![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja ik geloof in god, en hij is niet alleen mijn god, er is er maar 1!!
Men vraagt om bewijs, als je de geschiedenis doorbladert (dan heb ik het alleen maar over de profeten en al) kan je zien dat de profeten zoveel bewijzen hadden getoond (mbv God) en dat de mensen nog steeds niet wilden geloven... ze zagen het wel, maar wilden het als nog niet geloven... Een simpel weg voorbeeld. Mozes (Musa) hij kon een ijzeren hand krijgen, of zijn stok in een slang veranderen. Of Jezus (Isa), hij kon de doden opwekken, of zieken weer goed maken (ook mbv God)... Mensen waarom zoekt men bewijs??? Ons wereld, de zon, de maan alles is tog een bewijs voor ons? Kijk maar om je heen? Wie kan deze mooie dingen gemaakt hebben???? |
Citaat:
|
Citaat:
Over je opmerking van Big Bang, ben niet achterlijk, heb het ook Gehoord, als geleerd!! Nou een omgekeerde vraag aan jou (is ook doelloos als hopeloos) Was jij er bij toen er een grote ontploffing plaast vond? Hoe kan jij het dan weten??? Best wel een domme vraag, maar jah jou vraag komt op het zelfde neer!! Ik geloof in God, ik geloof ook in alle profeten (inclusief alles wat ze hebben mee gemaakt) Hoop dat ik duidelijk genoeg ben op jou manier...! |
Citaat:
Bedankt voor het ontkrachtigen van je eigen argument. :) |
Citaat:
|
Je ziet wat je wilt zien. Mijn bewijs is de koran, waarin alles staat over de profeten. Ooit gehoord van de heilige boek??? Maybe de bijbel, of de heilige boek van de joden??
Dat is dus ook een bewijs, ik geloof in Big Ban, natuurlijk zal het waar zijn. Maar de manier van beargumeren kan ook anders zijn vind ik ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De koran is altijd het zelfde gebleven, ik zou je het heel graag willen uitleggen, maar je gaat het zeker niet begrijpen... Is een moeilijk onderwerp, vooral voor de personen die niets weten over de heilige boeken en de profeten ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
De eerste is dat hij rechtstreeks van Allah kwam. De tweede dat hij pas na de dood van Mohammed is opgeschreven en er verschillende versies van in de omloop zijn geweest, totdat uiteindelijk alle versies werden samengevoegd tot 1 versie, die nu bestaat. De grote vraag nu: Welke van de twee verhalen is nu de echte? |
Citaat:
Nu ff ontopic.. er zijn naar ons geloof 4 grote engels. 1 van hen is Cebrail (a.s) Hij is als ware een dienaar van de God. Hij doet wat de God zegt. De koran is niet pats boem in 1 x ontstaan. Engel kwam het iedere keer versje voor versje zeggen (kan regels zijn, kan voorbeelden zijn etc) dat moest weer door ons God. Ons profeet leerde deze versjes uit zijn hoofd en dit vertelde hij ook aan iedereen. Niemand kan zomaar met een engel spreken. Later pas, werden deze versjes als ware net een boek inelkaar gezet, die men uit zijn hoofd wist. Ik heb het geprobeerd zo duidelijk mogelijk te noteren, ik hoop dat het wat duidelijker is ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Je kunt tijdens zo'n avond ook lekker onder uit zakken en de luiken dichtdoen hoor :D . Dus dat hoeft geen probleem te zijn voor je ongeduld. Waarom zou ik argumenten aandragen alleen omdat jij geen zin hebt om naar een alpha-weekend te gaan? |
Net even diagonaal gelezen, en 'k moet zeggen 'k heb toch wel veel onzin zien staan...
- Wie zou de maan, zon, sterren hebben gemaakt. Dit noemen ze nou eens de theorie van de Bing-Bang. Je weet wel van energie naar massa, van gasvormige slierten naar vloeibare-vaste concentraties, blablabla. De mensen die dat uitzoeken, noemen ze wetenschappers, geen theologen. - God moet gewoonweg bestaan, want ik leef. Evolutietheorie... De mens is geen werk van God, maar een toevallig en voorlopig resultaat van de evolutie. Binnen enkele honderduizenden jaren blijft er van onze soort niets meer over, en zijn er veel nieuwe diersoorten ontstaan. En hoe verklaar je dan al die sterfgevallen en al dat lijden? Mooie God is dat, als hij zich enkel bezighoudt met de deugdelijke mensen. En dat God zich niets meer van zijn schepping aantrekt (deïsme of zoiets), is ook onzin, het is niet eens zijn schepping. - God bestaat omdat er geen bewijs is dat hij niet bestaat. Euhm, er bestaan roze olifanten omdat er geen bewijs is dat ze niet bestaan? Spreekt voor zich denk ik. - God bestaat, want het staat in de Bijbel! Ja en Darth Vader bestaat ook want ze hebben er (alweer) een film over gemaakt. - God bestaat want het leven kan niet doelloos zijn. Het leven is zo zinvol als je dat zelf maakt. Als jij het zinvol vindt om te geloven, dan is dat je volste recht, maar dat is geen bewijs dat God bestaat. Voor mij ligt de zin van het leven in andere dingen. Mijn geloof? Ik geloof in de menselijke waardigheid, in het goede van de mens, in de hoop dat ik mijn leven zinvol kan invullen, zonder al te veel medemensen kwaad te berokkenen. Met andere woorden, ik sta achter veel humanistische waarden die de religies verkondigen, maar dat bovennatuurlijke dat eraan gekoppeld wordt, daar sta ik sceptisch tegenover. |
Citaat:
Ja maar is die bing-bang zomaar gebeurt? Waarom is er alleen op de aarde leven en niet op de andere planeten? ik kan ook alleen maar waaroms vragen... Als de wereld zo goed zou zijn? waarom is er dan een hemel? Het is veel leuker om iets te bereiken waar je tijd en moeite in besteed ;) Hemel bereiken is niet makkelijk, maar de hel is ook niet doelloos ;)... Ik ben wel met 1 ding met je eens ;) Het leven is zo zinvol als je dat zelf maakt, klopt :) |
Citaat:
Ik zeg niet dat de wereld zo goed is, of dat er een hemel/hel is. Ik zeg het omgekeerde. Het kan evolutie niet schelen of ons leven goed is, zolang we maar lang genoeg leven om onze genen succesvol voort te planten. Eenmaal we gestorven zijn, is er niets meer. Ons bewustzijn, herinneren, nadenken,... is geconcentreerd in ons brein, en als dat uitvalt... tjah dan is het gedaan :) |
Citaat:
|
tis maar net wat je perceptie is
god is voor mij de kracht (of hoe je het wilt noemen) die zorgt dat de natuurkrachten werken die zorgt dat atoomkernen vervallen die zorgt dat protonen en neutronen elkaar antrekken die zorgt dat er nu 4 (of meer) dimensies zijn |
Citaat:
|
1 maal ongelovig altijd ongelovig... :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
het lijkt mij dat het mijn taak is om anderen te vertellen hoe ze dat kunnen doen zodat zo min mogelijk mensen naar de hel gaan |
Ach, ik ben slechts een heiden, maar dat heb ik opgemaakt uit gequote Koranteksten van S./makeville. Correct me if i'm wrong.
|
Citaat:
papier =/= praktijk Heiden is trouwens iets om trots op te zijn, die titel is een van de weinige positieve dingen die vanuit geloof zijn voortgekomen. :) |
Citaat:
Koran staat vast op papier? ja/nee Mensen geven eigen invullingen aan bepaalde zaken, daar heeft de Islam zelf niets mee te maken? ja/nee Je hebt het dus helemaal fout? ja/nee |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: