![]() |
Ontopic even:
Hoogstaande principes heb ik niet, bleek onwerkbaar. Anderen moeten namelijk wel meewerken. Verander de wereld, begin bij jezelf gaat ook maar ten dele op. Maar ik stimuleer nog steeds de bioindustrie niet, voor zover dat mogelijk is. Dierlijke produkten zitten in bijna alles wat je koopt, je weet het vaak niet eens, en alternatieven zijn er niet. En nu alles in handen is van een paar grote multinationals ben je eigenlijk aangewezen op de bio boer, de natuurwinkel en de bodyshop. Maar keiharde principes? Nee, niet meer. Alles tot op zekere hoogte. Ik ben er zelf ook nog. |
Citaat:
Ehr, in de jaren 60 heeft Nederlands zélf een hele zooi ongeschoolde arbeiders uit die landen gehaald om het gore werk op te knappen waar wij geen zin in hadden. Een aantal zijn gebleven en hebben hun familie e.d. ook hiernaartoe gehaald. Citaat:
Nounou, dat is wel even prachtig onderbouwd! (Bovendien heeft het Stalinisme weinig met het linkse communisme te maken, dus dat slaat nergens op.) Citaat:
Citaat:
*MiNDLeZz* onder cHa0s' naam |
Citaat:
*rondbanjerend tussen de koeienvlaaien in een paar kaplaarzen* haha |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wij hier doen toch hetzelfde tijdens het vakantiewerk? |
Citaat:
|
Geeft niks, het gaat er om dat je eens wat verder kijkt dan je iegen neus lang is. Dat je beseft dat je niet moet neerkijken op mensen die de hele dag zwaar of saai of vies werk verrichten.
|
Citaat:
|
Dat weiger ik toch :D Bovendien, het kan ook ontzettend averechts werken. Ik heb in mijn leven genoeg laag- en ongeschoold werk gedaan, van orderpicker in een magazijn, lopende-bandmedewerker, bloemsteker, sorteerder bij de PTT, etcetera. Ik heb altijd welwillend tegenover die mensen gestaan, maar zodra je in de pauze vertelt dat je studeert kijken ze je ineens aan alsof je hebt gevloekt in de kerk. Dan word je ineens heel anders behandeld (in negatieve zin). Meteen doen ze alsof jij het arrogantje bent wat zich te goed voelt voor hen, en als je vervolgens uitlegt dat jij ook gewoon je werk doet en je helemaal niet beter voelt, krijg je het verwijt naar je hoofd dat je probeert aardig te zijn maar dat jij aan het eind van de dag terugkunt naar je grote huis en rijke familie (terwijl studeren allang niet meer iets voor de elite is).
Dus als dat laaggeschoolde tuig zich zo rottig tegen mij opstelt, moeten ze ook niet van mij verwachten dat ik begrip opbreng voor hun vergrafte omstandigheden. Laat ze dan maar lekker rotten in hun donkere fabriek (y) |
Citaat:
|
Ik heb wel duidelijke principes voor mezelf, dat de wereld veranderd is een feit, maar ik vind principes iets waar je je aan vast kan houden. Al is dat ook niet alles, want iedereen heeft weer andere principes en ergeren is dan veelvoorkomend :s:)
|
Citaat:
Ik beantwoord kwa kleding waarschijnlijk wel aan de stereotypes, maar dat vind ik onterecht. Ik ben geen kakker, ik kleed me gewoon netjes. Ik ben bijna 22 en ik moet komend jaar afstuderen. Zo gek is het dan toch niet dat je vaak in een overhemd en een nette broek loopt? Dat zul je later in de beroepspraktijk ook altijd moeten, en waarschijnlijk nog wel netter, of je nu bedrijfsleven, advocatuur of wetenschap in gaat. Ik raak er ook niet door verbitterd, hoor. Ik kan ook reuze goed met die mensen lachen. Ik loop ook absoluut niet op te snijen over m'n studie, maar als ze er naar vragen ga ik niet liegen. Ik probeer ze zo goed mogelijk uit te leggen wat mijn studie inhoudt, dat het niet alleen maar boeven onschuldig laten lijken is. Maarja, strafrecht verkoopt natuurljk altijd beter dan ondernemingsrecht of burgerlijk recht, vooral aan het gewone volk. Maar, nogmaals :) Ik ben niet verbitterd...maar ik ben zéker niet overtuigd van de juistheid van linkse idealen omdat ik zoveel naastenliefde voor die mensen voel. Ik ben van de juistheid ervan overtuigd op pragmatische, utilistische en functionele gronden. |
Citaat:
Dat heb ik dus echt nog nooit meegemaakt. Misschien het verschil tussen jongens en meiden. Ik heb wel eens het verwijt gehad dat ik zeker enig kind was, omdat ik zo verwend was. Dus ik hoogstverbaasd. Verwend? Wij hadden het beslist niet breed thuis! Maar daar ging het niet om: ik ging er zo van nature vanuit dat ik recht had om aandacht te krijgen, om gehoord te worden, om serieus genomen te worden. Blijkbaar wilden ze dat nieuwelingen daar een tijdje op de kleine steentjes liepen. Tja, daar moet je nou net mij niet voor hebben.... Als iets voor mij een principe is, dan wel dat iedereen even veel waard is. Ik behandel de schoonmaakturk even normaal als het zoontje van de baas. Dat levert heel veel scheve gezichten op, heerlijk. |
Schoonmaakturk? Een woord met een pejoratieve connotatie dat daardoor je egalitaire houding weerspreekt, poesie. :cool:
|
Citaat:
En ik heb al tussen fabrieksarbeiders, schoonmaakploegen enz. gewerkt. Als ze me vroegen wat ik deed, en ik antwoordde dat ik aan de unief studeerde, kreeg ik nooit stomme opmerkingen. Misschien hangt het er een beetje vanaf op welke manier je zegt dat je op de unief zit? ;) Dat kan ik me namelijk wél voorstellen. |
Citaat:
|
[QUOTE]nare man schreef op 21-07-2003 @ 12:39:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
He Mickey, ik had gehoopt dat jij de dubbele bodem in die opmerking wel zou vatten... :( Ik was zoals gebruikelijk weer eens extra gechargeerd. Bovendien, de knul in kwestie waar ik hier aan refereer was turks. En de schoonmaker. Die vond het wel cool dat ik tegen het zoontje van de baas precies hetzelfde was als tegen hem. Het zoontje vond het wat minder...) |
Citaat:
|
Het spijt me, poesie, dubbele bodem? Ik zie hem nog steeds niet. Maar maak je over één ding geen zorgen: ik begreep wél dat schoonmaakturk nu juist met opzet een denigrerend woord was. (of is dat in jouw ogen een dubbele bodem?) Misschien had ik niet het zonnebril gezichtje doch de knipoog smiley moeten plaatsen. En wie is de baas?
Terzijde: knul....waaraan je refereert??? Ach nein! Knul AAN WIE je refereert. :cool: |
Citaat:
Het wordt tijd om jou even te verlichten onmens: het is bewezen dat de allochtoon in Nederland 70% meer moeite moet doen dan de autochtoon om aangenomen te worden en ik kan me dat heel goed voorstellen zolang er nog mensen zoals jij in Nederland zijn. En wat vind je van alle Nederlandse uitkeringstrekkers die eigenlijk best wel kunnen werken btw? Ben benieuwd... Citaat:
Er zijn wel meer mensen links, zoals bijvoorbeeld mensen in de tweede kamer die ervoor zorgen dat ook teven als jij later een toekomst hebben. Citaat:
|
@ nare
Zoiets heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt. Ik heb ook zat ongeschoold werk gedaan. Het enige wat ze zeiden was: wow, ik dacht eigenlijk dat studenten hun handen niet vies durfden te maken, maar dit valt me weer 100 % mee. Voor de rest nix eigenlijk @ wodkabitch Als Stalin links was, dan is Wouter Bos de grootste racist die er rondloopt...Als je nou eerst es nadenkt voor je wat zegt... |
ik heb principes maar die zet ik zo aan de kant als het mij goed uit komt :D
|
Citaat:
|
Citaat:
hij werd toen versierd door harm edens (DIT WAS HET NIEUWS) :) hehehehe |
Nederlandse uitkeringstrekkers moeten ze maar naar Turkije sturen!, weten hun ook hoe het is. En die allochtonen hebben allemaal zo'n raar accent, mnee, daar wilik niet door geholpen worden
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ten eerste kom je eerst met een stelling en daarna pas met een argument. Dat past beter andersom omdat dat logischer is. Je gaat niet eerst X roepen en het dan pas bewijzen. Je geeft bij een opstel niet eerst een conclusie om vervolgens die conclusie te bewijzen, zo onderzoek je iets niet. Bovendien geef je daarmee de intentie dat je graag iets wilt bewijzen persee om het te bewijzen. Je zet je argumentatie niet uiteen en het argument dat je aandraagt is wel zo simpel: 'dan weten hun ook hoe het is'. Even kijken, waar ben jij voor. Jij bent een rechtse knakker aangezien je zo naar alles dat links wordt genoemd door de media uithaalt, dus als jij eens in flinke armoede leeft dan weet je ook eens hoe leuk dat is, terwijl een elitaire minderheid stinkend rijk is. Uhh, wat dacht je van eens te leven onder een dictatoriaal regime, in armoede. Dan 'weet jij ook eens hoe dat is'. Daarnaast hoef je niet dmv. ervaring te weten te komen 'hoe iets is' en tenslotte vraag ik mij af 'of jij wel weet hoe het daar is' dmv. ervaring. Citaat:
Jij hebt 2 problemen: 1) je kunt totaal niet discussieren of argumenteren. Hierboven staat een voorbeeld. Wanneer je je eigen berichten zou analyseren zou je het denk ik begrijpen. Je zet je argumentatie niet uiteen. Je komt bij mij over als een klein, xenofobisch, zeikerig kindje dat z'n zin niet krijgt, maar dat is misschien heel persoonlijk. 2) iets psychisch, ergens tikt het niet helemaal 100%. Voor bewijzen verwijs ik je graag door naar je verleden op dit forum en je acties jegens enkele individuen. Kind regards, |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hij zal wel op vakantie zijn in Antalya ofzo. In ieder geval, ik vind Mennuz als Wodkabitch best wel (y) eigenlijk :D
|
Citaat:
|
Citaat:
Nou betreft het hier een welliswaar onschuldige discussie maar het maakt de discussie er niet vruchtbaarder op in dit geval omdat het puur domme flames/trolls zijn. Laat 'm z'n frustraties maar bij z'n persoonlijke psychohulpje afreageren dan hebben wij er geen last van ;) |
volgens mij hoeft niemand meer zn princiepes kwijt en wordt hier verder alleen maar gespeculeerd wie wie nou is..en willen mensen hier even duidelijk maken wie nou wel en wie nou niet een toevoeging is.
in ieder geval. het gaat nergens meer over |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11. |