Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
-niet vreemdgaan (is ooit anders geweest
![]() -geen drankjes aannemen van vreemde jongens (of het moeten barkeepers zijn ![]() -geen vreemde jongens mee naar huis nemen (er zijn uitzonderingen! ![]() -niet met ex-vriendjes van vriendinnetjes rommelen nee ik ben niet echt een wereldverbeteraar. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb maar 1 principe: dat ik geen principes heb
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
- ik ben veganist
- ik gooi geen troep op straat - ik kom afspraken (zoveel mogelijk ![]() - ik probeer zo goed mogelijk met energie (lampen niet onnodig laten branden etc) om te gaan zulke dingetjes en dan zijn er natuurlijk nog veel dingen in sociale omstandigheden...
||
![]() |
Citaat:
![]() Ieder mens heeft principes. De een meer dan de ander. Alle zaken waar ik zeker over ben.. moet je toch goed kunnen argumenteren.. -fleisch ist moerder; vegetariers die zich niet realiseren dat ze het misbruik van dieren nog steeds ondersteunen en zich toch heel errrug goed voelen omdat zij vegetarier zijn, zijn kortzichtig, net als vleeseters. -positief en negatief is relatief; -ieder mens heeft positieve kanten, ook al zie je het soms niet. Dus, ook Bush, ook Stalin, en al die andere.. ehh.. aapjes. -tijd kan tijdloos zijn. Situaties waarin dat niet het geval is kun je soms zelf tijdloos maken door je eigen regels te creeren. -openheid (eerlijkheid, recht voor z'n raap, vrije relatie, opensource) is vertrouwen. Qua politiek is dat veel interessanter dan 'links vs. rechts' imo. Ohja, niet vreemdgaan vind ik een beetje een onzin principe. Because wanneer zich zo'n situatie voordoet waarbij je iemand echt leuker vindt dan je huidige partner/echtgenoot/whatever, dan zou je rationeel gezien met diegene verder moeten gaan. Als je het niet zeker weet, dan zou je erover moeten kunnen praten met beide partijen (dat kan in een goede relatie). Je gevoelens voor iemand onderdrukken is niet goed, met name niet wanneer je dat te lang doet. Wanneer het er door bepaalde omstandigheden niet van komt en het toch fout gaan hoeft dat niet persee aan jou te liggen (sowieso lastig om 1 iemand 100% de schuld te geven in zo'n situatie) en dat is het punt. Besides that je weet nooit wie je op je pad tegenkomt, wat er gebeurd, dus 'eeuwige trouw' is schijn. Niet dat dat negatief is... in tegenstelling, het biedt juist mogelijke vernieuwing en perspectieven. Nog 1: -veiligheid en vrijheid zijn altijd elkaars tegenpool. Daarom is 'homeland security' en 'aivd' zo ranzig. Beide is een mes dat aan 2 kanten snijdt.
Laatst gewijzigd op 18-07-2003 om 02:21. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
dystopia: fleisch ist moerder; vegetariers die zich niet realiseren dat ze het misbruik van dieren nog steeds ondersteunen en zich toch heel errrug goed voelen omdat zij vegetarier zijn, zijn kortzichtig, net als vleeseters.
Ik heb, als vegetariër, scherp tegen het eten van vlees geopponeerd op het filosofieforum (en ten dele verplaatst, veel later, dus onlangs, naar lifestyle) daarbij mijn stelling schragende door principiële argumenten, waarbij ik ervoor heb gezorgd, althans getracht ervoor te zorgen, dat een en ander een rationeel, consistent geheel bleef, opdat de verwerpelijkheid van vleeseten niet slechts een "mening" bleef, doch juist, door die sluitende argumentatie, een logische gevolgtrekking. Ik verzet mij er dus tegen om, in dit opzicht, met vleeseters op één lijn gesteld te worden. Nu, ik begrijp best dat, door slechts geen vlees te eten, ik wellicht de instandhouding van andere vormen van dierenleed onverlet laat. Aantekening verdient evenwel dat, de samenleving zijnde zoals zij is, een veganistische levenswijze, in tegenstelling tot een vegetarische levenswijze, bepaald niet eenvoudig vol te houden is, indien consciëntieus toegepast. Bovendien raakt het vegetarisme, niet minder dan het veganisme, de kern der zaak. Immers, gelatine, melk, leer en wat meer, zullen niet meer geproduceerd worden zodra men tot het inzicht komt dat het verwerpelijk is dieren voor voedsel te doden indien voor dat voedsel plantaardige alternatieven zijn. Het principiële vegetarisme behelst, evenzeer als het veganisme, dit inzicht. Het is, dat zij toegegeven, wellicht een wat meer pragmatische uitwerking van datzelfde beginsel. Niettemin, dystopia, je verdient alle eerbied. Je behoort tot het selecte, verlichte gezelschap. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Verlicht mij.
||
Citaat:
als zij het uitmaakte zou ik zelf het gevoel hebben van.. err er moet wel iets mis met hem zijn ![]() naja ik weet het niet. gothics zijn er gewoon makkelijker in ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar enfin.. Misschien is het omdat mensen om mij heen het meestal uitmaken omdat ze gewoon niet zo verliefd meer op elkaar zijn. In dat geval zie ik geen enkele reden om niet met één van de twee iets te beginnen als ik dat zou willen. Natuurlijk is het anders als het uitgaat door één of ander drama, maar het gaat hier om principes; dingen die je dus beslist nooit zou doen (of juist wel). Vandaar. Gek hoor.
|
Pfoee, ik heb veel principes maar ik probeer af en toe wel eens wat te verschuiven omdat ik anders al wat te onverdraagzaam wordt, mijn belangrijkste zijn toch wel geen suiker, achtbanen, drugs, sigaretten, en eigenlijk gewoon alles wat tegen mijn geweten ingaat. Dat dat wat meer is dan bij de algemene mens, tja..
|
![]() |
|
princiepes.. ach
ik ben absoluut tegen roken MAAR let wel.. bij mezelf.. ik zou mezelf wat aandoen als ik zou gaan roken.. andere mensen moeten het zelf weten ik ga ook niet lopen zeiken als er iemand in mijn bijzijn root zelf weten ik ben tegen harddrugs int algemeen... je gaat er zo van naar de klote denk dan na voordat je wat doet enzo.. ik woon in utrecht vlakbij hoog catharijne en als ik snachts naarhuis loop zitten daardus al die junkies.. schreinend vind ik dat hoe mensen zo dom kunnen zijn. Ik ben tegen zwervers en junkies ![]() ik ben ook tegen asielzoekers... tis heel erg ik snap dat zelf ook wel.. maar toch.. wat moeten ze hier.. de meeste asielzoekers komen hier net omdat er oorlog is maar om iets te ontvluchten en dan kunnen ze lekker lui leven van andermans geld.. slecht hoor.. IK BEN VOOR (eindelijk eens een vóór) de OV OV moet blijven ![]() Ik ben vóó® een strengere controle op leeftijden bij danceparty's en in kroegen bij ons in de kroeg komen mensen van onder de 15 en dat is gewoon slecht... goed voor de omzet slecht voor de kindertjes die zo de gracht inlopen omdat ze 2 bier op hebben. mijn princiepes zijn verder.. niet vreemdgaan eerlijk zijn mezelf blijven hulp bieden in moeilijke situaties klaarstaan voor mensen als ze je echt nodig hebben kleding dragen die IK leuk vind niet omgaan met mensen die MIJ niet zouden steunen in moeilijke tijden elke vrijdag een biertje halen in stamkroeg blijven doorstuderen! van het leven genieten dingen nemen zoals ze zijn en niet roken zoals ik al eerder vermeldde |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
principes aan de kant of niet? Luna | 65 | 14-08-2004 22:09 | |
Lifestyle |
principes?! Rosiehessie | 24 | 15-06-2003 12:07 | |