Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2005, 18:25
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Sabine87 schreef op 18-05-2005 @ 00:46 :

(Oh, De Da Vinci Code; super boek!)
waarom heeft iedereen het toch zo over de da vinci code, ik vind het toch zo'n kutverhaal.
Advertentie
Oud 18-05-2005, 19:26
one.
one. is offline
Citaat:
ikkuh56 schreef op 17-05-2005 @ 15:34 :
haha maar geen boek dadt al 2000 jaar bestaat en nog steeds populair is

en keer op keer wordt herdrukt
Jammer genoeg leven wij niet lang genoeg om te kijken wat er zal gebeuren met de fantasy-boeken van deze tijd.
Oud 18-05-2005, 20:17
naamloozzz
naamloozzz is offline
Ja ik geloof in god, en hij is niet alleen mijn god, er is er maar 1!!

Men vraagt om bewijs, als je de geschiedenis doorbladert (dan heb ik het alleen maar over de profeten en al) kan je zien dat de profeten zoveel bewijzen hadden getoond (mbv God) en dat de mensen nog steeds niet wilden geloven... ze zagen het wel, maar wilden het als nog niet geloven... Een simpel weg voorbeeld. Mozes (Musa) hij kon een ijzeren hand krijgen, of zijn stok in een slang veranderen. Of Jezus (Isa), hij kon de doden opwekken, of zieken weer goed maken (ook mbv God)... Mensen waarom zoekt men bewijs??? Ons wereld, de zon, de maan alles is tog een bewijs voor ons? Kijk maar om je heen? Wie kan deze mooie dingen gemaakt hebben????
Oud 18-05-2005, 20:22
thedarkangel
thedarkangel is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 18-05-2005 @ 21:17 :
Ja ik geloof in god, en hij is niet alleen mijn god, er is er maar 1!!

Men vraagt om bewijs, als je de geschiedenis doorbladert (dan heb ik het alleen maar over de profeten en al) kan je zien dat de profeten zoveel bewijzen hadden getoond (mbv God) en dat de mensen nog steeds niet wilden geloven... ze zagen het wel, maar wilden het als nog niet geloven... Een simpel weg voorbeeld. Mozes (Musa) hij kon een ijzeren hand krijgen, of zijn stok in een slang veranderen. Of Jezus (Isa), hij kon de doden opwekken, of zieken weer goed maken (ook mbv God)... Mensen waarom zoekt men bewijs??? Ons wereld, de zon, de maan alles is tog een bewijs voor ons? Kijk maar om je heen? Wie kan deze mooie dingen gemaakt hebben????
Hoe weet jij zo zeker dat dat van Mozes (Musa) en Jezus (Isa) echt is gebeurt? Wie weet was dat een verhaal. Zulke die vroeger in de middeleeuwen ook over King Arthur en Karel de Grote werden geschreven. En de zon en de maan... Ooit van de Big Bang gehoord?
Oud 18-05-2005, 20:29
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
thedarkangel schreef op 18-05-2005 @ 21:22 :
Hoe weet jij zo zeker dat dat van Mozes (Musa) en Jezus (Isa) echt is gebeurt? Wie weet was dat een verhaal. Zulke die vroeger in de middeleeuwen ook over King Arthur en Karel de Grote werden geschreven. En de zon en de maan... Ooit van de Big Bang gehoord?
Huh wat een rare opmerking man! kom op?? Ik lul hier geen bul shit, ligt aan jou of je het wilt geloven ja of nee.

Over je opmerking van Big Bang, ben niet achterlijk, heb het ook Gehoord, als geleerd!! Nou een omgekeerde vraag aan jou (is ook doelloos als hopeloos) Was jij er bij toen er een grote ontploffing plaast vond? Hoe kan jij het dan weten???

Best wel een domme vraag, maar jah jou vraag komt op het zelfde neer!! Ik geloof in God, ik geloof ook in alle profeten (inclusief alles wat ze hebben mee gemaakt) Hoop dat ik duidelijk genoeg ben op jou manier...!
Oud 18-05-2005, 20:33
Verwijderd
Citaat:
naamloozzz schreef op 18-05-2005 @ 21:29 :
Huh wat een rare opmerking man! kom op?? Ik lul hier geen bul shit, ligt aan jou of je het wilt geloven ja of nee.

Over je opmerking van Big Bang, ben niet achterlijk, heb het ook Gehoord, als geleerd!! Nou een omgekeerde vraag aan jou (is ook doelloos als hopeloos) Was jij er bij toen er een grote ontploffing plaast vond? Hoe kan jij het dan weten???

Best wel een domme vraag, maar jah jou vraag komt op het zelfde neer!! Ik geloof in God, ik geloof ook in alle profeten (inclusief alles wat ze hebben mee gemaakt) Hoop dat ik duidelijk genoeg ben op jou manier...!
Er is wel empirisch bewijs voor de bigbang, maar niet voor de acties, of zelfs het bestaan, van Mosu en/of Isa.

Bedankt voor het ontkrachtigen van je eigen argument.
Oud 18-05-2005, 20:38
thedarkangel
thedarkangel is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 18-05-2005 @ 21:29 :
Dat van de Big Bang was een retorische vraag... Maar daar bedoel ik dus mee dat het GEEN BEWIJS is, dat God bestaat.
Oud 18-05-2005, 20:39
naamloozzz
naamloozzz is offline
Je ziet wat je wilt zien. Mijn bewijs is de koran, waarin alles staat over de profeten. Ooit gehoord van de heilige boek??? Maybe de bijbel, of de heilige boek van de joden??

Dat is dus ook een bewijs, ik geloof in Big Ban, natuurlijk zal het waar zijn. Maar de manier van beargumeren kan ook anders zijn vind ik
Oud 18-05-2005, 20:41
Verwijderd
Citaat:
naamloozzz schreef op 18-05-2005 @ 21:39 :
Je ziet wat je wilt zien. Mijn bewijs is de koran, waarin alles staat over de profeten. Ooit gehoord van de heilige boek??? Maybe de bijbel, of de heilige boek van de joden??

Dat is dus ook een bewijs, ik geloof in Big Ban, natuurlijk zal het waar zijn. Maar de manier van beargumeren kan ook anders zijn vind ik
Kom maar terug als je fatsoenlijk zinnen kunt formuleren.
Oud 18-05-2005, 20:44
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
FuSe schreef op 18-05-2005 @ 21:41 :
Kom maar terug als je fatsoenlijk zinnen kunt formuleren.
En dat bepaal jij?
Oud 18-05-2005, 20:54
thedarkangel
thedarkangel is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 18-05-2005 @ 21:44 :
En dat bepaal jij?
Okay, ff weer on topic. Vraag je je nooit af of die heilige boeken wel helemaal kloppen. Natuurlijk zitten er veel goede dingen in, maar ze zijn toch ook maar geschreven door mensen.
Oud 18-05-2005, 21:00
naamloozzz
naamloozzz is offline
De koran is altijd het zelfde gebleven, ik zou je het heel graag willen uitleggen, maar je gaat het zeker niet begrijpen... Is een moeilijk onderwerp, vooral voor de personen die niets weten over de heilige boeken en de profeten
Oud 18-05-2005, 21:04
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 18-05-2005 @ 22:00 :
De koran is altijd het zelfde gebleven, ik zou je het heel graag willen uitleggen, maar je gaat het zeker niet begrijpen... Is een moeilijk onderwerp, vooral voor de personen die niets weten over de heilige boeken en de profeten
mag ik aan jou dan vragen wie hem geschreven heeft?
Oud 18-05-2005, 21:08
thedarkangel
thedarkangel is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 18-05-2005 @ 22:00 :
Tja, ik heb over het ontstaan van de koran twee verhalen gehoord.

De eerste is dat hij rechtstreeks van Allah kwam. De tweede dat hij pas na de dood van Mohammed is opgeschreven en er verschillende versies van in de omloop zijn geweest, totdat uiteindelijk alle versies werden samengevoegd tot 1 versie, die nu bestaat.

De grote vraag nu: Welke van de twee verhalen is nu de echte?
Oud 18-05-2005, 21:16
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 18-05-2005 @ 22:04 :
mag ik aan jou dan vragen wie hem geschreven heeft?
Tuurlijk, maar beloof me dan dat je niet door gaat vragen. Als je ongelovig bent, geloof je in niets

Nu ff ontopic..

er zijn naar ons geloof 4 grote engels. 1 van hen is Cebrail (a.s) Hij is als ware een dienaar van de God. Hij doet wat de God zegt. De koran is niet pats boem in 1 x ontstaan. Engel kwam het iedere keer versje voor versje zeggen (kan regels zijn, kan voorbeelden zijn etc) dat moest weer door ons God. Ons profeet leerde deze versjes uit zijn hoofd en dit vertelde hij ook aan iedereen. Niemand kan zomaar met een engel spreken. Later pas, werden deze versjes als ware net een boek inelkaar gezet, die men uit zijn hoofd wist. Ik heb het geprobeerd zo duidelijk mogelijk te noteren, ik hoop dat het wat duidelijker is
Oud 18-05-2005, 21:16
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
thedarkangel schreef op 18-05-2005 @ 22:08 :
Tja, ik heb over het ontstaan van de koran twee verhalen gehoord.

De eerste is dat hij rechtstreeks van Allah kwam. De tweede dat hij pas na de dood van Mohammed is opgeschreven en er verschillende versies van in de omloop zijn geweest, totdat uiteindelijk alle versies werden samengevoegd tot 1 versie, die nu bestaat.

De grote vraag nu: Welke van de twee verhalen is nu de echte?
De tweede
Oud 18-05-2005, 21:50
vichog
vichog is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-05-2005 @ 20:10 :
@Vichog, om totaal eerlijk te zijn: fok het alpha weekend, wie gelijk heeft kan dat bewijzen, wie dat niet kan heeft het niet. ik ben niet van plan nogmaals mijn zenuwen op te vreten tijdens zo'n dienst omdat je geen argumenten hebt.
Dingen die op het Alpha weekend gebeuren zijn het bewijs... Je kunt dat natuurlijk zelf bepalen of je dat aanneemt, maar je heb geen idee wat daar werkelijk gebeurt.
Je kunt tijdens zo'n avond ook lekker onder uit zakken en de luiken dichtdoen hoor . Dus dat hoeft geen probleem te zijn voor je ongeduld. Waarom zou ik argumenten aandragen alleen omdat jij geen zin hebt om naar een alpha-weekend te gaan?
Oud 18-05-2005, 21:56
Anaïs
Anaïs is offline
Net even diagonaal gelezen, en 'k moet zeggen 'k heb toch wel veel onzin zien staan...

- Wie zou de maan, zon, sterren hebben gemaakt.
Dit noemen ze nou eens de theorie van de Bing-Bang. Je weet wel van energie naar massa, van gasvormige slierten naar vloeibare-vaste concentraties, blablabla. De mensen die dat uitzoeken, noemen ze wetenschappers, geen theologen.

- God moet gewoonweg bestaan, want ik leef.
Evolutietheorie... De mens is geen werk van God, maar een toevallig en voorlopig resultaat van de evolutie. Binnen enkele honderduizenden jaren blijft er van onze soort niets meer over, en zijn er veel nieuwe diersoorten ontstaan.
En hoe verklaar je dan al die sterfgevallen en al dat lijden? Mooie God is dat, als hij zich enkel bezighoudt met de deugdelijke mensen. En dat God zich niets meer van zijn schepping aantrekt (deïsme of zoiets), is ook onzin, het is niet eens zijn schepping.

- God bestaat omdat er geen bewijs is dat hij niet bestaat.
Euhm, er bestaan roze olifanten omdat er geen bewijs is dat ze niet bestaan? Spreekt voor zich denk ik.

- God bestaat, want het staat in de Bijbel!
Ja en Darth Vader bestaat ook want ze hebben er (alweer) een film over gemaakt.

- God bestaat want het leven kan niet doelloos zijn.
Het leven is zo zinvol als je dat zelf maakt. Als jij het zinvol vindt om te geloven, dan is dat je volste recht, maar dat is geen bewijs dat God bestaat. Voor mij ligt de zin van het leven in andere dingen.

Mijn geloof?
Ik geloof in de menselijke waardigheid, in het goede van de mens, in de hoop dat ik mijn leven zinvol kan invullen, zonder al te veel medemensen kwaad te berokkenen. Met andere woorden, ik sta achter veel humanistische waarden die de religies verkondigen, maar dat bovennatuurlijke dat eraan gekoppeld wordt, daar sta ik sceptisch tegenover.
Oud 18-05-2005, 22:09
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 18-05-2005 @ 22:56 :
Net even diagonaal gelezen, en 'k moet zeggen 'k heb toch wel veel onzin zien staan...

- Wie zou de maan, zon, sterren hebben gemaakt.
Dit noemen ze nou eens de theorie van de Bing-Bang. Je weet wel van energie naar massa, van gasvormige slierten naar vloeibare-vaste concentraties, blablabla. De mensen die dat uitzoeken, noemen ze wetenschappers, geen theologen.

- God moet gewoonweg bestaan, want ik leef.
Evolutietheorie... De mens is geen werk van God, maar een toevallig en voorlopig resultaat van de evolutie. Binnen enkele honderduizenden jaren blijft er van onze soort niets meer over, en zijn er veel nieuwe diersoorten ontstaan.
En hoe verklaar je dan al die sterfgevallen en al dat lijden? Mooie God is dat, als hij zich enkel bezighoudt met de deugdelijke mensen. En dat God zich niets meer van zijn schepping aantrekt (deïsme of zoiets), is ook onzin, het is niet eens zijn schepping.

- God bestaat omdat er geen bewijs is dat hij niet bestaat.
Euhm, er bestaan roze olifanten omdat er geen bewijs is dat ze niet bestaan? Spreekt voor zich denk ik.

- God bestaat, want het staat in de Bijbel!
Ja en Darth Vader bestaat ook want ze hebben er (alweer) een film over gemaakt.

- God bestaat want het leven kan niet doelloos zijn.
Het leven is zo zinvol als je dat zelf maakt. Als jij het zinvol vindt om te geloven, dan is dat je volste recht, maar dat is geen bewijs dat God bestaat. Voor mij ligt de zin van het leven in andere dingen.

Mijn geloof?
Ik geloof in de menselijke waardigheid, in het goede van de mens, in de hoop dat ik mijn leven zinvol kan invullen, zonder al te veel medemensen kwaad te berokkenen. Met andere woorden, ik sta achter veel humanistische waarden die de religies verkondigen, maar dat bovennatuurlijke dat eraan gekoppeld wordt, daar sta ik sceptisch tegenover.

Ja maar is die bing-bang zomaar gebeurt? Waarom is er alleen op de aarde leven en niet op de andere planeten? ik kan ook alleen maar waaroms vragen...

Als de wereld zo goed zou zijn? waarom is er dan een hemel? Het is veel leuker om iets te bereiken waar je tijd en moeite in besteed Hemel bereiken is niet makkelijk, maar de hel is ook niet doelloos ...

Ik ben wel met 1 ding met je eens Het leven is zo zinvol als je dat zelf maakt, klopt
Oud 18-05-2005, 22:26
Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 18-05-2005 @ 23:09 :
Ja maar is die bing-bang zomaar gebeurt? Waarom is er alleen op de aarde leven en niet op de andere planeten? ik kan ook alleen maar waaroms vragen...

Als de wereld zo goed zou zijn? waarom is er dan een hemel? Het is veel leuker om iets te bereiken waar je tijd en moeite in besteed Hemel bereiken is niet makkelijk, maar de hel is ook niet doelloos ...

Ik ben wel met 1 ding met je eens Het leven is zo zinvol als je dat zelf maakt, klopt
Hoe de bing-bang is gebeurd, wordt nog onderzocht. Maar als God die veroorzaakt heeft, wie heeft God dan gemaakt? Waarom er alleen op aarde is? Wie zegt dat dat zo is? Jij denkt waarschijnlijk enkel aan de planeten binnen ons zonnestelsel, maar er zijn nog veel andere planetenstelsel, met planeten waar misschien wel leven is... Who knows.

Ik zeg niet dat de wereld zo goed is, of dat er een hemel/hel is. Ik zeg het omgekeerde. Het kan evolutie niet schelen of ons leven goed is, zolang we maar lang genoeg leven om onze genen succesvol voort te planten. Eenmaal we gestorven zijn, is er niets meer. Ons bewustzijn, herinneren, nadenken,... is geconcentreerd in ons brein, en als dat uitvalt... tjah dan is het gedaan
Oud 18-05-2005, 22:44
kwakkokwakko
kwakkokwakko is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 11-05-2005 @ 18:27 :
Persoonlijk vind ik dat die mensen die die cursus geven heel erg eenzijdig rederneren. Als je zegt dat de mens ouder dan 10000 jaar moet zijn zeggen zij dat dat niet zo is en dat koolstofdateringen ge-extrapoleert zijn, als je vervolgens met voorbeelden komt die allemaal juist blijken te zijn over langere jaren, zeggen ze: Maar wat is er voor bewijs voor? En als ik dan om bewijs vraag dan zeggen ze: Dat heeft god gedaan en als bewijs voor zijn bestaan de omgeving om je heen. Als ik vervolgens het hele oerknalgebeurte en levenschepping uitleg, krijg ik wederom de vraag, maar wat is er voor bewijs. Dan geef ik dat en dan is de vraag hoe weet je dat. Maar op de vraag dan hoe weet je dat God alles geschapen heeft krijg je als antwoord, dat staat in de bijbel. Op de vraag waarom dat dan juist is, is het antwoord want de bijbel is juist. Maar daarna geven ze wel doodleuk toe dat er tegenstrijdigheden in de bijbel staan.
Erg eenzijdige argumentatie, kortom aan zo'n cursus heb je niets, want je prikt zo door de zwakke argumentatie heen.
Ik hoop wel dat je vanuit eigen ervaring spreekt. Zo klinkt het wel. Graag zou ik weten waar en wanneer want persoonlijk heb ik mijn twijfels en denk ik dat je vanuit een vooroordeel spreekt. Zeg me alsjeblieft dat dit niet zo is en ik trek mijn conclusie meteen in.
Oud 18-05-2005, 23:05
Warsocket
Warsocket is offline
tis maar net wat je perceptie is

god is voor mij de kracht (of hoe je het wilt noemen)
die zorgt dat de natuurkrachten werken
die zorgt dat atoomkernen vervallen
die zorgt dat protonen en neutronen elkaar antrekken
die zorgt dat er nu 4 (of meer) dimensies zijn
Oud 18-05-2005, 23:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
vichog schreef op 18-05-2005 @ 22:50 :
Dingen die op het Alpha weekend gebeuren zijn het bewijs...
We zijn het eens, dat ze er toen totaal in faalden me te overtuigen is inderdaad een bewijs dat hun god een niet bestaand dan wel machteloos wezen is.
Oud 19-05-2005, 13:37
naamloozzz
naamloozzz is offline
1 maal ongelovig altijd ongelovig...
Oud 19-05-2005, 14:40
ikkuh56
ikkuh56 is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 19-05-2005 @ 14:37 :
1 maal ongelovig altijd ongelovig...
ik dacht dat jij geloofde is het niet zo dat mensen die geloven andere mensen willen bekeren??
Oud 19-05-2005, 14:51
Verwijderd
Citaat:
ikkuh56 schreef op 19-05-2005 @ 15:40 :
ik dacht dat jij geloofde is het niet zo dat mensen die geloven andere mensen willen bekeren??
Doet de islam niet aan.
Oud 19-05-2005, 14:52
ikkuh56
ikkuh56 is offline
Citaat:
FuSe schreef op 19-05-2005 @ 15:51 :
Doet de islam niet aan.
heb welles gehoord dat mensen zich bekeren tot de islam laats op tv nog (programma jong)
Oud 19-05-2005, 14:55
Verwijderd
Citaat:
ikkuh56 schreef op 19-05-2005 @ 15:52 :
heb welles gehoord dat mensen zich bekeren tot de islam laats op tv nog (programma jong)
Het gaat erom dat de Koran zegt dat iedereen vrij is om te geloven of niet. In een theocratische staat die volgens de sharia functioneert zullen atheïsten ook niet gedwongen worden moslim te worden. (begrijpend lezen)
Oud 19-05-2005, 14:56
ikkuh56
ikkuh56 is offline
Citaat:
FuSe schreef op 19-05-2005 @ 15:55 :
Het gaat erom dat de Koran zegt dat iedereen vrij is om te geloven of niet. In een theocratische staat die volgens de sharia functioneert zullen atheïsten ook niet gedwongen worden moslim te worden. (begrijpend lezen)
dus de hele wereld hoeft geen islam te worden das raar
Oud 19-05-2005, 14:59
Verwijderd
Citaat:
ikkuh56 schreef op 19-05-2005 @ 15:56 :
dus de hele wereld hoeft geen islam te worden das raar
Als je probeert te zeggen dat Islamieten niet de gehele wereldbevolking wil dwingen tot de Islam, ja.
Oud 19-05-2005, 15:01
ikkuh56
ikkuh56 is offline
Citaat:
FuSe schreef op 19-05-2005 @ 15:59 :
Als je probeert te zeggen dat Islamieten niet de gehele wereldbevolking wil dwingen tot de Islam, ja.
dus het maakt niet uit hoe andere mensen "belanden" naar dit leven.
het lijkt mij dat het mijn taak is om anderen te vertellen hoe ze dat kunnen doen zodat zo min mogelijk mensen naar de hel gaan
Oud 19-05-2005, 15:06
Verwijderd
Ach, ik ben slechts een heiden, maar dat heb ik opgemaakt uit gequote Koranteksten van S./makeville. Correct me if i'm wrong.
Oud 19-05-2005, 15:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
FuSe schreef op 19-05-2005 @ 15:51 :
Doet de islam niet aan.
Op papier

papier =/= praktijk

Heiden is trouwens iets om trots op te zijn, die titel is een van de weinige positieve dingen die vanuit geloof zijn voortgekomen.
Oud 19-05-2005, 16:07
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 19-05-2005 @ 16:45 :
Op papier

papier =/= praktijk

Heiden is trouwens iets om trots op te zijn, die titel is een van de weinige positieve dingen die vanuit geloof zijn voortgekomen.
Islam is wat de Koran voor schrijft? ja/nee
Koran staat vast op papier? ja/nee
Mensen geven eigen invullingen aan bepaalde zaken, daar heeft de Islam zelf niets mee te maken? ja/nee
Je hebt het dus helemaal fout? ja/nee
Oud 19-05-2005, 16:08
Verwijderd
Citaat:
FuSe schreef op 19-05-2005 @ 16:06 :
Ach, ik ben slechts een heiden, maar dat heb ik opgemaakt uit gequote Koranteksten van S./makeville. Correct me if i'm wrong.
Je hebt helemaal gelijk.
Oud 19-05-2005, 16:13
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 19-05-2005 @ 16:45 :
Op papier

papier =/= praktijk

Dat weet ik. Ik ben er dan ook trots op
Oud 19-05-2005, 17:29
one.
one. is offline
Citaat:
Een simpel weg voorbeeld. Mozes (Musa) hij kon een ijzeren hand krijgen, of zijn stok in een slang veranderen.
Dat staat in de religieuze werken, verder is er totaal geen bewijs voor.
Citaat:
Of Jezus (Isa), hij kon de doden opwekken, of zieken weer goed maken (ook mbv God)...
Dat kan Aragorn ook.
Citaat:
Mensen waarom zoekt men bewijs???
Omdat het dom is om iets aan te nemen waarvan geen bewijs is.
Citaat:
Wie kan deze mooie dingen gemaakt hebben????
Correctie, jij vindt het mooi. Deze wereld is naar mijn mening nog verre van perfect/mooi.
Oud 19-05-2005, 18:03
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
ikkuh56 schreef op 19-05-2005 @ 16:01 :
dus het maakt niet uit hoe andere mensen "belanden" naar dit leven.
het lijkt mij dat het mijn taak is om anderen te vertellen hoe ze dat kunnen doen zodat zo min mogelijk mensen naar de hel gaan
Ja natuurlijk is het ons taak, maar jah 1 maal houd het op
Oud 19-05-2005, 20:46
ikkuh56
ikkuh56 is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 19-05-2005 @ 19:03 :
Ja natuurlijk is het ons taak, maar jah 1 maal houd het op
en dat is goed??
Oud 19-05-2005, 20:50
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
ikkuh56 schreef op 19-05-2005 @ 21:46 :
en dat is goed??
Je hebt ook zelf hersenen gekregen. Daar wordt ook een beroep op gedaan.
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 19-05-2005, 20:56
ikkuh56
ikkuh56 is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 19-05-2005 @ 21:50 :
Je hebt ook zelf hersenen gekregen. Daar wordt ook een beroep op gedaan.
ik denk dat een echte christen tot het einde door gaat!
Oud 19-05-2005, 20:59
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
ikkuh56 schreef op 19-05-2005 @ 21:56 :
ik denk dat een echte christen tot het einde door gaat!
Dan blijkt die uitputtingsmethode geen succesformule (denk aan de bijbel voor brood-praktijken in zwart Afrika ), aangezien het christendom wereldwijd afneemt, en de Islam ondanks zijn slechte pr-management toeneemt.
Oud 19-05-2005, 21:01
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 19-05-2005 @ 21:59 :
Dan blijkt die uitputtingsmethode geen succesformule (denk aan de bijbel voor brood-praktijken in zwart Afrika ), aangezien het christendom wereldwijd afneemt, en de Islam ondanks zijn slechte pr-management toeneemt.
Dat is neit zo, ik las laatst dat het christendom met 2.3% toeneemt en de islam met 2.9 %
Oud 19-05-2005, 21:02
ikkuh56
ikkuh56 is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 19-05-2005 @ 22:01 :
Dat is neit zo, ik las laatst dat het christendom met 2.3% toeneemt en de islam met 2.9 %
Oud 19-05-2005, 21:05
Donny must die
Citaat:
ikkuh56 schreef op 19-05-2005 @ 22:02 :
in de nabije toekomst is de Islam wel de grooste wereldgodsdienst
Oud 19-05-2005, 21:09
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 19-05-2005 @ 22:05 :
in de nabije toekomst is de Islam wel de grooste wereldgodsdienst
100% waar.
Oud 19-05-2005, 21:11
ikkuh56
ikkuh56 is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 19-05-2005 @ 22:09 :
100% waar. [afbeelding]
tjah kan wel maar christendom blijft meest betrouwbaarst
Oud 19-05-2005, 21:12
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
ikkuh56 schreef op 19-05-2005 @ 22:11 :
Op welke manier betrouwbaar?
Oud 19-05-2005, 21:13
Donny must die
Citaat:
ikkuh56 schreef op 19-05-2005 @ 22:11 :
ehm, christendom bestaat uit vele stromingen en takken. Als het christendom echt betrouwbaar was, waarom die verdeeldheid?
Oud 19-05-2005, 21:17
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 19-05-2005 @ 22:13 :
ehm, christendom bestaat uit vele stromingen en takken. Als het christendom echt betrouwbaar was, waarom die verdeeldheid?
Je kan beter de vraag stellen: als het christendom zo betrouwbaar is, waarom zijn er dan (ik geloof) 70 verschillende Bijbels in omloop, tegenover een dezelfde Korantekst over de hele wereld?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten