![]() |
sommige mensen kunnen hun hoge intelligentie voor de verkeerde doeleindes gebruiken. lijkt mij.
|
Ik vind dat mensen sowieso al blij moeten zijn met het feit dat ze kinderen kunnen krijgen.
Stel er wordt inderdaad op intelligentie geselecteerd, dan zul je groepen mensen komen die zich verheven voelen boven de rest. De een heeft een beter kind dan de ander want die is op dit en dat geselecteerd.Het brengt ongelijkheid. Iemand met een hogere intelligentie is niet beter dan een ander. Zaadcellen houden niet voor niks een hele wedstrijd in de vrouw. Er wordt al geselecteerd. Ik denk dat het alleen maar fout kan gaan als de mens gaat selecteren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
wat begrijp je niet aan 'sommige'? en ja dat kan nu ook al, en dat gebeurt ook nu al. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat is eigenlijk het nut van selecteren? Waarom zou een ouder perse een jongen/meisje willen hebben? Of een kind met een hoger/lager iq. Ben je dan trotser op het kind? Houd je er meer van? Zal het kind gelukkiger zijn en een beter leven leiden? En is het niet zo dat je altijd minder intelligente mensen zult houden, ook al gaat iedereen selecteren? Is een kind dan slechts een product dromen waar te maken die je zelf niet waar hebt kunnen maken? Zoals het 'verbeteren' van de wereld? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
domme mensen hebben we nodig om de klussen te doen die de over t paard getilde volk niet wil doen (vuilnis ophalen, boutjes op fietsen draaien, lampen in elkaar zetten, operatiesets inpakken, zorgen dat marsen in wikkels en dozen komen, bierladingen controleren e.d.)
en selectief voortplanten heeft een hoop nadelen, zoals je in china al ziet met t overschot aan mannen, en meer genetische fouten die mensen niet snappen, en als je zo graag iets wil kiezen wat perfect moet zijn koop je maar een custom made barbie |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vraag me nog steeds af wat iemand ertoe kan zetten om zoiets te doen. |
Citaat:
En ik vraag me af wie er nu voor is. Niemand toch? Dit zou toch niet echt de toekomst kunnen worden? :( |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12. |