![]() |
Citaat:
Citaat:
Wanneer een vrouw mishandeld wordt door een vent is het natuurlijk geweldig dat mensen zoals jij voor die vrouw opkomen. Geeft die vrouw ook wat extra moed, want ze staat dan iedergeval niet alleen ervoor. Maar het kan ook voorkomen dat een man door een vrouw wordt mishandeld en dan eindelijk een tik durft te geven. Is een beetje lullig als je dan voor die vrouw opneemt. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Tip: Grammaticaal gezien is het beter als je schrijft: Ben jij een Keffar Billah? Wellicht kom je in aanmerking voor een cursus Nederlands als je mevrouw Verdonk een briefje stuurt. :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En nee; ik ben daardoor niet systematisch in mekaar gemeptr door meerdere meisjes. |
Citaat:
De discussie was dan ook binnen een relatie Als mijn meisje mij slaat dan stap ik rustig opzij, neem haar arm over en kieper haar om en ga lekker met haar in een houdgreep liggen :D Gezellig (y) (meestal komt dan of haar vader of haar moeder binnenlopen) |
Ik vind wat de jongen-meisje-slaan-als-zij-begint kwestie dat als iemand jou slaat je gewoon nooit terug hoort te slaan, of diegene nou een jongen of een meisje is. Terugslaan zodat die ander weet dat het pijn doet is echt onzin, want diegene is heus wel oud genoeg om dat zelf te weten. Terugslaan om diegene duidelijk te maken dat je geweld afkeurt is al helemaal belachelijk, want als je geweld afkeurt ga je dus niet zelf opeens wel geweld gebruiken. Terugslaan omdat 'zij begon' (of omdat 'hij begon') is iets waar iedereen boven de acht toch écht boven hoort te staan.
Het is natuurlijk anders als je vriend(in) je zo keihard in elkaar mept dat geweld gebruiken de enige manier is om jezelf te redden, dan is het gewoon zelfverdediging, maar ik denk dat dat toch vrij weinig voorkomt vergeleken met een 'gewone' klap in het gezicht. |
Citaat:
En dan nog even ever je sociale vaardigheden. Als jij denkt gebiedende wijs mij de les te kunnen lezen ben ik benieuwd wat je met je zusje doet als zij haar vriendje mept...(ow ja, dat had je al gezegd...) En nu terug naar je plaats van herkomst! Marokko of de baarmoeder, 't zal mij een zorg zijn welke van de twee. |
ik heb altijd geleerd om terug te meppen
|
Citaat:
|
Citaat:
Punt 2: VWO hoeft niet met puntjes ertussen Punt 3: ik vind iemand slaan sowieso kansloos, het maakt niet uit wie er begon, of de man slaat of de vrouw, en of je een "goede reden" had om te slaan. |
Citaat:
|
Citaat:
maar ik vermijd dat soort, dus die zullen mij ook niet zo snel een klap geven |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
schande! dus ren naar buiten, scheld alles en iedereen uit, als je een dude bent scheld je meisjes uit en andersom, dan nog maar es kijken! |
Citaat:
(wil niet zeggen dat je verder gelijk hebt, ook over vreemdgaan inderdaad) |
:rolleyes:
ik bedoel alleen maar te zeggen dat het makkelijk oordelen is als je er geen ruk vanaf weet |
punt voor jou (y)
maar ik heb ook niet echt de behoefte om sommige situaties mee te maken |
ach, als mij vriendin mij zou slaan, heb ik het echt goed verneukt, want als ik iemand niet in staat acht zo boos op me te worden, is zij het wel.
en als ik mijn vriendin zou slaan, zou het misschien (ik hoop natuurlijk dat het niet gebeurt, en wil het ook niet) uit machteloze woede zijn omdat ze bij me weg zou gaan om iets wat ik gedaan had. als zij iets deed (vreemdgaan oid) zou ik er niet agressief over zijn, maar alweer moedeloos weggaan. nja goed.. :rolleyes: uhmm.. ik vind het zowieso fout als mensen die een sterke, hechte band met elkaar hadden elkaar pijn (willen) doen. maar als dit gebeurt moet je inzien dat jullie niet bij elkaar horen, en de relatie met die persoon afkappen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En je bent nooit opgevoed met het idee dat je jezelf weleens zou mogen verdedigen? |
Wanneer ik wordt geslagen door mijn vriendje (die ik nu geen heb overigens) wijs ik hem meteen de deur.
|
Normale verstandige en welopgevoede mensen slaan elkaar niet. Niet binnen een relatie en niet erbuiten, er is geen excuus voor zo erg je zelfbeheersing verliezen dat je geweld gaat gebruiken.
Als ik iemand zou tegenkomen die eerst zegt dat hij van me houdt en me daarna met een vinger aanraakt ben ik weg, simpel. Met zo iemand wens ik mijn tijd niet te verspillen. Iemand die mijn kat (of Godverhoede, mijn kind) met een vinger aanraakt, die ram ik helemaal in elkaar, dat spreekt voor zich. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar die situatie doet zich per definitie al niet voor in een relatie, tenzij ze misschien plotseling je in de houdgreep neemt en een groot keukenmes op je keel zet. |
Dat laatste lijkt me sterk gezien het feit dat ze een kop kleiner en zeker dertig kilo lichter is dan jij...
|
In je slaap dan ;)
|
Dan steekt ze gewoon het bed in de hens.
|
Dat is met recht een vervelende verassing te noemen ;)
|
Veel vrouwen die op deze manier tegen hun mishandelende echtgenoot optreden hebben het al jaren op een andere manier geprobeerd, maar niets bleek te helpen, de mishandelingen werden alleen maar erger. Een vrouw die wanhopig genoeg is kiest op een gegeven moment dan voor een definitieve oplossing, en ik kan daar alle begrip voor opbrengen. Zo'n vent verdient niet beter.
|
Het is dan wellicht beter om hem te verlaten en het te proberen via de weg van aangifte van stalking en een straatverbod. Dan hoef je niet iemand om te leggen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik doel er ook uiteraard niet op dat ik meteen haar gezicht insla. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Sowieso gebeuren dit soort dingen niet in mijn relaties, dus eigenlijk boeit het niet zoveel voor mij. Relaties waar het wel in voorkomt kunnen niet serieus relaties genoemd worden. |
Citaat:
|
Waarom zou je je vriendin in vredesnaam ooit willen slaan..? Ik zou mijn vriendin niet eens kunnen slaan, zelfs als ze mij zou slaan zou ik niet terugmeppen. Even diep in haar ogen kijken en de deur uitstappen richt dan veel meer uit.
Maar gelukkig zijn mijn vriendin en ik allebei van mening dat fysiek geweld een zinloos, dieptriest zwaktebod is. Bovendien zijn we allebei ook dusdanig verbaal begaafd dat het nooit tot een klap zou komen. Al helemaal niet omdat wij nooit echte ruzie, als in elkaar uitschelden voor rotte vis e.d., met elkaar hebben gehad of zullen hebben. We hebben immers een relatie omdat we elkaar zo mooi, lief, sexy etc.. vinden en het goed met elkaar kunnen vinden en in die relatie kunnen meningsverschillen, die er natuurlijk wel eens zijn, gewoon netjes in een beschaafde discussie worden opgelost. Daarom vind ik fysiek geweld in een relatie eigenlijk niet eens de moeite van het overdenken waard. Maar goed, ieder zijn ding hè... |
Vrouwen slaan, dat doen alleen negers uit achterstandswijken en tuig uit de bergen. Ik vind het niet kunnen in ieder geval. Zou het zelf niet kunnen ook.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08. |