![]() |
Citaat:
|
Het komt ook door de slavernij nog (serieus),
tijdens de slavernij hebben de slavendrijvers de negers elkaar elkaar laten opzetten. de vrouw tegen de man, de ouden tegen jongen, de bruine negers tegen de zwarte negers etc. En ze zorgden evoor dat ze alleen maar de slavendrijver geloofden. In de ghettos in Amerika is dat 1 van de redenen dat ze elkaar afblijven schieten. Het zit erin. Toen ze in de jaren 60 eindelijk echt los begonnen te komen, kwam dat brother and sisters echt naar voren. En dat zit er nu ook nog in. Maar goed dat is redelijk half-offtopic, maar dit komt uit Public enemy's Chuck D zijn boek.(Chuck D over de muziek de media en het zwarte bewustzijn zoiets is de titel.) En als je geintereseerd bent in het waarom van het gedrag van negers tegenover elkaar en tegen blanken is dit een hele juiste plaats om te beginnen. En dat is ontopic. Is bij de slechte 6 euro. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ga vaak genoeg naar de film en ik heb nog nooit meegemaakt dat er een stel negers tegen m'n stoel liep te trappen.. wtf.. :D JantjePietje: na een aantal posts van jou gelezen te hebben krijg ik het idee dat je zelf ook aardig agressief bent. Je hebt altijd van die mensen die overal op moeten happen op straat en bij elk klein dingetje gaan schelden. Ja gek he, dat je dan in allerlei ruzies op straat verwikkeld raakt. Alleen al dat je zelf over die bananen begon zegt genoeg.. |
Citaat:
|
Ik vind dat je een verdomd discriminerend toontje aanslaat.
Dat gezeik in de bioscoop slaat inderdaad nergens op. Gewoon asociale mensen, waarschijnlijk nul verstand, niks aan te doen. (We zouden medelijden met ze moeten hebben. Ze zitten zo opgesloten in hun zwaar beperkte denken.) Maar dat rechtvaardigt het nog niet dat jij het constant over 'negers' hebt. Het gaat hier over aggressieve en domme MENSEN. Door constant te herhalen : 'waarom zijn negers zo agressief?', val je iedereen die zwart is aan. En misschien zijn er veel zwarte mensen die agressief zijn, maar dan nóg zijn ze het niet allemaal! Al waren 99 op de100 agressief! |
laat ik me bij de rest aansluiten.
maar toch. ik heb nooit iets gemerkt van aggresieve negers. wel van turken en marokkanen enzo. maar die hebben nou eenmaals niets te doen. ze zouden moeten werken. negers zijn best aardige mensen. en beleefd. of die mensen uit suriname enzo en uit china. die vind ik echt :). -over het algemeen natuurlijk- heel wat beter als nederlanders. |
@TS
Waarom ben jíj zo agressief? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het gaat er gewoon om hoe je bent opgegroeid. Als jouw ouders bijvoorbeeld een negerbaby hadden geadopteerd, was ie weer heel anders geweest.
|
Citaat:
Tenzij je de ubermens theorie gelooft. Nederlanders, Belgen en de andere Westerse volkeren zijn niet beter dan Turken of Marokkanen, maar ook niet minder dan negers, Chinezen of mensen uit Suriname. In elke maatschappij heb je goede, aardige mensen, maar ook agressieve zakken. Bij elk volk is dat zo. Niemand is minder of meer, gewoon anders. |
ik raad mensen aan de Mietjesmaatschappij te lezen (is te huur in de bieb) en daar dan goed over na te denken, je eigen conclusies te trekken en je dan pas te mengen in discussies, omdat er anders teveel van hetzelfde gezegd wordt, wat meestal generaliserend is...
|
Citaat:
|
Ik had je waarschijnlijk meteen op je bek geslagen. "Ik heb geen bananen vandaag." En dan vraag jij je af waarom negers agressief tegen je zijn? Simpel: p-r-o-v-o-c-a-t-e-u-r.
|
Ik had een meloen dwars door zijn winkelruit gegooid.
|
Citaat:
|
Ik heb de rest niet gelezen, maar ik vind dat alle 'getinte' mensen dit gedrag wel een beetje vertonen. Het is gewoon zo, dat ze er vaak (bewust of onbewust) al vanuit gaan, dat als je ruzie met ze zoekt, dat je dan gelijk wilt discrimineren.
En ik zal eerlijk zeggen: Als ik neger was in deze maatschappij? Dan had ik dat ook zeker zelf ook wel gehad! |
nou het zou waar kunnen zijn dat mensen met een kleurtje of ze nou chinees zijn, turks of afrikaans, sneller afgressief reageren, maar dan hebben de blanke nederlanders dat helemaal aan zichzelf te danken! toen bv de turken in de jaren zestig als gastarbeiders hier kwamen, mochten ze hier komen om het vuile werk op te knappen. de blanke nederlanders keken op ze neer. dan is het logisch dat zij een verdedigende houding aannemen: zo van je kunt zeggen wat je wilt, maar mij raak je niet! of juist een houding aannemen die uitstaalt dat er met hen niet te sollen valt! is heel natuurlijk en logisch.
ja en als je daarvan baalt, moet je het je opa maar op z'n kop geven ;) , en/of zelf je best doen om iig niets uit te lokken. |
Net zoals Little Nemo al zei: het komt niet door het feit dat ze neger zijn maar door het feit dat ze uit de lagere trappen van de samenleving komen. Ik vind het dan ook nogal rascistisch overkomen als je de vraag stelt van ''waarom zijn negers zo agressief''. Want naar mijn weten zijn donkere mensen met een hoge opleiding/goede baan niet agressiever dan blanke mensen met dezelfde positie.
Het is trouwens ook ronduit stom dat de TS met rascistische dingen komt als hij word ''aangevallen'' door kleurlingen. Want jr hoeft z'n afkomst er toch niet bij te betrekken? |
Citaat:
En btw ik lees hier van lagera standen van de samen leving blabla. Dat is niet waar me vader is chef hoor. Dus?? |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn Nederlandse arische buurman kan er ook een potje van. |
Ik denk dat het niet door de 'kleur' van iemand komt hoe iemand is, wel door achtergrond, opvoeding, normen en waarden, hoe de omgeving tegen iemand doet, enz. enz. enz. Een blank iemand kan dus net zo goed agressief zijn of wat dan ook.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit soort argumentaties is zo enorm makkelijk. Je plaatst de schuld van de sociale achterstand alleen maar bij de kwade blanken die het helemaal aan zichzelf te wijten hebben. Eigenlijk vind ik dat best wel schofferend, want je doet nu net alsof negers, turken en marokkanen helemaal geen eigen wil of eigen verstandelijke vermogens hebben, en voor altijd overgeleverd zijn aan de wrok en haat die ze jegens nederlanders koesteren. |
Citaat:
|
Citaat:
Hoe dat komt...? Mjah, daar kan je uren over 'discussieren', lijkt me...dan zul je heel de geschiedenis na moeten pluizen. ;) |
Lees bv. Van alles wat meenemen, Opvoedingsstijlen in multicultureel Nederland eens, heel interessant boek. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
En om compleet te zijn zou je moeten zeggen dat er in Nederland relatief weinig donkere mensen in de hogere kringen van de samenleving zijn, in een land als Suriname zal het vast wel meevallen. ;) :p (Sorry, ff mierenneuken. :o) |
Grappige discussie, maar ik zit al aan 3 bans.
Ik geef wel even een illustrerende anekdote: Bij ons in de stad op zo'n pleintje hangen er altijd een aantal rond, leeftijd zo rond de 20-25. Een keer liepen ik en wat vrienden erlangs, en een paar stonden op één vroeg op dreigende toon "Zijn jullie nazi's?" wij: "nee" (was nog in onze 15-jarige linkse metaljongetjesperiode) Een dag later fietste ik voorbij, en werd mij dezelfde vraag gesteld. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat is inderdaad gewoon een feit, dus wat er nou rascistisch aan is weet ik ook niet.
|
Citaat:
Ik zei dat ik de toon nogal discriminerend vond. En als er 'blanken' had gestaan incl. een dergelijke eerste post, dan had ik dat ook gevonden. |
Citaat:
Citaat:
|
vast niet , maar het is 1 van de talloze voorbeelden.
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je een getinte man uitscheldt, dan gooit die het 9 van de 10 keer gelijk op discriminatie. ALs je een blanke man uitscheldt, gebeurd dat niet. Mijn punt was, dat getinte mensen zich te snel aangesproken voelen over hun huidskleur en daarmee bedoelde ik, dat ik het er mee eens was, want er wordt ook gewoon te veel gediscrimineerd. Ik zou me dus ook snel aangesproken voelen. Het is gewoon een bepaalde onzekerheid. Ik heb niks tegen getinte mensen, ik werk er zelfs mee samen. Nederlanders kunnen qua agressie er ook een behoorlijk potje van. Alleen het lullig is, dat "Een 18-jarige man heeft iemand neergestoken" in Nederland veel minder erg over komt, dan "Een 18-jarige Molukker" en dat vind ik pas erg! Waarom moet er nou bij vermeldt worden dat het een Molukker was? Als het een Nederlander was, staat het er toch ook niet bij? Ik vind dit gewoon enorm erg. Dus ik vind het logisch, dat getinte mensen vaak denken dat ze gediscrimineerd worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nederlanders lokken het ook gerust uit om uit gescholden te worden, maar niemand zal ook maar nooit durven te zeggen: Jij k*t blanke! Ga toch de straten schoonvegen! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09. |