Citaat:
de abt van sion schreef:
1) Nee, dat wil ik niet. Maar op dit moment heb ik nog steed gelijk. Mijn gelijk is nog niet afdoende ontkracht. Mijn opmerking was niet kortzichtig.
2) Een relatie is inderdaad een leertraject, om dat afschuwelijke jargon maar over te nemen, maar dan wel een sterk ingekaderd leertraject, waarbij een schild omhoog moet worden gehouden tegen allerlei giftige pijlen.
Kortzichtig? Ik vind van niet. In mijn ogen heeft een relatie een specifieke affectieve waarde. Misschien wordt dat voor jou ook nog wel eens zo. Maar dan moet je wel een forse mentaliteitsverandering ondergaan.
Succes!
|
Blijkbaar is kortzichtigheid een mening en geen feit, aangezien ik wel degelijk vind dat je mening kortzichtig was. En dan de bewering die je er zelf aan gaf, dat mensen die die opmerking kortzichtig vonden zelf kortzichtig waren. Dit duid zeer duidelijk op een behoefte om jezelf gelijk te geven, niet uitmakend wat een ander hierop antwoord.
Maar even terug naar het kortzichtige, als je aankomt met dat soort beweringen, dan denk ik toch dat je volgens je eigen standpunt verkeerd bezig bent, aangezien het jou op viel, dat veel mensen hier emotioneel antwoorden. En is een mening niet hetzelfde als een uiting uit geloofsovertuiging en/of emotioneel standpunt? (in jouw geval zal dit standpunt berusten uit haat jegens anderen, omdat het ze lukt je standpunt falicant onderuit te halen)
Affectie is wederom een toning van emotie, wederom een standpunt van jou uit, dat met emotie te maken heeft. Slecht van je, ik had beter van je verwacht. Uiteraard heeft een relatie heel veel te maken met affectiviteit, als mede met de andere 3 factoren van relaties... dat maakt het ook een relatie. Maar emotie en affectiviteitstoning zijn ook aspecten die je moet leren beheersen. Tevens geeft een relatie je de leermogelijkheid om te kunnen gaan met verschillende partijen en verschillende tijd innemende bezigheden, zodat de planning moet worden aangeleerd. Jij noemt dit een sterk ingekaderd leertraject? Weet je dan niet dat alles met elkaar in verband staat? Jij wordt beinvloed door de omgeving, terwijl je zelf ook de nodige invloed op je omgeving kunt uitoefenen. Net als dat een relatie niet af te kaderen valt met alleen 2 mensen die van elkaar houden. Hier komt dan nog de omgang met de tijd bij, de omgang met de mede belanghebbenden (ouders, ex-vriendjes, e.d.) en uiteraard de scholing, bijbaantjes, vriendenkring en weet ik wat allemaal nog meer. Durf dus niet te beweren dat dit een sterk ingekaderd leertraject is, als dit zekerste weten niet zo is. Als je iets niet zeker weet, zeg het dan niet, abje.
En okee, jou zal ik waarschijnlijk nooit kunnen overtuigen, of tenminste nooit zover krijgen, dat je je overtuiging durft te tonen aan ons. Daarentegen weet ik wel zeker, dat na het lezen van de verschillende opmerkingen, conclusies en tegenstellingen, de mensen eerder tegen jouw stelling zullen zijn dan voor. Denk hier maar eens over na, want is het bij een debat/ discussie meestal niet zo, dat je moet proberen zoveel mogelijk mensen aan jouw kant te scharen?
Tevens nogmaals de opmerking, dat je mijn andere lijst met opmerkingen tegen de stelling nog verre van omver hebt gehaald, deze blijven dus staan, hiermee nog steeds je stelling omver werpend.