Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Die investeringen in relaties komen ook tot uiting in materiele zaken (denk aan cadeautjes, valentijn etc.). Met jou systeem zou het aantal officiele relaties drastisch worden verkleind en daarmee lopen we gigantische inkomsten mis (vooral in de bloemen en kaarten branche maar ook je plaatselijke parfurmerie heeft er zwaar onder te lijden). Wanneer iedereen een klein steentje bijdraagt kan iedereen genieten van een jeugdige gezonde relatie en veel minder huwelijken zouden stranden (men heeft meer ervaring met relaties, hier had je trouwens ook een topic over dacht ik) terwijl met jou systeem een grote groep er maar nauwelijks merkbaar op voorruit gaat terwijl een iets minder grote groep (jongeren, bloemisten, hallmark medewerkers etc.) er flink op achteruit gaat.
|
![]() |
||
![]() |
Hoeveel zekerheid heb je dat dit plan van je zal werken, mocht het tot uitvoering gebracht worden? Je kunt alles zo raar en absurd brengen als dat je wilt, zelfs met logica dat het ondersteund, maar dat zou de praktijk situaties nog niet weg nemen.
Ten eerste zal dit idee niet goed verlopen, mensen zouden liegen over het hebben van een relatie. Er is geen controle te houden over relaties. Men kan niet nagaan of iemand een relatie heeft. Hier zou je dus wat op moeten verzinnen. Ten tweede: Je inleidend verhaaltje klopt al niet. Relaties kosten inderdaad tijd en investeringen, maar dit hoeft niet ten koste te gaan van het onderwijs. Zelf heb ik bijvoorbeeld op dit moment, dat ik me juist meer inzet voor school, niet meer achterloop, zodat ik juist tijd overhoud voor mijn relatie. Dit is geen emotioneel argument, dit is een voorbeeld van de praktijk. Andersom kan dus ook. Ten derde: Relaties heb je in verschillende vormen en maten. In je stelling geef je alleen aan dat de mensen met "een relatie" meer moeten betalen. In dat geval zal iedereen meer moeten gaan betalen. Relaties heb je namelijk in 4 verschillende vormen, een economische relatie (gericht op financien), een gevoelens relatie (sorry, kan eventjes niet op de term komen), een politieke relatie(machtsrelatie) en een cognitieve relatie (lerende relatie). Iedereen heeft in deze vorm relaties. Relaties met zijn/haar ouders, met de buurman, met de koningin voor mijn part, kort om, als je een stelling neerzet, laat deze stelling dan in ieder geval beter uitwerken om wat voor soort relatie het gaat, hoe diep die relatie mag gaan enzovoorts. Ten vierde: De ouders betalen voor de opleiding van de kinderen. Deze ouders zullen heus wel een relatie hebben. Betekend dit dan dat deze ouders toch de volle 3000 euro moeten betalen? Ten vijfde: Veel relaties komen en gaan. De ene dag nog wel een relatie, de andee niet meer. Hoe wil je dit gaan berekenen met het betalen van het onderwijs? Gaat het er dan om, dat je aan het begin van het schooljaar geen relatie hebt? In dat geval zullen de mensen het gewoon uitmaken tot dat het schooljaar weer begonnen is. Ten zesde: Veel relaties ontstaan op scholen. Hebben de scholen dan niet zelf ook schuld aan het ontstaan van deze relatie? Moeten die scholene dan niet de extra vergoeding zelf uitkeren, vanwege het hebben laten ontstaan van deze relatie? Ik weet niet welke rechten hierover staan in het rechtboek, maar zoiets zou zich voor kunnen doen. Je idee is overigens niet vernieuwend, immers, het dragen van hoofddoeken van de vrouw bij moslims draagt er ook voor bij, dat relaties minder snel zullen ontstaan. Het binnenhouden van de vrouwen draagt er ook aan bij de relaties buiten het huis te laten. Dit zou zelfs een beter uitvoerbaar plan zijn, dan het plan om het schoolgeld omghoog te doen, ware het niet, dat je zelf al gemerkt hebt dat de mensen hier in Nederland grotendeels met gevoel en emotie reageren op een dergelijke maatregel, rellen zouden ontstaan, het bestuur zou afgeworpen worden. Het lijkt me mede dankzij dit laatste feit een niet uitvoerbaar, dan wel een niet goed plan om een dergelijke maatregel op te nemen in de rechtgeving van ons land. Met vriendelijke groet, de niet met emoties reagerende pletterprater Citaat:
||
Citaat:
..zo zie je maar..zelfs ik kan dit soort complete loze stellingen verzinnen... t ís niet zo moeilijk als het lijkt ![]()
|
![]() |
Hmm ik denk dat er ook wel mensen vinden dat jui onzin uitkraamt (er is een forum voor, you know..., speudo-intellectuelen zijn er bij de vleet) en dat je daarmee je tijd verspilt met op u lui gat te zitten en onzinnige dingen te typen met een blik die zo breed is als een speldekop
je rendement is niet goed, weet je dat? het zou misschien beter zijn als jij meer belastingen betaald dan diegene die meer rendement hebben... zo een zever redeneringen maaktegij dus jongen gij zit te zeggen da daar het onderwijs onder lijdt? wel, voor elken euro da het onderwijs er zogezegd onder lijdt (wat dus totaal niet waar is, later gaat iedereen ook "privé en werk" moeten kunnen samen nemen net zoals nu "vriendin en school", dus het is een goede voorbereiding, mabon, we nemen EVENTJES aan dat het niet completen onzin is da uitkraamt), dan is er minstens 2 euro dat gaat naar verplaatsingen, cadeau's, telefoon/internet-rekeneningen, eten, drinken etc etc dat "gegenereerd" wordt door die realtie, in vergelijking met iemand die net als jij minstens tot hun 21 alleen gaat voor zijn computer zitten zever te verkondigen snap je? ik betwijfel het.... (btw: mensen die sociaal leven en school niet kunnen combineren zijn sowieso niet al te snugger, de mensheid is stom, maar spiegel ze niet aan uzelf) zal ik het eens even kort formuleren? : U STELLING STINKT probeer maar eens deftig te discussieren..betwijfel ofda het u lukt (tot nu toe toch nog nie), maar ge kunt maar proberen
|
![]() |
IK vraag me serieus af, waarom je nie om mijn reactie reageerd. Je reageert echt alleen maar op reactie die je helemaal onderuit kan halen. Leer ok es een keer toegeven!
En je hebt die ervaring in relatie nodig om je huwelijk te kunnen lukken, want alleen liefde is nie genoeg, je moet ook weten hoe je om moet gaan met het andere geslacht, en als ej dit zou doen zou een andere stelling van je onderuit gehaald worden.
||
![]() |
Citaat:
/me geeft u allesinds gelijk ![]()
|
![]() |
Blij dat jij niet in het kabinet zit
![]() En kijk ze hebben 1 ding bedacht als oplossing voor dat probleem: gewoon je tijd goed plannen is er niks aan de hand. En ik heb nog een wedervraagje Abt van Sion. Als je het niet erg vind? Stel niemand heeft een relatie, omdat er heel wat pychigische hulp nodig is voor sommige omdat ze zo ongelukkig zijn alleen. Dat hun "redement" dan ook omlaag gaat de volgende vraag? Zou je dan ook het schoolgeld verhogen in dit geval?? [Dit bericht is aangepast door the_conquer (20-02-2002).]
|
![]() |
Ik moet nog wel zeggen die stellingen van je zitten wel vol met humor
![]() Zou jij ook een rose konijnen pakkie aan kunnen treken en ook op een vrijdag avond uitgezonden worden? Teminste wat te lachen op tv :-) groeten the conquer
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
je moest 's zien abt van die periode van me toen ik nog 1 relatie had ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Zal ik de andere onderwerpjes van hem ook eens proberen omver te werpen??? ![]()
||
![]() |
Citaat:
Als je wilt, mijn zegen heb je ![]()
||
![]() |
Citaat:
Nou mensen hier blijkt wel uit dat ons abtje de zaak als verloren beschouwt! Tip: de volgende keer dat je een stelling wil aanstellen, denk er dan van te voren over na óf je wel gelijk hebt, want in dit geval: YOU LOSE!
|
hm, oh wel...
Het lijkt mij gewoon onmogelijk om zo'n regel te maken...mensen zullen dan gewoon niet aangeven dat ze een relatie hebben. Alhoewel...zij kunnen in de stad gecontroleerd worden [speciale pasjes ofzo of een getuigschrift, "dat je mag zoenen" ofzo ![]() Neen, dat gaat ook al moeilijk, tot, niet... Het kan gewoon bijna niet gecontroleerd worden. Maar, stel dat het gecotroleerd kan worden... dan zouden de mensen vast wel serieuzer na denken voor ze een relatie beginnen, dus ook minder gebroken harten!! dat is wel een geweldig punt eigenlijk. ik denk 1 van de weinige positieve dingen in de stelling :/
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ja, maar is trouwen dan écht noodzakelijk? :/
||
![]() |
Citaat:
Ik stel mijh prioriteit bij liefde, niet bij studie. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daarnaast valt er niks aan verliefdheid te doen, het is er, het overkomt je...Zoiets als een ziekte ![]() En ik heb een ziektekostenverzekering dus laat die maar lekker betalen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
is dit een opgave tel de drogredenen? Citaat:
de redenering 'het rendement keldert' is totaal onjuist. Ik zie geen voorbeelden die aan de praktijk getoetst kunnen worden. Hoeveel leerlingenzakken daadwerkelijk voor hun examens vanwege teveel 'investeringen in de liefde'? en dan de veralgemenisering ( drogrede nummer 2) dat daarom maar iedereen die een relatie heeft 'beboet'moe worden Citaat:
Citaat:
Citaat:
school= persoonlijkheidsvorming beide staan op gelijke voet. De ene is theoretische kenniswerving, de andere praktische. en een ruineuze uitwerking, ik zeg altijd, if it doesn't kill you, it makes you stronger ( en ook wijzer) oh en verder, probeer niet zo ontzettend opzichtig met drogredneen te gooien en kom een met echte argumenten. Ik heb er namelijk geen enkele kunnen ontdekken in dit stukje |
![]() |
|
vaak zijn dat relaties voor korte duur. wanneer het uitgaat zijn zij vaak helemaal van de kaart. En hebben dan ook geen zin in school, soms is het zo erg dat zij geen zin meer hebben om te leven, wat natuurlijk absurd is.
Ook het feit dat zij vaak als ze verliefd zijn aan niets anders denken dan aan hun geliefde, hierdoor gaan de cijfers sterk achteruit. Dus nee, een relatie werkt niet altijd stimulerend. Het kan natuurlijk wel stimulerend werken, maar vaak is dit niet het geval. Het enige dat ik niet zie, is het nut dat ze meer moeten betalen. Alhoewel het wel op de lachspieren werkt zoals het er staat. ![]()
||
![]() |
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door soulless (07-03-2002).]
||
Citaat:
Ik ga naar school/college, om later een goed betaalde baan te krijgen. Én dat ik misschien verliefd zou kunnen worden, en een relatie zou kunnen krijgen met iemand op school, dat neem ik er voor zoete koek bij.
||
![]() |
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Digitale cam met focus ring op de lens, en ook betaalbaar? G.T.C. | 5 | 30-05-2006 17:19 | |
Psychologie |
Samenvatting Sweet_Hadar | 3 | 14-01-2004 17:22 | |
Verhalen & Gedichten |
verhaal over een 22 jarig meisje Kira | 41 | 13-11-2003 13:50 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Meer mensen die het thema voortplanting niet vinden boeien? Rerisen Phoenix | 30 | 16-02-2003 19:08 | |
Liefde & Relatie |
ik hou teveel van hem om het uit te maken *mystery* | 20 | 16-09-2002 18:41 | |
Liefde & Relatie |
37.500 scheidingen de abt van sion | 85 | 16-03-2002 22:45 |