Oud 18-07-2004, 14:46
JantjePietje
JantjePietje is offline
Gisteravond was ik een film in de bioscoop wezen kijken en achter mijn zitplaats zat er een zwarte knul van een jaar of 10. Halverwege de film begon hij te trappen tegen mijn stoel aan. Na de eerste keer dacht ik: ja kan gebeuren. Maar nee, het getrap bleef doorgaan en het werd steeds erger. Op een gegeven moment draaide ik me om. Ik dacht dat het nu wel afgelopen zou zijn. Dus draaide ik me weer om en zei tegen dat ventje: he, weet je wat, ik koop straks wat snoep voor je , als je ophoudt met trappen. Zijn broer of vader, die naast hem zat begon ineens tegen mij te schelden en me te bedreigen. Nu ben ik ook niet vies op mijn mondje gevallen en begon zelf ook te 'schelden'. Ik zei o.a dat ik vandaag geen bananen bij me had, omdat ik geen apen in de bioscoop had verwacht. Ook andere negers uit de zaal begonnen te bemoeien en ik was genoodzaakt tijdelijk de zaal te verlaten, nadat er een bierfles bijna tegen mijn hoofd was gekomen.

Mijn vraag is nu: waarom stellen negers zich zo agressief? Waarom kunnen negers vaak de problemen ( zover je mijn geval een probleem kunt noemen) niet beslechten met woorden? Wat is de psychologie hierachter?
Oud 18-07-2004, 14:49
Verwijderd
volgens mij doordat ze andere omgangsnormen hebben. denk dat ze overal het algemeen ook wel wat meer macho zijn dan ehm niet-negers. en ze voelen zich ook snel benadeeld en afgekeurd omdat ze neger zijn (heb je wat tegen negers), en dat wekt weer agressie op.

mm ik gis maar wat. er is vast nog veel meer aan het handje
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 14:50
Verwijderd
Ik vind de toon van de topic een beetje discriminerend...

Niet alle negers zijn 'zo agressief', dat lijkt me duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 14:54
Verwijderd
idd daar heeft leonoor gelijk in. als het een blanke was dan had je vast niet gepost waarom blanken zo agressief zijn. lees dat stukkie hieronder maar eens, als het je niet teveel werk is

De verklaring voor negatieve attituden en discriminerend gedrag ten aanzien van etnische minderheden wordt sterk gezocht in de sociaal-psychologische kringen (Vergeer, 2000). Een van de theorieën die daar onder valt is de sociale identiteitstheorie. De basis voor deze theorie werd gelegd door Tajfel in 1971. Op basis van psychologische experimenten bleek dat mensen die gekenmerkt worden door een triviaal aspect, een groep vormen op basis van dit triviale kenmerk. Mensen met ditzelfde kenmerk beschouwen zichzelf als een uniforme groep, terwijl zij de mensen met een ander kenmerk zien als een andere groep. Deze groepsvorming leidt er uiteindelijk toe, dat bij keuze, de eigen groep de voorkeur krijgt (Vergeer, 2000). Uit een studie van Moghaddam en Stringer uit 1986, blijkt dat er geen verschil bestaat tussen het triviale en het sociale aspect. De Sociale Identiteitstheorie veronderstelt dat mensen streven naar een positieve identiteit, die opgemaakt is uit de kennis omtrent het eigen groepslidmaatschap, en de waarde die daaraan wordt toegekend (Vergeer, 2000). Het ontwikkelen van een eigen positieve identiteit betreft dan ook een identiteit die zich onderscheidt van die van mensen die tot andere groepen horen. Belangrijk is dan dat de eigen groep hier positief bij uitvalt. Een positieve identiteit kan dat ook deels verkregen worden door deel uit te maken van een groep met een hoge status en een goede sociale positie. Een volgende stap in dit proces is het overdrijven van enkele karakteristieken van de eigen groep, en van de andere groepen. Tajfel en Turner bevonden in 1979 verder ook dat over leden van de eigen groep genuanceerd werd gesproken, terwijl over andere groepen generaliserend werd geoordeeld.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 14:56
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-07-2004 @ 15:50 :

Nou zeg inderdaad.. God, daar zijn we weer met de vooroordelen en de hokjes indeling..
Oud 18-07-2004, 14:58
Marcade
Marcade is offline
Zaten er ook blanke in de zaal?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 15:01
Quiana
Quiana is offline
Citaat:

Ja.

Bovendien; de manier waarop je zelf reageert, zet ook de toon
voor de reactie van een ander.
Oud 18-07-2004, 15:02
moon
moon is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 18-07-2004 @ 15:56 :
Nou zeg inderdaad.. God, daar zijn we weer met de vooroordelen en de hokjes indeling..
mee eens! Ik vind ook eigenlijk dat dit topic hier niet helemaal hoort.
Oud 18-07-2004, 15:06
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
moon schreef op 18-07-2004 @ 16:02 :
Ik vind ook eigenlijk dat dit topic hier niet helemaal hoort.
Mwah, vragen als onderstaande horen imho wel degelijk op
psychologie; psychologie is meer dan alleen problemen enz...

Citaat:
JantjePietje schreef op 18-07-2004 @ 15:46 :
Mijn vraag is nu: waarom stellen negers zich zo agressief? Waarom kunnen negers vaak de problemen ( zover je mijn geval een probleem kunt noemen) niet beslechten met woorden? Wat is de psychologie hierachter?
Oud 18-07-2004, 15:07
Nijn*
Nijn* is offline
Hoe zou jij het vinden als iemand zou zeggen, waarom zijn blanken zo agressief? Of als iemand op jou manier zou reageren en tegen je zou zeggen; ik heb vandaag geen kaasschaaf bij me, k had niet verwacht dat er kaaskoppen in de bios zaten..
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:

Ja, dat lijkt me ook duidelijk. Helaas is het zo dat, althans zo ervaar ik dat, negers 9 van de 10 keer zich heel snel aangevallen voelen en zich erg agressief opstellen, ook al stel je een hele normale en vriendelijke vraag aan ze ( zoals 'Mag ik er alsjeblieft even langs?').
Verwijderd
dan nog kan er wel een beetje gediscussieerd worden over verschillen in psyche tussen rassen (hoewel dat vaak op generaliseren uitloopt) of waarom we liever horen dat een allochtoon iets heeft misdaan dan een autochtoon. en waarom we mensen niet als aparte gevallen kunnen zien, maar als vertegenwoordiging van een leeftijdscategorie (jeugd van tegenwoordig), geslacht (mannen denken maar aan eeeen ding) of ras. of je gooit er gewoon een slotje bovenop natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 15:13
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
STUFF schreef op 18-07-2004 @ 15:54 :
idd daar heeft leonoor gelijk in. als het een blanke was dan had je vast niet gepost waarom blanken zo agressief zijn. lees dat stukkie hieronder maar eens, als het je niet teveel werk is

Natuurlijk heb je ook blanke agressievelingen, maar evenredig gezien veel minder, althans in mijn belevingswereld.
Als ik een blanke of een groepje blanke mensen vraag: mag ik er langs dan hoor ik vaak antwoorden als: geen probleem. Ga je gang. Ja hoor. Iets in die trant. Stel je dezelfde vraag aan een neger, dan mag je al blij zijn dat hij of zij niet over je moeder begint. Vaak gesis of zucht, al dan niet opgevolgd met niet al te snuggere opmerkingen zoals: wat moet je? Nee, je mag er niet langs. Wat kom je me vervelen en dat soort ongein.
Oud 18-07-2004, 15:16
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Marcade schreef op 18-07-2004 @ 15:58 :
Zaten er ook blanke in de zaal?
Ja, die waren of weg, omdat de sfeer verpest was. Of ze zijn apathisch, kijken gewoonweg de andere kant op en doen alsof ze niets zien, maar ik werkelijkheid gewoon meeluisteren en niks willen doen of zeggen, omdat ze bang zijn dat ze anders klappen gaan krijgen.
Oud 18-07-2004, 15:22
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 18-07-2004 @ 16:07 :
Hoe zou jij het vinden als iemand zou zeggen, waarom zijn blanken zo agressief? Of als iemand op jou manier zou reageren en tegen je zou zeggen; ik heb vandaag geen kaasschaaf bij me, k had niet verwacht dat er kaaskoppen in de bios zaten..
Als dat zo was, dan zou ik het niet erg vinden. Net zoals dat iemand zou zeggen dat alle seriemoordenaars blanken zijn, omdat ik er een grote kern van waarheid in zie zitten.

En wat je kaasvoorbeeld betreft. Dat was een reactie op het getier en gescheld op mijn moeder in het Antilliaans. Dat kan er bij mij niet in.

Laatst gewijzigd op 18-07-2004 om 15:27.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 15:22
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 18-07-2004 @ 16:07 :
Ja, dat lijkt me ook duidelijk. Helaas is het zo dat, althans zo ervaar ik dat, negers 9 van de 10 keer zich heel snel aangevallen voelen en zich erg agressief opstellen, ook al stel je een hele normale en vriendelijke vraag aan ze ( zoals 'Mag ik er alsjeblieft even langs?').
Dat ligt dan aan jou, ik heb nog nooit meegemaakt dat een neger agressief tegen mij deed.
Een van mijn beste vrienden is een neger. Het is een echte schat. Als ik uit school kom, fiets ik langs een fabriek waar heel veel negers werken, ik ken die mensen niet eens, maar iedere keer als ik langs fiets, is het van; 'Hoi! Alles goed?' gewoon even gezellig kletsen..Ik ervaar ze als een enorm gezellig volk..
Oud 18-07-2004, 15:24
Verwijderd
negers zijn simpelweg wel anders (niets beter of niets minder) dan blanken. het hangt er vanaf hoe je daar mee omgaat en hoe je je opstelt tegenover ze, what you see is vaak ook what you get.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 15:26
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
STUFF schreef op 18-07-2004 @ 16:07 :
dan nog kan er wel een beetje gediscussieerd worden over verschillen in psyche tussen rassen (hoewel dat vaak op generaliseren uitloopt) of waarom we liever horen dat een allochtoon iets heeft misdaan dan een autochtoon. en waarom we mensen niet als aparte gevallen kunnen zien, maar als vertegenwoordiging van een leeftijdscategorie (jeugd van tegenwoordig), geslacht (mannen denken maar aan eeeen ding) of ras. of je gooit er gewoon een slotje bovenop natuurlijk
Ja idd. Goede voorbeelden die je aanhaalt btw.

Ik heb die lap tekst gelezen. Ik ben er eerlijk gezegd niet wijzer van geworden. Het is nogal een vaag verhaal en men blijft een beetje steken in vaktechnische termen.
Oud 18-07-2004, 15:33
Verwijderd
Citaat:
JantjePietje schreef op 18-07-2004 @ 16:13 :
Natuurlijk heb je ook blanke agressievelingen, maar evenredig gezien veel minder, althans in mijn belevingswereld.
Evenredig gezien ken jij minder donkere mensen dan blanken, vermoed ik iig, dus kan je daar nogal moeilijk een kloppend beeld van krijgen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 16:15
Verwijderd
uhm vaag topic
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 16:30
telluriet
telluriet is offline
3 - What is "TNB"?
"TNB" stands for Typical Nigger Behavior. It includes smoking crack, stealing gasoline by torchlight, robbing, raping, murdering, crotch grabbing, not working, and surfing scat and faggot websites. It also includes nigger bucks leaving their sows as soon as they get them pregnant, and sows getting pregnant fifteen times from fifteen different nigger bucks, to get more welfare.

At a minimum, TNB simply demonstrates the stupidity of the nigger race. At its maximum, TNB results in the death of one or more niggers.

http://rebbiker.front.ru/

Oud 18-07-2004, 16:36
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
TheFragile schreef op 18-07-2004 @ 17:15 :
uhm vaag topic
En dat post je speciaal in de forum , wat knap.

Ik ken zover ik weet geen negers , dus ik kan niks over dit forum zeggen. Bij ons in deventer zijn wel veel turken. Daar zitten zowel nette mensen tussen als argresieve.
Oud 18-07-2004, 16:42
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 18-07-2004 @ 17:36 :
En dat post je speciaal in de forum , wat knap.

Ik ken zover ik weet geen negers , dus ik kan niks over dit forum zeggen. Bij ons in deventer zijn wel veel turken. Daar zitten zowel nette mensen tussen als argresieve.
Uhm ja mag dat niet dan ?
Oja het is HET forum , maar dit is een topic
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 16:43
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
TheFragile schreef op 18-07-2004 @ 17:15 :
uhm vaag topic
reageer dan niet

on topic: zit vast in hun genen
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 18-07-2004 @ 17:43 :
reageer dan niet

on topic: zit vast in hun genen
Ik reageer waneer ik wil
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2004, 16:46
Rioto
Citaat:
Nijn* schreef op 18-07-2004 @ 16:22 :
Dat ligt dan aan jou, ik heb nog nooit meegemaakt dat een neger agressief tegen mij deed.
Een van mijn beste vrienden is een neger. Het is een echte schat. Als ik uit school kom, fiets ik langs een fabriek waar heel veel negers werken, ik ken die mensen niet eens, maar iedere keer als ik langs fiets, is het van; 'Hoi! Alles goed?' gewoon even gezellig kletsen..Ik ervaar ze als een enorm gezellig volk..
jij bent zeker ook een neger
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 16:54
Quiana
Quiana is offline
Kappen met die loze reacties; posts met enkel de boodschap
dat iemand dit een vaag topic vindt, of met de vraag of iemand neger is, voegen vrij weinig tot niets toe aan de topic.
Oud 18-07-2004, 16:55
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Maypole schreef op 18-07-2004 @ 17:46 :
jij bent zeker ook een neger
Nee, ik ben geen neger. Ik heb een tintje maar dat is het. Ik wil hiermee alleen zeggen dat negers echt niet altijd agressief zijn, maar juist hele leuke mensen kunnen zijn..snap je?
Oud 18-07-2004, 17:04
Kirk22
Kirk22 is offline
omdat ze met zijn allen hebben afgesproken om irritant te gaan doen...
Oud 18-07-2004, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Kirk22 schreef op 18-07-2004 @ 18:04 :
omdat ze met zijn allen hebben afgesproken om irritant te gaan doen...
Dat is ook weer zo stom he , 'allen' alsof elke neger zo is.
Ja veel negers hebben soort van macho gedrag omdat ze niet anders kennen. Om zich te bewijzen ofzo.In hun land zijn ze 'the man' en niemand die tegen hun in gaat. Dus denk dat dat een beetje zo is overgegaan van vader tot zoon en dus denken dat het heel normaal is. Om met agreessie te laten zien dta ze 'man' zijn. Maar dat ze allemaal zo zijn is ook bullshit. Net zoals ja iedereen die lonsdale draagt is racist. Nee dat is niet zo.
Er zijn gewoon redelijk wat mensen die het merk hebben verkloot.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 17:23
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Dus draaide ik me weer om en zei tegen dat ventje: he, weet je wat, ik koop straks wat snoep voor je , als je ophoudt met trappen. Zijn broer of vader, die naast hem zat begon ineens tegen mij te schelden en me te bedreigen.
Dat vind ik dus niet kunnen, dat joch word gewoon verkeerde dingen aangeleerd. En die leert hij ook weer aan zijn kinderen door. Maar ga maar eens naar de kermis en kijk om je heen, dan zie je zoveel mensen die blank zijn. Die ook een slechte naam hebben.
Ik weet niet wat er met al die mensen aan de hand is waarom ze zich zo gedragen. Wat los je er mee op?
vraag -> reactie agressieviteit -> agressieviteit of angst ander
het agressieviteit leid tot meer agrisiteit of angst en beide zijn niet goed.
Oud 18-07-2004, 17:24
Verwijderd
Ik denk wel dat veel jonge zwarten zich makkelijk laten beïnvloeden door 'gangsta shit', zoals videoclips, films en muziek waarin het agressieve leven uit de ghetto's in de VS wordt gepromoot en opgehemeld.

In steden als Amsterdam en Rotterdam wonen veel Surinamers en Antillianen in kansarme wijken (denk aan bijv. de Bijlmer). Die jongens komen vaak uit éénoudergezinnen met alleen de moeder. Vaak heeft vader meerdere kinderen bij verschillende vrouwen (komt ook veel meer voor onder Surinamers en Antillianen, zijn heel interessante onderzoeken naar gedaan).

Die jongens hebben vaak weinig tot geen perspectief en staan bloot aan invloeden als oudere jongens op straat die in de criminaliteit zitten, videoclips zoals ik al zei met agressief taalgebruik en het verheerlijken van geweld en het straatleven. Het is geen toeval dat zoveel jonge zwarten in achterstandswijken in de Randstad zich proberen te kleden en te gedragen als 50 Cent of Tupac.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 17:26
No Quiero
No Quiero is offline
Haha ik lach je uit man. Met je bananenshit, en apen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 17:26
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-07-2004 @ 18:24 :
Ik denk wel dat veel jonge zwarten zich makkelijk laten beïnvloeden door 'gangsta shit', zoals videoclips, films en muziek waarin het agressieve leven uit de ghetto's in de VS wordt gepromoot en opgehemeld.

In steden als Amsterdam en Rotterdam wonen veel Surinamers en Antillianen in kansarme wijken (denk aan bijv. de Bijlmer). Die jongens komen vaak uit éénoudergezinnen met alleen de moeder. Vaak heeft vader meerdere kinderen bij verschillende vrouwen (komt ook veel meer voor onder Surinamers en Antillianen, zijn heel interessante onderzoeken naar gedaan).

Die jongens hebben vaak weinig tot geen perspectief en staan bloot aan invloeden als oudere jongens op straat die in de criminaliteit zitten, videoclips zoals ik al zei met agressief taalgebruik en het verheerlijken van geweld en het straatleven. Het is geen toeval dat zoveel jonge zwarten in achterstandswijken in de Randstad zich proberen te kleden en te gedragen als 50 Cent of Tupac.
En dat procers valt moeilijk te doorbreken *zucht*.
Oud 18-07-2004, 17:28
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
No Quiero schreef op 18-07-2004 @ 18:26 :
Wat had jij dan gedaan. Had jij hun vriendelijk uitgelegt hoe het hier zat met fatsoen en omgangsnormen.
Oud 18-07-2004, 17:35
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 18-07-2004 @ 18:28 :
Wat had jij dan gedaan. Had jij hun vriendelijk uitgelegt hoe het hier zat met fatsoen en omgangsnormen.
Je moet toegeven dat het toch wel heel erg dom is om tegen een neger te beginnen over bananen en apen. Daarmee jaag je hem natuurlijk meteen tegen je in het harnas. Schelden met afkomst of opleiding valt over het algemeen niet goed.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-07-2004, 17:37
No Quiero
No Quiero is offline
Citaat:
I love stars schreef op 18-07-2004 @ 18:28 :
Hoezo hier? Die mensen zijn net zoveel Nederlander als ik en jij. Ik had hun vriendelijk gezegd dat ik er een beetje last van had, en dat ik het op prijs zou stellen als het zou stoppen. Dan zou ik het misschien nog een keer wat duidelijker uitgelegd hebben en daarna zou ik me stil hebben gehouden.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 17:47
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-07-2004 @ 18:35 :
Je moet toegeven dat het toch wel heel erg dom is om tegen een neger te beginnen over bananen en apen. Daarmee jaag je hem natuurlijk meteen tegen je in het harnas. Schelden met afkomst of opleiding valt over het algemeen niet goed.
Je meent het, tuurlijk niet , dat was niet zo slim van de ts. Ik vond het alleen geen gepaste reactie (die van No Quiero ) en was benieuws hoe je zo reageren.

!@No Quiero Hoezo hier? Die mensen zijn net zoveel Nederlander als ik en jij. Ik had hun vriendelijk gezegd dat ik er een beetje last van had, en dat ik het op prijs zou stellen als het zou stoppen. Dan zou ik het misschien nog een keer wat duidelijker uitgelegd hebben en daarna zou ik me stil hebben gehouden.

Ze zijn nl'ers idd. Maar het hier geld wel, want in frankrijk en duitsland hebben ze wel weer iets andere normen. Ze houden zich niet aan de algemeen geldende "hier" in nederland. Het vriendelijk vragen hielp niet , de ts. was ook vriendelijk. Maar mischein hebben ze dat van dat snoep idee , beledigend gevonden. Ik zo precies het zelfde als jouw hebben gedaan.

Laatst gewijzigd op 18-07-2004 om 18:05.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 18:02
Fade of Light
Fade of Light is offline
Combineer het topic met nare man zijn reactie en je hebt je antwoord imo. En dat geldt niet alleen voor bepaalde sloppengedeelte, maar groeperingen kom je overal tegen. Hier bestaan zulke agressievere groepen vooral uit iets meer allochtonen dan autochtonen (of, misschien moet ik zeggen "zwarten" en "blanken") en vaak zijn zij lager opgeleid.

Niks discriminatie, gewoon pure waarnemingen. Imo stokt het in de opvoeding en het groeperingsgedrag buiten op straat.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 19:32
Skilly
Skilly is offline
Citaat:

Ben ik helemaal mee eens! dus wat is dit voor onzin. Alsof alleen negers vervelend zijn blanken zijn soms ook vervelend dus ik snap de clue van dit niet hoor. Tsssss

Trouwens ook onbeleefd van jouw van dat apen. BEN IK DAN EEN AAP . En wat ben jij dan een albino gorilla?
Oud 18-07-2004, 19:45
Verwijderd
het zijn ook meestal de mensen met vooroordelen over negers die ruzie krijgen met ze

of is dat nou ook weer een vooroordeel

ps wel vervelend idd als mensen je uitschelden voor kaaskop in je eigen wijk, terwijl je die persoon niets hebt misdaan. en als je dan wat terugzegt, dan komen weer de slagzinnen: heb je wat tegen..... zoek je ruzie.... ik moet zeggen, de buitenlanders die ik ken zijn aardig, maar ze zijn wel vrij snel agressief. maarja het zijn er hooguit 10 die ik ken
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 20:28
Verwijderd
Kijk, dat die vader van dat kereltje overdreven reageert, dat is verkeerd. maar die opmerking van jou was ook verkeerd. en jongetjes van 10 sowieso vervelend. maar een paar van zulke ervaringen.. ik vind dat je daarop gewoon niet kan baseren dat alle negers agressief zijn. ze hebben een feller karakter, maar het is gewoon onzin dat ze altijd aan het schelden enzo zijn. ik merk juist altijd dat negers veel meer rustiger zijn, maar dat komt misschien omdat ik tegenwoordig een beetje gewent raak aan het front skinheads hier..
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 15:09
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:

Ja hoor, ik werd zonder enige aanleiding 2 keer mishandeld door een groepje negers en dan is dat mijn schuld...

Citaat:
Ja ik geloof best dat er ook aardige negers zijn. Ik kende een neger van mijn oude school en hij was wel oke. Helaas had hij zijn leraar een vuistslag in het gezicht gegeven en moest hij van school verdwijnen. Maar op zich was hij wel oke.
Oud 19-07-2004, 15:12
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-07-2004 @ 16:33 :
Evenredig gezien ken jij minder donkere mensen dan blanken, vermoed ik iig, dus kan je daar nogal moeilijk een kloppend beeld van krijgen.
Lol, overal waar ik om me heen kijk in mijn wijk zie ik negers. Zo heb ik een neger als buurman, die me altijd groet met fawaka. Maar helaas moest ik hem eerst bedreigen met een keukenmes over een akkefietje, voordat hij zo vriendelijk deed.
Oud 19-07-2004, 15:14
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
No Quiero schreef op 18-07-2004 @ 18:26 :
Ik zal er vast vanavond mee wakker liggen.
Oud 19-07-2004, 15:19
rubenrtv
rubenrtv is offline
Denk je niet dat je een beetje overdrijft, je kan toch ook gewoon vragen of ie wil stoppen? Je discrimineert nu gewoon en ik vind het logisch dat mensen zich er dan mee gaan bemoeien
Oud 19-07-2004, 15:21
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-07-2004 @ 18:35 :
Normaal gesproken gebruik ik zulk taalgebruik niet. Sowieso begin ik niet over iemands huidskleur of zijn familie. Maar als een nigger zegt dat ie me ma vanavond gaat neuken op de kap van zijn scooter, dan verdwijnen mijn morele normen als sneeuw voor de zon.
Oud 19-07-2004, 15:25
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 19-07-2004 @ 16:09 :
Ja hoor, ik werd zonder enige aanleiding 2 keer mishandeld door een groepje negers en dan is dat mijn schuld...
Zeg ik dat het jou schuld is als jij in elkaar word geslagen? Nee. Ik wilde alleen aanduiden, dat je misschien toevallig steeds agressieve negers ontmoet hebt. En ik toevallig steeds aardige.

Citaat:
Ja ik geloof best dat er ook aardige negers zijn. Ik kende een neger van mijn oude school en hij was wel oke. Helaas had hij zijn leraar een vuistslag in het gezicht gegeven en moest hij van school verdwijnen. Maar op zich was hij wel oke.
Nou dan, dan bestaan er dus wel aardige negers. Dus zijn ze niet allemaal zo agressief als jij denkt.
Oud 19-07-2004, 15:27
Verwijderd
Citaat:
JantjePietje schreef op 19-07-2004 @ 16:21 :
Normaal gesproken gebruik ik zulk taalgebruik niet. Sowieso begin ik niet over iemands huidskleur of zijn familie. Maar als een nigger zegt dat ie me ma vanavond gaat neuken op de kap van zijn scooter, dan verdwijnen mijn morele normen als sneeuw voor de zon.
En terecht. Ik herinner me ineens een geweldige uitspraak van iemand hier ergens op het forum: 'dat is zo erg, alsof je vriendin in een kooi geneukt wordt door drie grote negers en jij er niet bij kunt'

prachtige uitspraak
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 15:30
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 19-07-2004 @ 16:19 :
Denk je niet dat je een beetje overdrijft, je kan toch ook gewoon vragen of ie wil stoppen? Je discrimineert nu gewoon en ik vind het logisch dat mensen zich er dan mee gaan bemoeien
In eerste instantie deed ik dat ook. Ik draaide mijn hoofd eerst om in de hoop dat ie het zou begrijpen. Maar dat ventje, aangespoord door zijn broer of vader begon nog heviger te trappen met een steeds grotere frequentie. Vervolgens vroeg ik het heel vriendelijk, op een manier die niet slecht zou vallen, of ie op wilde houden mt trappen. Maar het leek wel of ik daarmee het gaspedaal nog verder indrukte. Zijn broer of vader begon me te bedreigen, vragen waarom ik dat tegen hem zei en of ik klappen wilde en dat ging maar door.

Maar het is niet een incident op zich zelf. Ik heb zulke negatieve ervaringen met negers wel vaker meegemaakt en vroeg me gewoon af waarom negers zich zo agressief opstellen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten