Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2004, 16:33
Schappie
Schappie is offline
De laatste jaren heeft een aantal landen de doodstraf opnieuw ingevoerd, vaak als antwoord op bezorgdheid onder de bevolking over de criminaliteit. Maar is die bezorgdheid wel terecht?

De doodstraf zou afschrikwekkender zijn dan ook maar enige andere straf. Ook vinden mensen dat het een definitieve manier is om moordenaars en verkrachters onschadelijk te maken. Maar de doodstraf blijft onomkeerbaar.

Daarnaast blijkt de doodstraf vaak de zwakkere groepen in de samenleving te treffen, kijk maar in Amerika daar krijgen zwarten veel sneller de doodstraf dan blanken.

In 1870 werd in Nederland de doodstraf afgeschaft maar in deze tijden met het dreigende gevaar van terrorisme zou het niet beter zijn de doodstraf weer in te voeren.

De stelling dus:
De Doodstraf moet ingevoerd worden in Nederland!

Laat je mening horen!

alvast bedankt

Kusjes
Grietje en Macha

Laatst gewijzigd op 26-05-2004 om 20:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2004, 16:35
Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
nee er zijn zo vaak mensen onschuldig te dood gebracht in de vs dat wij dat in nederland niet moeten riskeren, trouwens dan worden we uit de EU gekickt en dat lijkt me ook niet zo slim
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 16:41
Mu
Mu is offline
ne\uh
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 16:44
Isa
Isa is offline
Hij onder jullie die zonder zonde is, steekt de spuit erin.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 16:48
$uperGirl
$uperGirl is offline
Nee geen doodstaff wat die persoon ook gedaan mag hebben dat geeft de medemens nog niet het recht om die persoon ter dood te stellen.
Oud 26-05-2004, 16:56
Isa
Isa is offline
Citaat:
$uperGirl schreef op 26-05-2004 @ 17:48 :
Nee geen doodstaff wat die persoon ook gedaan mag hebben dat geeft de medemens nog niet het recht om die persoon ter dood te stellen.
eens met dien verstande, dat dat niet is, omdat die persoon niet iets verdiend als represailles, maar omdat iedereen, juist door zondes als oordeel, even slecht is als diegene die beschuldigd word.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 16:57
$uperGirl
$uperGirl is offline
Citaat:
Isa schreef op 26-05-2004 @ 17:56 :
eens met dien verstande, dat dat niet is, omdat die persoon niet iets verdiend als represailles, maar omdat iedereen, juist door zondes als oordeel, even slecht is als diegene die beschuldigd word.
Precies
Oud 26-05-2004, 16:58
Legend Of Rusj@
Sowiesie, ik denk dat weining nederlanders iemand wer zouden vermoorden(als doodstraf)
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 16:58
Karma is offline
nee
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 17:58
Legend Of Rusj@
maar Schappie wat vind je er zelf van?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 18:01
Dokteranders
Dokteranders is offline
Ik ben tegen doodstraf!
Oud 26-05-2004, 18:03
iekie
iekie is offline
ik vind ook niet dat de doodstraf ingevoerd mag worden! Ik denk dat de crimineel zich rotter voelt om zijn hele leven in een gevangenis te zitten, dan gaat hij in ieder geval echt nadenken over de daden die hij heeft verricht. Ik ben van mening dat hij op deze manier er meer spijt van gaat krijgen.... maar goed, aan de andere kant denk ik niet dat een echte crimineel er spijt van gaat krijgen, als ze zoiets flikken dan zijn ze al gewetensloos denk ik..
maar toch vind ik dat ze lekker in een klein cellejte gestopt mogen wordne (maar dan niet in zo'n lux Nederlands ding met twee tv en weet ik veel wat allemaal)... de dood is te goed voor dat soort mensen...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 18:06
Dokteranders
Dokteranders is offline
De doodstraf is de weg van de minste weerstand. En ieder mens hoe klein de kans ook is de kans krijgt om zijn leven te beteren. Bij bijvoorbeeld verkrachters moeten ze die persoon maar castreren ofzo er zijn altijd alternatieve straffen. Er is ook wetenschappelijk aangetoond dat de doodstraf geen afschrikwekkende functie vervuld.
Oud 26-05-2004, 18:16
Schappie
Schappie is offline
Bij deze mijn eigen mening:
Ik ben zelf tegen de doodstraf, zoals iekie al zei vaak is de doodstraf nog te goed voor echte criminelen. Ook gebeurt het, als je kijkt naar de VS als voorbeeld, nog te vaak dat onschuldige mensen veroordeelt worden tot de dood. Dit kun je gewoon niet maken. Er is daar zelfs lijkt het soms een soort wedloop tussen staten wie de meeste doodstraffen heeft uitgevoerd. In een documentaire van Micheal Moore zie je ook hoe sommige mensen het helemaal toejuichen en helemaal de score bijhouden. Het is echt in sommige staten een wedstrijd geworden. Zo zullen er waarschijnlijk ook nog meer onschuldige ter dood gebracht worden denk ik. Zeker als de bevolking zelf het toejuicht. Ik vind ook dat er vaak betere alternatieve straffen zijn dan de doodstraf. Nederland moet zeker strenger worden en zwaardere straffen opleggen. Maar de doodstraf is naar mijn mening niet de oplossing voor de criminaliteit in Nederland, en moet daarom ook niet ingevoerd worden.
Oud 26-05-2004, 18:24
Verwijderd
De doodstraf is barbaars (vandaar dat het in de VS nog bestaat), niet reversibel in het geval van juridische dwaling en het verheft de staat en daarmee het volk tot moordenaars, wat het erg hypocriet maakt.

Frappant dat in een "christelijk" land als de VS deze straf nog bestaat, terwijl de bijbel toch duidelijk zegt dat alleen god kan oordelen over of iemand goed is of slecht.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 18:41
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Justjoop schreef op 26-05-2004 @ 18:58 :
maar Schappie wat vind je er zelf van?
schappie is met zijn tweeen, en ik vermoed daarom dat schappie het allemaal best vinden zolang wij maar voer voor een werkstuk leveren.

aan de andere kant, ik ben ook tegen.
Oud 26-05-2004, 18:46
Schappie
Schappie is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-05-2004 @ 19:24 :
De doodstraf is barbaars (vandaar dat het in de VS nog bestaat), niet reversibel in het geval van juridische dwaling en het verheft de staat en daarmee het volk tot moordenaars, wat het erg hypocriet maakt.

Frappant dat in een "christelijk" land als de VS deze straf nog bestaat, terwijl de bijbel toch duidelijk zegt dat alleen god kan oordelen over of iemand goed is of slecht.
Inderdaad daar ben ik het dus ook voor een groot deel mee eens. maar niet reversibel, castreren is ook niet reversibel, maar als een verkrachter gecastreerd wordt vind ik dat toch echt de perfecte straf. Dit soort alternatieve straffen mogen van mij wel worden toegepast, ookal zijn ze dan niet reversibel. Het klinkt misschien heel lullig, nou ja verkeerde woordspeling. Maar toch denk ik dat dit soort alternatieve straffen beter werken en misschien meer afschrikken.
Oud 26-05-2004, 19:30
Aristotle
Aristotle is offline
Ik ben voor de doodstraf, criminelen hier in Nederland lachen ons uit, plegen ze een moord krijgen ze 16 jaar gevangenis straf en binnen 10 jaar zijn de meeste de gevangenis al weer uit. In de gevangenis kunnen ze tv kijken, en ze raken al in opspraak als hun cel geen canal + heeft, we zijn veel te soft geworden, we hebben te veel criminelen die het allemaal nikz kan schelen, kijk nu met dat chinese meisje, die gast zat ook al vast en doet het zo weer. Hij verpest daarmee wel het leven van dat meisje, dat achtervolgt haar haar hele leven, als die man gewoon de doodstraf had gekregen had haar leven nu niet verwoest geweest. Hoe kun je nu nog tegen de doodstraf wezen. Hij heeft het gewoon verdient, of ben je tegen de doodstraf en vind je dat dat chinese meisje het verdient heeft.

Kijk de doodstraf schrikt af en er wordt een hoop leed mee bespaard, okey het is lullig voor de nabestaande en okey het is niet ethisch verantwoord, Maar wel doeltreffend en goed voor de maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 19:30
Mythrill
Mythrill is offline
De doodstraf hoeft voor mijn niet, misschien dat het alleen in uitzonderings gevallen toegepast zou moeten worden.
Wat ik veel belangrijker vind is dat het "SlappeHappe Rechtssysteem" hier in NL eens flink aangepakt moet worden en de straffen flink zwaarder worden.

Hiermee bedoel ik dus LANGER en wat minder LUX , die lui in de gevangen hebben het nog beter dan veel studenten die in een kamertje van 4x4 vertoeven. De gevangene hebben daar ook nog eens ANAL+ bij en door wie wordt dat betaald?! juist ja, door mijn(/julie/onze) ouders, want ik betaal nog geen belasting!

voorbeeldje: muRAT

Een achtelijke mongool schiet een leraar neer, krijgt hiervoor 5 jaar cel, waarschijnlijk nog minder door hoger beroep en dan krijg je ook nog de voorwaardelijke straf, wat hou je over, een jaartje of 3,5 + TBS maar de klinieken zitten overvol dus hier gaat ook een behoorlijke tijd vanaf en dat voor een koelbloedige moord met voorbedachte rade (en dan ook nog in de rechtszaal durven zeggen dat je hem alleen maar in de schouder wilde raken).
Dit is dus echt achterlijk weinig! gooi die gozer voor een jaar of 15/20 in de bak + TBS. Net of mij het iets kan schelen dat hij dan niet meer in de samenleving kan terugkeren. DAT VERDIENT HIJ NIET EENS

Laatst gewijzigd op 26-05-2004 om 20:00.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 20:00
sientjuh
sientjuh is offline
Nee,
Ik vind het een ondemocratische maatregel, en daarom niet passend in een democratische maatschappij, omdat de staat zich bij invoering van dergelijke straffen boven de burger stelt. Terwijl de staat in feite de burger is en vertegenwoordigt in een democratie. De doodstraf invoeren is iemand zijn leven ontnemen, en dat is strafbaar in dit land. Als de staat iemands leven ontneemt begaat de staat dus net zo goed een misdaad.
Ik vind het belangrijker dat alle mensen in rechten gelijk blijven, dan dat sommige mensen dood gaan die zulke erge dingen hebben gedaan dat ze het verdienen om dood te gaan in de ogen van sommige mensen.
Oud 26-05-2004, 20:03
Mythrill
Mythrill is offline
En wat als de burger de doodstraf nou terug wil?
Oud 26-05-2004, 20:11
Macha
Macha is offline
Moord is niet alleen een misdaad tegen één persoon, maar tegen de mensheid. Daarmee verklaar je in feite dat je het leven (als recht van ieder mens) niet respecteert en vind dat je daarop in mag grijpen.

Zodra iemand denkt dat hij/zij deze macht ook werkelijk in bezit heeft wordt het erg gevaarlijk. Want wie is geschikt om te beslissen over leven en dood? Naar mijn mening helemaal niemand! Dus ook niet de overheid!!

Iemand die een ander van doodt moet hard en meedogenloos worden gestrafd. Zo moet levenslang in Nederland eens zijn naam waarmaken en worden toegepast op misdaden als moord en verkrachting (want ook zo kan je iemand van zijn leven beroven).
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 20:14
professor2
professor2 is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...3#post11424353

zie deze post voor mijn standpunt
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 20:23
Macha
Macha is offline
Haha.. Jah mee eens.
Lamlullen!!

trouwens even heel stout tussendoor: komt dat zien mensen
Per Expressie , zaterdag 5 juni De Flint (Amersfoort)...

Impact speelt en ze rocken de spreekwoordelijke pan uit!!!
www.impactimpact.com

Een goed idee zou trouwens zijn om misdadigers te isoleren.. Niet per se een gevangenis, maar een groot verlaten eiland. Met z'n allen beetje elkaar het leven zuur maken..

Just my opinion..
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 20:24
Schappie
Schappie is offline
Hey,

Ik heb enigzins iets toegevoegd aan de stelling, dan begrijp je een beetje waarnaartoe ik wil met deze stelling. En is het natuurlijk ietsjes profesioneler misschien
kusjes
Oud 26-05-2004, 20:45
Mythrill
Mythrill is offline
offtopic

Masha, leuk dat je vriendje in de Flint speelt, maar heb net ff een mp3tje gedowload van de site, Apocalypse om precies te zijn. Maar ik vind het erg kaal/leeg/saai. Kan aan mij liggen, maarja luister de laatste tijd nogal veel rock en me smaak is best breed dus sta voor alles open. Zijn hun andere nummers ook zo? ik had iig wel wat meer verwacht van een plaat met de titel Apocalypse.

Ok nu weer terug naar de discussie
Oud 26-05-2004, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Schappie schreef op 26-05-2004 @ 19:46 :
Inderdaad daar ben ik het dus ook voor een groot deel mee eens. maar niet reversibel, castreren is ook niet reversibel, maar als een verkrachter gecastreerd wordt vind ik dat toch echt de perfecte straf. Dit soort alternatieve straffen mogen van mij wel worden toegepast, ookal zijn ze dan niet reversibel. Het klinkt misschien heel lullig, nou ja verkeerde woordspeling. Maar toch denk ik dat dit soort alternatieve straffen beter werken en misschien meer afschrikken.
Maar in dit geval is castreren ook in het belang van de verkrachter.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Macha schreef op 26-05-2004 @ 21:11 :
Moord is niet alleen een misdaad tegen één persoon, maar tegen de mensheid. Daarmee verklaar je in feite dat je het leven (als recht van ieder mens) niet respecteert en vind dat je daarop in mag grijpen.

Zodra iemand denkt dat hij/zij deze macht ook werkelijk in bezit heeft wordt het erg gevaarlijk. Want wie is geschikt om te beslissen over leven en dood? Naar mijn mening helemaal niemand! Dus ook niet de overheid!!

Iemand die een ander van doodt moet hard en meedogenloos worden gestrafd. Zo moet levenslang in Nederland eens zijn naam waarmaken en worden toegepast op misdaden als moord en verkrachting (want ook zo kan je iemand van zijn leven beroven).
Het Nederlandse rechtssysteem is erop gebaseerd dat je mensen na een misdaad weer terug in de samenleving kunt plaatsen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 20:53
Schappie
Schappie is offline
Hoe bedoel je? Omdat het sperma niet als bewijsmateriaal kan dienen? Of wat.. leg eens nader uit wat je bedoelt

Laatst gewijzigd op 26-05-2004 om 21:03.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 21:01
Verwijderd
Als je weet dat een verkrachter niet meer de neiging zal hebben om mensen te gaan verkrachten hoeft de omgeving waarin hij woont ook niet meer bang te zijn en kan hij weer normaal functioneren in de maatschappij. Vaak hebben verkrachters ook spijt van hun daad en deden ze het in een opwelling.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 21:10
P&C
P&C is offline
'een crimineel voelt zich rotter als hij heel zijn leven in de cel zit ???
zie volkert vd G, pleegt 1 moord, en is over 12 jaar weer vrij

terwijl ik hem het liefst aan een touw zie bungelen op de middenstip van de arena
Oud 26-05-2004, 21:12
Macha
Macha is offline
Lieve, lieve Mythrill

Als je graag een discussie met mij aan zou willen gaan over muziek nodig ik je van harte uit. Misschien dat je jezelf dan beter zou kunnen onderbouwen, want wat IK persoonlijk leeg en kaal vind is jouw mening. No offense natuurlijk!
Maar ieder zijn ding.. De een houdt van Impact de ander van Band zonder Banaan.. Laten we elkaar daar niet om veroordelen!! Wil je hier op verder gaan adviseer ik je mij te mailen, want dit heeft natuurlijk maar weinig met het onderwerp te maken.

M.V.G.

Macha
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 21:14
Verwijderd
Citaat:
P&C schreef op 26-05-2004 @ 22:10 :
'een crimineel voelt zich rotter als hij heel zijn leven in de cel zit ???
zie volkert vd G, pleegt 1 moord, en is over 12 jaar weer vrij

terwijl ik hem het liefst aan een touw zie bungelen op de middenstip van de arena
Juist ja, hij pleegt een moord dus moeten wij dat ook maar doen. Dan verlagen wij ons tot zijn niveau, en dat is de bedoeling.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 21:30
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-05-2004 @ 22:01 :
Als je weet dat een verkrachter niet meer de neiging zal hebben om mensen te gaan verkrachten hoeft de omgeving waarin hij woont ook niet meer bang te zijn en kan hij weer normaal functioneren in de maatschappij. Vaak hebben verkrachters ook spijt van hun daad en deden ze het in een opwelling.
zeden delicten zijn helaas een slecht voorbeeld
de mensen in deze catogorie doen het namelijk vaker nog een keer dan niet
dekans op herhaling is bij zedendelicten duizeling wekkend hoog
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 21:33
phensicske
phensicske is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=852309

Waar moet ik nu reageren?

Er zijn nu al drie topics over doodstraf...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 21:45
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Schappie schreef op 26-05-2004 @ 17:33 :
Daarnaast blijkt de doodstraf vaak de zwakkere groepen in de samenleving te treffen, kijk maar in Amerika daar krijgen zwarten veel sneller de doodstraf dan blanken.
OMG!!!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 21:56
Legend Of Rusj@
Citaat:
Een achtelijke mongool schiet een leraar neer, krijgt hiervoor 5 jaar cel, waarschijnlijk nog minder door hoger beroep en dan krijg je ook nog de voorwaardelijke straf, wat hou je over, een jaartje of 3,5 + TBS maar de klinieken zitten overvol dus hier gaat ook een behoorlijke tijd vanaf en dat voor een koelbloedige moord met voorbedachte rade (en dan ook nog in de rechtszaal durven zeggen dat je hem alleen maar in de schouder wilde raken).

het grote voordeel van TBS is dat dit kunnen verlengen, als de persoon niet geschikt is om in de samenleving terug te kommen, wat in de meeste gevallen vaak gebeurt(verlengen van TBS
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 22:07
Mythrill
Mythrill is offline
Citaat:
Justjoop schreef op 26-05-2004 @ 22:56 :
het grote voordeel van TBS is dat dit kunnen verlengen, als de persoon niet geschikt is om in de samenleving terug te kommen, wat in de meeste gevallen vaak gebeurt(verlengen van TBS
Zoals ik al zei: Die klinieken zitten al overvol, veel patienten worden veel te vroeg vrijgelaten dus of TBS op deze manier echt nut heeft..?
Oud 26-05-2004, 23:26
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 26-05-2004 @ 22:30 :
zeden delicten zijn helaas een slecht voorbeeld
de mensen in deze catogorie doen het namelijk vaker nog een keer dan niet
dekans op herhaling is bij zedendelicten duizeling wekkend hoog
Duh, daarom moet je ze ook castreren. Als je niet geil bent ga je ook niet verkrachten. Lees mijn posts voor je verkeerde conclusies trekt.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 08:48
Verwijderd
TEGEN de doodstraf.

Het is bewezen dat het systeem der recht niet perfect is, en het systeem is makkelijk te frauderen. Ik moet er niet aan denken dat iemand dood word gemaakt voor daden die hij/zij niet heeft gedaan.

Een leven afnemen vind ik verkeerd. Je neemt ze het recht af om boete te doen, en verantwoordelijkheid te nemen voor hun daden. In leven laten is eigenlijk een grotere straf, want ze moeten er mee leven. Dan heb je natuurlijk ook nog de gewetensloze, maar dan nog is een leven nemen verkeerd.

Als de doodstraf hier in word gevoert, ga ik immigreren.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 12:27
Schappie
Schappie is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 26-05-2004 @ 22:45 :
OMG!!!
OMG????
wat bedoel je daar mee als ik vragen mag?

En Zoidberg, Wat vind je dat er dan moet gebeuren met zware criminelen die steeds in herhaling vallen? Of vind je dat het recht systeem dat in Nederland wordt gehanteerd goed genoeg is en er niets aan hoeft te veranderen, met betrekking tot de zware criminelen.
Oud 27-05-2004, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Schappie schreef op 27-05-2004 @ 13:27 :
OMG????
wat bedoel je daar mee als ik vragen mag?

En Zoidberg, Wat vind je dat er dan moet gebeuren met zware criminelen die steeds in herhaling vallen? Of vind je dat het recht systeem dat in Nederland wordt gehanteerd goed genoeg is en er niets aan hoeft te veranderen, met betrekking tot de zware criminelen.
Ik vind het gewoon hypocriet.

Een moordenaar vermoorden mag wel? Omdat dat 'recht' is?
Een beul is ook een moordenaar, maar die komt er wel mee weg.
Ik vind het vermoorden van iemand gewoon niet kunnen.

Ik zeg niet dat ik de oplossing heb, want zware criminelen die in herhaling vallen....sja.....waar moet het heen he? Ik weet het niet.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 13:15
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ik vind de straffen zoals ze vroeger in het midden-oosten (overigens ook buiten het midden-oosten, maar dat was langer geleden) werden uitgevoerd:

-vingers en handen afhakken.
-castreren (maar dan zo geweldadig dat je in het vervolg moest plassen door een buisje, dus niet echt voordelig)
-brandmerken

En zo waren er nog meer lijfstraffen. Zo zitten ze hun hele leven met de gevolgen van hun daden, en worden ze hun hele leven gestraft.
Oud 27-05-2004, 13:15
Legend Of Rusj@
Nederlands moet strengere straffen gaan geven aan crimenelen, minder luxe in gevangennissen, Maar de doodstraf is wel erg overdreven en niet van deze eeuw
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Zotje schreef op 27-05-2004 @ 14:15 :

-vingers en handen afhakken.
-castreren (maar dan zo geweldadig dat je in het vervolg moest plassen door een buisje, dus niet echt voordelig)
-brandmerken
Geweld lost niks op. Maar ergens vind ik het wel een goed plan om pedofielen te castreren. Natuurlijk wel gewoon een operatie dus, en niet met een bot aardappelschil mesje ofzo. We zijn geen barbaren.

Citaat:
Justjoop schreef op 27-05-2004 @ 14:15 :
Nederlands moet strengere straffen gaan geven aan crimenelen, minder luxe in gevangennissen
Juist, helemaal mee eens! We verwennen onze gevangenen!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 13:33
Legend Of Rusj@
Citaat:
Geweld lost niks op. Maar ergens vind ik het wel een goed plan om pedofielen te castreren. Natuurlijk wel gewoon een operatie dus, en niet met een bot aardappelschil mesje ofzo. We zijn geen barbaren
Ik denk dat dan iemand ook niet meer echt de kans geeft om goed in de samenleving terug te kommen
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Justjoop schreef op 27-05-2004 @ 14:33 :
Ik denk dat dan iemand ook niet meer echt de kans geeft om goed in de samenleving terug te kommen
pedofielia is niet te genezen

En waarom zou je niet in de samenleving niet terug kunnen komen zonder plasser?
Goed, een relatie zit er niet in. Maar een pedo die heeft andere 'voorkeuren' dus dat komt toch al niet goed.

Maar ja, wie zegt dat ze dan geen zelfmoord plegen, dat zou ik misschien ook wel doen zonder willie.

Het is een moeilijke zaak...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 14:33
hhmmzz
hhmmzz is offline
ik vind dat de doodstraf niet ingevoerd mag worden, het moet ook in de rest van de wereld afgeschaft worden.
Wel moeten de straffen in Nederland strenger worden. De gevangenissen hier zijn net een 3 sterren hotel, dat moet veranderen het is geen uitje maar het moet een echte straf zijn. Ook moeten de straffen zwaarder worden. Moord moet iig gestraft worden met levenslange gevangenis straf. Er moet wel wat in de wet veranderen maar de doodstraf mag niet ingevoerd worden!!!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 15:17
laura
laura is offline
je vermoord dan iemand om te laten zien dat het vermoorden van iemand fout is....
Oud 27-05-2004, 15:30
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten