![]() |
Ik denk eigenlijk door dezelfde oorzaak als waarom veel blanke paupers zich agressief opstellen: ze zijn gewoon te dom om normaal in de samenleving te kunnen functioneren, eigenlijk.
|
Citaat:
|
hmm vage topictitel... :|
|
Negers zijn ook gewoon mensen. Maar het is wel irritant om te zien hoe sommige negers de hele dag op de hoek van de straat staan alsof die straat van hun vader is en dan van die recht-voor-z'n-raap opmerkingen naar (zeer jonge) meisjes maken.
|
Citaat:
|
Ik ken zeker 2 negers die allebij heel aardig zijn :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Met een g.
;) |
Citaat:
|
"Wie man's im Walde schreit, laut es zurück"
Als jij over bananen en apen begint, is het logisch dat ze er niet blij mee zijn. Jij bent dan zelf degene die dom bezig is en vooral ook denigrerend; je geeft aan neer op ze te kijken. Laat dat nou net iets zijn waar veel mensen niet tegen kunnen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Sommigen stellen dat mensen vaak bevooroordeeld zijn.
Ik vind dat mensen vaak te snel al bevooroordeeld worden bevonden. Je hebt 'bevooroordeeld' en 'de feiten erkennen'. Zo is het bijvoorbeeld zo, dat er een groter percentage allochtonen dan autochtonen crimineel is. Geen wonder dat sommigen zich dan eerder 'bedreigd' voelen als ze langs een groepje allochtonen lopen dan langs autochtonen. De kans dat je iets gebeurd is gewoon groter, das is een feit. Wat dan weer een vooroordeel is, is dat álle allochtonen crimineel zijn. ik weet dat het hier ging over negers maar ik gebruik allochtonen even als voorbeeld Ik denk trouwens ook dat (sommige) negers zelf bevooroordeeld zijn. Ze denken dat blanken bij voorbaat al negatief over negers denken. |
bij de weg.. heb jij ooit een kind van 10 gezien (blank,zwart,paars of groen) die meteen de eerste keer naar je luisterd???? neej jantje(of pietje) ... kinderen blijven kinderen... (en soms zit er wel eentje tussen die lief naar je luisterd... maar niet als je met bananen gaat smijten... en terecht!!! go nigger!!! :D (Y)
|
Citaat:
denk aan gabbers, skaters, blablabla, marokanen, turken, blablabla... Hangjongeren?? |
1. Eerst draai je je om (hint, hint).... geen verandering.
2. Je draait je nog een keer om en vraagt om zak snoep voor de jongen te kopen in ruil voor geen getrap tegen je stoel. 3. Vader van jongetje gaat schelden/dreigen. 4. Opmerking over bananen komt terug naar het hoofd van vader. 5. relletje....!! hmm, ik begrijp beide kanten wel... - Jongetje had moeten stoppen, maar het is een kind zoals Flip als zei. Vader had het kind moeten laten stoppen, maar dat gebeurd blijkbaar niet. - Opmerking om snoep te kopen is een beetje vreemd, maar ok daar kan ik nog inkomen. - Vader gaat schelden/dreigen, tja.. dat gaat mij ook te ver, maar... - een opmerking over bananen maken is nu niet echt het slimste wat je kan doen tegenover een neger. Kans op een relletje is dan natuurlijk ook niet meer uitgesloten. Zelf heb ik touwens nooit problemen gehad met negers tot in tegenstelling van vele andere groeperingen. Mja, dat komt dan natuurlijk doordat ik een rasta-vrouwtje ben ;) |
Citaat:
en dat jij denkt dat het met het negerzijn te maken heeft geeft alleen maar aan hoe beperkt je denkt...wie gaat nou tegen een neger grapjes maken over bananen dat is echt te dom |
Citaat:
|
Ik weet niet of iemand het al opmerkte maar men zegt zwarten in de plaats van negers (negers is nogal 'n negatief woordgebruik).
Verder ga ik niet reageren want ik hou niet van veralgemenen, zeker niet als je het zelf uitlokt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom weten negers nou nooit wat ze willen? (Oeh, nieuw topic.) Het enige waar iedereen het over eens is dunkt me, is 'swartje'. Wat een vreselijk vies woord. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tsja jantjePietje je bent nu wel erg generaliserend bezig. Of ze echt zo agressief zijn ik weet het niet. Heeft gewoon met opvoeding te maken.
|
Citaat:
Nou ja.. na het inleidende verhaaltje van dit topic vind ik een meer relevante vraag: Hoe komt het dat niet iedereen situaties goed kan inschatten en waar ligt de grens tussen wel of niet bezitten van zulk inzicht? En vervolgens: Is dit gekoppeld aan intelligentie en in welke mate speelt emotie een rol bij de totstandkoming van een actie? *smirks* Wat wel een goed uitgangspunt is om op door te gaan is wat Nare Man al heel helder heeft toegelicht: sociale en economische omstandigheden vormen levens. Ook al vind ik de beschuldigingen tegen de televisie veel te ver gezocht. Neem als uitgangspunt de mens: mannen. Het ligt in de aard van de man te concurreren. Betere sociaal-economische omstandigheden maken dit 'beschaafd' (ook al kan te hoog beschaafd behoorlijk onbeschaafde situaties opleveren). Denk aan mooie auto's, kleding, baan, vrijwilligerswerk, prominente positie in bestuur van plaatselijke sportclub, etc. Status, mensen! Kijk je in een 'lage' kring in de samenleving, zoals groepen negers uit de arme wijken in bijvoorbeeld Amsterdam, dan zijn er geen andere middelen om status te verwerven dan je eigen lichaam (note: dit is misschien wel de meest groepgerichte vorm van egocentrisch denken ;) ). Dit resulteert in verharding, je kan je geen zwakke plek permitteren. En zouden wij geen mensen zijn als we niet ergens bij wilden horen: ook hier vormen zich groepen. Welke uiteraard de hardheid van het individu reflecteren. Dit is een verklaring voor de vraag waarom 'negers' zich 'altijd zo agressief opstellen meteen'. Want zulke verharding van karakter leidt tot het eerder geuitte geklaag: ze zijn zo agressief tegen me, je hoeft ze maar aan te kijken en ze stellen zich al aanvallend op, etc. Ben jij dan zo'n mietje als ik vragen mag? Dit in het kort ter overdenking. |
Ik weet niet hoe het daar in Nederland zit, maar hier in België voel ikzelf het toch wat anders aan:
negers zijn vaak wel iets 'temperamentvoller' dan blanken. Maar vaak valt hier met negers iets beter op te schieten dan met Noord-Afrikanen en West-Aziaten (in landen uitgedrukt: Marokko, Tunesië, Turkije) omdat mensen die afkomstig uit die landen vaak veel racistischer staan tegenover Belgen. Ze komen wel naar hier gevlucht, maar bij velen ontbreekt enige vorm van aanpassing (mannen spreken eerder Frans dan Nederlands en vrouwen spreken soms al helemaal geen Frans), vaak hebben ze geen enkele vorm van plichtsbesef en maken ze enkel gebruik van hun rechten. Als je commentaar geeft, die voor onze maatschappij heel correct is (zoals TS bevoorbeeld gedaan heeft: vragen om te stoppen met tegen een stoel te schoppen), wordt je snel uitgescholden voor 'racist' en het woord 'discriminatie' valt ook geweldig snel. Het lijkt me normaal om te generaliseren, en dat doe ik ook wel. Maar wat je niet mag doen is iemand direct afschrijven omdat hij, volgens die generalisatie, slecht zou zijn. Geef de mensen zelf een kans, er zijn ook genoeg allochtonen die wel hun best doen om zich hier aan te passen. Dat zijn mensen die je in geen geval slecht mag behandelen omdat je anders nog meer racisme zou kweken. Hetzelfde geldt eigenlijk voor autochtonen: enkellingen staan meer dan 100% open voor vreemdelingen en ze zullen een vreemdeling sneller helpen dan een witte buurman maar wanneer vreemdelingen misbruik hiervan maken of ruzie zoeken met zo'n mensen, krijgen ze natuurlijk een tegenstander bij. Mja, hier zitten we natuurlijk wel met twee talen, en dat geeft ook nog extra problemen tussen de blanken zelf (er is wel een cultuurverschil tussen Nederlandstaligen en Franstaligen: Nederlandstaligen passen zich sneller aan en doen nog moeite om wat Frans te praten, zeker in onze hoofdstad omdat daar niet veel Nederlands meer gesproken wordt :( ) Wat de TS echter niet had mogen doen, is een beloning te geven (of was dit zo'n leugentje om bestwil). Mij hebben ze altijd geleerd om geen snoep aan te nemen van vreemden (en dat was nog voor de tijd dat Dutroux echt in opspraak kwam). Je had rustig tegen dat kind moeten zeggen dat je wou dat hij ophield. Als dat niet werkt, richt je je beter tot de vader (vaak is wel duidelijk of de vader akkoord gaat met het gedrag van zijn zoon of niet) en vraag je hem beleefd om zijn zoon wat aan de leiband te houden :) Ik kan me moeilijk voorstellen dat een vader zoiets zou toelaten, maar als ik even verder nadenk dan kom ik bij de gedachte dat jongere vaders die nogal racistisch aangelegd zijn, waarschijnlijk zelf zouden voortdoen :( Pas als je geprobeerd hebt om alles op te lossen op een vriendelijke manier kan je meedoen aan een scheldpartij, al is dat nooit de goede oplossing... (het is altijd leuk als je jezelf 100% onder controle (beleefd, rustig) hebt terwijl de ander doordraait van woede, maar probeer niet arrogant over te komen als de andere duidelijk sterker is) |
Citaat:
Tevens ben ik ook wel eens met negers naar de bioscoop geweest, waar ze direct chocoladekoekjes begonnen te gooien naar mensen die "kankerkazen" waren, zoals ik, maar ik was een vriend van ze dus bij mij deden ze niets. Mijn uitspraken berusten dus niet op vooroordelen, maar slechts op ervaringen. En ja, dr zijn ook zat 'goeie' negers, gewone mensen die de normen en waarden kennen. Maar daar hoor je nooit wat over. |
Citaat:
Leve de culturele verschillen he! |
Citaat:
|
Citaat:
|
zelf werk ik in een supermarkt als cassiere, dus je ziet dagelijks erg veel mensen... nou was het bij ons laatst zo dat we geen zegels meer hadden (best wel erg eigenlijk). Als je dat mensen probeerd uit te leggen kunnen ze op verschillende manieren reageren, er begon zelfs iemand heel hard te lachen en die persoon kwam niet meer bij geloof ik.... Nu ervaarde ik het inderdaad wel dat het vaker neger(innen) waren die boos of zelfs een beetje agressief reageren. 1tje zei inderdaad 'je hebt ze niet omdat ik zwart ben he?! voor die vrouw achter me heb je ze zeker wel he?!' Dus misschien voelen sommige negers zich toch wat sneller aangevallen daarin, terwijl het helemaal niet zo bedoeld is. Maar er waren meer negers (jee, ik heb het idee dat ik met het wordt neger al discrimineer, niet de bedoeling.... ik bedoel het echt niet negatief!!) die normaal reageerden ('volgende keer beter') dan die echt agressief werden, dus dat alle negers agressief zouden zijn gaat imo echt niet op. Ik maak op mijn werk ook agressieve blanken mee... ik denk dat het niet zoveel zegt. Misschien heeft het er ook iets mee te maken dat wanneer ze de Nederlandse taal nog niet helemaal kennen, ze je verkeerd begrijpen en daarom zo reageren?! naja, ik heb eigenlijk geen idee, en ik zou hier ook niet zo bevooroordeeld over willen zijn, want blanken kunnen ook flink agressief zijn!!
|
Citaat:
Neh zou ik neit doen, maar ik zou het bijna een terechte opmerking vinden, al geeft dat natuurlijk een vicieuze cirkel. |
Citaat:
Niet bepaald gekoppeld aan cultuur en kennis vd taal. Hoewel je het gedrag, zoals gezegd, wel kan koppelen aan bepaalde groepen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
niet alleen negers hoor.
Je hebt ook agressieve nederlanders . |
btw: Bij ons in de buurt staat een zigeunerkamp.
Die gasten zijn pas agressief. |
En hells angels,
En maffiosi en supporters van ongeveer alle voetbal ploegen. Allemaal zeer agressief :rolleyes: |
Ja, daar kun je je ook allemaal van afvragen hoe het komt dat ze vaker agressief zijn dan normale nette burgers.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
...veel andere dorpen/steden zonder achterstandswijken en met meer dan 25000 inwoners ken ik niet |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58. |