Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Jochem Myjer (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=696588)

PardonMe 16-01-2005 20:04

Kheb hem gezien in het theater en ik vond m meteen fantastisch!!
Ik wilde dus ook meteen naar zn voorstelling toen hij weer bij ons in het theater kwam (die eerste keer was maar een korte voorstelling..)
Die krulletjes van hem vond ik ook meteen cool trouwens ;)

Maar gewoon heerlijk hoe druk en energiek hij was!

kalinho 17-01-2005 14:29

khoor net had ik kaarten heb voor YEE-HAAA

YEEHAAAA! :D

Domi-tje 31-01-2005 14:50

geweldig:D:D:D
ik zou graaag gaan en da stukje van de paus:P kei lol hehe
love him!!
kuss domi-tje

pietje x 04-02-2005 18:54

hij heeft echt uitstekende dingen in zijn show alleen het probleem met hem nog is dat hij erg slecht zijn programma aan elkaar praat, hij moet nog groeien.

professor2 06-02-2005 02:12

jezus wat een reacties zo geniaal is hij nou ook weer niet

poetic_tragedy 08-02-2005 19:30

ja ik had t ook gezien, ik vond m echt wel goed :D

tiram 10-02-2005 15:57

Citaat:

professor2 schreef op 06-02-2005 @ 03:12 :
jezus wat een reacties zo geniaal is hij nou ook weer niet
Geniaal niet nee, maar ik heb vanaf het begin van zijn nieuwe show, tot aan het eind zitten lachen. En dat heb ik bij Bert Visscher niet. En bij Hans Teeuwen ook niet. En bij Theo Maassen ook niet...En bij...nou ja, je begrijpt me wel :P

Poor twisted me 12-02-2005 17:56

Ik vond dat hij er wel "aardige" stukjes in had zitten. Zoals de immitaties vond ik wel goed. Voor de verdere rest vond ik steeds terugkomende ADHD verhaal wel erg irritant worden.

Ik vind het geen slechte cabaratier, maar toch is hij lang niet zo goed als b.v. Hans Teeuwen. (omdat sommige hem in dit topic al als 1 van de grootste cabaratiers benoemen, waar ik het toch echt mee oneens ben)

Ik vind het soort cabaret wat Hans Teeuwen maakt gewoon stukken beter, leuker om naar te kijken. Bovendien is Hans Teeuwen muziekaal ook stukken beter vind ik dan, en ik hou gewoon van die groffe humor van Teeuwen.

Ik vind hem in zijn uitstraling gewoon niet zo grappig, hij mist gewoon iets. Het is leuk om een keer naar te kijken, maar ik zou zo'n show echt niet vaker willen zien, wat ik dan wel weer heb met andere cabaratiers. Voor een show van Hans Teeuwen, zou je me in principe 's nachts uit bed mogen halen :D

Ik vind zelfs Guido Weijers wat dat betreft beter als hij. Die heeft wel degelijk iets grappigs, met z'n schele blik. Maarja ieder zijn mening daarover natuurlijk.

offtopic:
Hij lijkt idd wel wat op Bert, die is nét zo druk. Ik heb laatst nog een show van Bert gezien, die man is zo druk dat het gewoon niet "leuk" meer is. Ik kon de helft van wat die man allemaal uitkraamde niet eens verstaan :s

tiram 16-02-2005 11:03

Citaat:

evil_angel schreef op 12-02-2005 @ 18:56 :
Bovendien is Hans Teeuwen muziekaal ook stukken beter vind ik dan
Hmm...ik vind de teksten van jochem meyjer toch niet weer iets beter. In zijn nieuwe show speelt hij piano, drumt en zingt hij tegelijkertijd. En het klinkt ook nog goed! Vind ik toch knap...opzich.

MegaManX 03-04-2005 14:53

Citaat:

Nanaki schreef op 21-12-2003 @ 20:17 :
Hij deed me op sommige momenten wel iets (te veel) denken aan Bert Visscher. Zijn immitaties waren wel goed :)
idd :) Bert Visscher is nog steeds voor mij de man (y)

Maar hij is erg muzikaal en kan veel geluiden en stemmetjes nadoen dat is dan wel weer goed (y)

''Altijd is kortjakje ziek'' met die viool :cool: (y)

Hans Teeuwen vind ik dus helemaal niks. Maar wees blij dat er smaken verschillen zijn.

Uice 05-04-2005 14:52

Naast alle genoemde argumenten van 'Hans Teeuwen/Theo Maassen/Bert Visscher is grappiger/muzikaal beter' (wat in het geval van ook Teeuwen zeker klopt, hij is één van de beste pianisten in de cabaretwereld) is Jochem Myjer ook gewoon lang niet zo origineel als bovengenoemden.
Vooral Teeuwen en Visscher zijn tamelijk uniek en Teeuwen was behoorlijk vernieuwend, terwijl Jochem Myjer over het algemeen vrij standaard stand-up comedy heeft, met herkenbare situaties, imitaties en 'die vrouw was zo dik, dat...' grappen.

Marloeske 26-04-2005 15:43

Citaat:

Juice schreef op 05-04-2005 @ 15:52 :
Naast alle genoemde argumenten van 'Hans Teeuwen/Theo Maassen/Bert Visscher is grappiger/muzikaal beter' (wat in het geval van ook Teeuwen zeker klopt, hij is één van de beste pianisten in de cabaretwereld) is Jochem Myjer ook gewoon lang niet zo origineel als bovengenoemden.
Vooral Teeuwen en Visscher zijn tamelijk uniek en Teeuwen was behoorlijk vernieuwend, terwijl Jochem Myjer over het algemeen vrij standaard stand-up comedy heeft, met herkenbare situaties, imitaties en 'die vrouw was zo dik, dat...' grappen.

Dat maakt op zich allemaal niet uit.
Een caberatier is er om je aan het lachen te maken, en Jochem Myjer kan dat gegarandeerd :)

Uice 27-04-2005 16:01

Citaat:

Marloeske schreef op 26-04-2005 @ 16:43 :
Dat maakt op zich allemaal niet uit.
Een caberatier is er om je aan het lachen te maken, en Jochem Myjer kan dat gegarandeerd :)

Als je van ouderwetse stand-up comedy houdt wel ja. Ik kan me heel goed voorstellen dat er zat mensen zijn die zich dood irriteren aan hem.

Verder is een caberetier er niet alleen om je aan het lachen te maken. Een caberetier kan ook (willen) ontroeren of je aan het denken zetten, daarin onderscheid hij zich juist van de stand-upper.

Daangerous 29-04-2005 18:41

wordt zaterdag ipv kopspijkers uitgezonden

MadameMinke 01-05-2005 13:12

Nou, ik heb een stukje gezien gisteren.
Hij heeft zeker muzikaal talent, en ik moet toegeven dat ik af en toe best even moest grinniken, maar ik vind hem zeker geen enorm cabarettalent. Hij kiest de makkelijke wegen om gewoon alleen maar grappig te zijn. En hij praat allerlei dingen die hij kan (met namen imitaties van mensen) op een onlogische manier aan elkaar. Op een manier van: kijk mij eens, ik kan óók al díe persoon nadoen...
Nee, heb er niet erg van genoten.
En natuurlijk hoorde het erbij (de show heette tenslotte Aadéehadée - of zoiets), maar ik kreeg hoofdpijn van zijn ADHD-gedrag.

Nee, niet mijn ding (N)

Uice 01-05-2005 19:30

Ik moet toegeven, veel grappen zijn raak. Maar hij is toch niet origineel genoeg om écht een grote te zijn, en inderdaad is het teveel een kijk-mijn-kusntjes-show.

Trouwens wel belachelijk dat die achterlijke Varamongolen een stuk gecensureerd hadden. Ik neem aan iemand uit het koningshuis?

tiram 01-05-2005 20:45

Lieten ze dat stuk van de paus wel zien? Zou me niks verbazen als dat er ook uitgeknipt is.. (nee, ik heb het niet gezien, heb hem op dvd :P)

MadameMinke 01-05-2005 22:18

Citaat:

tiram schreef op 01-05-2005 @ 21:45 :
Lieten ze dat stuk van de paus wel zien? Zou me niks verbazen als dat er ook uitgeknipt is.. (nee, ik heb het niet gezien, heb hem op dvd :P)
Dat stukje waarin hij mooi even een Jos Brink-imitatie en... nog een imitatie (weet niet meer welke) had gepropt? Slecht slecht (N)

Thoughtful 02-05-2005 09:54

Ik heb het ook een stukje gekeken zaterdag. Sommige stukjes vond ik wel leuk, maar ik heb het lang niet helemaal afgekeken. Ik weet niet, misschien ligt zijn stijl mij gewoon niet, maar andere cabaratiers vind ik toch 'grappiger' en dat kan ik wel heel lang achter elkaar kijken.

kalinho 20-05-2005 10:29

Citaat:

kalinho schreef op 17-01-2005 @ 15:29 :
khoor net had ik kaarten heb voor YEE-HAAA

YEEHAAAA! :D

gisteren geweest. zat veel in uit adhd (stel je nou ns voor dat....en dan n absurde vergelijking), of ammel mensne met verschillend eigenschappen tegelijk doen (soort eierstokken verhaal)

maar was wel geowon grappig :D

Isiyanka 20-05-2005 13:45

Hij was vorige week bij ons op school voor de examenstunt, echt heel erg grappig :) maar zn voorstelling op tv heb ik helaas gemist :(

Xia 04-06-2005 13:48

Heb zijn voorstelling Adéhadé een keer gezien. Ik heb me vreselijk zitten ergeren.. (n)

Poor twisted me 07-06-2005 09:57

Citaat:

Xia schreef op 04-06-2005 @ 14:48 :
Heb zijn voorstelling Adéhadé een keer gezien. Ik heb me vreselijk zitten ergeren.. (n)
Waar ik me vooral aan ergerde was zijn stem :s Voor de rest had hij wel grappige dingen hoor, ik vond de imitaties erg goed. Waar ik me ERG aan geergerd heb is het feit dat hij telkens terugkwam op zijn ADHD verhaal. Wat natuurlijk logisch is... maar ik vond het erg storend.

Suusjuhh 27-06-2005 23:03

Het was opzich wel geinig maar dat adhd gebeuren duurde te lang en daar ging die veel te veel op door. Hij is niet echt origineel en heeft geen uitstraling. Hans Teeuwen kan bijv. alleen met zijn hoofd zonder iets te zeggen al enorm veel doen of overbrengen. En zijn stem is irritant. En muzikaal vond ik hem ook niet leuk. Nee, Hans Teeuwen blijft de enige voor mij:D

Jannekie 30-06-2005 22:22

Ik blijf em echt fantastisch vinden :D.

madyliefje 01-07-2005 12:27

Citaat:

Jannekie schreef op 30-06-2005 @ 23:22 :
Ik blijf em echt fantastisch vinden :D.
(y)

eviltuinhekje 13-07-2005 16:54

Citaat:

Daangerous schreef op 09-01-2004 @ 23:15 :
hij heeft GEEN adehade,
Bullshit... dat speelt ie helemaal niet... hij heeft echt adhd (en ik kan het weten... hij heeft geslapen bij ons thuis ;) )

Arjon 06-08-2005 18:06

ik heb ADHD ook gezien, en ga binnenkort naar zijn nieuwe (nou ja, reprise van vorig jaar) show!!!!

hij is echt de beste! (al hoewel Bert Visscher, Herman Finkers ook leuk zijn)

MTpower 15-08-2005 01:47

Ik heb hem toen ook gezien en vond hem echt briljant!:D
Die imitaties waren zeker zeer goed.
Goeie humor ook (y)

Rachel 14-09-2005 17:25

Ik heb ADHD in de schouwburg gezien en ik heb mezelf echt enorm gelachen :)
Ook met die rolator etc.

WelcomeHome 16-09-2005 15:52

ADHD onlangs gezien, en ik moet zeggen dat ik van begin tot eind heb moeten lachen. Dat is weinig tot geen caberatiers gelukt moet ik zeggen. Ik begrijp niet waarom hij 'onorgineel' is, want er zitten zeker stukken die juist erg orgineel zijn. Ik stond te kijken van zijn imitaties en de geluiden die hij kan maken.
Feit is dat ie moeite heeft met zijn programma aan elkaar te praten, maar daar let je bij de eerste keer kijken niet echt op.
Absoluut een favoriet geworden.

Uice 16-09-2005 17:17

Citaat:

WelcomeHome schreef op 16-09-2005 @ 16:52 :
ADHD onlangs gezien, en ik moet zeggen dat ik van begin tot eind heb moeten lachen. Dat is weinig tot geen caberatiers gelukt moet ik zeggen. Ik begrijp niet waarom hij 'onorgineel' is, want er zitten zeker stukken die juist erg orgineel zijn. Ik stond te kijken van zijn imitaties en de geluiden die hij kan maken.

Wat is er zo origineel aan bekende Nederlanders imiteren? Dat "Stel je voor dat [bekende Nederlander] [ander beroep] zou zijn" is één van de meest afgezaagde caberetideeën ter wereld.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.