgeven. Lesstof dient feitelijk goed in elkaar te zitten en mag geen reflectie zijn van de politieke opvattingen van de docent.
Goed, daarin heb je gelijk, maar dan nog; illegaliteit aanmerken als iets slechts, is dat racistisch? het is illegaal (het woord zegt het al) wat die mensen doen, dus waarom is het dan racistisch als je dat nog eens benadrukt? En daarbij zijn alle illegalen van een bepaald ras?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 15:03
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Alleen van docenten. Erg toevallig dat allochtonen vaak op het nippertje blijven zitten, en autochtonen vaak met zwaar diepe onvoldoendes over gestemd worden. Vooral omdat we gefuseerd zijn met een nieuwe school waar voorheen vooral alleen autochtonen zaten. Mijn nieuwe na2 docent denkt ook dat ik dom ben ofzo omdat ik een allochtoon en vrouw (die zouden niet goed in exacte vakken zijn ofzo) ben. Extra motivatie om voor mijn eerste proefwerk bij hem een 10 te halen. Easy.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 16:32
Elder lycan
Elder lycan is offline
Toevallig speelde ik vandaag een voetbal wedstrijd. We moeste voetballe tege een team dat bestond uit 80% allochtoon.
Dat was geen pretje eigelijk we werde voor de meest apparte dinge uitgescholde. Duz het komt vaak ook van beide kante.

Wel met 10-0 gewonne
Oud 15-10-2005, 16:40
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
het enige wat ik meemaak is dat allochtonen denken dat ze gediscrimineerd worden, terwijl dat helemaal niet het geval is. Als je een parkeerbon krijgt, dan ligt dat dus aan het niet betalen van je parkeerplek, niet aan je huidskleur, bijvoorbeeld.

ik vindt eerlijk gezegd dat vooral autochtone Nederlanders vaak gediscrimineerd worden; ik vindt t altijd een beetje vreemd dat buitenlanders zo nodig hun eigen cultuur mee willen nemen, en het als een recht zien hier hun eigen cultuur te hebben temidden van de nederlandse samenleving. Als je zoveel van je land en je cultuur houdt, waarom ben je dan in godsnaam hierheen verhuisd, vraag ik me dan af.

(ff voor de duidelijkheid : ik heb niks tegen buitenlanders, en kan t meestal goed met ze vinden. Echter, ik vindt de houding van sommige buitenlanders nogal overdreven. Tis wel nederland, denk ik dan. Ik ga ook niet in Afghanistan molentjes bouwen, omdat ik het 'recht' op mn eigen cultuur zou hebben, als je begrijpt wat ik bedoel.)
Oud 15-10-2005, 19:18
Toddish
Toddish is offline
Citaat:
Elder lycan schreef op 15-10-2005 @ 17:32 :
Toevallig speelde ik vandaag een voetbal wedstrijd. We moeste voetballe tege een team dat bestond uit 80% allochtoon.
Dat was geen pretje eigelijk we werde voor de meest apparte dinge uitgescholde. Duz het komt vaak ook van beide kante.

Wel met 10-0 gewonne
Dat voorbeeld ken ik heel goed . In de stad dicht bij het dorp waar ik woon hebben ze een hele groote wijk met alleen maar alochtonen. Ze voelen zich daar de baas en daar gebeuren de raarste dingen. Ik voel me in zoon wijk niet veilig. Wat moet je daar aan doen? Moet je ze dan verbieden daar te wonen? EN hebben de officele bevolking meer recht van spreken de aarde is van iedereen.
Oud 15-10-2005, 19:19
MB
MB is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-10-2005 @ 17:40 :
het enige wat ik meemaak is dat allochtonen denken dat ze gediscrimineerd worden, terwijl dat helemaal niet het geval is. Als je een parkeerbon krijgt, dan ligt dat dus aan het niet betalen van je parkeerplek, niet aan je huidskleur, bijvoorbeeld.

ik vindt eerlijk gezegd dat vooral autochtone Nederlanders vaak gediscrimineerd worden; ik vindt t altijd een beetje vreemd dat buitenlanders zo nodig hun eigen cultuur mee willen nemen, en het als een recht zien hier hun eigen cultuur te hebben temidden van de nederlandse samenleving. Als je zoveel van je land en je cultuur houdt, waarom ben je dan in godsnaam hierheen verhuisd, vraag ik me dan af.

(ff voor de duidelijkheid : ik heb niks tegen buitenlanders, en kan t meestal goed met ze vinden. Echter, ik vindt de houding van sommige buitenlanders nogal overdreven. Tis wel nederland, denk ik dan. Ik ga ook niet in Afghanistan molentjes bouwen, omdat ik het 'recht' op mn eigen cultuur zou hebben, als je begrijpt wat ik bedoel.)
Ben ik het helemaal mee eens... (maar het is wel een beetje off topic)

En als je kijkt naar de internationals op mijn school, dan kan het duidelijk ook anders
Oud 16-10-2005, 20:48
Toddish
Toddish is offline
Citaat:

Agreed
Oud 16-10-2005, 20:50
Elder lycan
Elder lycan is offline
Citaat:
Nippel schreef op 16-10-2005 @ 21:48 :
Agreed
sorry die agreed was op me broetjes acount.
Duz met elder zeg ik
AGREED

ps: sorry nippel
Oud 16-10-2005, 21:00
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Elder lycan schreef op 16-10-2005 @ 21:50 :
sorry die agreed was op me broetjes acount.l
Je kunt je posts deleten.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 21:07
Nona
Nona is offline
Citaat:
*knip*
Je overdrijft. Het is een select groepje mensen dat bij alles wat er gebeurt roept dat het met discriminatie te maken heeft. En met je eigen cultuur meenemen is niets mis, zolang je die anderen maar niet oplegt. En dat doen de meeste mensen niet, ik ken er in ieder geval niet één. En ik ken redelijk wat mensen die in het buitenland geboren zijn.
Oud 16-10-2005, 21:24
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 16-10-2005 @ 22:07 :
Je overdrijft. Het is een select groepje mensen dat bij alles wat er gebeurt roept dat het met discriminatie te maken heeft. En met je eigen cultuur meenemen is niets mis, zolang je die anderen maar niet oplegt. En dat doen de meeste mensen niet, ik ken er in ieder geval niet één. En ik ken redelijk wat mensen die in het buitenland geboren zijn.
mwa, ik vind een moskee bouwen een goed voorbeeld van je eigen cultuur niet opdringen aan anderen... en nogmaals, ik heb niks tegen allochtonen, maar als je dan zoveel van je cultuur houdt vind ik het een beetje vreemd dat je dan naar nederland verhuist.
Oud 16-10-2005, 21:29
Belgarath
Belgarath is offline
Ik zat op een streng christelijke school in Groningen, ongeveer 1% was allochtoon (volgens het criterium tenminste 1 ouder met een niet-nederlandse nationaliteit), dus van discriminatie was bij mijn weten geen sprake. De meeste mensen vonden het geloof ik vooral erg interessant (vooral mijn aardrijkskundeleraar). Ik heb sowieso de indruk dat er in het noorden van nederland minder gediscrimineerd wordt, omdat er verhoudingsgewijs weinig allochtonen in het noorden wonen.
Oud 16-10-2005, 21:40
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 16-10-2005 @ 22:24 :
mwa, ik vind een moskee bouwen een goed voorbeeld van je eigen cultuur niet opdringen aan anderen... en nogmaals, ik heb niks tegen allochtonen, maar als je dan zoveel van je cultuur houdt vind ik het een beetje vreemd dat je dan naar nederland verhuist.
Ooit gehoord van oorlogs, arme of politieke vluchtelingen? Vaak kiest men er niet voor om hun land te verlaten, maar is het de enigste uitweg naar een betere toekomst.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 21:49
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 16-10-2005 @ 22:40 :
Ooit gehoord van oorlogs, arme of politieke vluchtelingen? Vaak kiest men er niet voor om hun land te verlaten, maar is het de enigste uitweg naar een betere toekomst.
als ik hier te diep op inga denkt iedereen hier dat ik een soort jan maat ben. voordat ik iets zeg, ik kan je verzekeren dat ik dat niet ben. maar als je dan kennelijk zo ongelofelijk veel van je land houdt dat je de cultuur van je land hier moet her-creeeren, waarbij wel erg veel gebruik wordt gemaakt van de nederlandse gastvrijheid, dan vraag ik me toch echt af waarom je dan hierheen gevlucht bent.

geef toe, er zijn zat mensen die niet vluchten, maar in hun land blijven. zij bouwen uiteindelijk weer hun land op en geven het weer een toekomst, zij houden hun cultuur in stand. niet de mensen die van hun thuisland weggevlucht zijn.

daarnaast, veel vluchtelingen maken het zich hier gewoon redelijk gemakkelijk en zitten hier een jaar of tien, twintig, of langer. dan heb je meestal besloten hier te willen blijven - dat doe je niet als je echt van je land houdt, dan wil je weer terug.
Oud 16-10-2005, 21:50
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Op mijn school komt redelijk wat racisme voor, maar niet al te veel.

Toch wel genoeg om als Jood je aangesproken te voelen en agressief te worden.

Moslims tegen mij, is nooit voorgekomen, we kunnen het juist goed met elkaar vinden
Reageren

Regels voor berichten