![]() |
De doodstraf is veel goedkoper...
|
moord bestrijdt je niet met moord
zoals iemand al zei je kunt je niet gaan verlagen tot de crimineel |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Even voor de duidelijkheid: dat is jouw mening, maar volgens mij is het leven van bepaalde personen veel minder waard (voor de samenleveng, waar zij van onderhouden worden). |
Citaat:
Het eventueel beëindigen van een leven is een ingewikkelde zaak. In principe beëindigt immers niet de beul, maar de staat het leven van de crimineel. Het process wat daar aan vooraf gaat is daarom veel ingewikkelder en lastiger dan een process waarbij de crimineel simpelweg een levenslange gevangenis wordt opgelegd. De grondwet in Amerika verschilt niet extreem veel van de meeste Europese grondwetten. Als het in Amerika niet goedkoper kan, waarom zou dat hier dan wel kunnen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
de doodstraf is in ieder geval goedkoper dan levenslang
alleen jammer dat je iemand niet weer tot leven kunt wekken |
Citaat:
|
Doodstraf = nee.
Geen zin om alle argumenten voor de duizendste keer te herhalen. Gewoon nee. En over dat doodstraf duurder zou zijn dan levenslang is natuurlijk grote onzin. Die cijfers die op pagina 2 staan gaan alleen over de procedure en laat de procedure in een doodstrafzaak nu net duurder zijn dan in een andere zaak. Maakt dat de doodstraf duurder? Lijkt me niet. De kosten van levenslang zitten niet in de procedure, maar in het levenslang in leven houden van een gevangene. Denk aan een cel, voorzieningen, eten etc. De kosten voor doodstraf houden eigenlijk op na de procedure. Kosten levenslang = kosten procedure + kosten levenslang. Kosten doodstraf = kosten procedure + kosten executie. Kosten levenslang > kosten doodstraf. Niet dat de prijs een argument mag zijn, maar ik werd een beetje moe van de hardnekkige aanname dat doodstraf duurder zou zijn. |
Citaat:
De kosten van een levenslange gevangenisstraf tot en met de natuurlijke dood: 740,000 dollar Wat wil je hier nou nog tegenin brengen? |
Citaat:
|
vandaag heb ik examen criminologie en strafrechtsbedeling gehad, en ik heb in m'n cursus vaak genoeg moeten lezen dat de doodstaf onnuttig is, niet afschrikt maar juist aanzet tot grotere misdrijven, onmenselijk is, onomkeerbaar, wreed, niet rechtvaardig, getuigt van een lui bestuur, ...
ik was voor ik criminologische wetenschappen ging studeren ook al tegen de doodstraf hoor... :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
50 jaar kost 2.5 keer zoveel, en dat zie ik niet terug in de kosten :)
|
Citaat:
|
Waaaaat? Hell no...
tssss... de doodstraf weer invoeren :| wat een grap |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32. |