![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Bij moord kan het niet ongedaan gemaakt worden, bij gevangenisstraf kunnen ze hem/haar nog vrijlaten (alhoewel er idd dan wel schade is geleden). |
tja, wat is barbaars? Hier lopen moordenaars na een paar jaar weer over straat en plegen regelmatig opnieuw een moord. Voert de overheid dan wel goed zijn taak (het beschermen van zijn onderdanen) uit? Is dat wel humaan dan?
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, voor andere mensen mag dit anders liggen. Ik begrijp dat iedereen een andere standaard zal hebben van goed en slecht, terecht en onterecht. Ik vind het persoonlijk verschrikkelijk van mezelf als ik toe zou geven aan mijn eigen barbaarsheid en slechtheid, door een ander, wat diegene ook gedaan heeft, dood te maken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder, boeiend, of Saddam nu dood is of niet gaat echt geen verschil maken voor de burgeroorlog die nu aan de gang is in Irak. |
Citaat:
Ik ben tegen het oog-om-oog principe, behalve als het bij mannen zoals Sadam gebeurd? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als we morgen artikel 1 van de grondwet schrappen en een bepaling maken dat alleen mensen met een zwarte huidskleur de doodstraf krijgen, dan wordt die doodstraf ook 'volgens de maatstaven van de wet' uitgevoerd. De praktijk is dan echter tot op het bot verwerpelijk. Precies waarom tegen de doodstraf zijn een principezaak is. Het enige dat er hier voor de doodstraf is op te brengen is dat de Irakezen kozen het uit te voeren in hun eigen land, en dat Saddam anders mogelijk bevrijd zou zijn, gezien de instabiele situatie. |
Citaat:
|
Nu maar wachten tot het filmpje op internet verschijnt! (y)
|
Citaat:
|
vooropgesteld dat ik sowieso de doodstraf geen idee vindt, is 'ophanging' wel erg barbaars.
|
Citaat:
Daarmee is iedereen vrij hier anders over te denken, ook in Irak. Ik begrijp heel goed dat in die maatschappij de doodstraf de enige rechtvaardige straf was voor het gevoel van de mensen daar, voornamelijk omdat zij geloven dat Saddams echte straf pas komt na zijn dood, maar dat betekent nog niet dat ik de doodstraf ook ineens rechtvaardig vind. |
En dat nog tijdens de ramadan.
|
Citaat:
|
Offerfeest dan. :)
|
het is wel praktisch, zo´n doodstraf. laat iemand er anders zelf voor kiezen. na een poosje zitten willen velen wel :).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Goed mikken is moeilijk, als je niet zelf mag bepalen wanneer het schot valt maar dat op commando moet doen, allemaal tegelijkertijd. Dan zit je nog wel eens naast dat hart. Op de korte afstand mikken is namelijk erg moeilijk. Je vizier is niet ingesteld op die afstand, omdat een geweer niet is gemaakt om op 25 meter te schieten, dus moet je "naast" mikken. (Hoger, dus) Hoevéél naast, ja, dat is nog niet zo makkelijk. |
Ik vond het eerlijk gezegd eng om die beelden te zien om het nieuws :bloos:
|
Citaat:
De kogelbaan start iets(minimaal) onder het 0-punt omdat je vizier hoger ligt dan de loop. Daarna heeft een patroon een stijgende lijn en daarna weer een dalende lijn. Maar op 25 meter is dat effect nog minimaal met een geweer dus mikpunt is op zo'n korte afstand ook treftpunt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik lees overigens dat er slechts beelden zijn van de aanloop naar de executie, en niet van de executie zelf. Goede zaak als het daarbij blijft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Om de show compleet te maken, kun je terwijl hij crepeert, op de achtergrond een toepasselijk liedje opzetten, zoals het lied met daarin 'burn motherfucker burn'. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb de beelden gezien en ben hierin gesterkt in mijn mening dat de doodstraf voor iedereen, wie dan ook, verwerpelijk is.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03. |