Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() sjee begin je nou weer abt van sion? wat is volgens jou het onderscheid tussen serieuze partners en zogenaamde niet serieuze partners? wat is de grens en is die niet gewoon verschillend per persoon? hoe kan je in godsnaam regels opstellen om te kijken wie serieus is en wie niet? het lijkt me niet meer dan logisch dat alle mensen die gaan trouwen daar serieus mee bezig zijn. Kom op zeg.... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2. Dat kan je dan misschien wel heel mooi zeggen met die dure woorden van je, maar het komt er gewoon op neer dat mensen willen trouwen, omdat ze zeker weten dat ze van elkaar houden en bij elkaar willen blijven tot de dood hen scheidt. In feite wil iedereen dat die trouwt dus is er geen sprake van anderen. Mensen niet willen trouwen zoeken zelf wel een andere vorm, wat een samenlevingscontract kan betekenen. 3. daar hebben we het al eerder over gehad. Kinderen van gescheiden ouders zijn niet per definitie niet serieuze partners. Juist door die ervaring kunnen ze er wat beters van maken. Afijn, daar ga ik verder niet op in want dan krijg je hetzelfde gedoe en topic. 4.En daar hoor jij zeker bij? ![]() 5. als jij eens zo kijken naar de oorzaken van de resultaten kun je misschien een objectiever oordeel of conclusie trekken. En voorlopig is daar geen sprake van dus daardoor houdt het hier op. |
![]() |
|
![]() |
2) Serieuze partners zijn mensen van onberispelijk gedrag die zich hebben verdiept in het wezen en de aard van het huwelijk. Voor de anderen zijn er samenlevingscontracten. Dat is niet vast te stellen door een paar regels. Hoe zou jij dit allemaal willen vergoeden? Het lijkt me dat er net zo'n intensieve behandeling nodig als tbs (wel op andere manier natuurlijk). 3) Die grens kan worden vastgesteld. Bijvoorbeeld: (kinderen van) gescheidenen mogen wel samenwonen, maar niet trouwen. Dat vind ik kromme redenatie. Als mijn vader een moordernaar is, dan mag ik niet meer vrij in de maatschappij leven? Natuurlijk zijn er aanwijzingen dat er dan een vergrote kans is op een mislukking van een huwelijk, maar elk mens is uniek. Dus je kan het niet vast stellen met zulke regels (IMHO natuurlijk). 4) Door je gezonde verstand te gebruiken in een bijeenkomst van een representatieve groep mensen uit de samenleving. Ja, laten we nog meer mensen NOG MEER macht geven. Macht is gewoon altijd gevaarlijk. Punt. 5) Uit de resultaten blijkt het tegendeel. Je moet het ook natuurlijk relatief bekijken. Volgens mij waren er veel meer gehuwde mensen dan in 1994. Dan is het ook wel logisch dat er meer scheidingen zijn. Mensen zijn niet met een logica te beschrijven. Oke, elk mens werkt het hetzelfde, maar elk mens interpreteert er anders op. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
just a wild guess...
|||
![]() |
Citaat:
Dan zie je toch da het ook heel vaak goed gaat. heb je ook gekeken hoeveel huwelijken gesloten worden. nog steeds de meerderheid houdt hun huwelijk in stand. dan kun je toch zoiets nie gaan in voeren voor nog minder dan de helft van die huwelijken! [Dit bericht is aangepast door apart persoontje (07-02-2002).]
|
je noemt het feit dat er 37.500 scheidingen waren in nederland een heel sterk argument!?!? oeioeioei dan ben ik benieuwd wat je andere argumenten zijn
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
da is een heel sterk argument voor het feit da de mensen dringend eens ALS ze huwen het zouden moeten serieuzer opnemen, dat mensen meer zouden moeten nadenken en minder stom zijn (ik zeg niet dat ieder die scheidt dom is, totaal niet, soms is het iets onvermijdelijks) en hoe ga je u "serieuze partners" dan selecteren Mr pseudo-intelligent?
||
![]() |
Citaat:
Een tijdje geleden was die mogelijkheid er niet, of alleen met bewezen overspel. Laten we eens kijken naar de resultaten van die tijd, misschien krijgen we dan een beetje inzicht in de te verwachten effecten van een afschaffing van de mogelijkheid te scheiden. Helaas weet ik heel weinig van hoe toen dit soort dingen gingen. Iemand anders meer? Vertel!
||
Citaat:
En abt van Sion, wacht maar tot jij je grote liefde tegenkomt.... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik neem aan dat mensen die scheiden er eerst alles aan doen om hun huwelijk te redden, maar soms werkt het gewoon niet.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
'de abt van sion' heeft toch gewoon voor een groot deel gelijk! Mensen nemen het huwelijk niet meer serieus. En omdat sommige mensen dat wel doen is het eigelijk een heel erg goed idee op een soort keuring te maken voor het huwelijk. Alleen bekijkt 'de abt van sion' het misschien iets te extreem. Maar hij heeft voor een groot deel gelijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb die gave niet en de rest van Nederland ook niet.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
daar is niks kortzichtigs aan,je weet niet waarom haar ouders zijn gescheiden,dat kan zoveel redenen hebben. Sommige mensen scheiden doordat de een vreemdgegaan is of haar mishandelt. Dat wil niks zeggen over de kinderen. |
![]() |
||
Citaat:
Zelfbeschikkingsrecht ![]()
|
![]() |
Hebben jullie dan HELEMAAL geen principes? Het huwelijk was bedoeld voor het leven, als je daar niet van gediend bent, trouw niet, sluit een samenlevingscontract. Jullie zijn een stelletje opportunistische satyrs en nymphomanen (zie: het pleonasme van het jaar). Wel de romantiek, maar niet de verantwoordelijkheden. Wéér een nagel aan de doodskist van de samenleving ontdekt en het enige wat jullie doen is de boodschapper een piek in zijn achterste steken, terwijl hij gelijk heeft.
Bij deze trek ik, niet voor eeuwig, maar voor de duur van dit topic, bij de abt zijn klooster in, als dat mag? groeten, t
||
![]() |
Citaat:
En als ze dan willen scheiden, dan is dat toch niet jouw probleem? waar maak JIJ je dan druk om?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En trouwens waneer gaat je cursus van start? Ik wou me graag aanmelden, heb je een kans jezelf te bewijzen als relatiegoeroe. groeten The conquer
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Wel, ik denk dat mensen tegenwoordig, ofwel veeeeeeel te snel trouwen, ofwel elkaar niet goed genoeg leren kennen voor ze trouwen ofwel (en dat zal het wel zijn, denk ik) niet genoeg hun best doen om een huwelijk te laten werken.
Tegenwoordig is het geen schande meer om te scheiden, is het zelfs niet moeilijk meer, dus waarom dn bij elkaar blijven als je elkaar (zogezegd) niet meer graag ziet. Mijn mening is, als ik al die oude mensen zie, dan zullen die wel dezelfde problemen gehad hebben in hun huwelijk als alle anderen, maar zij probeerden ze op te lossen of leerden ermee leven, want scheiden was nog veel erger dan leven met een man/vrouw van wie je niet meer houdt (en dat is dan nog relatief). Die mensen vroeger trouwden meestal na een paar maanden met een man/vrouw die ze wel kenden als vriend of zelfs maar kennis, maar die ze nooit gekend hadden als minnaar of man, dus ik vind als je nu na maanden of jaren trouwt, dat je dan toch wel moet weten dat het de juiste is... En het is niet omdat je gevoelens wat veranderen (want je kunt niet verliefd blijven, anders zou de wereld vol lopen idioten), dat je die persoon van wie je houdt niet meer wil zien. Neem nu mijn tante, ze is al misschien twintig jaar getrouwd en heeft drie kinderen, dat wordt af en toe een beetje te veel, en dus raakt ze nogal snel overstuur als haar man commentaar geeft, en daaruit concludeert ze dan dat ze moeten scheiden. Een maandje geleden hadden ze een hele nacht ruzie gemaakt over een appelcake waarover haar man had gezegd dat hij mislukt was en zij vnd van niet. En daar maken die mensen ruzie over tot 2 uur 's nachts, zelfs haar moeder moest erbij komen om hen wat te calmeren. En nu willen ze scheiden. Dan lijkt 't me beter dat ze eens alleen een weekendje weggaan en dat ze zich realiseren dat hun liefde niet minder is, maar dat zij het wat rustiger aan moet doen. Mensen zouden moeten leren, dat problemen er zijn om op te lossen, niet om van weg te lopen. [Dit bericht is aangepast door kirsten (24-02-2002).]
||
![]() |
Citaat:
Maar zomaar, met als argument een getal noemen, een betoog te houden kan ik niet redelijk noemen. En verder heeft hij misschien wel enkele logische punten. Natuurlijk scheiden er tegenwoordig veel mensen, meer dan vroeger. Maar so what? Heb je er last van? kan het me haast niet voorstellen. Ik denk dat je er meer last van hebt als je zulke wetten gaat maken die hij voorstelt. Naar mijn idee zijn er VEEL belangrijker dingen in het leven om je zo druk over te maken. En nee nu beweer ik niet dat het niks voorstelt, mijn ouders zijn immers ook gescheiden, maar dit soort dingen zijn absoluut niet nuttig. Besteed je tijd en energie aub aan andere dingen waar de samenleving veel meer aan heeft, dan denk ik bv aan de toenemende criminaliteit, de bendes op straat, het zinloze geweld, het aantal moorden dat maar oploopt!Daar heeft iedereen pas echt last van, dat is pas echt een triest record!!Daar zou men wat aan doen, ipv het de mensen gewoon maar laten uitzoeken. Het huwelijk, dat is iets waar mensen zelf uit moeten komen, niet dmv van wetten of regels. Die zijn voor andere zaken nodig, oa die ik noemde. (misschien dwaal ik af, maar als ik dit topic zo bekijk, is dat het enige wat je hierover nog kunt zeggen) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar goed als je het dus zo bekijkt, moet je idd zorgen dat de gezinsituaties verbeteren(denk ook aan de toenemende familieruzies zie http://forum.scholieren.com/Forum32/HTML/002296.html) Ja, ik durf glashard te beweren dat scheiden uitsluitend het probleem is van de desbetreffende partners(en kinderen). Vervelend trouwens dat ik mezelf moet herhalen.Ik snap het hele probleem niet, waarom maak je er zo druk om? heb je er last van? waarom doe je er zo moeilijk over? ga nou niet zeggen omdat het een serieus probleem is, want er zijn genoeg serieuze problemen met veel grotere gevolgen en die belangrijker zijn. Dat weet je hopelijk zelf ook wel en anders ben je zelf kortzichtig. OVer kortzichtig gesproken, dat is ook van jou op toepassing want jij kijkt ook niet verder dan je neus lang is. Je gaat misschien wel in op de argumenten op de anderen, maar je voegt niks toe aan je verhaal. Vindt jij het werkelijk zo belangrijk om je te bemoeien met scheidingen? Toon eens aan waardoor je er last van hebt. Als je er last van hebt omdat de politieke of maatschappelijke toestand niet goed is, denk ik dat je beter ergens anders kunt beginnen dan bij zo'n individueel en persoonlijk probleem. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Ik ben het er trouwens ook niet mee eens dat kinderen van wie de ouders zij =n gescheiden niet mogen trouwen. Noemt men dat niet vooroordelen? Natuurlijk zijn er mensen die te snel trouwen en niet goesd weten wat een huwelijk precies inhoud en dat is ook dom, maar toch vind ik dat mensen de keuze om te scheiden moeten hebben. Iedereen kan fouten maken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Trouwens, abt van sion, ik vind dat je laatste reacties een beetje magertjes zijn. Vind je 't vervelend worden of heb je geen inspiratie meer? ik hoop beide. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dan nog iets. Dat jij mensen wilt waarschuwen dat het huwelijk meer is dan alleen een formuliertje tekenen en twee ringetjes omdoen, vind ik prima. Is jou recht. Maar dat jij mij gaat beschuldigen van het niet medemenselijk zijn, dat gaat mij te ver. Waar haal jij het recht vandaan om mij ook maar ergens van te beschuyldigen, je kent me niet eens! In feite doe je nu precies hetzelfde (als we jouw redenatie volgen) als mensen die trouwen en dan vervolgens gaan scheiden, namelijk te vroeg conclusies trekken.
||
![]() |
Citaat:
Maar laat ik mijn vraagstelling dan anders formuleren: Denk jij ooit een perfecte relatie te vinden die precies aan jou (rationele) standaarden voldoet? Anders gezegd, denk jij dat je ooit een vrienind krijgt die hetzelfde gedachtegoed heeft als jij? Ik durf het me, met alle respect voor jouw mening, oprecht af te vragen. Een relatie is namelijk nooit alleen rationeel te benaderen. Jouw stelling is grotendeels op ratiolenele normen gebaseerd. Je wilt wetgeving opstellen die objectief te controleren is. Er komt alleen bij een relatie ook gevoel bij kijken en dat is niet objectief te beoordeling. Gevoel is iets persoonlijks en een ambtenaar kan daar nooit een geheel opbejctief oordeel over vellen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
spekkoek :) MissBi@tch | 58 | 01-12-2003 17:49 |